Keresés

Részletes keresés

Akoka25 Creative Commons License 2022.03.03 -3 0 8624

Szia!

Köszönöm a mindenre kiterjedő beszámolót!

Kérdésem már nem sok maradt. Talán annyi, hogy a szállodában hirdettek búvárkodási lehetőséget?

Valamint a La Digue szigetre menő kompra visszafelé is kell foglalni jegyet, vagy nem szükséges, a helyszínen is lehet venni?

Dollárból melyik évjáratút fogadják el? Az úti társaink akarnak vinni, mi maradunk az eurónál, ahogy olvastam, azt jobban szeretik.

Mi hétfőn érkezünk, úgyhogy az a tervem, hogy kedden mennénk el a Baptista túrára, szerdán La Digue szigetre, csütörtökön taxis sziget túrára, pénteken az ingyenes buszos strandra. Vagy megcserélem a szerdát a péntekkel, időjárás függvényében. Ahogy néztem a komp indulásokat, szerdán és pénteken van visszafelé a 16.30-as járat. Kedden és csütörtökön csak a 15.30-as van és az nagyon korai, mivel nem akarok a kora reggelivel átmenni. Jobb lesz a 9.30-as indulás nekünk is.

Aztán ennyi volt nekünk Praslin, mert szombaton a reggel 8 órás hajóval vissza kell menni Mahera. Sajnos szombaton csak a reggeli komp van és a késő délutáni, az meg túl későn ér oda, sötétben foglalnánk el a szállodát.

Mahén is lebeszéltem egy taxissal a sziget túrát, valamint egy kis gyalogos túrát ott is csinálunk majd a közelben.

Gyakorlatilag 4-4 teljes napunk lesz mindegyik szigeten, a többit elviszik az utazások napjai.

Neked nagyon jó utat kívánok a következő túrádra, mindjárt itt lesz az is!

Előzmény: turbogabor13 (8618)
_chillout_ Creative Commons License 2022.03.02 -3 0 8623

Még két éve is szendébb volt. Na mindegy, kár nem ért minket, szóval nagy baj nincs :-)

Előzmény: moonwalkr (8622)
moonwalkr Creative Commons License 2022.03.02 0 0 8622

Hát igen...tömegcikk lett nála a vendég...

Mi még abban a korszakban voltunk vele, amikor amolyan strandpapucsos suhanc volt és örült, ha befűz egy-két süket külföldit. Egyébként akkor még az volt inkább a "főállása", hogy ő volt a helikopter leszállóhely helyi üzemeltető személyzete és "másodállásban" nyomta az érkező vendégek guide-olását.

De ha azt mondtad, hogy már vannak feltörekvő követői, akkor még van remény:)

Előzmény: _chillout_ (8621)
_chillout_ Creative Commons License 2022.03.02 -2 0 8621

Felajánlott olyan dolgokat felárasként, amik egyébként benne voltak az alapárban. Amikor mutattam neki a pdf-et, hogy dehát ez egyébként is benne van, akkor persze szó nélkül elfogadta, tehát nem volt gond, de ez kétszer is előfordult most a három alkalomból. Aztán voltak kicsinyes dolgai, tudta, hogy egy kisebb vagyont ott fogunk hagyni nála, mégis külön felszámolta a L'Union Estate - jetty transzfert, amire amúgy csak azért volt szükség, mert az Anse Marrón túra elhúzódott és kishíján lekéstük az utolsó kompot. Nem szólt előre, hogy nem ő fogja vezetni a túrát, és amikor kiderült, nem akarta megadni a túravezető elérhetőségét. Amúgy továbbra is jófej, közvetlen, továbbra is kb annyit tud németül, mint két éve :-D

Előzmény: moonwalkr (8620)
moonwalkr Creative Commons License 2022.03.02 -2 0 8620

Mesélsz erről az "elkanászodásról" valamit?

Előzmény: _chillout_ (8619)
_chillout_ Creative Commons License 2022.03.01 -3 2 8619

Megérkeztünk mi is, tegnap reggel landoltunk. Imádtuk az elmúlt két hét minden percét, még az első három, igen esős napot is :-)

Oda- és visszaút: Edelweiss, odafelé egy percet késtünk :-)) A belépés nagyon flottul ment, átmentünk egy hőkamera és egy rendes kamera előtt, ami az előzetesen feltöltött regisztráció alapján fel is ismert minket és a nevünkön üdvözölt :-) Ezután jött az útlevélvizsgálat, ahol az útlevélszám alapján meg is találtak minket a rendszerben, megkaptuk a pecsétet, és már mehettünk is a poggyászért. Az egész talán ha 20 percet vett igénybe. Repülővel mentünk át Praslinre, ott is minden simán ment, érkezéskor pedig várt minket a 2020-ról már jól ismert taxisunk, Mervin.

