Kíváncsi leszek, hogy nálam, ez úgy nagyjából 110 ezernél, mennyire lesz ténylegesen kokszos.
Magam sem számítok nagy lerakodásokra, de azért hidegindításkor már enyhén remegős a motorjárás, és a bemelegedési szakaszban történő, óvatos gyorsítás sem mindig vibráció mentes.
Viszont, hogy ténylegesen mennyi a koksz, az csak június végén derül majd ki, mert addigra kaptam időpontot Üllőre.
Valszeg menne még diózás nélkül jó pár ezer km-t, a fenti kevés tünettel, de én elégedett vagyok a motorral, nem sajnálom tőle a takarítást.
Én most csináltattam meg 158 ezernél. Összességében rosszabbra számítottam, sajnos nem túl jó az a néhány fotó amit kaptam, de nem volt dráma a lerakódás. Stabilan fedve volt a szívócsonk is korommal és a szelepeken is volt belőle, de nem rücskösen, hanem kb. egyenletesen. Nem bánom, hogy megcsináltam, de vélhetően semmi nem lett volna, ha mondjuk 180-nál csinálom. Egy második diózásig vélhetően nem jut el nálam az autó, egy elsőig meg így is úgy is eljutott volna, így igazából nekem koksz mindegy.
Sziasztok, a hibakód P1270 és P0272. Néhány perc gurulás után kigyullad ai izzító szál hibajel, és mellette a motor ikon, mindkettő sárga fénnyel. Az autó alapjárata nyugtalan lesz. Mi ez, a szerelő srác nem tudta pontosan megmondani, azt ajánlotta, gyári szoftverrel kellene a pontos hibakódot megnézni... :( Tud valaki segíteni, valami infót erre a hibakódra? Skoda Octavia 1Z; 2007.3. motorkód BLS; Köszönöm: Laci
Ami elgondolkodtat, hogy a tisztítást a megkérdezett öt szerviz, nagyjából hat féle áron csinálná meg.
Az is tény, hogy ebből két műhely "csak" a szívó oldali diózást végezné el. Árajánlat 80 és 185 ezer.
Két ajánlatban az "alap" művelet mellett az injektorok takarítása is szerepel. Itt az egyiknél lehet "saját felelősségre" csak a diózást kérni. Az ajánlat pedig 165, 190 illetve injektor nélkül 150 ezer.
Az ötödik szolgáltató pedig "mindent" takarítana, azaz az árban benne foglaltatik a diózás, az uh injektor takarítás, dugattyútető tisztítás, 220 ezerért.
Szal lassan kezdek elveszni az ajánlatok tengerében, és akkor még, - mint ahogyan arra felhívtad a figyelmem - a Novoth Autót meg sem kérdeztem...
A kettes Octim eladása óta nem nagyon jártam erre.
Azóta volt pár év, két koreaival, majd visszatértem a konszern termékekhez.
Jelenleg egy 1.4 TSI van CMB motorkóddal.
Az autó bő százezret futott, így lassan esedékes lesz egy dióhéjas tisztitás.
Viszont minél mélyebbre ások ez ügyben a neten, annál kevésbé értem.
Legfőképp az árképzést, 80-220 ezerig, minden is fellelhető... én meg innen Szegedről, megyek befelé a kecskeméti, gödi, helvéciai, budapesti, stb erdőbe...
Arról már letettem, hogy Szegeden találok erre szakosodott műhelyt, de aki már volt az autójával ilyen beavatkozáson, az kérem ossza meg velem a tapasztalatait.
Vcds-el tudom légteleníteni ha arra gondolsz. Mivel vákumos berendezésem nincsen én a túlfolyón fogom kijáratni a régit miközben desztvízzel töltöm az új szilikazsák nélküli tartályt. Ha már átmostam jön az új fagyálló és légtelenítem vcds-el. Ez a terv.
1.6 cr motoros autón csinált már valaki közületek teljes hűtőfolyadék cserét? Ha jól tudom nem a teljes mennyiség jön le belőle ha csak a hűtő alján engedem le a folyadékot. Szervízkönyv 8,4 litert ír. teljes mennyiségre. Cserélnénk a hétvégén G12 EVO-ra a G13-at.
Van arról a kollégáknak tapasztalata, hogy az 1.5 TSI-hez mostanában társított DSG az ajánlott vagy kerülendő fajta? Új Scala esetében mondjuk, vagy Fabia.
Nálunk a szarkák "alkotnak", akkorát rottyantott az egyik a hátsó szélvédőmre, hogy ihaj... le sem jön, vagy két milliméter vastag lilás guanó maradt utána, lassan a festékkaparó jön.
Hét elején valami galamb (örvös lehetett) lexarta a jobb első ablakot, le is folyt a plötty a gumiig. Másnap lemostam kézi mosóban, erre a magasnyomású ott, ahol a xar volt szétkapta a tömítést rongyosra.
Nem tudom mit esznek ezek, de valami szerves oldószer jön ki a seggükből, mert pár éve a festéket rágta meg egy másik.
Jó lenne üzemi, élő adatokat látni, de az a hűtőrács változtatás nem lehet ludas?
Lehet, hogy hosszú etapon, bárhogyis mész, nem jár rendesen a hűtő körül a levegő? Belülről meg melegíti a motor hője, és kívülről meg nem tudja elég hideg levegő "átöblíteni"?
Octi3 2.0 crtdi , másodszor csinált olyat hogy hosszú távon beállitott 20 fokos klimával, pályán 140...145 km sebességel folyamatosan haladva lassan "elfogy" a bejövő levegő.
A hőfok naggyábul jo lenne, de bárhova állitok bármit, alig jön vmi. S kezdünk megfőni.
Ventillátor dolgozik ezerrel, kijelzőke mindent mutat.
.....rokonhoz mentünk, állt a jószág egy órát, s utána minden okés, azota 150 km mentem. Mindenfelé kapcsoltam próbáltam okés.
Tavaly nyáron ugyanezt eljátszotta egyszer. Kiolvasták semmi hiba, klimagáz megfelelő nyomáson.
... annyi még hogy nekem egy picit sűrűbb alul a lökhárítón alul a rács, mert az előző tulaj kapott egy követ és klimahűtőt kellett cserélnie s ezt találta ki.
Neked mi a módszered az olajszint ellenőrzésére? Leállítás után 10-15 perc? Nekem 1.5 van, akáhogy hunyorítok, a szint a max felett van min. 5 mm-rel. Az olajcserét nem én csináltam, viszont az apasztást lehet megejtem magam. (Háklis hülye vagyok, nemrég lett cserélve a komplett hátsó fék, folyadék amúgy is maxon volt, valamennyire túlment visszatekeréskor, szerelő szerint okés, az motorolajcserét nem ő csinálta, nem bírtam magam, nekiálltam leszívni fecskendővel.)
Sejtheted: a válasz "nem". Aki ide ír vagy itt olvas, azok közül senki nem használ olyan olajat ami nem való a motorba. Szerinted egy olyan olaj, ami melegen nem folyós annyira, amennyire kellene, milyen módon fogja gátolni a belső kopást?
Továbbá, milyen logika szerint fog megakadályozni egy olaj egy mechanikai problémát?
Aki ezt az olajat ajánlotta, az mivel indokolta, hogy megoldás lesz?