köszönöm a kimerítő válaszokat. 309 19d peugom volt anno. szerettem, bár nem volt egy fürge kocsi. a sima 1.9-esekben vajon még ugyan az motorblokk van(309 205 405 ben volt) benzint azért részesíteném előnyben mert gázzal használnám, Toyotámban bejött. 7-8 l gáz városban is a max, városon kívül 6-7 liter gázzal is beérte.
Fogyasztáshoz lehet vele 80-90km/h-val menni, akkor 5Liter alatti a fogyasztás,
Viszont taposva 7-8 litert is megeszi. 140-150-es tempó + telepakolva.
(8liter fölé nehéz vinni.)
Az 1,6Hdi a 2.0Hdi-hez képest kb fél literrel kevesebbet eszik.
A 2.0 HDI motor kiforrottabb / tartósabb. 1,6-os nál 1-2 dolgot csinálni kell:
Turbó-t kenő olajcsőben van egy szűrő, amit senki sem cserél. => Koszolódik, a turbóhoz nem jut elég olajnyomás, turbó halálához vezethet. (Nem tudom hol van, de van több független helyről olvastam már róla.)
Illetve amennyire én tudom 2 olajteknővel szerelték az 1,6-os motorokat, ott a nagyobb olajteknő a jobb, mert a kisebb esetében bizonyos esetekben az olajszivattyú levegőt kapott => Problémásabb, olajkenés kiesések.
Tolóajtóhoz: Hátrafelé megtolni egy kicsit, hogy az alsó kampó eltávolodjon, majd utána a kilincset előrefelé meghúzva nyílik ki a kampó, ha odafigyelsz rá sose lesz rá gondod.
Tolóajtó: Óvatosan kell vele bánni, mert benne a műanyag stift idővel elöregszik és könnyebben törik.
Erre van megoldás, mert 5eft-ért van a neten réz stift. A gyári meg műanyag.
Fontos a hátsó kerék dőlés. Ha kopik a hátsó híd, akkor szemmel látszik, illetve a műanyagba azonnal beleér.
Miért akarsz emelt hasmagasságút? Azzal a kocsi súlypontja még fentebb lesz. Sokat mész rossz terepen, földúton?
Nekem az első 2 spirálrugóm lett cserélve, mert az 1-ik eltört. Nagybátyámmal csináltuk.
Bontóban vettük a 2db-ot 16eft-ért sok éve. Elég nagy meló volt, szerintem 5-10eft/oldal alatt nem tudom, hogy bárki nekiállna-e.
Én nem módosítanák rajta, mert a gumiharangoknak sem tesz jót állandó deformálódás a nyúlás/összenyomás miatt, az úgy jó, ha a tengely, félcsuklók egyenesek.
Vontatáshoz. Oda diesel kell. Az enyém 2.0Hdi. Hát volt már rá példa, hogy a mérlegelésen 3500kg-ot nyomtam és a kocsiba még 2-en ültünk be +200kg. Az már sok volt. De az emelkedőn is mentem felfelé, csak az első kerék tapadjon. 1-1,5t gond nélkül viszek vele.
A HDI nem egyenlő a DCI-vel szerencsére. Ha francia, akkor diesel legyen.
Ha benzines, akkor a 110Le-s vedd meg.
Oldalra / felfel nyíló ajtó:
Felfele nyílót nem lehet villás targoncával pakolni.
Viszont esőben alatta nem ázol meg, ez hülyeségnek tünik, de tényleg sokat jelent, szakadó eső bevásárló központ és te nyugodtan tudsz pakolni.
Komoly negatívum: Idővel a tartó gázteleszkópok tönkremennek, nem nyomja fel teljesen az ajtót, kézzel rá kell segíteni és feltolni. (cserélni kellene az enyém most 14 éves).
Ui: Volt mind2 a felfelé nyílót én jobban szerettem, mert kevesebbet kell kerülgetni. + a fentiek.
Ami a PSA-nál még problémás az az ablakemelő szerkezet. Ahhoz is van felújító készlet.
Amit érdemes megnézni, az a kipufugó Diesel esetén 180-200ekm-nél cserélni kell a hátsó dobot.
1.9D-nél van egy kartell gáz visszavezető cső, ami 230ekm körül elporlik.
Lengőkar szilentek. Rossz úton hallani.
Hátsó teleszkóp olajfolyás.
Illetve főtengely szimering szivárgás nincs-e, bár ez csak meleg motornál derül ki reggelre.
(+ többi átalaános dolgok fék kopások stb)
Ui: Az enyém 2002-es dupla tolóajtós + abs + klíma + vonóhorgos. Kb 800eft-ot érhet. Viszont pénzügyileg egyáltalán nem lenne jó döntés tőle megválnom. Használjuk, de mégis mindenre figyelünk / megkapja, ami kell neki. (Viszont vágyok a jobbra.)
Nagyon szemezek a 307SW-el. (faceliftes + 136Le-s + sportline + ülésfűtéses + Vonóhorog.)
Az 508SW még nekem drága így építkezés közben. 3,5M-4M
Köszönöm a válaszokat! A jövő héten, remélhetőleg meg fogunk nézni asszonnyal egy partnert. Nekem azok a verziók tetszenek, amik magasítva vannak. ezt utólag is meg lehet tenni bármelyikkel (hátsó torziós rugó állítással, elöl gólyaláb cserével) vagy más is áll a dolog háterében? Milyen felszereltség volt az ami magasítva volt (husky? freeway?)
Egy kis segitséget szeretnék kérni Peugeot partner 1.4 -be egyszer csak a nem megy a fordulatszámmérő . Illetve egy nagyon nagyon picit kimozdul. Ha üresbe nagy gázadásra jobban felmegy a mutató de kb 2000 felé nem megy feljebb igy sem.