Amit láttunk a 2 hét alatt:

1. Curiouse island (már másodszor, ezúttal szakadó esőben, megunhatatlan)

2. Vallée de Mai (szintén másodszor, megunhatatlan)

3. La Digue (három nap mentünk át, nekünk jobb volt így, mintha komplett átcuccoltunk volna)

- L'Union Estate park és Anse Source d'Argent (sokadszor)

- Grand Anse, Petite Anse, Anse Cocos (első alkalommal, nagyon könnyű túra és gyönyörőek a partok)

- Anse Marrón, Roberttel természetesen. Robert kezd kicsit elkanászodni, szerintem nem is nagyon fogom ajánlgatni a jövőben, van sok más guide is, akik pont ugyanilyen jók.

- Eagle's nest. Végül nem mentünk fel a legeslegtetejére, de így is gyönyörű látványban volt részünk.

4. Cousin island (semmi pénzért ki ne hagyjátok, hatalmas élmény, de szúnyogriasztót vigyetek és ne sajnáljátok magatokról)

Programok ezeken felül:

Roncsmerülés - nagyon rosszul sült el, nem figyeltek oda a fiunkra, túl gyorsan emelkedett a merülés után és rosszul lett, plusz "elvesztette" a Garmin búvárcomputerét

Fogadalommegújítás - nagyon jól sikerült, a szálloda szervezte és a fotós egy hatvanas kanadai fickó volt, hát rég röhögtünk ennyit, mint aznap :-)

A szállodával ismét maradéktalanul elégedettek voltunk, a szobáktól kezdve a kerten, a parton, és kínálaton át a személyzetig semmiben nem találtunk kivetnivalót.

Jövök majd fotókkal.

turbogabor13 Creative Commons License 2022.02.28 -3 1 8618

Szia Akoka,

Ez csak természetes, én is sokat kaptam a fórumtól, ez a minimum, hogy megosztom a tapasztalataimat.

Bocs ha kicsit későn válaszolok, de a meló mellett már készülök az áprilisi Mount Everest túrára is (5 hét múlva indulás :)).

Szóval. A szálloda túrái: Anse lazio hétfő, szerda, péntek, indulás 9:30, vissza 13:30-kor indul a busz, szóval kettőre már a szállodában vagy, így azért még el lehet ott lenni délután. Jean Baptiste trail. Kedd, Csütörtök, Vasárnap, ha jól emlékszem 9:15-ös indulás, kb. délre értünk vissza.

Minden nap 16-17 között kávé, tea és süti a nagy medencénél (ingyen). Egy szendvics sültkrumplival 175-195 rúpia (elég ebédre) a tintahal karika talán 240 rúpia volt. Sör viszonylag "olcsó", a szállodában ha jól emlékszem 40 rúpia örül volt a 2,8 decis, csapolt valamiért hiánycikk volt egész héten. Gyerekek a vacsorához állandóan valami ice tea selectiont ittak (több ízű is van), az talán 75 rúpia volt, koktélok 130-160 rúpia. Talán 3-at ittunk összesen, mind nagyon finom volt. Bolti árakra tényleg nem emlékszem, kb. ott a fél literes dobozos sör lehetett olyan 20-30 rúpia. Kétszer mentünk be boltba, akkor is csak azt néztük ki mit kér, és fizettünk is, 1 víz, 2 sör, két jégkrém kb. 100 rúpia. La digue-n a Bikini bárban (ahol szabadon van két teknős) 4 db shake 600 rúpia (150/db), na ott iszogatás közben nekem is eszembe jutott, hogy bakker ennyiből szoktunk megkajálni a Fekete gólya étteremben :). De hát itt ez van, szerintem ha az út árához viszonyítod, akkor ez már tényleg nem nagy tétel. Mahe reptéren Seybar-ban üldögéltünk 1,5 órát, pizzaszelet 50 rúpia, a kávék árára már nem emlékszem.

Ha ez segít: Félpanzión voltunk. A reptéren 600 eurót váltottam (kb. 9600 rúpiát kaptam) rúpiára. Ez kifutotta a két boltot, a Fond ferdinand belépőket, minden szállodai fogyasztásunkat, a baseball sapimat :), gyerekeknek szuvenírt, taxit, és az elektromos kocsit is. Ezen felül csak a La digue kompokat fizettem kártyával. Én rosszabbra számítottam. A la digue komp úgy működött, hogy a recepciós odaszólt telefonon, hogy foglalja a jegyeket. Mikor kiértünk, beálltam a sorba és kifizettem a jegyeket (útlevél kell!). Így egy kicsit drágább volt, mintha én megvettem volna online, de megmondom őszintén nekem így rohadt kényelmes volt. Egyébként is élveztem azt, hogy tényleg mindenki azon volt, hogy mi pihenjünk, érezzük jól magunkat.

