Keresés

Részletes keresés

Itoérambolafoci Creative Commons License 2023.10.11 0 0 5556

Mókás - és egyben rendkívül jellemző - dolog, hogy a buszgyártás területén "innovatívnak" lehet nevezni egy olyan kerékfelfüggesztést, ami a járműiparban már 68 éve (Citroen DS) tömeggyártásban van . . .

Előzmény: Zahnrad (5555)
Zahnrad Creative Commons License 2023.10.09 0 1 5555

https://www.sustainable-bus.com/components/hubner-hydropneumatic-suspension-busworld-europe/

 

Hmm egy valóban innovatív hír a Buswörldről. Hidropneumatikus felfüggesztést talált ki a Hübner. Azt jól mondják, hogy a sűrített levegőnél nem sok pazarlóbb erőátvitel létezik, érdemes vele spórolni.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.10.08 0 1 5554

Érdekes módon a gyár, ami a 125.00 szériaszám kiizzadásánál még a korábbi termékek iránti tiszteletet hangoztatta, most simán ránevezi a 180e-t a 180-asra...

Előzmény: 7-es troli (5553)
7-es troli Creative Commons License 2023.10.07 0 2 5553

Eddig nem találkoztam még ezzel az Ikarus adatlappal. A 18,750m hosszú csuklós is szerepel rajta, az új midi tarsasãgában.

 

https://ikarus.hu/wp-content/uploads/2023/10/IKARUS-TDS-Web.pdf

vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2023.10.06 0 0 5552

Bosch, vagy Magna jelentett be PM nélküli motort a nyáron személykocsihoz.

Le akarnak szakadni Kínáról.

Előzmény: Zahnrad (5550)
Zahnrad Creative Commons License 2023.10.06 0 1 5551

Amúgy legfőbb ideje volt azt a nevetségesen gyenge hatásfokú és teljesítményű hajtást feljavítani.

Előzmény: Zahnrad (5550)
Zahnrad Creative Commons License 2023.10.06 0 0 5550

A Busworldön mászkáló kollégák közül valaki megkérdezné a ZF-től, hogy ebben: https://press.zf.com/press/en/releases/release_62145.html milyen motor van? Az eddigi aszinkron feljavítva vagy állaondómágneses, vagy netán ez a külső indukciós gejesztéses szinkron? https://press.zf.com/press/en/releases/release_60480.html

MCA-001 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 5549

Azt csipogják a verebek, hogy a GTKB (leánykori nevén Ganz).
Saját hajtás- és segédüzemi rendszert és OppCharge töltőoszlopot fejleszt:)

trizs77 Creative Commons License 2023.10.06 0 1 5548

köszi.

Előzmény: Ikarus 120e (5547)
Ikarus 120e Creative Commons License 2023.10.06 0 0 5547
Előzmény: trizs77 (5546)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 5546

köszönöm.

 

Ez a 80E azt jelenti, hogy 8 méter hosszú ?

 

Előzmény: MCA-001 (5545)
MCA-001 Creative Commons License 2023.10.06 0 3 5545
trizs77 Creative Commons License 2023.10.05 0 0 5544

Van róla NEM facebook-os kép is ?

 

 

Előzmény: kristoof (5542)
Dante001 Creative Commons License 2023.10.05 0 0 5543

Hátőőő okkkéé...

 

Tényleg ez jobban kellett mint esetleg a csuklós verzió? :D

Előzmény: kristoof (5542)
kristoof Creative Commons License 2023.10.05 -1 0 5542
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.10.04 0 0 5541
Előzmény: E N V I R O 500 (5539)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.10.04 0 0 5540
Előzmény: MCA-001 (5538)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.10.04 0 0 5539

A roncsból és abból, hogy a tűzoltók locsolják az akkupakkot amíg trélerre rakják, valószínüleg az.

Ilyet nem vezettem, nem tudom mennyire támolyog az úton, de nem feltétlen ez volt az ok.

Városi busz, álló utasok, hitványabb ülések.

Szerintem más busz is így borult volna. Ráadásul a tető ezeken erősebb mint egy sima buszon hiszen ott az akkupakk egy része.

Ja, és látszik a tetőn a korom, de nem égett ki!

Előzmény: MCA-001 (5538)
MCA-001 Creative Commons License 2023.10.04 0 0 5538
Előzmény: MCA-001 (5537)
MCA-001 Creative Commons License 2023.10.04 0 0 5537

Felkerült a netre pár videó a tegnapi Velencei busz tragédiáról.

