Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vonosj Creative Commons License 2024.04.09 0 0 110515

Szia!

Köszi az infót!

Kíváncsi leszek, hogy nálam, ez úgy nagyjából 110 ezernél, mennyire lesz ténylegesen kokszos.

Magam sem számítok nagy lerakodásokra, de azért hidegindításkor már enyhén remegős a motorjárás, és a bemelegedési szakaszban történő, óvatos gyorsítás sem mindig vibráció mentes.

Viszont, hogy ténylegesen mennyi a koksz, az csak június végén derül majd ki, mert addigra kaptam időpontot Üllőre.

Valszeg menne még diózás nélkül jó pár ezer km-t, a fenti kevés tünettel, de én elégedett vagyok a motorral, nem sajnálom tőle a takarítást.

Előzmény: nohab (110514)
nohab Creative Commons License 2024.04.09 0 0 110514

Én most csináltattam meg 158 ezernél. Összességében rosszabbra számítottam, sajnos nem túl jó az a néhány fotó amit kaptam, de nem volt dráma a lerakódás. Stabilan fedve volt a szívócsonk is korommal és a szelepeken is volt belőle, de nem rücskösen, hanem kb. egyenletesen. Nem bánom, hogy megcsináltam, de vélhetően semmi nem lett volna, ha mondjuk 180-nál csinálom. Egy második diózásig vélhetően nem jut el nálam az autó, egy elsőig meg így is úgy is eljutott volna, így igazából nekem koksz mindegy.

Előzmény: vonosj (110510)
Lackóbuckó Creative Commons License 2024.04.09 0 0 110513

Sziasztok, a hibakód  P1270  és  P0272.     Néhány perc gurulás után kigyullad ai izzító szál hibajel, és mellette a motor ikon, mindkettő sárga fénnyel. Az autó alapjárata nyugtalan lesz.  Mi ez, a szerelő srác nem tudta pontosan megmondani, azt ajánlotta, gyári szoftverrel kellene a pontos hibakódot megnézni...  :(  Tud valaki segíteni, valami infót erre a hibakódra? Skoda Octavia 1Z;  2007.3.     motorkód BLS;      Köszönöm: Laci

Barangolo55 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 110512

Sziasztok.

Tudnátok segíteni, hogy mit kellene beállítanom.

A motorom 2.0TDI 150 Le. Motorkód DTS

TWdoktor Creative Commons License 2024.04.06 0 0 110511

Az én 1,4-emben csak 53e van, nekem még csak elméleti a kérdés...:)

Előzmény: vonosj (110510)
vonosj Creative Commons License 2024.04.06 0 0 110510

Köszönöm!

Az eljárás maga az megvan. 

Bocsánat ha nem voltam elég érthető.

Ami elgondolkodtat, hogy a tisztítást a megkérdezett öt szerviz, nagyjából hat féle áron csinálná meg. 

Az is tény, hogy ebből két műhely "csak" a szívó oldali diózást végezné el. Árajánlat 80 és 185 ezer.

Két ajánlatban az "alap" művelet mellett az injektorok takarítása is szerepel. Itt az egyiknél lehet "saját felelősségre" csak a diózást kérni. Az ajánlat pedig 165, 190 illetve injektor nélkül 150 ezer.

Az ötödik szolgáltató pedig "mindent" takarítana, azaz az árban benne foglaltatik a diózás, az uh injektor takarítás, dugattyútető tisztítás, 220 ezerért.

Szal lassan kezdek elveszni az ajánlatok tengerében, és akkor még, - mint ahogyan arra felhívtad a figyelmem - a Novoth Autót meg sem kérdeztem...

Előzmény: TWdoktor (110509)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.05 0 0 110509
Előzmény: vonosj (110508)
vonosj Creative Commons License 2024.04.05 0 0 110508

Sziasztok!

A kettes Octim eladása óta nem nagyon jártam erre.

Azóta volt pár év, két koreaival, majd visszatértem a konszern termékekhez.

Jelenleg egy 1.4 TSI van CMB motorkóddal. 

Az autó bő százezret futott, így lassan esedékes lesz egy dióhéjas tisztitás. 

