h.c.s által javasoltak közül az egyik magyar. Már vásároltam tőlük – pozitív tapasztalat. Természetesen, ha hazai viszonylatban is elérhető valami (elég gyakori, hogy nem!), s az ára is elfogadható, akkor – a kisebb kockázat okán – természetesen célszerű itthon vásárolni. Azonban itthon sok dolog olyan drága, hogy esetenként jobb megoldás egy elfogadható kockázatot vállalni. Különben is a termékek döntően kínai eredetűek, vagyis hasonló minőségbeli problémák jelentkezhetnek.
Alább összevethető a magyar és kínai ár (nem kerestem rá a megfelelőre):
Sajnos, minden üzleti tevékenység kisebb-nagyobb kockázattal jár, azzal lehet, sőt kell is számolni. A fejegységeket mindenkor külföldről EU-s országból (VÁM miatt) vagy Kínából vásároltam, többnyire problémamentesen. Egy esetben fordult elő készülékhiba miatti visszaküldés, de az eladó visszautalta a termék árát. Másik esetben pedig az áru meghagyása mellett történt a vételár visszatérítése. Magyarországon viszont egy küldeménynek lába kelt, ami szerencsére nem képviselt jelentős összeget. Eddigi tapasztalatom szerint – gond esetén – mindenkor segítőkészek voltak a kereskedők. Persze, biztos vannak negatív vélemények is.
Neves márkák (igaz ma már azok sem a régiek) esetében is előfordulhat hibás példány. Konkrét tapasztalatom csak az említett gyártmányok kapcsán van, de az idők folyamán történt változások/változtatások bizonyára már azok esetében is érezhetők, s nem mindig pozitív értelemben.
Talán még egy megjegyzés: Az adott évjárató autóhoz – az előzőekben javasolt megoldás helyett – összeválogathatók a szükséges részegységek: beépítő keret, fejegység, ISO kábel, kormány távirányító adapter (interface), LEAD csatlakozó kábel), de egyrészt nehézkes, másrészt drágább, s több hibalehetőséggel lehet számolni.
A Honda Jazz-ba kb. 7-8 éve cseréltem a gyári rádiót EinCar készülékre. Mindent egybevetve azzal voltam a legteljesebb mértékben elégedett, csupán az érintőképernyő nem nyerte el a tetszésemet. A későbbi fejegységek (FUNROVER, XONRICH) összességében még ma is jól szuperálnak, azoknál – mint korábban említettem – már észrevehető a gyengébb, érzéketlenebb rádió tuner, de más tekintetben hibátlanul működnek.
A döntést természetesen minden esetben a vevőnek kell meghoznia: mit, milyen célra, milyen összeghatáron belül stb. Szerelést csak saját autóimon, illetve a szűk családi körben végzek, de egyéb vonatkozásban, ha tudok, szívesen segítek.
Itt találhatók a jobb minősítést kapott kínai fejegységek:
Azért megjegyzem, hogy autóból nem könnyű, főként nem olcsó koncerttermet kialakítani. Az igazi HI-FI hangzás megteremtését hagyjuk inkább otthonra. Autóban elegendőnek tartom egy elfogadható hangminőséget (természetesen nem Sokol minőségre gondolok!), s egyéb, fontos szolgáltatásokat biztosító fejegység használatát. Tudom, sokan egészen más véleményen vannak, ám ha az az igényük, s anyagilag is megengedhetik, akkor természetesen tegyék meg.
Az autóimba szerelt fejegységek. Honda már a múlté.
Én úgy látom, Te ebben eléggé otthon vagy, és csináltál már ilyet.
Tudsz esetleg segíteni ilyesmi androidos fejegység beszerzésében/beépítésében?
Esetleg van bevált típusod, amit kifejezetten ajánlanál?
50-80ezres kategóriát én nem merek magam berendelni Aliról vagy Wish-ről...sajnos volt már rossz tapasztalatom, megfogták, eltűnk, baromira ráfizettettek, stb.
Ha erre volna valami (számomra) biztonságosabb megoldás, azt meggondolnánk, még ha drágább is....
Sziasztok! Elhagytam az egyik dísztárcsámat, olyat mint a beillesztett képen - honda Jazz 14". Sajnos eddig itthon nem találtam eladót! Ebay-en meg csak Angliában láttam. Mi a tippetek hol lehetne ilyet találni? A választ előre is köszönöm!