Nekem ez elektromos busznak tűnik, mint gázosnak.

Viszont felmerült bennem a kérdés a videók alapján, hogy azért lett ilyen súlyos a baleset,mert fejnehéz volt a busz?

Nem azért haltak meg ennyien, mert arra nem gondoltak a tervezők, hogy ilyen baleset is történhet?
A busz úgy borul le oldalra a felüljáróról.
Ezután pont a tetejére zuhan és az alváz összenyomja az utasteret.
https://video.corrieredelveneto.corriere.it/il-video-dell-incidente-di-mestre-cosi-il-pullman-e-caduto-dal-cavalcavia/5dc553d2-4acc-483d-903e-b7d17c67dxlk

https://video.corrieredelveneto.corriere.it/strage-di-mestre-padre-salva-la-figlia/39c84389-147f-4f6c-9571-5fe0b22f6xlk

https://video.corrieredelveneto.corriere.it/pullman-precipitato-il-mezzo-viene-sollevato-e-trasferito-in-un-deposito-di-mestre/9955fb31-0c81-4070-bb10-ae17703f9xlk

E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5536

A honkongi verzió igényesebb.

Amikor látszik a műszerfal sárgatesó elrugja 200kW-ig emelkedőn gyorsításkor :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=ffOCUyhRiBo

Előzmény: E N V I R O 500 (5535)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5535

Van ám itt helypazarlás lent. Fent viszont alacsony.

De a fülke közelében nincs utas és ez nagyon tetszik :))) Állítólag így kérték. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Did4IhGMc_M&t=541s

Előzmény: trizs77 (5534)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5534

A Volvonak van valamilyen emeletes típusa (talán 9700 DD ??9 amit gyártanak (Finnországban a volt Carrus üzemben) két féle magassági méretben.

 

Valami 4200 mm-es (?) a skandináv piacra és 4000 mm-es magasságúként is más Európai piacokra.

Azt nem tudom, hogy készül e belőle elektromos változat is ?

De városi, helyi változat tudtommal nem készül belőle.

 

a 4000 mm-esből azért elfutkározhatna Pécs elővárosi vonalain 20-40 db.................:-)))

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (5533)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5533

Vannak vonalak ahol elférne, egy két helyen kis favágás és mehet. Az angolok azzal érvelnek mellette, hogy az úton annyi helyet foglal mint a szóló, de majdnem annyi utast visz mint a csuklós. Hongkongban is ezért használják őket és ott még hegyet is másznak.

Előzmény: trizs77 (5532)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5532

köszönöm.

 

Sajnos Pécsre túl magas......................:-)))

Előzmény: E N V I R O 500 (5531)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5531
Előzmény: E N V I R O 500 (5530)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5530

Még nem találtam de keresem már egy ideje. Az emeletest Hong Kongban tesztfuttatják, de az ottani buszmániások is csak elvétve raknak fel róla rövid külsö felvételeket. Kínában pedig nincs YouTube és infók csak szűrve jutnak ki.

Előzmény: trizs77 (5526)
18-09 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5529

Nagyon reggel van még, bocsi :)

Előzmény: trizs77 (5528)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5528

köszi.

Mind a három jobb kormányos.

Envíro olvtárstól ugyanezeknek a buszoknak a bal kormányos változatáról kértem képet.

 

Az érdekelne ugyanis, hogy a bal kormányos változatban (ha készült ?) milyen hosszban, melyik városnak adtak el már, kb. mennyi darabot ?

 

 

Előzmény: 18-09 (5527)
18-09 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 5527

Melyik új? Az UNVI-s? Az szerintem csak bbalkormányos verzióban lesz és Európa specifikus. Mert a BYD jobbkormányost kvázi csak az ADL gyárt. Az ausztrál és az új-zélandi piacra is Ők szállítnak.

 

BYD ADL Enviro400EV
2 ajtós

https://pbs.twimg.com/media/E1z_-KZWQAALpbS?format=jpg&name=large

 

1 ajtós

https://www.sustainable-bus.com/wp-content/uploads/2020/02/BYD-ADL-Enviro400EV-Stagecoach-Cambridge-2-resized-1024x710.jpg

 

Meg vannak az egyéb igények, mint pl. Szingapúr, ahová a malájok gyártanak felépítményt :)

 

BYD K9RC (Gemilang) 

https://landtransportguru.net/byd-k9rc/

Előzmény: trizs77 (5526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!