Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2022.08.08 -1 0 4565

Szécsey I. szerint először volt 00100, később kapta a Damot 31-es pályaszámot - ami logikus is, mert először kapott valamilyen számot, aztán a MÁV hálózatán MÁV pályaszámot. Legalábbis a motorkocsis könyvében ezt írta. Neked más információ áll rendelkezésedre?

Az is logikus, hogy először (00100-asként) kijött a kék-piros, majd amikor kitalálták, hogy milyen legyen a Bamot 201, 202, akkor az egységes séma alapját átszínezték. És akkor ez magyarázhatja azt is, hogy az 1963 június 1-i képen miért olyan tiszta a motorkocsi teteje. (Persze ez logikai okfejtés, nem tudományos kutatás eredménye.)

Előzmény: braun (4561)
Törölt nick Creative Commons License 2022.08.08 -1 0 4564

Damot 31: zöld-bézs (később lett 00100, akkor kék-piros, fehér választó szegéllyel)

 


Ezen a képen 1961-ben volt 00100...

2036464513045328

Előzmény: braun (4561)
rm40 Creative Commons License 2022.08.08 -1 0 4563

> Miért lett Damot, holott BDamot-nak kellett volna lennie.

 

Ezek a motorkocsi-sorozatjelek (amik igazából nem is sorozatjelek lennének, mert a motorkocsikat az egy-háromjegyű pályaszámuk mindenkor egyértelműen azonosította és sokszor a betűket nem is használták az egyes nyilvántartásokban, kommunikációkban, ráadásul egy-egy kiadott betűkombináció több, akár teljesen eltérő típust is jelölt) mindig is csak hozzávetőlegesek voltak, lásd pl. Bbmot helyett kb. BDbiymot lett volna a teljes jelölés. 

Előzmény: alkotasu (4557)
rm40 Creative Commons License 2022.08.08 -1 0 4562

Mettől meddig volt Damot 31, illetve 00100?

Előzmény: braun (4561)
braun Creative Commons License 2022.08.08 0 1 4561

A Damot 31 színezési sémája megegyezett a Bamot 201 és 202 sémájával. A különbség az alapszínekben volt:

Damot 31: zöld-bézs (később lett 00100, akkor kék-piros, fehér választó szegéllyel)

Bamot 201: piros-bézs

Bamot 202: acélszürke-bézs

 

 

Előzmény: rm40 (4553)
alkotasu Creative Commons License 2022.08.07 -1 0 4560

Ezt én is néztem, de olyan kevéssé látszik, hogy meghagytam másnak is, hogy észrevegye. De akkor OK, ha Te is látod.

De érdekes, hogy 2 éves korában újra festették (legalábbis a tetejét).

Előzmény: rm40 (4559)
rm40 Creative Commons License 2022.08.07 -1 0 4559

Hm. Letöltve a képet viszont egy világos folt látszik ott is, ahol a lengyel motorkocsik kazánkéményének kell lennie:

Akkor viszont ez tényleg a Damot 31 alias 00100. 

Előzmény: alkotasu (4558)
alkotasu Creative Commons License 2022.08.07 -1 0 4558

Viszont... Ha letöltitek a képet (ingyenesen letölthető magánszemély részére), és kinagyítjátok, láthatóvá válik a másik szellőzősor a motorkocsi tetején. De kissé más kiosztásban, mint a Bbmot-nál.

Ugyanakkor a Bbmot kipuffogója nem középen helyezkedett el, hanem a hossztengelytől kissé jobbra.

Előzmény: alkotasu (4557)
alkotasu Creative Commons License 2022.08.07 -1 0 4557

A Damot 31-ről nincs rajz, csak azt írják, hogy a 70 db-os lengyel motorkocsi sorozat 71. tagja volt. Ebből én arra következtetek, hogy nem változtattak ezen a téren, csak a motor lett 12 JvF 17/24 650 LE teljesítményű. (Miért lett Damot, holott BDamot-nak kellett volna lennie.)