Még egy apró kis sztori, ami jól mutatja, hogy ha te is úgy állsz hozzájuk, akkor milyen jó fejek. Aki kiadta a SUP-ot és a kajakot, (bocs de nagyon rossza név memóriám), az csinálta a szállodai dzsungel túrát is. 5 éves kisfiamra végig vigyázott, lefelé sokszor felvette (pedig flip flop papucsban volt), a meredek szakaszokon lehozta. Levélből sapkát csinált neki, lányomnak gyümölcsöt szedett, hogy kóstolja meg stb. Mikor visszaértünk, minimális borravalót adtam neki. Délután mentünk kajakért meg SUP-ért, de a fiam inkább a mellette lévő óriás sakkbábukkal játszott, nem akart bejönni. Mikor én kijöttem és felmentem hozzá, addigra a srác már leszedett neki egy kókuszt a fáról (volt valami célszerszáma), feltörte neki, és odaadta neki, hogy igya meg. Na ilyen figyelmesek.

Gekkó helyzetet még elfelejtettem. Készítsd fel az asszonyt. Akárhogy vigyáztunk, 5. éjszakára bejött két gekkó. Asszonyt alig tudtam lenyugtatni, hogy aludjon már, nem esznek meg minket éjszaka (képtelenség elkapni őket).   Utolsó estére már ő is megbékélt velük :).

Ja, esti szórakozás semmi, nekünk jól is volt ez így, úgyis hullák voltunk már estére. Itt úgy nézett ki a dolog, hogy vacsora 19 órától, utána pár percet még ott sétálgattunk, és mentünk aludni. Kb. 21 órakor már aludtunk., de ahogy elnéztem szinte mindenki ezt csinálta, aztán lehet persze, hogy valaki hajnalig iszogatott még a bárban. Azért elég tartalmas napjaink voltak, illetve nyaraláson nem nagyon szoktunk iszogatni, szóval nekünk jó volt ez így.  18 órától már tényleg sötét van.

Viktóriában az "óratoronyhoz" visszaértem kb. 10 perc kényelmes sétával a kompkikötőtől.

Dubai átszállás. Ha Emiratessel mentek végig, akkor eleve a 3-as terminálra érkezik, és onnan indul a következő. Bár elég nagy a terminál, akkor is max 30 perc séta lehet, ha nincs szerencsétek a kapukkal. (Áprilisban már nem lesz ilyen szerencsém, addig tököltem, hogy már csak emirates és flydubai kombóban tudok menni Katmanduba, így ott terminált is váltanom kell ráadásul 2 óra alatt. :))

Beléptetésnél először volt egy ilyen kamerás kapu, ahol lassan egyenként kellett átmenni, az volt a sejtésem, hogy ott ellenőrizték azt az engedélyt, amit a negatív covid tesztek után kellett kérni a seychelli kormány honlapján. Ott fel kellett tölteni mindent, és kb. 60 perc múlva kaptam 4 db QR kódos papírt, kvázi a belépési engedélyeket. Tipp: péntek hajnalban csináltam, az útlevelek mellett kellett még feltölteni fényképeket is, én azt csináltam, hogy kifotóztam az útlevél fotókat... :). Itt tényleg minden kellett (repjegyek, szállodafoglalás, biztosítás stb.) A kapu után volt több ablak a határőrökkel, az kicsit lassan haladt vagy már mi voltunk nyűgösek. Ott útlevelet kértek. Mire kiértünk, a csomagjaink már keringtek a szalagon.

Amire nagyon figyeljetek: reggel azonnal kenjétek le magatokat 50-es naptejjel, és utána is rendszeresen függően a bőrötök érzékenységétől. Én ilyennel alig szoktam foglalkozni, de itt engem is megkapott a nap és ami még fontosabb, a felhős ég ne zavarjon meg, ugyanúgy szarrá égsz he nem kened le magad!

Ha van még kérdés írj nyugodtan.

Előzmény: Akoka25 (8616)
turbogabor13 Creative Commons License 2022.02.28 -3 0 8617

Szia,

igazad lehet a partokkal kapcsolatban, no meg elég kevés azért az 1 nap La digue-ra. Sajnos a gyerekek (5 és 8 éves) miatt azért elég korlátozottak voltunk mozgás terén, így nem mertük bevállalni a cocos és a további strandokat. Így is le a kalappal előttük, még ha néha nyűgösen is indultak 1-1 túrára, de például az 5 éves fiam utána úgy szaladt fel a Jean Baptiste trailen a hegyre, hogy nem győztem követni. Egyszerűen érzésre írtam, hogy a mi igényeinknek jobban passzolt Praslin. A túráról is tudtunk (innen a fórumról), de ezzel kapcsolatban megosztok veletek még valamit. Mikor visszajött értünk a srác a kocsival Grande Anse-ra, mellette ült Robert testvére!. Mondja nekem, ha nem gond elvisszük egy darabon a haverját. Srác odaadja a névjegykártyáját és lekezdi magyarázni, hogy milyen túrákat szerveznek. Mondom neki igen tudom, és elmondtam neki minden infót, amit itt olvastam róluk (német feleség stb.), hát leesett az álla :). Megmutatta a házát is, hát oda kiköltöznénk. Csak tájul, utána kérdeztünk, La digue-n kb. 70 milla egy kisebb ház, ha valakit érdekel :).