Viszont minél mélyebbre ások ez ügyben a neten, annál kevésbé értem.

Legfőképp az árképzést, 80-220 ezerig, minden is fellelhető... én meg innen Szegedről, megyek befelé a kecskeméti, gödi, helvéciai, budapesti, stb erdőbe...

Arról már letettem, hogy Szegeden találok erre szakosodott műhelyt, de aki már volt az autójával ilyen beavatkozáson, az kérem ossza meg velem a tapasztalatait.

Előre is köszönöm!

 

 

 

LUCAS Creative Commons License 2024.04.05 0 0 110507

Te tudod, én rábíznám olyanra, akinek van vákumos berendezése és gyári eljárás alapján tudja légteleníteni.

Előzmény: kiraly01100 (110506)
kiraly01100 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 110506

Vcds-el tudom légteleníteni ha arra gondolsz. Mivel vákumos berendezésem nincsen én a túlfolyón fogom kijáratni a régit miközben desztvízzel töltöm az új szilikazsák nélküli tartályt. Ha már átmostam jön az új fagyálló és légtelenítem vcds-el. Ez a terv.

Előzmény: LUCAS (110505)
LUCAS Creative Commons License 2024.04.05 0 0 110505

Ha nem tudod a gyári előírás szerint légteleníteni, akkor otthon szerintem ne állj neki, drága lehet a vége...

Kényesek a jó légtelenítésre, külön eljárás van rá.

Előzmény: kiraly01100 (110504)
kiraly01100 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 110504

Sziasztok!

 

1.6 cr motoros autón csinált már valaki közületek teljes hűtőfolyadék cserét? Ha jól tudom nem a teljes mennyiség jön le belőle ha csak a hűtő alján engedem le a folyadékot. Szervízkönyv 8,4 litert ír. teljes mennyiségre. Cserélnénk a hétvégén G12 EVO-ra a G13-at. 

www.octinfo.com Creative Commons License 2024.04.05 0 0 110503

Van arról a kollégáknak tapasztalata, hogy az 1.5 TSI-hez mostanában társított DSG az ajánlott vagy kerülendő fajta? Új Scala esetében mondjuk, vagy Fabia.

Barangolo55 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110502

Sziasztok!
Régen faggattam a Nagyérdeműt.

Octavia 3 1.5 tsi 81ezer km van benne, manuál váltó.

Előre a sebességeket lágyan, puhán veszi, akármilyen gyorsan lököm be.

A hátramenet esetén, ha kicsit is gyorsabban kapcsolom reccsen a váltó.

Úgy veszem észre, mindig hangosabb lesz.

Ma voltam G13-12Eco fagyálló cserén és a fékolajat is kicseréltettem.

Ezáltal a kuplungot is légtelenítették.

A reccsenés még hangosabb lett.

Járt már így valaki, vagy esetleg ötlet ezzel kapcsolatban.

Ja, Skoda márkaszerviz végezte a beavatkozást.

 

ZsoltALM Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110501

Ooo jajj.

Azt a lilát én mindig megpróbálom bő vízzel minél hamarabb lemosni. A fehér autonkon régebben foltot is hagyott

TWdoktor Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110500

Nálunk a szarkák "alkotnak", akkorát rottyantott az egyik a hátsó szélvédőmre, hogy ihaj... le sem jön, vagy két milliméter vastag lilás guanó maradt utána, lassan a festékkaparó jön.

Előzmény: Syracusa (110499)
Syracusa Creative Commons License 2024.04.04 0 1 110499

Hét elején valami galamb (örvös lehetett) lexarta a jobb első ablakot, le is folyt a plötty a gumiig. Másnap lemostam kézi mosóban, erre a magasnyomású ott, ahol a xar volt szétkapta a tömítést rongyosra.

Nem tudom mit esznek ezek, de valami szerves oldószer jön ki a seggükből, mert pár éve a festéket rágta meg egy másik.

Kezd kimenni belőlem az állatbarát.

(M)Ákos Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110498

Úgy szoktam, leállítás után 5-10 perccel.

