Keresés

Részletes keresés

Lovrin Creative Commons License 2024.04.08 0 12 347794

Neeeeee ilyen nincs b@szki

Pontról pontra leírtad a szombati kalandomat ugyanezzel a busszal

 

 

> Szekszárd buszállomásra érkezem, keresem a Keselyűsre induló járatot (szerencsére van rá vagy 25 percem).

 

Dettó. vonatról átszállva 12:30 ugye? Nincs nagy választék hétvégén ez az utolsó indulás

 

> Az elektronikus kijelzőn a megadott indulási időponttal még hasonló sem szerepel.

 

Dettó

 

> Nézem a papír alapú táblázatot, abban sem szerepel.

 

Dettó

 

- A kijelzők felett ott vannak a célállomások, a 17-es kocsiállásnál ki is van írva Keselyűs, de az utastájékoztató lapon ez a járat pont nem szerepel (egy kora reggeli, meg egy délutáni viszont igen).

 

Dettó

 

Na én itt már teljesen el voltam veszve, sehol se volt kiírva hogy az 5411-es mező /=helyközi/ honnan indul, háromszor körbe futottam az egész buszállomást

 

A menetrendek.hu 19-es kocsiállást írt, azt se találom, 18-nál vége a dalnak

A járat kiírva nincs sehol sincs, se helyközi indulási táblán se a kocsiállásoknál

El sem hiszem hogy 25 perce képtelen vagyok megtalálni egy buszt

Volános dolgozó sehol.

 

Ekkor már csak 5 perc volt indulásig, megkérdezem az utasokat, végre valahára valakinek leesik hogy az helyi busz lehet azok amonnan mennek, mire felfedeztem hogy hol bújkálnak a 19-24 kocsiállások, egy épület takarásában.

 

Ott is csak helyi buszmenetrendek voltak kiírva és szintén nem találtam meg a keselyűsi buszt vagy de legalább fizikailag előkerült.

Előzmény: timetable (347792)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.04.08 -5 4 347793

Mivvaaaan?

Tán elkopik a telefonod, ha pár elektronnal több járja meg az áramköreit, az antennája meg attól, ha pár kB-al több adatmennyiség megy át rajta?

Előzmény: 18-09 (347788)
timetable Creative Commons License 2024.04.08 0 10 347792

e-papíros megoldás

Ez mit jelent?

 

Ja, ha már kijelzők, friss Volános élmény:

Szekszárd buszállomásra érkezem, keresem a Keselyűsre induló járatot (szerencsére van rá vagy 25 percem).

- Az elektronikus kijelzőn a megadott indulási időponttal még hasonló sem szerepel.

- Nézem a papír alapú táblázatot, abban sem szerepel.

- A kijelzők felett ott vannak a célállomások, a 17-es kocsiállásnál ki is van írva Keselyűs, de az utastájékoztató lapon ez a járat pont nem szerepel (egy kora reggeli, meg egy délutáni viszont igen).

 

És akkor kezd gyanús lenni, hogy Szekszárdon volt valami helyközi járat bevonás a helyi forgalomba - úgyhogy átsétálok a helyi végállomás peronjára, ahol a 19. kocsiállás felett meglátom kiírva a menetrendi mező számát (még jó hogy ezt tudom), mellette az útirány "Tolnatej Zrt.", ami a város belterületén az utolsó megálló. A táblára ránőtt egy bokor, az ágat félrehajtva a hátoldalán lévő utastájékoztató lapon végre megtalálom a jelzett indulást - ami egyébként Szekszárd aut.áll. végállomásra közlekedik. (Rövid zsákvonal közben egy betéréssel, így oldották meg hogy díjszabási értelemben ne kelljen megtörni).

 

Kell ehhez még bármi komment?

