Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2021.12.01 0 0 84043

2021.11.25. Budapest-Keleti pu. Baranya IC 804 11:45 indulás (eredetileg V43 1333 mozdony)  

 

Előzmény: MVM1 (84042)
MVM1 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 84042

IC806 nehezen tudna 11:45-kor elindulni, mert csak 15:45-kor kell induljon. Jó lesz ez inkább IC804-nek.

Előzmény: róbertke (84032)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.12.01 0 1 84041

Igen, a főkerete is sérült a balesetben, emiatt selejtezték. A belét kipakolták, azt kapta meg az ex 1003-as, illetve az egyik forgóvázát a 334-es. A maradékot gondolom felaprították.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (84040)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.12.01 0 0 84040

Az eredeti 333-as GySEV géppel mi lett vajon?

Volt egy balesete Újkéren 2007-ben, gondolom emiatt selejtezték.

Eztán összevághatták Sopronban? (Alcuferbe?)

róbertke Creative Commons License 2021.11.30 0 0 84039

Köszi, a táblázatodról nem tudtam (most már a könyvtárba lementve),

vannak a Dombóvári VF -en (régiesen Fűtőház) ismerőseim, azt az egyikőjükkel beszéltem meg távrecsegőn. 

Előzmény: HBweb hu (84038)
HBweb hu Creative Commons License 2021.11.30 0 1 84038

430 333/I: ex-V43 1130+331

430 333/II: ex-V43 1003

 

433 333: ex-V43 1333

 

http://hbweb.hu/jarmu/mav_v43_full.htm

Előzmény: róbertke (84032)
traxxtoto Creative Commons License 2021.11.29 0 0 84037

Abból lett a 433 333.

Előzmény: róbertke (84036)
róbertke Creative Commons License 2021.11.29 -1 0 84036

Ganz MÁVAG VM-14-24 

1981/468 

1981.06.02 

V43 1333  

Dombóvár  

Előzmény: r1232 (84034)
V431100 Creative Commons License 2021.11.29 -6 1 84035

Magánál beragadt a 3-as billentyű?

Előzmény: r1232 (84034)
r1232 Creative Commons License 2021.11.29 -1 4 84034

V43 333 mozdony

 

Vagy 433 333 vagy V43 3333.

A V43 333 GYSEV gép (430 333).

Előzmény: róbertke (84032)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.11.29 0 0 84033

Üdvözletem!

 

Tisztelettel érdeklődöm, hogy van-é esetleg valakinek olyan fotója, fotói amin a mozdony alulról, a vonórudak bekötését ábrázolóan látható, s esetleg fel is töltené ide? Köszönöm.

róbertke Creative Commons License 2021.11.27 -1 2 84032

2021.11.25. Budapest Keleti pú. Baranya IC 806 ( 11:45 indulás) V43 333 mozdony 

Edericsi Creative Commons License 2021.11.24 0 2 84031

Pedig kapott 2007 nyarán azt hiszem, házi festést Dombóváron. (

Nemsokkal előtte meg az 1080, meg az 1059)

Előzmény: H-matula (84030)
H-matula Creative Commons License 2021.11.23 0 0 84030

Az a gép átalakítása óta (1996) nem kapott festést. Ne csodálkozz,hogy ilyen.

Előzmény: kopterg (84028)
Zolcsi67 Creative Commons License 2021.11.16 0 1 84029

„Írva vagyon, drága testvéreim az Úrban, hogy nem a festék húzza – ez esetben tolja – a vonatot!”

Előzmény: kopterg (84028)
kopterg Creative Commons License 2021.11.15 -1 0 84028

Óhhh, ne hogy azt hidd! Saját szememmel láttam, ahogy a V43.., pontosabban a 431 011 tológépként ott díszelgett a gyönyörű Orienten Kelenföldön, majd nem sokkal később a Nyugatba! Olyan volt a kontraszt, hogy azon már csak röhögni lehetett, hogy az az ótvar, napszítta, mint amit kilúgoztak festésű, már inkább fehér, mint sáfránysárga orrú gép jut erre a feladatra. Döbbenetes volt.

Előzmény: E-lok (84017)
Törölt nick Creative Commons License 2021.11.15 -1 3 84027

 

Mozdonytender uj hatarideje: 2021 December 31, 14:00.   

 

https://ekr.gov.hu/portal/kozbeszerzes/eljarasok/EKR001609392019/reszletek

 

:-) Vicces.

Előzmény: Törölt nick (83943)
tom sawyer Creative Commons License 2021.11.11 0 0 84026

Igen , hallottam róla, de látni nem láttam. A piros mozdonyok érdekeltek jobban akkoriban :-) .