Előzmény: paddyjoe (110491)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110497

köszi szépen a segitséget

sr1 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110496

Nem volt az O3-as még ilyen gond és már kilenc éves. 

google: Skoda Octavia climatronic reset

G238 levegő minőség szsenzor.  

https://www.briskoda.net/forums/topic/397846-climatronic-heatercooler-problem/ 

Előzmény: ZsoltALM (110495)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110495

Gondoltam rá de ugye 4 éve megvan az auto s eddig nem volt gond

Előzmény: csíkos-háTTú (110494)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110494

Jó lenne üzemi, élő adatokat látni, de az a hűtőrács változtatás nem lehet ludas?

Lehet, hogy hosszú etapon, bárhogyis mész, nem jár rendesen a hűtő körül a levegő? Belülről meg melegíti a motor hője, és kívülről meg nem tudja elég hideg levegő "átöblíteni"?

Csak találgatok, innen messziről.

Előzmény: ZsoltALM (110493)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110493

Segitség kéne sziasztok.

Octi3 2.0 crtdi , másodszor csinált olyat hogy hosszú távon beállitott 20 fokos klimával, pályán 140...145 km sebességel folyamatosan haladva lassan "elfogy" a bejövő levegő.

A hőfok naggyábul jo lenne, de bárhova állitok bármit, alig jön vmi. S kezdünk megfőni.

Ventillátor dolgozik ezerrel, kijelzőke mindent mutat.

.....rokonhoz mentünk, állt a jószág egy órát, s utána  minden okés, azota 150 km mentem. Mindenfelé kapcsoltam próbáltam okés.

Tavaly nyáron ugyanezt eljátszotta egyszer. Kiolvasták semmi hiba, klimagáz megfelelő nyomáson.

... annyi még hogy nekem egy picit sűrűbb alul a lökhárítón alul a rács, mert  az előző tulaj kapott egy követ és klimahűtőt kellett cserélnie s ezt találta ki.

Szép is a hűtő már sok éve.

Meg hát a hiba tavaly volt egyszer, meg most.

skt15 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110492
Előzmény: skt15 (110490)
paddyjoe Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110491

Neked mi a módszered az olajszint ellenőrzésére? 
Leállítás után 10-15 perc? Nekem 1.5 van, akáhogy hunyorítok, a szint a max felett van min. 5 mm-rel. Az olajcserét nem én csináltam, viszont az apasztást lehet megejtem magam. (Háklis hülye vagyok, nemrég lett cserélve a komplett hátsó fék, folyadék amúgy is maxon volt, valamennyire túlment visszatekeréskor, szerelő szerint okés, az motorolajcserét nem ő csinálta, nem bírtam magam, nekiálltam leszívni fecskendővel.)

 

Köszi!

Előzmény: (M)Ákos (110453)
skt15 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110490

Garancia tudtommal 200000km (vagy 4év)

Ha ezen motorkód minden darabja szar lenne, akkor?

Előzmény: Laza rigalánc (110489)
Laza rigalánc Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110489

Köszönöm a választ!

skt15 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110488

Lehet, hogy vacak, csak nem ennyire...

Máshol IS keress hibaforrást

Előzmény: Laza rigalánc (110483)
www.octinfo.com Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110487

Sejtheted: a válasz "nem". Aki ide ír vagy itt olvas, azok közül senki nem használ olyan olajat ami nem való a motorba. Szerinted egy olyan olaj, ami melegen nem folyós annyira, amennyire kellene, milyen módon fogja gátolni a belső kopást?

Továbbá, milyen logika szerint fog megakadályozni egy olaj egy mechanikai problémát?

Aki ezt az olajat ajánlotta, az mivel indokolta, hogy megoldás lesz?

Előzmény: Laza rigalánc (110485)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.03 0 0 110486

Dehogy nem. Csak senki nem olyan bolond, hogy nem megfelelő viszkozitású olajat használ a kocsija motorjába.

A hibajelenség egyébként automatikusan megszűnik, ha nem jelenséget takarod el, hanem megszünteted az okát.

Előzmény: Laza rigalánc (110485)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!