Előzmény: 18-09 (347788)
morgó mh. Creative Commons License 2024.04.08 0 9 347791

Kérdés, hogy ha az utazóközönség elég nagy részének eleve rendelkezésére áll a saját eszköz, amit amúgy is rutinszerűen használ szinte mindenre, akkor meg kell-e fizettetni velük és a többi adófizetővel a meglehetősen drágán telepíthető és fenntartható kijelzőket (illetve mi az a csomóponti méret, fontosság, ahol már meg kell...)

Előzmény: 18-09 (347788)
rezignált Creative Commons License 2024.04.08 0 8 347790

Ebből az erőből a banknak is kellene adnia neked valamilyen digitális eszközt, amin bármikor megnézheted az egyenleged, hogy ne a saját mobilodat kelljen amortizálnod hozzá :3

 

Amúgy nyilván jó, ha minél több köztéri kijelző van (persze messze nem kell minden megállóba), csak a logikát kifogásolom.

Előzmény: 18-09 (347788)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.08 0 2 347789

Azért a jobb oldali (Lessenich) tábla, nem az elektronikus, hanem a fix tábla, kapna Magyarországon kritikát rendesen. Dransdorf három különböző betűmérettel van írva, a 630-nál ráadásul hibásan (Drandorf), a 610/611-nél hiányzik mellőle az U. Bonn Hbf-nál meg egyszer van S, egyszer nincs. 

De a kijelző tényleg jó, és ugye látjuk, napelemes, külső áramellátása nincs is.

 

Bonnban egyébként (330 ezer lakos) a fő buszos tengelyek olyanok, hogy két járat hosszan átlapolja egymást, és csak a végükön válnak szét, pl. 610/611. Ezeknek az utastájékoztatásban is ugyanolyan színük van, egy kis árnyalatnyi eltéréssel, ld. 610/611, két hasonló kék, a 604/605 két hasonló zöld, stb. A járatsűrűség a legnagyobb csúcs kivételével egyezik, pl. szombat délután a 610/611 egyaránt 20-20 percben jár, és egymást felezik. Korábban elmenni persze tilos. Ezzel a város nagy részéről elég sűrűn elérhető a városközpont, és ezt kiegészítik még egyéb, harántoló járatok. Véleményem szerint a város méreteihez képest kimondottan jó a tömegközlekedési kiszoldálás Bonnban. A kötöttpályás hálózat kiépítése persze köszönhető annak, hogy a város annak idején negyven évig nyugatnémet főváros volt, de azóta eltelt harminc év, és máig fennmaradt a jó buszos kiszolgálás is. Ezek a járatok elég jó kihasználtsággal is járnak. 

 

Akik az appra esküsznek, persze, van az is, elég sok mindent tud, szerintem elég jó. 

Előzmény: 18-09 (347785)
18-09 Creative Commons License 2024.04.08 -6 6 347788

Nekem mindössze annyi a problémám, hogy miért a saját eszközömet kell avultatnom egy olyan információ beszerzéséhez, amit a szolgáltatónak saját csatornán keresztül kellene adnia? 

 

Igen is kijelzőket kellene telepíteni a városban, illetve végre a drágalátos ÉKM is elfogdhatná a világ előremenetelét és nem akadályoztathatná az e-papíros megoldást, mint ahogy azt ma még teszi. 

Előzmény: morgó mh. (347786)
toto92 Creative Commons License 2024.04.08 -1 0 347787

Ha már go: marginális kérdés csak tegnap pont ilyen helyzetbe kerültem (volna): ha én az appban vásárolt jegyekkel szeretnék kerékpárt szállítani a villamoson, akkor a megállóhelyi tartózkodás alatt kéne két vonatjegyet beqrkódoznom + a kerékpárt feltenni a Tátrára? Ez nem tűnik egy olyan mozdulatsornak ami zsigerből gyakorlás nélkül összehozható.