Előzmény: moonwalkr (8615)
Akoka25 Creative Commons License 2022.02.25 -3 0 8616

Szia!

Nagyon köszönöm a beszámolót. Sokat gondoltam Rátok, mert mi is pont ebbe a hotelbe megyünk két hét múlva.

Néztem én is, hogy két ingyenes kirándulást ajánl a hotel és csak bizonyos napokon elérhetőek ezek.

Úgyhogy nekünk sakkozni kell, hogy mikor, mit nézünk meg, mert csak 4 teljes napunk lesz Praslinon.

A két órás túrát én sem akarom kihagyni. Örülök, hogy írtad, hogy inkább a Fond Ferdinánd túrát ajánlod, mert akkor a Május völgyet lehet kihagyjuk.

Egy taxis sziget túrát szeretnék én is és egy nap La Digue szigetre. Én is gondolkodtam ezen a golf autó bérlésen, köszi, hogy írtál árat. Mi négyen leszünk, úgyhogy két fele oszlanak a költségek.

Kerékpárt azért nem bérelnék, mert rövid lesz az idő.

Én meg az Anse Cocos strandot néztem ki, arról azt olvastam, hogy nem annyira hullámos.

Akkor ez is jó, hogy a szálloda segít megvenni a jegyeket a kompra.

Volt valami esti szórakoztató program a szállodában? Erre kíváncsi lennék.

Ugyanúgy Emiratessel megyünk, csak mi Bécsből.

Pontosan melyik terminálrol megy a csatlakozó járat? Mert azt néztem, hogy Dubaibol már ugyanaz a gép lesz, mint akik Pestről mennek. Nekünk úgy rémlik, hogy csak két és fél óra lesz az átszállás.

Viktóriaban akkor gyalogos sétára van a kikötőtől a belváros? Mert én is tervezem a sétát, ha időben kiérünk a reptérről. 10.30-as komppal megyünk mi.

Visszafelé sajnos a reggeli komppal kell mennünk Mahera, mert szombaton csak két db komp van.

Ezért már látom, hogy igazuk van azoknak, akik csak egy szigetre mennek és onnét kirándulnak. Sok idő elmegy az utazással, várakozással.

Mahén majd kipihenjük magunkat, ott olyan sok programot nem tervezek.

Árakat írhatnál még, de nekünk is lesz fél panziónk.

És azt szeretném még kérdezni, hogy a belêptetésnél, miket néztek és mit kérdeztek.

Köszönöm szépen!

Üdv.

Előzmény: turbogabor13 (8613)
moonwalkr Creative Commons License 2022.02.25 -3 2 8615

Jó volt olvasni, amiket írtál:) Rémes, hogy már 11 éve jártunk ott és egyre fakulnak az emlékek.

Eddig egyébként azt hittem elég sokat tudok erről a 3 szigetről, amiről írsz, most mégis meglepetést találtam benne. Ez a Fond Ferdinand, aminek a létezéséről sem tudtam, de netes fényképek alapján tényleg nagy szám lehet:) Köszi a tippért. És a szálloda, ahol laktatok, az is szerintem nagyszerű találat volt. Ezzel kapcsolatban csak egyetlen kételyem merült fel (amikor arra jártunk, a sziget déli partjai mind olyanok voltak, hogy apálykor eltűnt a víz és a tengerfenék kiszáradt, vagy csak bokáig érő tocsogók maradtak). Nem tudom, hogy a név alapján jó helyre lőttem-e be a hotelt a Google Earth-ön. De mint hotel a képek alapján pazar tényleg.

Pár pontosítást azért engedj meg (és nem a tudálékosság jegyében):

- ami az Anse Source d'Argent-t illeti, maximálisan egyetértek. Ez pont olyan, mint Thaiföldön a Maya Bay, vagy a James Bond Island, amit egyszer felkaptak, mert a Di Caprio-féle A part-ban, vagy a Roger Moore-os Aranypisztolyos férfiben volt forgatási helyszín. A d"Argent is a Bounty reklám miatt lett felkapott, mert szép és ennyi.

- ami viszont egy kis pontosítást kér, az a La Dique-i partok. Mert erősen széljárás és áramlatok függvénye, amit írsz. Például, ahogy írtad, hogy a Grand Anse volt a legnagyobb szám. Mert mázlid volt. Az uralkodó széljárás idején a víz megközelíthetetlen, már-már életveszélyes. A parton is táblák figyelmeztettek, hogy ne menj be, mert veszélyes az áramlat, de akár itt a fórumon is olvastam olyat, hogy valaki már-már az életéért küzdött, amikor bement, de nem tudott kijönni. Egyébként ugyanilyen áramlat függő módon vannak még jó partok az d"Argent-en kívül is. Ilyenek: Anse Severe, Anse Patate. Csak akkor kell ott lenni, amikor az adott parthoz ideális a széljárás, máskor inkább tortúra. A Grande Anse-szal neked is inkább mázlid volt, mintsem az általában ilyen lenne. Persze ha csak egynapos kirándulásra ruccansz át, nincs idő kitapasztalni a széljárást.

