Bocsánat a késői válaszért, de a kezeim egy baleset miatt nem úgy mozogtak és nehezen tudok most is írni. Nem tudom 100% megígérni, de ha eljutunk az IKEA-ba megveszem és jelezve itt elpostázom.
Sziasztok. Olyan infóra lenne szükségem, miszerint ha szezon munkára megyek ki be kell jelenteni ideiglenes lakcímként a hotelt, ahol dolgozok. Tudnátok erről valamit mondani? Reális ez így? Valamint van határideje ennek a bejelentésnek? Ha elfelejteném véletlenül???!!!!!!
A fizetendő összeg a csomagban érkezett dolgok jellegétől, USD/EUR árfolyamtól és a feladótól is függ. Nem mindegy pl. a feladó egy internetes áruház vagy a nagybácsi karácsonyi ajándékkal. Az sem mindegy milyen dolgokat tartalmaz a csomag (alkohol, pacsuli, elektronika, élelmiszer). Az elvámolási idő ilyenkor az ünnepek közeledtével sokszorosára növekszik. Egy példa: ismerős testvére Kanadából rendszeresen küld füstölt hal készítményeket. 11 és 18 nap közötti volt a vámolás eddig. Ezen napok nem karácsony előtti időszakból származnak.
Sziasztok. Tudna valaki segiteni? Vásároltam Ausztriában egy motorkeréppárt, sajnos csak a typenschein-t és egy zulassungsschein-t kaptam a motorohoz, a másik zulassungsschein kikéréséhez lenne szükségem segitségre, nem lennék hálátlan.
PS: az alábbi német idézet a vállalkozókra vonatozik, magánszemélyekre nem találtam külön. De az RS Brief miatt mindegy ki az igénylő, azt tudtommal nem küldenek Ausztrián kívülre.
Gondoltam, hogy nincs állandó lakcímed. Jól emlékeztem, hogy külföldi lakcímre OnLine Logint nem lehet igényelni: "Wer in Österreich steuerpflichtig ist, kann FinanzOnline natürlich auch im Ausland nutzen. Und auch "ausländische Unternehmer/innen" können an FinanzOnline teilnehmen. Unternehmer/innen ohne inländischen Wohnsitz bzw. ohne Betriebsstätte in Österreich können die Anmeldung persönlich bei einem Finanzamt mit allgemeinem Aufgabenkreis durchführen."
Maga a web felületen is ez van: Postleitzahl: Ort zur österreichischen PLZ suchen
Ha nincs akkor december 21-22 szabad vagyok és tudok segíteni. Ilyen cégekbe akik segítenek ebbe-abba meg ne bízz meg, mert csak lehúznak és képletesen ismerve a lehetőségeket beadnak valamit aminek lehet semmi értelme...
Helló,az adómat egy Soproni cég csinálta és adta be, de sajnos úgy látom hogy vagy nem foglalkoznak rendesen az ügyel . A végére kéne járnom hogy mi lehet a probléma de itt azért perfekt kéne a német nyelv .Olyan személyt keresek aki eben tud segíteni.
itt egy problémád lesz a nyelv. Mert nem elég értemi, hanem vissza is kell válaszolni. Több lehetōséged is lehetne. pl. klasszikus élelmiszer boltokba v. húsláncokba keresnek henteseket. Vagy olyan cégekhez akik élelmiszer alapanyagokat készítenek elō és vagy szállítanak ki.
Szeretnék segitséget kérni tőletek a következő dologban! Én Hollandiában dolgozom már 2006-óta hentes szakmámban! Az élet úgy hozta,hogy megismerkedtem valakivel aki talán elkisér életem végéig:)!
Ezért szeretnék közelebb kerülni hozzá , Magyarországhoz! Az idén már nem csak a jövő évtől!
Ez úton és ez oknál fogva kérdeznélek bennetek,hogy tudna e valaki segiteni abban ,hogy ott Ausztriában munkát találjak!
Magamról annyit,hogy 48 éves vagyok húsipari szakmunkás ,nagyon alkalmazkodó és terhelhető .
Beszélek hollandul de nem felsőfokon,megértem a németet de nem beszélem!
A többit majd később ha kapok valakitől ajánlatot!
Kérdés: Finanzamt RS-t kiküldi nem osztrák címre is? Mivel nem tudjuk hol van a kérdező fórumtárs állandó lakcíme ezért kérdezem. kb. 2011 v 2012 hallottam valahol, ha nincs osztrák Hauptwohnsitz akkor nincs más megoldás mint a személyes igénylés pl. Marxergasse Bécsben.
Amúgy akinek van OnLine Post annak már a Finanzamt semmiféle postai dolgot nem küld, csak elektronikusan:
A Finanzamt-hoz!!! https://finanzonline.bmf.gv.at/fon/ itt online is betudsz lépni, ha van, illetve ha nincs kikéred a belépési kódodat és postán kiküldik! És utána belépsz és látsz mindent! Viel Spaß!
Segítséget kérnék,Kb 1.5éve adtam be az adómat Ausztriába és nem kapok választ ill egyszer kértek hiánypótlást ,szeretném tudni ki vagy mihez forduljak hogy döntés szülessen.
Segítséget kérnék egészségbiztosítási ügyekben. A Tiroler Gebietskrankenkasse-tól kaptam műtéteim után egy kötelezően kitöltendő nyomtatványt: "Fragebogen zur Unfallerhebung im Zusammenhang mit der Leistung Arbeitsunfähigkeit.
Érdeklődnék, hogy:
1. Ennek különböző kitöltése milyen következményekkel járhat?
2. A következőkebn röviden leírt eset alapján hogyan érdemes kitölteni?
Magyarországon elestem a lépcsőházban és eltörött az ujjam. Ezt 08.30-án megműtötték sikeresen, viszont sebgyógyulási zavarom volt, gennyedzett a a seb a műtét után kontrollok alkalmával. Ezek a magyar orvosi papírokban mind így le vannak írva.
Ezt követően Ausztriában kezeltek, kétszer meg is műtöttek, mert sebgyógyulási zavarom volt, elfertőződött a seb. 10 napot voltam is bent kórházban. Baleseti osztályon voltam, és mivel a németem nem jó, tévesen az került be azosztrák orvosi jelentésbe, hogy "Verkehrsunfall" (közlekedési baleset) után műtöttek meg otthon. Ennek egyébként persze nincs realitása, nem történt közlekedési baleset itthon.
Mit tanácsoltok, ilyenkor kit jelöljek be a német lapon felősnek? Magamat vagy "idegenkezűséget"? Van ennek egyáltalán jelentősége?
Tudtok ajánlani esetleg ügyvédet vagy tanácsadást ezzel kapcsolatban?
Állandó ausztriai lakcímmel és aktív osztrák biztosítással ugye jól értem, hogy az E104-es doksit kell kikérni az itteni illetékes biztosítótól és azt kell bemutatnom az OEP-hez Mo-on?