Valóban olcsóbb megoldás, ha megelégszik annyival, mint ami a kérdése kapcsán felmerült.
Azért szeretném megjegyezni, hogy a kínai készülékek közül sem mindegyik gagyi. Már több autóban (Honda Jazz, Kia Rio, Kia Ceed) cseréltem fejegységet (EinCar, Funrover, Xonrich stb.), azt tapasztaltam, hogy többnyire nem is annyira a hangminőség, inkább a gyenge, érzéketlen rádió tuner a probléma.
A hang minősége viszont több összetevőtől függ (hangszórók minősége, elhelyezése, rezgés és zajszigetelés, autó akusztikai jellemzője stb.), aminek a fejegység csak az egyik – természetesen fontos – láncszeme.
Beépítő keretek (ahol választani lehet): RHD (right hand drive = jobbkormányos), LHD(left hand drive = balkormányos).
Az árak tartalmazzák a beépítő keretet és az évjárattal kompatibilis fejegységet a szükséges kábelkötegekkel. Tehát, elvileg az esetleges opciós kiegészítőkön kívül minden rendelkezésre áll.
Kerestem – mivel egyszerűbb a kezelésük – forgató- és nyomógombos készüléket, de nem találtam.
Célszerű azonban pontosítani, hogy valóban, minden tekintetben megfelelő-e az adott készülék az adott évjáratú autóhoz, továbbá hogy minden említett részegységet tartalmaz-e a csomag.
Javaslom figyelembe venni, hogy a gyári rádió első pontban jelzett bővítése is meghaladná a 10 000 Ft-ot, ugyanakkor sok egyéb – az Android rendszerű fejegység által biztosított – szolgáltatás hiányozna.
Hát...figyu...nyilván minél kedvezőbb az ár, annál jobb....
Szerintem úgy 25-30e lenne az idealisztikus....
50k fölé viszont sehogyan sem mennék, ha nem muszáj.
1,5M-s kis autóka (azért is volt ennyi, mert automata) - 50 felé battyogok már én is, 20-on évesen még költöttem több 100 ezret autóhifire, mára kissé leszelidült az őrület...:)
A rádiók sokszor hulladékot játszanak, macerás a CD-zés, telón vagy USB-sticken ott van több 100 nóta jó minőségben, inkább azt nyomatnánk...
Feltéve, ha volna valami normális és nem horror-árú megoldás.
Ja igen közben még annyi eszembe jutott hogy mikor nézelődtem a motortérben az EGR szelep alá egy házilag kivágott lemezdarab van berakva. Szóval ugy nézki hogy az előző tulaj lefalazta az EGR-t.
Sziasztok feleségemnek vettünk egy 2003 as 1.2 i-dsi kis Jazzt. A problémám a következő. Feleségem reggel elment vele dolgozni kb. 4-5fokos reggeli hőmérséklet 37km nagyrészt autóút kissebrész város nem jelzett semmit. Viszont délután hazafelé kb 20fokos délutáni hőmérséklet és 4-5 km megtétele után kivillant a motorhiba lámpa de ezen kívül semmi változás nem történt nem lett gyengébb nem rángatott az alapjárat is szépen ott volt ahol kel szóval mintha misemtörtént volna. El vittük hibakodot olvasni ahol annyit mondtak hogy szegény keverékre panaszkodik. Ki is törölték a hibát majd másnap pontosan ugyan ugy mint elözőnap tehát reggel befelé semmi délután hazafele megint kivillant. Csak annyi volt hogy a második napon kissé hüvösebb volt és igy nem is indulás után 4-5 km -el jelentkezett a hiba hanem kb. 10-15. Valaki találkozott már esetleg hasonlóval. Ha nem világitana a lámpa megnem mondanám hogy valami nyűgje van. Ja a fogyasztást azt 6.1 re írja az átlagot ezt nem tudom hogy sok vagy kevés mert csak nem rég van nálunk a kocsi.
Van egy 2005-ös (GD, de már az újabb, index a tükörben) CVT-s automata 1.4-es Jazzünk.
Az a kissé már régimódi CD-s fejegység van még benne...
Ez tök jó, de haladva a korral szeretnénk:
1.) legalább egy AUX-bemenetet kivezetni (ehhez találtam egész jó leírást a neten) - Pesten vagy környékén tudtok-e ajánlani megbízható, nem lerablós szakit, aki megcsinálja?