- az is csak féligazság, hogy La Dique-en nagy a tömeg, ezért nem érdemes visszamenni, vagy csak a Grande Anse miatt. La Dique-n a La Passe-ra (kikötő környéke) és az Union Estate-re korlátozódik a tömeg. El kell tőlük menni és máris hangulatos, trópusi, falusi, lassan pörgő környezetbe jutsz. Mi például az Anse Patate-n voltunk és a pár bungiból álló szálloda vendégein, meg pár biciklis falubelin kívül alig láttunk embert, a "szálloda partján", az Anse Patate-n pedig sokszor csak mi négyen voltunk. A Grande Anse-n kívül pedig épp itt a fórumon emlegetik egyre többen a déli szigettúrát, amitől leesne az állad, mert a Grand Anse csak jelenthet neki (persze a déli túra nem sznoritúra, ha csak ez a szempont, akkor persze semmi verseny nincs). Ide csak vezetővel lehet menni, de csodálatos, a Grande Anse-ról indul és a d'Argent-en ér véget, igaz egy napos átruccanás esetén nem nagyon opció, csak ha a szigeten szállsz meg kicsit hosszabban.

Na ennyi, bocs, ha belekotyogtam.

A beszámolóért ezer köszi. Kicsit visszarepített az emlékek közé és örültem, hogy pár percig ott lehettem:):):)

Előzmény: turbogabor13 (8613)
turbogabor13 Creative Commons License 2022.02.23 -2 0 8614

Bocsi a sok elütésérét, de már dolgozom kellene :)

turbogabor13 Creative Commons License 2022.02.23 0 5 8613

Sziasztok!

Hétfőn szerencsésen hazaértünk, ígértem, hogy írok pár sort.

Indulás 02.13. szombat. Alig aludtam (3 óra) pedig nem vagyok egy izgulós típus. Reggel elmentem még futni 10 km-t, hátha fáradtabban jobban esik majd az üldögélés. 11 után indulás Pestre. 15 óra után pontosan indult a gép (Emirates), mindennel nagyon elégedettek voltunk, (Boeing 777 300 ER), a gyerekek is elvoltak. Dubai átszállás kicsit több mint 3 óra, na az már nyűgös volt.

Vasárnap. Hajnali indulás Dubaiból, pontos érkezés Seychellre reggel 7 előtt. 2-3 órát tudtunk aludni a gépen. Minden papírt gondosan megnéztek.Transzfer a kikötőbe. A Laguntravel tulajdonosa felhívta a sofőrt és átadta nekem a telefont, érdeklődött, hogy eddig minden rendben van e, elmondott mindent, és kérte, ha bármi kérés vagy baj van, akkor hívjuk. Ez nagyon jól esett. 11-kor indult a komp, én addig visszasétáltam Victoriába nézelődni és némi vízért, feleségem és a gyerekek addig a pihengettek a kikötőben. Komp. Sok mindenre számítottunk, de erre nem. 15 percig jó buli volt, de utána horror, kb. az utasok fele hányt, köztük a fiam és a felségem is, a lányom ájulás közeli állapotban volt. Rólam szakadt a víz és minden erőm elment. Hát mit ne mondjak perenként néztem az órát. Sajnos kifogtuk a szelet és a hullámokat. Kikötőben várt minket a privát transzfer. 12.30 érkezés a szállodába (Coco de mer hotel). Bejelentkezést megcsinálták helyettünk, a szobát már 13 órakor átvehettük. A szállodára egy rossza szavunk nem lehetett, elképesztő, a tengerpartja is az egyik legjobb volt azok közül amit láttunk. Feleségem mondta, hogy a facebookon sokan írták, hogy sokallják a félpanziós felárat, nem tudom mennyi lett volna reggelivel, de a mi véleményünk szerint ezt vétek lett volna kihagyni.

Hétfőn és szerdán a szálloda buszával elmentünk Anse Lazio strandra. Hihetetlenül szép, de óriási hullámok, gyerekek élvezték, snorizni lehetetlen. Szerdán szakadó esőben fürödtünk, az is jó buli volt. Itt jegyezném meg az egyik legnagyobb csalódásunkat. Az első 4-5 napban nem volt valami jó idő, hol esett hol nem, állandó felhők. Ennek ellenére meleg van, és 50-es faktorú naptej mellett is leégtünk. Valami ciklon volt Madagaszkár körül, ennek a hatása volt a kedvezőtlen időjárás. Az utánunk érkezőknek már szerencséjük volt.