Tapasztaltatok már ilyet? Hogy lehet javitani? Mit kell szétszedni?
Nekem Partner van. Ez a második, mind kettőt újként vettem. Ez 1.6 HDI.90 ló. Az én igényeimnek bőven elég. Fogyasztás: Boszniában 60 végig 4l. Horvát pálya full megpakolva 130 6.8l. Átlag 5.5. Húztam már vele 11 mázsát is. 230 ezer van benne, semmi baja nincs. Igaz vigyázok rá, 10ezrenként olaj csere, minőségi szűrőkkel. És igen. A panorámatető kurvajó!!!
5 szemely most utazott benne az unnepek alatt es szerintem a 109 Le teljesen korrekten vitte az autot.
Azert 75 vagy 109 Le tenyleg nem mindegy.
Fogyasztas ilyen varos es orszagut kressz szabalyokat betartva nalam 7-8 liter vegyesben. Persze ez lehet tobb is telepakolva eros kigyorsitas stb. ...
Nalam a dizel traktoros hangja szemelyautonal nem tetszik en direkt benzinest kerestem.
Nincs turbo talan olcsobb a javitas ha kell ellenben picit tobb fogyasztas.
HDI motorok valoban jok de en nem olvastam hallottam 5literes fogyasztast Pl Berlingonal. .
Kinek a pap kinek a papne. ..valakinek csak a dizel masoknal meg csak a benzines johet szoba.
Olajat ha valoban jot akarsz en az 5w40 Totalt javaslom bele - bar ez nem volt kerdes :)
nem vagyok az a versenyzős fajta, nem szoktam előzgetni, max ha 40 el tötyögnek előttem. nekem az a lényeg, hogy eljussak A bol B be, egyben kényelmesen, nem utolsó sorban gazdaságosan. a kis Toyota ugyan fürge városban, de nem egy ferarri :D
Félig tapasztalat, mert nem vontattam vele és nekem már így is kevés az 1,4 egy Berlingo-ban. :-)
Persze mások az igények, van akinek megfelelhet, pedig nem vagyok egy versenyző típus, de nekem karcsú.
A híddal valóban lehetnek problémák, de egy ilyen idős autónál bele kell kalkulálni. KB. 60e körül megoldható tokkal vonóval, tehát ha sz*r a híd, ennyit le kell alkudni belőle minimum. ;-)
Ez tapsztalat alapján? az 1.3 Toyotámal simán húzok 750kg ot probléma nélkül,még a fogyasztásán se látszik meg számottevően. igaz én nagyjából betartom a szabályokat és futóval max 90 még pályán is. igaz a Toyota 900kg nem 1.2t mint általában ezek. valakinek van tapasztalata futóval? hátsó hid úgy tudom problémás tud lenni ezeknél a típusoknál. LPG vel kinek milyen tapasztalat van ezekkel a járgányokkal?
Elgondolkodtam egy ilyen egyterű vásárlásán, mivel lassan családbővítésen gondolkodunk, meg a munkához is jó lenne egy pakolható praktikusabb kocsi mint a jelenlegi mini Toyota Starlet. A probléma az hogy egyik típust se ismerem, sőt, nem is nagyon ültem egyben sem. Gondoltam megkérdezem, melyiknek mik a gyengéi, mire érdemes figyelni. Tetszenek az üveg tetős meg a vászon tetősök is, de nem tudom a hétköznapokban mennyire használhatóak. A követelmények: dupla tolóajtó, klíma, vonóhorog, tetőcsomagtartó benzin motor előny, de minimum 1.4 (a kis 1.2 ben nem hiszek hogy egy megrakott futóval nem tekeri ki a belét is..) de persze dízeleket sem vetem meg. de a HDIk DCIk től kicsit félek. Keret a motorom ára (kb550e )+ amit hozzá tudok spórolni tavaszig. Hátsó ajtókban mi a jobb? a kétszárnyú(láttam ebből is van egyenlő meg amorf osztott) vagy a felfelé nyíló? Üdv és Boldog karácsonyt!
Hidegen semmi hang majd bemelegedve rendszertelenul 10bol 6szor kelepelo, kattogo, ciripelo hang jon a motorterbol. Az olaj friss 5w40 total. Hidrotoke re gondoltam de akkor hidegen miert nem ad semmi hangot?
Menni jol megy az auto semmi mas de kizarolag hogy normalis ez a hang. Benzinbol 98ast teszek bele .
Ki tapasztalt hasonlot?
Vezerlest tervezem cserelni az segitene a pronlema orboslasaban?
Partner 1.6 hdi-ben cseréltettem kuplungszettet (Valeo) és azóta néha, kiengedett kuplungnál surlódó,ciripelő hangot ad a váltó felől,de ha benyomom, elhallgat. Van amikor semmi hangja nincs. Kinyomócsapágy ki lett cserélve. Szerintetek mi lehet? Kuplung fog, nem rángat, puha. Lehet hogy a kinyomócsapágy nem lett jól berakva a helyére?
Felhívom a figyelmet az alábbi kis trükkre, a Berlingo I-es verzióban cseréltem a hűtőt tartó rugós füleket, ahol is a gyártó kiképez egy kedves kis tüskét. Ez előbb vagy utóbb kiszúrja a hűtőt. Nálam éppen most. Citroen márkaszervizben vettem, így még az sem kifogás, hogy utángyártott. Ajánlatos visszahajlítani, vagy leköszörülni, hogy más ne járjon így... :( A hűtő ugyanis drága...