Keresés

Részletes keresés

Edericsi Creative Commons License 2021.11.24 0 2 84031

Pedig kapott 2007 nyarán azt hiszem, házi festést Dombóváron. (

Nemsokkal előtte meg az 1080, meg az 1059)

Előzmény: H-matula (84030)
H-matula Creative Commons License 2021.11.23 0 0 84030

Az a gép átalakítása óta (1996) nem kapott festést. Ne csodálkozz,hogy ilyen.

Előzmény: kopterg (84028)
Zolcsi67 Creative Commons License 2021.11.16 0 1 84029

„Írva vagyon, drága testvéreim az Úrban, hogy nem a festék húzza – ez esetben tolja – a vonatot!”

Előzmény: kopterg (84028)
kopterg Creative Commons License 2021.11.15 -1 0 84028

Óhhh, ne hogy azt hidd! Saját szememmel láttam, ahogy a V43.., pontosabban a 431 011 tológépként ott díszelgett a gyönyörű Orienten Kelenföldön, majd nem sokkal később a Nyugatba! Olyan volt a kontraszt, hogy azon már csak röhögni lehetett, hogy az az ótvar, napszítta, mint amit kilúgoztak festésű, már inkább fehér, mint sáfránysárga orrú gép jut erre a feladatra. Döbbenetes volt.

Előzmény: E-lok (84017)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.15 -1 3 84027

 

Mozdonytender uj hatarideje: 2021 December 31, 14:00.   

 

https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001609392019/reszletek

 

:-) Vicces.

Előzmény: Törölt nick (83943)
tom sawyer Creative Commons License 2021.11.11 0 0 84026

Igen , hallottam róla, de látni nem láttam. A piros mozdonyok érdekeltek jobban akkoriban :-) .

 

Előzmény: braun (84023)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.11.11 0 0 84025

Igen, az volt, ráadásul az eredetileg beépített típust már nem is gyártott az AEG, mást ajánlott helyette, persze nem olcsón. Az is biztos, hogy tervezték a visszaalakítást, mert az irat felsorolja az alkatrészeket, amit a MÁV a mozdonnyal együtt kifizetett, de nem kerültek beépítésre. (Gondolom, ha nem számoltak volna a későbbi visszaépítésről, ezeket nem is szállítják le a mozdonnyal.) Csak azt nem gondolhatták eredetileg, hogy tehervonat továbbítása közben, egy mérés közepén kapitulál a gép hirtelen. 

 

Előzmény: torokb2 (84024)
torokb2 Creative Commons License 2021.11.11 0 0 84024

Úgy emlékszem a szili tirisztoros egyenirányítója pedig AEG gyártmány volt. Gondolom mindkét import egyenirányítóhoz márkában számolták a pótalkatrészt.

 

A Leóval ellentétben a szili átalakítása eredetileg is átmeneti megoldás lehetett. A főtrafó eredeti kivitelben benne volt, csak rögzítették a fokozatkapcsolót. A Leótól eltérően a vontatómotorok (soros, tehát armatúraáramra méretezett) gerjesztőtekercseit külön gerjesztő egyenirányítóról táplálták hogy a szabályzott mezőgyengítést is kipróbálják. Szerintem ezzel a kialakítással eredetileg sem számoltak hosszútávon.

Előzmény: Bárdos Imre (84022)
braun Creative Commons License 2021.11.11 0 3 84023

És sokáig két fellépő kivágás volt egymás felett a főkereten. Valamikor a kilencvenes években tűnt el róla. 

Előzmény: tom sawyer (84020)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.11.11 0 3 84022

A próbák akkor azért értek véget nagy hirtelen, mert 1972 júliusában, egy mérés során egyszerre 28 db főüzemi tirisztor ment tönkre a V43 1076-ban. A javítás költsége kb. 500 000 Ft lett volna, míg a Ganz VM - amely már végzett a kísérletekkel, így a próbadarabra nem volt égető szüksége - kb. 100 000 Ft-ért vállalta a sorozat kivitelre való visszaépítést. Nagyjából ebben az időben az ugyancsak tirisztoros V42 001 is hasonló gondokkal küzdött, bár ott nem ekkora darabszámban hullottak el tirisztorok. Ahhoz először a gyártó Siemens küldött egy darabot a hibás helyett, ám hónapokkal később egy másik tirisztor is elpusztult. Ötletként ezután felvetődött itt is a visszaépítés, de mivel egy selejtezésre szánt sorozatról volt szó, úgy gondolták, ennek nem sok értelme lenne. Végül abban maradt a MÁV és a Ganz VM, hogy utóbbi a Siemens szakembereinek bevonásával felderíti a hiba okát, annak megszüntetése után a gép ismét üzembe áll, és jó esetben akár még évtizedekig üzemelhet. Mindez 1972-73-ban történt és ma már tudjuk, hogy nem tévedtek a döntéshozók. 

Előzmény: torokb2 (84021)
torokb2 Creative Commons License 2021.11.11 0 1 84021

Hasonló módon gyártáskor kapott tirisztoros egyenirányítót a 1076, a próbák után azt is "vissza alakították" sorozatkivitelnek megfelelően.

Előzmény: misi967 (84019)
tom sawyer Creative Commons License 2021.11.10 0 1 84020

Érdekesség: Az íves kivágások még V43 korában is láthatók voltak ,igaz csak szerelőaknából, ugyanis csak optikailag tüntették el. Sajnos nincs képem róla :-( .