Kedd. Félnapos szigettúra privát sofőrrel. A transzferes ember apukája jött értünk, hihetetlen jó fej volt. Mi mindhattuk meg hova vigyen minket. Első megálló Fond Ferdinand. megkérdeztük a helyieket is, hogy ezt agy a Valle de Mai-t ajánlják, egyöntetűen mindenki erre szavazott, sokkal nagyobb, több a látnivaló, és szebb a végén a kilátás. Nem bántuk meg, valami csoda volt. gyerekek is jól bírták. Utána Cote Dor part, az is egy mese, bár óriási szél volt, de láttunk a bokáig érő vízben kis cápát. Hazafelé még megálltunk a déli részen egy parton fürdeni.

Csütörtök délelőtt a szálloda saját szervezésű túráján vettünk részt (talán Jean Baptiste trail). Ez talán még jobb volt, a kajak és sup kölcsönzős srác tartotta, a  szálloda recepciójáról indult. Itt is közel 4 km-t mentünk fel és vissza (mindkettőt mértem órával). Kár lett volna kihagyni, gyerekek is élvezték.

Árakról. Talán kétszer ugrottam be boltba, nem nagyon néztem mi mennyibe kerül, gyerekeknek vettünk jégkrémet, nekem sört meg vizet talán 80-100 rúpia körül fizettem. A szállodában tényleg érdemes kajálni, meg inni (vízadagolóból a víz ingyen van), ott annyiból ebédeltünk, mint amennyiből la Diguen vettem 4 shake-t. Ha valakit bővebben érdekel írjon és írok pontos árakat, de itt ezt tényleg el kell engedni, mert az út árához képest ez már marginális. Viszont egy példa: SUP-ozás közben elhagytam a kedvenc Green Bay Packers baseball sapim. A szálloda ajándékboltjában tudtam venni kb. 6000 forintért sapkát, ami szerintem igen baráti.

Szombat La Digue. Átterveztük egy kicsit ezt, mert egyrészt Ryan faterjával kedden megbeszéltük, hogy 500 rúpiáért kivisz minket a kikötőbe és este vissza (cirka 35 euró), így a helyi buszt újra megúsztuk. Másrészről nem mertük a bicikliket megkockáztatni a gyerekekkel az emelkedők miatt. A szállodában volt minden nap a Masons travel embere, vele foglaltattunk magunknak egy elektromos golfkocsit sofőrrel 1800 rúpiáért (talán 110 euró). Nem bántuk meg. A szálloda foglalt nekünk telefonon jegyet a kompra. Szóval start 9-kor, kompindulás 9:30. A kikötőben várt minket a srác egy frankó kis elektromos kocsival. Itt is mi modtuk hova menjen ls mikor megyünk tovább, de kaptunk még némi idegenvezetést is. A L Union Estateben megmutatta a kókusz hámozást is, két kókuszt el is hoztunk, tegnap itthon törtük fel őket :). Itt jön a második és egyben utolsó csalódás: Anse Source d Argent. Mikor odasétáltunk, már megbántuk, hogy 1 órát hagytunk erre (megbeszéltem a sráccal mikorra jöjjön vissza értünk). A víz élvezhetetlen, alig tudtam bebotorkálni, a kb. 50 cm-s vízben próbáltam snorizni. Pár fotó a sziklákról a gyerekek homokoztak, és ennyi. a többi magyar is hasonló véleményen volt. Vissza a kocsihoz, mondom a srácnak irány a grande anse, mondja, hogy na abban nem fogunk csalódni. És igaza lett.... Útközben megálltunk egy boltban (jégkrém, sör), addig sofőrünk az ott iszogató és bulizó haverjaival beszélgetett, hihetetlen emberi és vicces volt. Grande Anse - számunkra legjobb part volt nem csak itt, hanem eddigi életünkben is! Tényleg nem tudom nektek leírni. Végre jó idő, tudtam snorizni és volt is mit nézni. Utolsó megálló Bikini bár, 4 shake, teknős simogatás stb. Összességében azt gondoltuk előzetesen, hogy ha visszajövünk, akkor talán majd La Digue szigetre, de szerintem nem.... Túl nagy a tömeg (Praslinhoz képest), illetve a Grande Anse-n kívül másért nem jönnék vissza. De ez szubjektív, tudom sokan imádják. Praslinra visszajönnék. Haza a 16:30-as komppal. Minden flottul ment.

Vasárnap. 10 óra check out. Utána 15 óráig még fürödtünk, le tudtunk kényelmesen zuhanyozni és átöltözni, 15:30-ra jött értünk a taxi. 16:30-as komppal vissza Mahe-ra. Itt már nem volt gond, jobb lett az idő, nem voltak akkora hullámok. Reptéren elütöttük az időt, gép 23:50-kor indult. Dubai-ig aludtunk kb. 3 órát, a kaja itt volt a legrosszabb. Érkezés Dubaiba 4-kor. Tipp: a SleepnFly-ban kérdeztem, hogy tudnánk e 4-en aludni pár órát (10:35-kor ment a Pesti gép). 130 dollárét kaptunk egy kabint egy franciaággyal, 4-en szűkösen elfértünk, de legalább tudtunk aludni közel 4 órát. Kicsit drága, de aranyat ért, mert némi túlzással fitten és kipihenten vágtunk neki a hazaútnak, nem is aludtunk már hazáig. Magyar idő szerint 13:20 landolás, a kutya nem kérte a védettségi igazolványt...Délután 15 órára értünk Kecskemétre.

