Milyen pótlás? Andoros lett, ma is kint van a 114-esen. Eddig lehet bügyköltek rajta valamit, mert az MUT már jó ideje ki van adva, ő viszont csak a héten dugta ki az orrát, mióta a 25-ösről lejött.
Ma reggel is két, sárga szélű ideiglenes rendszámos szóló C2 kanyarodott ki a Bogáncsból, aztán kicsit később egyet láttam az M0-n, Ecsernél, elakadásjelzővel állva. Ő úgy látszik, maradni akar...
Mondjuk a budapesti utas azért eléggé el van kényeztetve, ha egy kicsit is lépni kell, egyesek már anyáznak - nálam például a Bikás Parknál kezdett el őrjöngeni egy öregasszony, mert szerinte én a direkt megemeltem a buszt a megállóban, hogy neki rossz legyen (holott csak alacsony a padka).
Nyugat-Európában, az USA-ban maximum az elejét teszik oda a szegélyhez, a vége már sokszor egy méterre van a padkától, főleg ha csuklós. Romániáról és a többi hasonló országról meg ne is beszéljünk, ahol az a default, hogy kb két méterre állnak meg a padkától, mondjuk sokszor eleve olyan a kialakításuk, hogy be se lehetne állni normálisan.
Full kezdőt azért szerintem nemigen tesznek a 8E-re (meg úgy en bloc csuklósra); minden garázsnál vannak "keltető" vonalak (jellemzően egyszerűbb, szólósok), ahol bele lehet jönni a szakmába. De ezt, hogy "bárkit felvesznek", azért cáfolnám, kismillió oktatáson, vizsgán át kell menni, mire felveszik az embert, és bizony van is, akit eltanácsolnak.
Az Omsinak a fizikája is tök reális, ha pedállal, kormánnyal vezetsz, egész jól rá lehet érezni a kanyarodásra, a jobb oldalának az érzékelésére, a tükörhasználatra. Ha maga a futása, a játékmotor is normális lenne alatta... (de hát igazából 2006-8 körül lett programozva, kb 12-ig még reszelgették, azóta nem foglalkoznak vele)
Az Omsi-n nevelkedett korosztály. :D Ami egyébként nem egy rossz dolog, ahogy itt is elhangzott, adott esetben lehet sokkal jobbak, mint egy idősebb, "tapasztalt" kolléga (akikről az indító hsz-ben írtam, mind idősebbek voltak). /Maga a program szvsz. tényleg jól visszaadja a méreteket, kanyarodási sajátosságokat, feelinget. A GKI szim kevésbé.../
A kor nem minden, 1-2 év tapasztalattal is lehet nagyon jól vezetni, meg 25 év tapasztalattal is lehet nagyon szarul.
Sokkal több múlik szerintem a hozzáálláson és az intelligencián, azaz megérti-e, hogy hogyan mozog a jármű (akár szgk, akár tgk, akár busz), mik a jármű adta korlátok és ezt a tudást képes-e tudatosan alkalmazni. Ez pedig véleményem szerint nagyobbrészt nem korfüggő (persze 60-70 évesen már jelentősen kopik ez a képesség).
Én rengeteg nagyon fiatal sofőrt látok a 20E-n, a 30-on, akárhová nézek. Nem tudom, hogy jók-e vagy rosszak-e, csak feltűnt, hogy sok a nagyon fiatal sofőr.