2.) Fejegység csere...mivel itt elég spéci a méret meg a kialakítás, gondolom max valami horror-árú (gyári?) beépítőkeret játszik csak, amibe tudnék sima 1 din-es fejegységet beépíteni...
Szóval line-in legalább, de még jobb volna valami Bluetooth-os megoldás vagy bármi modernebb, hogy pl. telefonról lehessen zenét hallgatni....
Ha van bármi jó vagy bevált megfejtésetek, szívesen okulnék belőle!
Sziasztok! 2003-as Jazz hosszabb leállás után (több nap) csak a második indítózásra indul. Benzinpumpát hallom pár másodpercig a gyújtás ráadása után, indítómotor is pörög kb. 500 körül, de nem pörög fel a szokásos 1500-ra. Másodikra eddig mindig elindult. Főtengely jeladó lehet ? milyen irányba keresgéljek?
A levegő iránya hová van állítva? Bocs, csak tipp. Anno amikor használtam a start-stopot jártam úgy, hogy amiatt nem állt le mert a szélvédőre volt állítva.
Esetleg, vedd le a sarukat, tisztítsd meg a pólusokat meg a sarukat is, és startstopos akkuhoz tervezett töltővel csinálj egy töltési ciklust. Ezek biztos nem ártanak meg. Hátha ettől még visszaáll.
A 6 éves autóban mindig is használtam az autostopot. De most egy ideje nem állítja le a motort. Kiírja, hogy "autostop not available". Okot nem ír hozzá. Egy ideig azt hittem, hogy a hideg idő miatt van, de az elmúlt napokban azért már valamennyire melegebb lett. Meg korábban rövid utakat tettem meg a városban, de most mentem vele 300 kilométert. Mégsem állítja le a motort. Mi lehet az oka? Lehet, hogy valahogy érzi, hogy a 6 éves aksi már nem az igazi?
Sziasztok! Egy 2006-os 1.2-es Jazzhez keresnék elsö lámpatesthez csak külön plexibúrát magában. Valahol be lehet ezt külön szerezni? Az évjáratok között lehet különbség a búránál?
Volt egy Toyota Corollám (is), ami télen, rövid távokon, kizárólag városban, sok araszolós szakasszal simán 10,7l benzint fogyasztott computer szerint. Más körülmények között nem evett ennyit, de ezek a motorok ennyit tudnak. Kollégám 1.0T Fabiája 9L-t fogyaszt városban, nem hajszolva. Előző Jazz-eim is kb. 8.5-9l között ettek télen, szigorú városi forgalomban, araszolós, rövid távú utakon. Nyáron ez kb. 1.5-2 literrel lesz kevesebb. Városon kívül természetesen egész máshogy alakulnak a fogyasztások. A Jazz sem egy csoda, ez is fogyaszt, ha "rosszak" a körülmények, bár még mindig jóval kevesebbet, mint hasonszőrű társai, lásd Corolla. Én nem izgulnék a 9l miatt, ha egyébként nincs semmi baja az autónak.
Egyetértek. Ha mindenáron a hibát keresem, akkor úgy fogalmazhatok, ez a benzinmotor sajátossága. Nagyon szeretem a Jazzt, meg vagyok vele elégedve, de az A2 1,4 TDI-vel ilyen körülmények között sem lépem túl az 5 liter/100 km-es fogyasztást. A Jazz flexibilisebb, igy megtartom azt is, amortizációja már nincs.
"... hideg motor - belváros - viszonylag lassú és normál haladással városban: 9 Literes fogyasztás ..." - sajnos, ez ilyen körülmények között kb. ennyire jön ki. A városon kívüli fogyasztásod azt mutatja, hogy nem az autó hibája miatt.
városi otthonról munkába - munkából haza (6km- 6km)
hideg motor - belváros - viszonylag lassú és normál haladással
városban: 9 Literes fogyasztás
ahogy nézegettem ez magasnak számít még az adott paraméterekkel is
egyébként:
országút 110-120 km/h 5,5 L
városon kívül 80 km/h 4,5 L
(mind a komputer által mért érték)
(kb 6 hónapja van az autó nálunk , 180e km (elméletileg valós és autópályán mehették vele Németben, ezt az állapotából következtetem, én vettem kint majd helyeztem forgalomba)