Összességében nem bántuk meg, ez tényleg egy csoda, nem csak a környezet, hanem az emberek és a helyi konyha is. A Laguntravelt én csak ajánlani tudom, pedig saját szervezésben szoktunk utazni, de ennyiből (ezt a színvonalat) én nem hoztam volna ki. A szálloda telitalálat volt, megérte olyan sokat kutakodni a neten. Emirates - egy rossz szavunk sem lehet.

Ha valakinek van esetleg konkrét kérdése szívesen válaszolok.

Ka Pál Creative Commons License 2022.02.17 -3 0 8612

A "normál" ára 200-250 EFt körül van mostanában. Én is ácsingózok egy 200 EFt alatti jegyre, előbb-utóbb meg lesz.

Előzmény: Katana750 (8610)
Ka Pál Creative Commons License 2022.02.17 -3 0 8611

Január közepén néztem február első hetére 185 EFt vitt volna a Qatar. A szépséghibája, hogy visszafelé tizenóra tranzittal volt Dohában...

Szóval érdemes nézegetni, ha rugalmas az időpont, amikor mehetsz.

Előzmény: moonwalkr (8609)
Katana750 Creative Commons License 2022.02.17 -3 0 8610

Ezek sokkal jobb árak. Én még 1 millióért találtam decemberben(februárra) 2 felnőtt 1 gyerek(9éves).

moonwalkr Creative Commons License 2022.02.17 0 0 8609

Én a Kayak.com-ot használom, de a Skyscanner is ugyanolyan jó.

De a Pelikán se teljesen elvetendő. Most próbából megnéztem egy random március végi időpontra (nem írtad mikor mennétek)

- a Pelikánon egy Türkish ajánlat volt a legjobb 249.500-ért

- a Kayak-on egy Etihad volt 232.500-ért

- és a Skyscanneren egy Emirates 239.000-ért

Szóval vannak ugyan különbségek, de nem fényévek, nem ez alapján fogod a párodat meggyőzni. Nekem is 2 évembe került ugyanez—-de győztem:)

Előzmény: Katana750 (8608)
Katana750 Creative Commons License 2022.02.17 -3 0 8608

Hadd fokozzam én is egy offal 1982 ből! Budapest-Moszkva-Shannon-St. John's-Havanna. Il-62. 4 sikító hajtómű hátul, alvásról szó sem esett:-) Gyerek voltam nem számított. Nagyon szeretnék on is lenni de ilyen nincs és mégis van, az asszonyom sokallja a lejutást Mahéra! Tavaly év végén kerestem februárra. Nem vagyok nagy nethuszár csak a pelikánt meg hasonlókat néztem. Valami más ötlet van Seychellesre? Mert nem tettem le az ötletről.

Előzmény: moonwalkr (8607)
moonwalkr Creative Commons License 2022.02.17 0 0 8607

OFF

Eddigi legnehezebben bírt repülőutam egy Budapest-Amszterdam-San Francisco volt, ahol a transzkontinetális lába a repülésnek 12 óra volt. Még úgy is halálközeli élmény volt, hogy a KLM egész kényelmes volt.

Dubaiban, vagy Dohában megállni egy oázis a sivatagban:):)

ON

Előzmény: Akoka25 (8604)
moonwalkr Creative Commons License 2022.02.17 0 0 8606

Szintén zenész!!!

:-):-):-)

Előzmény: Akoka25 (8604)
_chillout_ Creative Commons License 2022.02.17 -2 0 8605

Hát, nekünk hatalmas mázlink van, Zürichből az Edelweiss rengeteg helyre átszállás nélkül repül, ez azért igen nagy könnyebbség.

Előzmény: moonwalkr (8602)
Akoka25 Creative Commons License 2022.02.17 0 1 8604

Szia!

Én azért nézegetem ezt az irányt, mert nem szeretek egy huzamban 10-12 órát ülni repülőn és sokkal jobb, ha Dubaiban vagy Dohában kell átszállni, mert így megszakítom fél úton az utazást. Kétszer 5 óra sokkal könnyebben bírható számomra is, mint egyben a 10-12.

Ezért nem néztem Dominikát vagy Mexikót, pedig azok sokkal olcsóbbak is mint Seychelle, de engem ez a kedvezőbb repülési idő sokkal jobban vonz. Török légitársaságot is kilőttem, akármilyen jók is.

Pld, amikor Szingapúrba utaztunk, annyira jó érzés volt, hogy a Dohai átszállás után már csak 7,5 órát kellett kibírni.

Nekem az ereim nem túl jó állapota miatt nem annyira jó a hosszú repülőút és nagyon magas is vagyok, ezért sokszor felállok, járkálok a fedélzeten.