 

A Bamot 201, 202 kizárva, mert azok 1964-re készültek el, tehát 1963-ban nem húzhatták a kérdéses vonatot.

Előzmény: rm40 (4553)
benbe Creative Commons License 2022.08.07 -2 0 4556

Hibáztam, a 201 jellegrajzát néztem. Akkor a 31 kazánjáról nem tudok semmit.

Előzmény: benbe (4555)
benbe Creative Commons License 2022.08.07 -2 0 4555

Van kazán, a wc-vel szemben, kéményt én sem látok, pedig a jellegrajz szerintvan, a 201-gyel megegyező kialakítással. A foltok a két fényszóró és a Ganz-logós doboz tetején megcsillanó fény. Napállás szerint 9-10 óra között készülhetett, tehát a forda első napján Mohácsról érkezett gyorsvonattal.

Előzmény: rm40 (4553)
rm40 Creative Commons License 2022.08.07 -1 0 4554

Van azért a lengyel motorkocsik homlokán is szűkítés:

 

Előzmény: alkotasu (4552)
rm40 Creative Commons License 2022.08.07 -1 0 4553

A kazánban nem vagyok teljesen biztos. A Bamot 201-202 pályaszámúakban biztosan volt kazán, látszik a képeken a kémény.

A Damot 31 (00100)-ről az ezüst könyvben lévő fénykép szerint szintén van, bár van némi kétségem, hogy nem a 201-202 valamelyikével illusztrálták-e, mivel a képen látható motorkocsi fényezése azokénak felel meg. Ettől függetlenül logikus lenne benne a kazán pl. utasforgalmi próbákhoz. Sajnos épp nincs nálam Szécsey István Ganzos könyvsorozata, amiben esetleg utána lehetne nézni. 

Előzmény: braun (4551)
alkotasu Creative Commons License 2022.08.07 -1 0 4552

Hümm... A bajom az, hogy a légi fotón a motorkocsi vége (vezetőfülkéje) elkeskenyedik úgy, mint az Abbmot / Bbmot sorozatnál. A kísérleti meg végig egyenes oldalú. Na de akkor mi a bánat lehet? Nem lehet, hogy a Bbmot  prototípusának tetején csak 1 sor szellőző volt? (Valamelyik ablak is más méretű volt.)

Előzmény: braun (4551)
braun Creative Commons License 2022.08.06 0 0 4551

Már csak azért sem lehet Bb, mert annak két sor Kuck-Kuck szellőző van a tetején én meg egyet látok. Egyébként a 00100 pályaszámú kísérleti mérőkocsinak a futóvégén én nem látom a fotókon a kazánkéményt. El tudom képzelni, hogy mivel mérőkocsi, ezért nem is volt benne.

Előzmény: rm40 (4550)
rm40 Creative Commons License 2022.08.06 -1 0 4550

Ezen agyalok. Kísérleti motorkocsiból 1963-ban csak ez jöhetne szóba. Járműhosszra kb. stimmelne is, meg megmagyarázná az ötkocsis szerelvényt, csakhogy: ennek is kellene kéményének lennie a futóvégi vezetőfülke mögött WC-vel átellenes oldalon (aszimmentrikusan). Meg valahogy a szerelvény felőli végén látható járműhomlokon lévő foltokat nemigazán tudom megfelelteni a kísérleti jármű részleteinek.

Előzmény: alkotasu (4549)
alkotasu Creative Commons License 2022.08.06 -1 0 4549

Mondjuk a kazánfűtés kéményét én sem találtam. De a csatolt ABbmot-ot látva feltételeztem, hogy akkor ez Bbmot.

Akkor valamelyik kísérleti motorkocsi lenne esetleg?

Előzmény: rm40 (4546)
alkotasu Creative Commons License 2022.08.06 -1 1 4548

OK, de a villanymotornak nem egyenletesebb a vontatási jelleggörbéje egy hagyományos sebességváltós szívó dízelmotorkocsinál?

