Az igazán kétségbeejtő az, hogy egyáltalán nem csak a BMW-é. Nézd meg a hagyományosan konzervatívnak számító Daimler hagyományosan talán legkonzervatívabb autójának, az E-Klassénak a W214-es generációját, és vesd össze akár csak az eggyel korábbi modellel, a W213-mal. Hyperscreen, érted, mert a Mercedes-vásárló nyilván nem tud venni egy mozijegyet, ha faltól falig képernyőt akar nézegetni, feltétlenül szükséges erre lehetőséget teremteni az autójában. Óriási innováció; kár, hogy éjjel visszatükrözi a szélvédő, nappal meg az odatűző fény akadályozza az olvashatóságot. (Régen még valahogy evidens volt, hogy a képernyőket nemcsak esztétikai szempontból kell mélyen a műszerfalba ágyazni, hanem pl. hogy tűző napon is le tudd olvasni, éjjel meg ne lásd viszont az egészet az ablakban, ha kinézel oldalra.)
De ez degeneráció teljesen általánossá kezd válni manapság, és nem csak a prémiumokat sújtja. Hogy néznek ki belül pl. a Renault-k, akár ez az új Scénic? Mindig imádtam a francia autók belvilágát, a Renault-két különösen, de egy halom odakúrt képernyőn hol tud megjelenni a francia stílus, a grafikán?
A 8-as Golf a 7-es után, a 4-es Octavia a 3-as után egyszerűen megbocsáthatatlan. Még nem találkoztam olyannal, aki ne sírta volna vissza az előző generációt ezekből.
Közben meg rohamtempóban tűnnek el az értelmes méretű és funkciójú járművek a kombiktól a szedánokon át a városi kisautókig, és mindnek a helyébe valami hombár lép. Már nemhogy egy Yarisból, de az Aygóból is crossovert csinálnak, hogy el lehessen adni. Miközben másról sem szól a világ, mint hogy klímavészhelyzet van. Egy agyrém ez az egész.
Nem igazán erről volt szó. Én a mostani modellekről beszéltem, azokat néztem. Az alkatrésztől én is félek sajnos, ezért nem vettem, de ez ettől még az autó érdemein nem ront. Szerintem a platósok között nincs párja.
A beltér még gagyibb. Műbőr (lol) ülések, csak a méregdrága individual csomagban van már csak valódi. Kék fények mint Pistike tuningpc-jén (tudom, hogy állítható, de sajnos nem sokat javít a bazári érzésen). A fa díszléc a műszerfalra redukálódott, meg 2 db tízcentis csíkra az első ajtókon, még a középkonzolon is megspórolták, igazi Aldi-feeling. Van cserébe átlátszó blingbling-controller, zongoralakknak gúnyolt csillogó fekete plasztik minden mennyiségben, meg Tesla-stílusban rábaszták a szörfdeszka-monitort a műszerfalra, minek is integrálni. Az alapáras kétküllős dodzsemkormány is kurva ronda, és az M változat sem sokkal jobb.
A baltával faragott kínai külső, a rajzolt vese, az Audi-kilincsek vagy a Hofmeisterknick szétbaszása már tényleg csak a kegyelemdöfés. Mintha valami cyberpunk-disztópiában élne az ember, ahol kifordult ízlésű degeneráltak diktálnák a divatot. Már csak a Balenciaga felirat hiányzik.
Ssangyong Turismot akartam venni, igaz 12-16 os évjárat, kellene egy nagy családi. 6/6 lyukrafutás lett, megy húz csak befingik a tágulásiba.. Beltér.. Tény hogy mindben egyben volt, de nem esik az ember hasra tőle.
Néztem a pick upot. Automatával. Jó ha kapok szüröket hozzá.. Volt tükör hiány, sérülés stb..
Kérdeztem szerelőket, mert müszakira csak vinni kell. Várakozós az alkatrész. Ha van. Legútobb egy 3 éves várakozott 1 hetet.
Régebbi tipusokat meg elengedtem. Ahogy az egész márkát.
Ha neked tetszik használd egészséggel.
Mg suvja tetszik, csak pár év még nekem érdekes lesz, én nem a kocsiba tartom a pénzt.
Nagyon gonoszak vagytok, de nagyon jók vagytok! :-)
A Nagy Fehér Veterános Törzsfőnök, a nagy Mesélő jól át lett baszva egy 500 eurós Vespa lommal..mikor néztem vissza kellett tekerni.."mivan? 500 euro ezért a szarért? "
Belemegy még min 500 euro és a Kati két lerohadás után úgy hozzávágja mint a szart. :-)
A cikk is érdekes, de most nem arra reagálnék.....
