Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2023.12.21 -2 2 71219

Aztán jöhet az Aa1078, futóképesre.A kedvenc kocsim volt,Kassára stb.

Előzmény: FejesAntal (71215)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -2 3 71218

Maradnak, de az Andor által 30 éve szerzett Ev metrókocsi utastéri  lámpák mennek s helyettük cseh metszett üveg jugendstíl lámpák jönnek.

Előzmény: C50 (71217)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 -2 1 71217

A Bhv ülések maradnak? Pont a 3. tengelyt akartam kérdezni.

Előzmény: FejesAntal (71215)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.21 -2 6 71216

Azokat nem 1950-ben gyártották, mint a balatonfenyvesi zöldített MÁV 490,056-ost. :-)

 

Mínuszolgatók: semmi köze az általad, vagy bárki által leírt tartalomhoz, személyes idiótaság, irígység, stb. az oka, meg kell tanulni átsiklani felette.

Előzmény: FejesAntal (71210)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -2 1 71215

Most a 1574-est csináják. Nem lesz benne (gőz)fűtés, csak a függőkályha imitációja. Tehát nem lesz fűthető.

De lesznek kárpitozott, és tapétázott falak, steppelt bőrrel bevont oldalfalak az ablakok alatti részen.  Bőrrel bevont ülések.

A hamis I.o. fülke megszüntetve. 

A mosdó is korhű felújítást kap.

Sajnos a középső, 3. tengelyt nem építették vissza.

Előzmény: C50 (71213)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 -1 3 71214

Az jó, akkor ezt legalább nem tudja korlátozni a KM.

Előzmény: FejesAntal (71205)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 -1 4 71213

Melyiket újíttatod fel?

 

40-45 km/h pont elég egy kellemes vonatozáshoz.

 

 

 

Előzmény: FejesAntal (71206)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -4 2 71212

Bingó és touché

Előzmény: gumidani (71208)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -6 1 71211

A Miniszterelnökség weboldalán ott a lista. Úgyhogy ....

 

A levédett 500 jármű fele üzemképes, vagy kiállított szoborjármű a Parkban vagy szerte az országban.

Előzmény: Béla a bakter (71209)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -4 1 71210

A mínuszolgatók látták a Múzeum 1:5-ös járműgyűjteménét,. hol a gözösük nagy része zöld? :))

Előzmény: FejesAntal (71207)
Béla a bakter Creative Commons License 2023.12.21 -1 4 71209

Az 500 levédet járműről valamilyen nyílvános lista valahol elérhető? Továbbá ebből a mennyiségből hány darab van "műtárgyhoz méltó" állapotban?

gumidani Creative Commons License 2023.12.21 -2 10 71208

Követelem, hogy a KM engedje repülni az AD ASTRA  feliratú repülőgépét, a múzeumban porosodó régi vitorlázógépeit, és rendszeres nosztalgia-taxizásra engedje át a Csonka-féle automobilokat! És ha ezt álszent műtárgyvédelmi álokokkal nem teszi meg akkor legyen átkozott hetedíziglen!  

FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -7 2 71207

Hát hm-hm, a zöld mozdony szín egyáltalán nem rossz, Magyarországon a gőzösök eredetileg zöldek voltak.-

Előzmény: C50 (71202)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -5 4 71206

40-45 km/h sebességgel sokat tenni nem lehet. Főleg ha ráadásul kézifékes mozdonnyal vontatják. És most újíttatom fel úgy, ahogy azt nem tették meg 1985-1990 között, ismerethiány ill. fillérb.szás miatt. 1898-as állapot - festés, feliratozás, belső berendezések - szerint újul.

Előzmény: C50 (71203)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -1 3 71205

Nem, az MRT megkapta apportba két éve, addig MÁV tulajdon volt

Előzmény: C50 (71204)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 71204

A 424,009 nem múzeumi tulajdon?

Előzmény: FejesAntal (71200)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 -1 3 71203

Épp az a baj hogy a 100 éves vonattal már nem lehet utazni. Jó volt anno utazni rajta, most is kéne.