 

Az is aranyos hogy ha az ember a szabályokat betartva szeretne kerékpárt szállítani a héven, az kb lottósorsolásnak felel meg: megáll a szerelvény egyik végén és reméli hogy pont ott nem lesz bicikli, mert ha mégis, arra már nincs idő hogy átmenjen a másik kerékpárszállító kocsihoz - legalábbis tegnap nem volt.

morgó mh. Creative Commons License 2024.04.08 -2 2 347786

A "szutyok GO" sokkal széleskörűbb információt ad, mint bármilyen megállóhelyi tájékoztatás. Nem azt mondom, hogy utóbbi teljesen fölösleges, mert kényelmes egy ránézésből megállapítani, hogy mikor jön a busz - de sokkal-sokkal kisebb a jelentősége, mint volt neki mondjuk 10 éve.

Előzmény: 18-09 (347785)
18-09 Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 347785

Szuper ez az egyszerű kis kijelző! Sajnos nálunk az álláspont a kijelzőkkel kapcsolatban, hogy vagy nincs lehetőség áramforrás kiépítésére, drága, minek, használd a szutyok GO-t...

Előzmény: attus germanicus (347784)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.06 0 3 347784

attus germanicus Creative Commons License 2024.04.03 0 0 347783

Intercity-motorvonat

Az "Intercity" Hollandiában, az ottani település-szerkezetben, a Magyarországon megszokottnál jóval sűrűbb megállási rendet jelent. 

 

Előzmény: mzdude (347782)
mzdude Creative Commons License 2024.04.03 0 0 347782

A sárga az miféle csudabogár?

Előzmény: attus germanicus (347775)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.03 0 0 347781

Zebrazászló?

 

Ugyan már.

 

Zebratégla.

 

https://9gag.com/gag/adByDPZ

sz_b Creative Commons License 2024.04.03 0 0 347780

Jobban utánanézve ez április 1-től érvényes. Nem annyira reklámozták. Van más változás is?

Látszik a különbség a két fájl között, de nem néztem végig, csak ezt az egy részt (97. oldal).

https://www.volanbusz.hu/files/public/Kozerdeku-adatok/Uzletszabalyzat_2024-03-01.pdf

https://www.volanbusz.hu/files/public/Kozerdeku-adatok/Uzletszabalyzat_2024-04-01.pdf

 

Előzmény: sz_b (347779)
sz_b Creative Commons License 2024.04.03 0 1 347779

Jól látom, itt csiszoltak a 600 Ft-os jegy egyeduralmán?

"A járművezetőnél 600 Ft-ért vásárolhatsz olyan menetjegyet is, mely egyszeri utazásra egyaránt érvényes a főváros határain kívül és belül. A Budapest-bérletet és a BKK jegytípusait is igénybe veheted, de ezeket kizárólag Budapest határain belül. Amennyiben ezekkel a járatokkal kizárólag a főváros határain kívül utazol, úgy 400 Ft-ért teljesárú, vagy 50%-os kedvezményű jegyet válthatsz a járművezetőtől."

https://www.ujtarifa.hu/node/1433

Előzmény: fberci (347504)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.03 0 2 347778

Na, még egy Rotterdam. 

A hétvégén a a Beneluxtunnel (A4) le volt zárva, és az 1942-ben megnyitott városi Maastunnel (S103) most csak 2×1 sávos. Az eredmény: a nyugati városrészekben végeláthatatlan dugók minden irányból a Maastunnel (a kép jobb alsó sarka) felé. Felülről elég látványos volt. 

Előzmény: attus germanicus (347775)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.04.03 -10 3 347777

Van felvétel, igen kb 5-7 éve a testveremet is felvették a Dél Pesti garázsba diszpécsernek, mert nem volt elég ember. A 30 nap próbaidő alatt a kollégái semmit sem mondtak el neki, illetve folyamatosan hamis információkkal látták el. Egyetlen cél volt, hogy a kívülről jövő szerencsétlent kirúgják, ezt egyébként sikeresen meg is valósították. Úgyhogy hagyuk a van felvétel dumát, sirunk, hogy nincs ember, ha meg jön valaki végre, azt meg az öreg dolgozók szándékosan kicsinaljak. Ne sirjunk, hogy nincs ember, nem is szeretnétek, hogy legyen.