 

Előzmény: misi967 (84019)
misi967 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84019
1047 005-2 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84018
Előzmény: E-lok (84017)
E-lok Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84017

Lehet, hogy félreérthető voltam, elnézést. Azért egy működőképes és vonatok továbbítására képes mozdonyról vennék ihletet. Ezek nem tűnnek annak, szóval nem pont ilyenre gondoltam. :) Láttam már régebben például tehervonatok elé befogott Szilit ami eléggé le volt rongyolódva, de a saját albumomban nem találtam meg ezt a képet, valszeg itt a fórumon láthattam. Nyilván nem egyedi a dolog. Laikusként úgy gondolom, hogy a jobb gépeket használták IC meg gyorsvonatokra, a többi vonatra meg ami jutott, de azokat ritkán fotózta bárki is... 

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.11.10 0 1 84016

Vitán felül áll! :-)

Előzmény: HBweb hu (84015)
HBweb hu Creative Commons License 2021.11.10 0 1 84015

A rémségverseny aranyérmese szerintem továbbra is a 169-es. 

http://hbweb.hu/fg/fg02054/kepek/vf1169gyer2004b.JPG

 

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (84014)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84014

Ez elég lepukkant? :-)

 

Előzmény: E-lok (84013)
E-lok Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84013

Üdv

Egy V43 modelles projekthez keresnék olyan fotót, ahol a mozdony kifejezetten(!!!) lepukkant állapootban van. Fakó mozdonyszekrény, rozsdafoltok, mocsok, stb... Egy régi típusú, ollós áramszedős, ereszcsatornás szilit akarok így kidekorálni. Elnézést, hogy nem nézem vissza tizenhét év minden kommentjét, de lehet, hogy így egyszerűbb! :) Ha valakinek volna ilyesmi képe, megköszönöm ha ide beszúrja, vagy akár privátba is jó az adatlapomon lévő mailcímemre. A segítséget előre is köszönöm!

1047 005-2 Creative Commons License 2021.11.08 -1 0 84012

Igaz régóta állnak,de a 432 236 se piskóta,mégis dolgozik.

 

https://youtu.be/zySmqTJWhnc?t=6

Előzmény: dieter (84011)
dieter Creative Commons License 2021.11.08 0 0 84011

A legLYobbak. :) 262 évek óta áll, 309 rozsdaboglya, a 373-asnak is volt valami baja. Az ezres gép a szolnoki vezérgép (volt), a nagy túlélő (volt). Lényegében vonatról vették le selejtre..

Előzmény: Lukács55 (84010)
Lukács55 Creative Commons License 2021.11.08 0 0 84010

Mejek?

Előzmény: dieter (84009)
dieter Creative Commons License 2021.11.08 -1 1 84009

432 sorozat több járműve, valamit magas pályaszámú 431-es is lett selejtre váró.

r1232 Creative Commons License 2021.11.07 0 1 84008

Ha a mosáson spórolnak,akkor mi lehet beül?

 

Nincs egyenes összefüggés, a dombóvári gépek belül általában korrekt állapotban vannak.

Előzmény: 1047 005-2 (84007)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.11.07 0 1 84007

"Arról, hogy pont azokon a részeken, ahol, ennyire elszutykolódott az elejükön a sárga, (meg a kék is!! nem (csak) Dombóvár tehet, hanem javarészt az idő "vasfoga"!"

 

 

Tévedés,keress a 80-as évekből egy beo gépet meg egy országos fordást!Kiderül,hogy a tisztítástól függ csak az egész.Ha a mosáson spórolnak,akkor mi lehet beül?

Előzmény: Molinári bácsi (84006)
Molinári bácsi Creative Commons License 2021.11.07 -1 2 84006

 

Arról, hogy pont azokon a részeken, ahol, ennyire elszutykolódott az elejükön a sárga, (meg a kék is!! nem (csak) Dombóvár tehet, hanem javarészt az idő "vasfoga"! Amikor pont itt, a fórumban (mivel a fészbúkot akkor még hírből se ismerték, ~tük), megjelentek a már fényezettekről az első képek, vagyis amikor ismertté vált a színtervük, volt itt éppen elég /értsd: sok!/ "károgás", hogy pont a fv.-ak fölött mennnyire kényes színek, és pont a vez.fülkéknél és fölöttük mennyire el fognak koszolódni! És csak a "vészmadaraknak" lett igazuk! Ne felejtsük el, hogy a legelső 3 már nagyjavításos kivételével bő 13-14 éves festésekről beszélünk!!

 

Előzmény: 1047 005-2 (83928)
Molinári bácsi Creative Commons License 2021.11.07 0 0 84005

 

Már a 431 310-es is festve vagyon? Részlegesen, vagy teljesen? Vagy még a H-START színterves?

 

Előzmény: 1047 005-2 (84002)
Molinári bácsi Creative Commons License 2021.11.07 0 0 84004

Köszönöm szépen! Ez gyakorlatilag a teljes ex 1000-es lista! Még 1x kösz a nyilvánossá tételét!

Előzmény: hol_itt_hol_ott (83997)
Molinári bácsi Creative Commons License 2021.11.07 0 0 84003

Jó napot! (Bármikor is kerül elolvasásra!)

"Hátha az is jó, ha én segítek." > Természetesen, bárki segítsége bármikor (mindig) jó! Köszönöm is! Akkor, na nézzük, miből élünk!

Előzmény: hol_itt_hol_ott (83997)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.11.06 0 1 84002

Van 2 db is.431 310,431 338.

Előzmény: misi967 (84000)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!