Nem tudom honnan vannak az ismereteid, de, hogy a leírt adatokat sem jól mondod így kétségeim vannak a hitelességét illetően.Szvsz te még csak nem is láttál ilyet.
Mindenesetre sehonnan nem hallani motorhibáról, és ezek az autók nagyon egyben vannak, (én a belteret ismerem, a hibákat a tulajdonosok elmesélik) nagyon jó az összeszerelési és az anyag minőség. Talán csak az Audi és BMW (más kategória!) ami hasonlítható hozzá.
Ami egyébként bármennyire furcsa a random felbukkanó kínai autókra is jellemző. Európai tömegautók, sőt a MB modellek sehol nincsenek. Volt nálam egy több mint 100.000 km-t futott MG, a belseje zörgésmentes és feszes volt. Az első üléstámlának nem volt holtjátéka. Toyota ilyet el sem tud képzelni.....
De legalább még az autószabásúak rendjébe tartozik. Ma, amikor a gyártók sorra szántják be az ikonikus típusaikat, vagy aggatják azok típusneveit valami groteszk hombárra, már ennek is örülni kell. Bár a prémium limuzinok szegmense talán még tartani fogja magát egy darabig.
Persze prémiumokat hagyományosan nem szavaznak meg az év autójának, de a villanyérában gyakorlatilag már a kommersz is prémiumárban van, szóval az elérhetőség egyre kevésbé valid érv a prémiumok ellen. Ezt persze alighanem a zsűri is érzi, mert nem sok hiányzott a G60 elsőségéhez.
Ez nagyszerű. Feltételezem, hogy van arról információjuk, hogy a törzsközönségnek (akikből a pénz nagyja származik klikkeken és Speedzone Shop vásárláson keresztül) ez a nyelvezet szimpatikus és a hagyományos médiaszemélyiség-szerep (példát mutatva pallérozni a közönséget) már csak a 18-49-es marketing célcsoportból kiöregedettek számára jelent valamit és nem a máz kopik le Csikósról, ami talán még a német tulajdonú nyomtatott magazinok szerkesztőségeiben ragadt rá.
Vicces, hogy mindeközben Vályi Pista gúnyosan emlegeti a "kulturált" középosztályba tartozó autóvásárlókat, Csikós Zsolt pedig egyébként (főleg veterán- és karóra témákban) kifinomultságot mutat.
Elkövettem azt a hibát, hogy beleolvastam a "bennfentes" COTY videó kommentfolyamba, nicsak, mit találtam (DISCLAIMER:szomi vagyok, hogy ilyet írt): @mazeofcar11112 nappal ezelőttMár megint “kajálsz” Zsolti… Inkább ebédelnél…1 válasz:
@zsoltcsikos3232 nappal ezelőttNem azt mondom, hogy "megmeredt fasszal szárazon bassza meg a redvás kurvaélet", miért kell itt is grétsyzni? (Remélem, a kispolgár most rosszul lett benned)
Egy járgány volt a mezőnyben, ami még valamennyire emlékeztet egy autóra (kívülről legalábbis, belülről már az is inkább egy játékkonzolra hajaz), persze nem az nyert. Bár nem sokon múlott.
Azt hittem, a Scenicet mint az egyterűek legelső példányát már rég elsodorta a történelem szele. Az év autója nem egy elektromos 3 tonnás SUV lett? Igazán meglepő eredmény.
na, a céh megszavazta a Renault Scenicet az Év Autójának. Csikós pedig facebookos videóban siránkozik azon, hogy a genfi autószalon kb. kiürült, alig vannak gyártók, üres az egész, a kutya sem kíváncsi rá. de a díjat, amit itt oszt ki a gittegylet, gondolom továbbra is véresen komolyan kell venni...
Mondjuk jópofa ilyen torkavéres valamit venni azután a felütés után, hogy a Vespát tulajdonképpen azért nem szeretjük, mert mindig szívás volt a mindenféle olcsó, börze leghátuljáról kiásott példányokkal meg burkolatos motort szerelni amúgy se.
Ez újabb modell, és abból is késői (V5B3T), indexes. Márpedig az indexes Csikóséknál nem jó, kell a billegős futóműhöz a karjelzés is, meg a négy fokozat is túl sok, mind csak hibalehetőség. Amúgy ez minden szinten drága, és még a színe sem korhű.
Alkatrészáron darabonként megvenni valamit a többszörösébe kerül a komplett jármű árának. Amúgy nem tudom, asszonypajtás mennyire lesz elragadtatva attól, hogy majd alatta "áll össze" az ajándék, a szokásos veterános szopásokkal. Én lenyeltem volna a keserű pirulát és vettem volna egyet, amivel a szívást már végigcsinálta más.