Előzmény: FejesAntal (71201)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 -1 3 71202

Mondtam, rossz a szabály sajnos. Egy üzemképes járművet ne azonosítsunk egy képpel a falon. Természetesen kellenének megkötések pl ne lehessen egy gőzös rózsaszín vagy ne hajtsa eldugott dízelmotor de semmi se korlátozza a közlekedését. Anno a 490,056 zöld színe sem volt helyes szerintem.

Előzmény: FejesAntal (71200)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -5 1 71201

Még szerencse hogy nem mindig ők döntenek. Semmiféle nosztalgia vonat nem lenne, az arra jogosultak nem tudnának gőzöst vezetni. Mekkora veszteség lenne.

 

**

 

Lenne, csak éppen a külföldi üzemelő "nosztalgia" járművek döntő többsége, magántulajdon. Egy ember, vagy egy magánegyesület, klub, baráti társaság tulajdona. Ezek működésébe a vasúti szakhatóságokon kívül nem szól bele senki, csak a pénz - de az nagyon. Németo.-ban is, hogy egy ilyen klub fennmaradjon, most adogatják el sorban, az összevásárolt mozdonyaikat. De mivel magántulajdon, megtehetik.

Tehát az új Közlekedési Múzeum egy nagyrészt betonacél, vasbeton beton, üveg építmény lesz. Elég csekély a valószínűsége annak, hogy elpusztul. Amikor Nürnbergen leégett a DB múzeum, ott egy nagyrészt régi  faszerkezetű fűtőház lett a lángok martaléka. 

 

Tőlünk nyugatra egy múzeumi és államvasúti tulajdonú "100 éves vonat" közlekedtetése nem is jutna eszébe senkinek, nemhogy azt nyúzzák 25 éven át a Balaton körül. Ilyen korú és eszmei értékű járművek állnak egy múzeumban.

 

Előzmény: C50 (71195)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -3 1 71200

A nemzetközi muzeológiai szabályok előírásai ezek.Még azt is be kell(ene) jelenteni, ha egy múzeum tulajdonú jármű kimegy az országhatáron túlra. Ha a 109-es kiment Ausztriába, vagy az Árpád rendszeresen Bécsbe, vagy a 242 kiment Kassára az műtárgykivitelnek számít, amit a szakminiszternek kellene engedélyeznie. Minden esetben. Ez szépen elfelejtődött, most már végre tudomásulvétel végett bejelentetik. Azaz bejelentették, mert már nem használnak múzeumi tulajdonú járművet a 2347 teakfa kocsit és a 204-es gőzöst  kivéve. 

 

Szóval ne a szabályszegés legyen a norma!

Előzmény: C50 (71195)
Zárlámpa Creative Commons License 2023.12.21 0 1 71199

"Amiben MÁV-Volán és a BKV/BKK is ugyanúgy benne volna."

 

Bizots, hogy jó ötlet ez?

Előzmény: Ep128 (71191)
Zárlámpa Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 71198

A kórházban meg belehalhatsz egy fertőzésbe...

Előzmény: C50 (71196)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 0 5 71197

Vychylovkán is a színnel együtt égtek el a járművek. Nem csak ez az M042, a gőzösök is. Igaz akkor még nem múzeumvasút volt ha jól tudom.

Előzmény: Alien Angel (71188)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 0 7 71196

Sajnos ez a kockázat benne van. De ennyi erővel nem megyek ki a házból soha mert a fejemre eshet egy virágcserép.

Előzmény: FejesAntal (71189)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 0 7 71195

miNT A mONA lISA.

 

Pont ez a nagyon nagy baj. Rossz a jogszabály. Egy jármű nem azonos egy szoborral vagy festménnyel, Alien Angel írta le nagyon jól.

 

A működő járművek ellen világszertrte titakoznak a műzeumok

 

 

Még szerencse hogy nem mindig ők döntenek. Semmiféle nosztalgia vonat nem lenne, az arra jogosultak nem tudnának gőzöst vezetni. Mekkora veszteség lenne.