Előzmény: torqmatic (347773)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 347776

Kénytelen külföldön is buszsofőröket toborozni a pozsonyi tömegközlekedési vállalat

 

2024.04.02.

 

Valamelyest javult a helyzet a buszsofőrök számát illetően, de a Pozsonyi Tömegközlekedési Vállalat (DPB) továbbra is kénytelen külföldön toborozni új alkalmazottakat. A probléma azután alakult ki a tavalyi év utolsó hónapjaira, hogy sokan kihasználták a lehetőséget, és korkedvezménnyel nyugdíjba mentek – tájékoztatta a TASR-t Jozef Vozár, a DPB szóvivője - írja a parameter.sk.

 

„A fővárosi tömegközlekedési vállalatnak 1500 sofőrje van, ekkora számnál részben természetes is a cserélődés. Folyamatosan zajlik az új alkalmazottak toborzása, és az összes szállítással foglalkozó cégnek ilyen gondjai vannak az országban” – folytatta Vozár. Hozzátette, hogy a cég valamennyi járatát működtetni tudja, és tartja a menetrend szerint járatindítást.

 

 

A szóvivő azt is elmondta, mivel az ágazatban tartós hiány van képzett munkaerőből, a vállalat üdvözli a nemzeti munkavállalói vízumok kiadásának meghosszabbítását. „A DBP korábban sikeresen toborzott embereket Ukrajnában és Grúziában, most más országokban is próbálkozik, amelyekre vonatkozik a nemzeti vízum” – fűzte hozzá.

 

A cég szerint a korkedvezményes nyugdíjjal kapcsolatos módosítás okozta a problémát, tehát a nyugdíjba vonulás lehetősége 55 éves kortól, és hozzájárult az elmúlt időszakban végrehajtott nyugdíjvalorizáció is.

Emiatt a DBP menetrend-módosításra kényszerült, és egyes vonalakon járatritkítás volt a fővárosi tömegközlekedésben.

attus germanicus Creative Commons License 2024.04.01 0 4 347775

Miután semmi időhöz kötött programom nem volt, rövid átgondolás után eltöltöttem néhány órát Rotterdamban. Nem így volt tervezve, szóval csak a telefonnal csináltam fényképeket, de talán van, aki így is érdekesnek találja. Miután elkezdett esni az eső, maradtam csak a metróban :-)

 

 

További képek az abumban. A friss képek vannak elöl:

https://flic.kr/s/aHBqjBjK8J

 

A képen talán nem is látszik annyira, de a Wilhelminaplein állomás elég erősen lejt. Kiszállás előbb be is mondják, hogy vigyázzunk, lejt a peron. 

 

Előzmény: attus germanicus (347772)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.01 0 0 347774

Hát a lakosság lecserélése az mondjuk megy, igaz nem itt (szerencsére) és nem nem is lesz jobb tőle, sőt. Franciaországban például pár éve úgy megvertek egy sofőrt, hogy belehalt, nem véletlen, hogy nyugaton is terjed a zárt fülke meg a fapad, alkalmazkodva az új viszonyokhoz... Ennyit arról, hogy "csak nálunk".

Előzmény: jbaal (347768)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.01 -1 11 347773

Hát ez legalább olyan jó ötlet, mint amikor pár éve valamelyik elvbarátod kitalálta, hogy az utoljára végző sofőr a nap végén még igazán felmoshatná a tartózkodót és kisúrolhatná a budit... Figyu, van felvétel, jelentkezz, mutasd meg hogy kell ezt csinálni, de ne akard már más faszával verni a csalánt.