 

A másik: 600 LE-vel ment 80-nal. De ez csak 500 LE volt, és a balatoni vonalat 1958 környékén újították fel, tehát a jó pályán ballaghatott 60-70 km/ó sebességgel.

Előzmény: segélyvonókészülék (4547)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.08.06 0 0 4547

Hát, a vékony jég a kuplung, amúgy a 600 lóerős bobó mögéa világot odakapcsolták, és ment. Nem gyorsan.

Kb. 200 tonna (pont az az öt kocsi), amivel a bogrács még bírt menni stabilan nyolcvannal a lapon, szóval nem olyan durva az.

Előzmény: alkotasu (4545)
rm40 Creative Commons License 2022.08.06 -1 1 4546

Érdekes ez a kép, jó kis életkép. A Bbmot-tal kapcsolatban egy kicsit bizonytalan vagyok. A kipufogó az jellegzetes, viszont bárhogy meresztem az szemem, nem látom a Bb-kre jellemző, a vonatkfűtési kazán szintén masszív, aszimmetrikusan elhelyezkedő kéményét. Meg valahogy kicsit hosszabb a kocsiszekrénye, kb. akkora, mint a kocsiké - bár itt csalhat a szemem.

 

Amúgy kijjebb, balra a tároló csonkákon egy ABb-párost látni még jó eséllyel, meg Bb-ket talán, amik zömökebbnek tűnnek. 

Előzmény: alkotasu (4545)
alkotasu Creative Commons License 2022.08.06 -1 1 4545

Azért szerencsétlen Bbmot-ot elég rendesen túlterhelték  1963. VI. 1-én. 500 LE mögé 5 kocsit kapcsolni szerintem merész dolog volt:

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/84227?r=1&c=2118089.0812419998:6023885.514441:9

A kocsik típusa is jól kivehető a motorkocsik mögött: Bah, Bah, Aa1600 (vagy 1700), Bahv(é?), Bah

 

Az 1. vágányon álló 424-es mögött is 2 Bak, WR2xx, Aa1600,  2 Bak, behúzottvégű, Aa 1600, csuka

rm40 Creative Commons License 2022.08.06 -1 1 4544

Sziasztok!

Nincs valamelyikőtöknek meg az ABbmot műszaki leírása? Ha igen, nagyon megköszönném, ha el tudná küldeni nekem.

 

rm40 Creative Commons License 2022.07.27 -1 1 4543

GySEV ABbmot 4 és 7 1981-ben , plusz bónuszként egy "csicsázott" MÁV-os példány 1986-ból:

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9455786

rm40 Creative Commons License 2022.07.22 -1 1 4542

"Főjav" helyett "Főj", de a lényeg ugyanez.

Előzmény: rm40 (4541)
rm40 Creative Commons License 2022.07.22 -1 1 4541

Ha a kocsihomlokon a "Főjav" '78-as dátuma az M6 jelű javítás dátumát takarja, akkor a 646-osról lehet szó.

Előzmény: Bakterpartner (4532)
alkotasu Creative Commons License 2022.07.22 -1 2 4540

Nem jobb így? Valahogy az ágyazat nagyon piros volt.

 

Előzmény: Bakterpartner (4533)
rm40 Creative Commons License 2022.07.22 -1 1 4539

Figyelemreméltó, hogy mennyire más jellegű hangok hallhatóak a géptérben és az utastérben a segédüzem fölött - mintha nem is ugyanaz a jármű lenne.

Előzmény: LoviGabi (4538)
LoviGabi Creative Commons License 2022.07.22 0 2 4538
Előzmény: rm40 (4534)
LoviGabi Creative Commons License 2022.07.20 0 3 4537
Előzmény: rm40 (4534)
rm40 Creative Commons License 2022.07.20 -1 1 4536

Ha az ABb is úgy akarja... :)

Előzmény: braun (4535)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!