Előzmény: FejesAntal (71192)
C50 Creative Commons License 2023.12.21 0 6 71194

Pont az a baj velük.

Előzmény: FejesAntal (71190)
Vendégsín Creative Commons License 2023.12.21 0 7 71193

...kormányrendeletben szabályoznám ezt a katyvaszt...

 

Abban a pillanatban meg is lesz, amikor nyer(észked)het rajta valaki...

Előzmény: Ep128 (71191)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.21 -8 3 71192

Ez nem igy megy. A kormányrendeleet hozó hatóság lsz-rja a vágyálmodat.

A MŰÉMLÉKVÉDELMNI HIVATALBAN RÉGÉSZ-MŰVÉSZETTÖRTÉSZ VÉGZETTSLÉGÚ EMBEREK DOLGOZNAK, LEGSZIVASEBBEN SZEMÉLYESEN LAKATOLNÁK LE AZ AJTAJÁT, AHOL ILYEN MŰTÉRGYAK VANNAK. ATTÓL KEZDVE, HOGY BEKERÜLT EGY GYŰJTEMÉNyi LELJÁTÁRÁBA: MŰTÁRGY. miNT A mONA lISA.

 

A működő járművek ellen világszertrte titakoznak a műzeumok, bezzeg ha veszel magadnak, egy saját mozdonyt, azt csinálsz, amit akarsz. 

 

Ha nincs a sokat szidott Közlekedési Múzeum, 5 darab fennmaradt mozdony lenne. Ezt tudomásul kéne venni, a MÁV soha fennállása során nem törődött  saját szakmai múltjával, - 1945 előtt sem - mindent küldött a kohóba. És a hazai magánvasúti társaságok ma is rázzák le, mint bolhás kutya a vizet.

Előzmény: Ep128 (71191)
Ep128 Creative Commons License 2023.12.20 -5 8 71191

1) Szerintem KÖZLEKEDÉSI Múzeumról beszélünk, ahol KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖK vannak. (El lehet készíteni őket fából, kartonból, gyurmából, ki lehet állítani róluk fotókat, videókat, stb. AZOK (!) kiállítási tárgyak! De a JÁRMŰ az legyen KÖZLEKEDÉSRE KÉPES, mert akkor megőrzött és teljes értékű! Különben csak egy csökkent képességű, HIÁNYOS múmia! Az, hogy van egy váza, meg kerekeken áll, NEM MÉLTÓ arra, hogy mutogassák! A KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ része a működőképessége IS!)

2) A világ minden táján működik nosztaliga üzem! Megszámlálhatatlanul sok EGYEDI járművel, amiből NINCS másik! Mégis évtizedek óta közlekedtetik őket és köszönik, jól vannak! Nem lehet ilyen paranoiás hozzáállással megközelíteni ezt a kérdést! (Arról nem beszélve, hogy egy (bármikori) KM. is kigyulladhat egy zárlat folytán az éjjel és leéghet járművestül. De "milyen jó, hogy ott vigyáztak rá és nem ment sehová". :-D Ez egy MARHASÁG! Ha meg van írva, hogy "beüssön a ménkű", akkor beüt a járműtelepen / múzeumban is.)

3) Éppen ezért én kormányrendeletben szabályoznám ezt a katyvaszt és határozatot hoznék róla, hogy a KM. és a (mindenkori) nosztalgiaüzem EGY ÉS UGYANAZ a cég legyen! Amiben a MÁV-Volán és a BKV/BKK is ugyanúgy benne volna. Megszűnne végre az "enyém-tied", az közlekedhet ez nem, mert nem adom oda, féle egymás konkurenciája -bolondéria!

Előzmény: Alien Angel (71188)
FejesAntal Creative Commons License 2023.12.20 -8 1 71190

Ha a mozdony kiállítási tárgy, akkor kb tökmindegy, hogy elöregnek a tömítések. Mert nem megy!

Előzmény: Alien Angel (71188)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!