 

Előzmény: braun (84023)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.11.11 0 0 84025

Igen, az volt, ráadásul az eredetileg beépített típust már nem is gyártott az AEG, mást ajánlott helyette, persze nem olcsón. Az is biztos, hogy tervezték a visszaalakítást, mert az irat felsorolja az alkatrészeket, amit a MÁV a mozdonnyal együtt kifizetett, de nem kerültek beépítésre. (Gondolom, ha nem számoltak volna a későbbi visszaépítésről, ezeket nem is szállítják le a mozdonnyal.) Csak azt nem gondolhatták eredetileg, hogy tehervonat továbbítása közben, egy mérés közepén kapitulál a gép hirtelen. 

 

Előzmény: torokb2 (84024)
torokb2 Creative Commons License 2021.11.11 0 0 84024

Úgy emlékszem a szili tirisztoros egyenirányítója pedig AEG gyártmány volt. Gondolom mindkét import egyenirányítóhoz márkában számolták a pótalkatrészt.

 

A Leóval ellentétben a szili átalakítása eredetileg is átmeneti megoldás lehetett. A főtrafó eredeti kivitelben benne volt, csak rögzítették a fokozatkapcsolót. A Leótól eltérően a vontatómotorok (soros, tehát armatúraáramra méretezett) gerjesztőtekercseit külön gerjesztő egyenirányítóról táplálták hogy a szabályzott mezőgyengítést is kipróbálják. Szerintem ezzel a kialakítással eredetileg sem számoltak hosszútávon.

Előzmény: Bárdos Imre (84022)
braun Creative Commons License 2021.11.11 0 3 84023

És sokáig két fellépő kivágás volt egymás felett a főkereten. Valamikor a kilencvenes években tűnt el róla. 

Előzmény: tom sawyer (84020)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.11.11 0 3 84022

A próbák akkor azért értek véget nagy hirtelen, mert 1972 júliusában, egy mérés során egyszerre 28 db főüzemi tirisztor ment tönkre a V43 1076-ban. A javítás költsége kb. 500 000 Ft lett volna, míg a Ganz VM - amely már végzett a kísérletekkel, így a próbadarabra nem volt égető szüksége - kb. 100 000 Ft-ért vállalta a sorozat kivitelre való visszaépítést. Nagyjából ebben az időben az ugyancsak tirisztoros V42 001 is hasonló gondokkal küzdött, bár ott nem ekkora darabszámban hullottak el tirisztorok. Ahhoz először a gyártó Siemens küldött egy darabot a hibás helyett, ám hónapokkal később egy másik tirisztor is elpusztult. Ötletként ezután felvetődött itt is a visszaépítés, de mivel egy selejtezésre szánt sorozatról volt szó, úgy gondolták, ennek nem sok értelme lenne. Végül abban maradt a MÁV és a Ganz VM, hogy utóbbi a Siemens szakembereinek bevonásával felderíti a hiba okát, annak megszüntetése után a gép ismét üzembe áll, és jó esetben akár még évtizedekig üzemelhet. Mindez 1972-73-ban történt és ma már tudjuk, hogy nem tévedtek a döntéshozók. 

Előzmény: torokb2 (84021)
torokb2 Creative Commons License 2021.11.11 0 1 84021

Hasonló módon gyártáskor kapott tirisztoros egyenirányítót a 1076, a próbák után azt is "vissza alakították" sorozatkivitelnek megfelelően.

Előzmény: misi967 (84019)
tom sawyer Creative Commons License 2021.11.10 0 1 84020

Érdekesség: Az íves kivágások még V43 korában is láthatók voltak ,igaz csak szerelőaknából, ugyanis csak optikailag tüntették el. Sajnos nincs képem róla :-( .

 

Előzmény: misi967 (84019)
misi967 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84019
1047 005-2 Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84018
Előzmény: E-lok (84017)
E-lok Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84017

Lehet, hogy félreérthető voltam, elnézést. Azért egy működőképes és vonatok továbbítására képes mozdonyról vennék ihletet. Ezek nem tűnnek annak, szóval nem pont ilyenre gondoltam. :) Láttam már régebben például tehervonatok elé befogott Szilit ami eléggé le volt rongyolódva, de a saját albumomban nem találtam meg ezt a képet, valszeg itt a fórumon láthattam. Nyilván nem egyedi a dolog. Laikusként úgy gondolom, hogy a jobb gépeket használták IC meg gyorsvonatokra, a többi vonatra meg ami jutott, de azokat ritkán fotózta bárki is... 

Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.11.10 0 1 84016

Vitán felül áll! :-)

Előzmény: HBweb hu (84015)
HBweb hu Creative Commons License 2021.11.10 0 1 84015

A rémségverseny aranyérmese szerintem továbbra is a 169-es. 

http://hbweb.hu/fg/fg02054/kepek/vf1169gyer2004b.JPG

 

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (84014)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.11.10 0 0 84014

Ez elég lepukkant? :-)

 

Előzmény: E-lok (84013)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!