Nem inkább 4230? A 4320 közép kocsi a 4200 és a 4349 között, a 4230-nak meg évek óta "brutális" hangja van. 2018-ban mielőtt korszerűsítették is hangos volt, de a főműhely után se lett jobb.
Az 1-en jár egy hármas szerelvény, aminek az egyik szélső tagja a 4320. Ennek a kocsinak messziről is jól hallható hajtómű hibája van, érdemes lenne megnézni, mielőtt beáll a kerék.
Kelenföldön valami olyasmi van, hogy maga a telephely nem alkalmas a Tátrák karbantartásához, a tetőpódiumoknál van valami gebasz (gondolom a Tátra szélesebb méretei miatt nem fér oda). Mondjuk 2015 óta kisebb-nagyobb megszakításokkal, de vannak Tátrák Kelenföldön (először még budafoki vetésforgóval a Tátrás 19-41 2015-2016-ban, majd után 2018-tól előbb a 17-esek, majd az 19-esek és 56-osok kerültek oda aztán tavaly novemberben Budafokról kisöpörték a maradék Tátrákat, amik szintén oda kerültek. Plusz vágányzárak alkalmával 59-esek is aludtak ott.) Szóval ennyi idő alatt azért meg lehetett volna oldani ezt a problémát főleg, hogy nem igazán látszik, hogy változás állna be. Budafok meg igen CAF nagyhatalom lett. Különben amikor 2018-ban újra nyitott már akkor is, ha valamilyen V jelű emeléses vizsgálatot kellett csinálni akkor Barossba vitték a Klasszikokat később ez a K-Tátrák érkezésével megszűnt.
Az lehet a helyzet, ahogy írjátok, mint Szépilona/Kelenföld esetében. Gondolom Budafokon már "egy csavar sincs a Tatrakhoz", (ahogy Kelenföldön sem) így az esetleges javításokat Baross végzi. Azaz, attól hogy Budafokon csicsikálnak az egységek, papíron valószínűleg Baross állományát gyarapítják jelenleg, így elkönyvelem ezt.
Erre jó példa a mai 4076-4226 páros. Sosem volt eddig még Fok-gyemes kocsi Barossi viszonylatra kiadva, tudomásom szerint.
Elsőre tényleg nem egyszerű főleg, hogy még plusz nem a menetrendbe épített átcsoportosítás is volt. A win alapvetően a jármű pozíciója alapján automatikusan határozza meg a telephelyet, ezért lehet olyan, hogy egy páros egyik felét az egyik, a másik felét egy másik telepre jelzi, ez meg van most is az Ilona-Kelenföld vetésforgóval, de ilyen volt amikor az 1-esen közlekedő Tátrákat rendszeresen az Etele téri volánhoz párosította. :D
Nekem se teljesen tiszta (talán jön majd valaki, aki jobban tudja; én is csak a látottak alapján írom), de szerintem többségében Budafok.
Most már a 4160-4230-at is budafokinak látom, és a még narancssárga (ex)ilonások közül is került Barossba, ennek szenzációs eredménye pedig a 4076-4226 ma a 28-ason.
További pikantéria, hogy a párban lévő 4010-4070 közül a 4010 Budafok, a 4070 meg Baross a win szerint. (Végülis ahová a régebbi, tartós lakhelyük alapján a szívük visszahúzta őket... :-)) )
Budafokon csak éjszaki tárolás van, a karbantartásokat/javításokat/vizsgálatokat pedig a Barossban csinálják, ezért vannak a barossi végző/kezdő számok hétköznap illetve, ezért kerülhetnek az alap Ilonai kocsik mellé plusz barossi kocsik is ide. És szintén ennek a kavarásnak az eredménye, hogy a 4076-4226 a 28-ason volt ma. Hivatalosan amúgy mintha Barosshoz tartoznának, de a gyakorlatban meg inkább Budafokon vannak (picit olyan ez mint a Kelenföld-Szépilona vetésforgó).
A 47-esre kiadott Tatrak Budafokhoz vagy Barosshoz tartoznak a vágányzár alatt?
Azt látom winmenetrenden, hogy van egy forgalmi ami este Barossba áll be és ugyanaz a szerelvény reggel onnan áll ki. De a többi forgalmi Budafokon alszik.
Voltak már szerelvény csereberék is (4103-4291 helyett 4281-4289 került Budafokra. 2 napja 4160-4230 Barossos páros is a 47-esen ingázik.)
Szóval nekem zavaros a kép. Hol honosak most ezek a szerelvények?