Előzmény: murray (8596)
moonwalkr Creative Commons License 2022.02.17 -3 1 8603

Ja bocs, ez a kérdésem storno:)

Eltévesztettem a fórumot:):):)

Előzmény: moonwalkr (8601)
moonwalkr Creative Commons License 2022.02.17 0 0 8602

Annyit árnyalék az általam tapasztaltakkal, hogy:

- például most foglaltam Maldivra Bécsből jegyet, aminek a bruttó menetideje 13 óra 15 perc (pont akkora, mint a Te becslésed)

- két éve a BUD-BKK menetideje 14 óra 15 perc volt (oké, oké, tudom, hol van Bangkok a fehérhomoktól...?)

- Karibra kisebb nehezítés, hogy általában közvetlenül Punta Cana-ra, vagy Montego Bay-re, vagy Nassau-ba, vagy...szóval a karibi turistaparadicsomokba alig van jegy, vagy csak fogalmatlan időben, és még fogalmatlanabb pénzért. A 12-14 óra egyébként passzolna. De az értelmesebb megoldás, ha az ember Miamiba megy, majd onnan megy tovább valamelyik Karib szigetre (az egyetlen kivétel talán Kuba). Csak Miami esetében meg az a hoppá, hogy valamiért a nyugatra tartó tengerentúli járatok ottani idő szerint délután/este érnek Miamiba, de este meg már nem indulnak járatok a szigetekre, csak másnap (kipróbáltam: még az egy éjszakai plusz szállással is olcsóbb volt többször a jegy, mintha közvetlenül mondjuk PC-ra mentem volna).

- ha még azt is hozzászámítod, hogy mindenütt legalább 2 órával korábban légy kinn a reptéren, inkább a 15+ órák jönnek a képbe mindenütt.

Na de sebaj ezekkel a "nehézségekkel" együtt is szeretjük a homokos egzotikus tengerpartokat.

Bocs az okostojáskodásért, az időbecslés és a sommázás (mindegyik egyformán k..va messze van) az utolsó szóig igaz.

Előzmény: seci (8600)
moonwalkr Creative Commons License 2022.02.17 0 0 8601

Csak egy kérdés:

Aki mostanában volt esetleg Sun Island-en: milyen népsűrűség volt? Teltház/félház/tömeg/kihaltság?

Előzmény: seci (8600)
seci Creative Commons License 2022.02.17 -3 0 8600

Lehet, en SkyScanner-et neztem, ott mutatja az ossz-idot, lehet persze hogy ki lehet fogni kicsit kevesebb atszallasi idovel is.

De a lenyeg, ahogy te is irtad: sokat nem lehet sporolni, messze van!

-seci

Előzmény: Ka Pál (8598)
murray Creative Commons License 2022.02.17 0 0 8599

köszi az infót. Akkor  Seychelles vagy karib térség időben távolságban pénzben kb  ugyanaz a liga.

Előzmény: seci (8597)
Ka Pál Creative Commons License 2022.02.16 -3 0 8598

Mondjuk ahogyan én nézem Mahéra a Turkis 12-13 óra alatt visz el, hoz vissza 2+8 óra (visszafelé 8+2óra) repülési idővel. Ugyan ezt a Quatar drágábban 2x5órás repüléssel biztosítja.

Malera az Emirates ugyan ezt az időt tudja, de kétszer ~5 órás repüléssel.

Kérdés mit nem szeretsz. A 12-15 órás utazást a távolság miatt nem lehet érdemben csökkenteni. 2 felé elosztani különböző arányokban lehet, esetleg értelmes helyen 1-2 napi tartózkodás tranzittal viselhetőbbé tenni számodra is az utazást. Azért 5 órát ki lehet bírni üldögélve egy könyvvel. Az éjszakázós repülést magam is nehezen viselem, de valamit valamiért.

Előzmény: seci (8597)
seci Creative Commons License 2022.02.16 -4 1 8597

Punta Cana-ra saccperkb 13.5 ora a legrovidebb ido, Mahe-ra 15.5 ora, Male (Maldives) detto.

Egyebkent meg tok mindegy, mindegyik kutya messze van es hacsak nem engedheted meg a business/first-class utazast tyukszem fog noni a fenekeden.

Azert ne hurikan-szezonban menjetek az Atlanti fole.

-seci

Előzmény: murray (8596)
murray Creative Commons License 2022.02.16 0 0 8596

Helló lehet egy hűlye kérdésem? Melyik a legközelebb lévő fehér homokos tengerpart ahol "olcsóbban" lehet nyaralni?  Én úgy látom hogy a Seychelles szigetek. Vagy tévedek? Dominikánál,  Mexikónál csak közelebb van.

Nem nagyon bírom a repülőt, a párom vinném már egy útra.  köszi

Ildi2222 Creative Commons License 2022.02.16 -3 0 8595

Sziasztok!

Abban tudtok segíteni , hogy melyik biztosítást érdemes megkötni ?

Teljes körű covid biztosítást kérnek.

üdv.:

ildiko

Előzmény: Ildi2222 (8594)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!