Előzmény: MXP--1991 (347759)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.01 0 3 347772

Tegnap Rotterdamból Delftbe szerettem volna menni vonattal. Mint kiderült, a Rotterdam - Hága vasútvonalon a hétvégén valamilyen karbantartás miatt nem volt vonatközlekedés, Delft erre a vonalra esik. Rotterdam Centraalon az égvilágon semmilyen tájékoztatást nem láttam erre vonatkozólag. A hágai vonatok nem voltak kiírva indulásra, mintha nem is léteznének, soha nem is léteztek volna, és ennyi. Rotterdam Blaak állomáson is azok a Sprinterek, amik a Centraalról papíron továbbmennek Delft, Hága felé, egyszerűen ki voltak írva Rotterdam Centraalra, és ennyi. 

Magyarországon tele lett volna minden plakátokkal, annak ellenére is, hogy csak egy hétvége, Németországban is ki lettek volna írva a vonatok, és melléjük, hogy most mégse mennek. Itt meg semmi. 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 347771

Párizsban,  Londonban és még sok-sok európai nagyvárosban a helyi közösségi közlekedési eszközökön tizen+ éve még sokkal több volt a csöves és a hajléktalan mint Budapesten.

 

lunanoctis Creative Commons License 2024.03.31 -1 2 347770

Berlinben akárhányszor voltam, mindig találkoztam csövesekkel a tömegközlekedésen - gyakorlatilag minden egyes városon belüli helyváltoztatásomnál.

 

Münchenben is simán összejön heti egy-két olyan utastárs, aki hangosan beszél egy képzelt másik féllel, belvárosban gyakrabban. Bedrogozott nem európai származású bevándorló dettó.

Előzmény: Fizolti (347769)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.31 0 0 347769

Egyébként eddig 32 Európai országban jártam, szinte sehol nincsenek csővesek a járművön,

 

Bécsben pl. előfordul mostanában. Amiről én tudok, az elővárosi vonat, amit utastérszennyezés miatt ki kellet állítani a forgalomból. 

Előzmény: MXP--1991 (347765)
jbaal Creative Commons License 2024.03.31 -4 8 347768

Ugye emlékszünk még az 1-2 évvel ezelőtti hírhedt 19-es villamosos "behányok" videóra? Most is bejátszották nemrég a híradóban, mikor Vitézyt hurcolta meg valamelyik csövesvédő egyesület. És még volt pofájuk úgy narrálni, hogy a villamosvezető így beszélt az """"utassal"""".

 

Na ez a reakció az ilyen esetekre. Halott ügy, mikor Budapesten már több a telefonnal videózó libbantagyú droid, mint a normális ember.

Rengetegszer eljátszották már sofőrök az "addig nem megyünk sehova" történetet, de a reakció 100%-ban mindig az, hogy az utasok őt szidalmazzák a "ménemmegyünkmán"-t különböző oktávokon dalolászva, de az eszébe sem jutna senkinek, hogy közös erővel felnyalassák a csövessel, kisebbségivel a betont.

Azért van csak nálunk ez a jelenség, mert ilyen marha népség sincs mégegy a földön mint a magyar. Itt a lakosságot kéne lecserélni, hogy változás legyen.

MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.31 -3 11 347767

Na ne mondd, hogy nem láttál még szoba festőt, tető fedot és egyéb fizikai munkásokat a koszos munkaruhajukban a buszon. Ha a szoba festő egy hétig fest valahol mindig hazaviszi a létrát? Múltkor egy pék ült le a buszon munkaruhaban ( ami felvett ANTSZ kérdéseket is, mert pék ruhát tilos üzemen kívül használni) csak úgy csungtek rajta a tészta darabok és a liszt.

 

A csöveseken kívül a másik nagy probléma a magyar igénytelen munkás , aki koszos munkaruhaban megy és jön a munkába, miközben Európában ( és 40 évig nálunk is az volt) a szokás, hogy a munkaruha azért munkaruha, mert csak munkavégzés során hordják.

Most büszkén megy mindenki a mocskos büdös munkaruhajaba a buszon, na őket is le kéne rakni, nem csak a csoveseket.

Előzmény: Lovrin (347766)
Lovrin Creative Commons License 2024.03.31 -2 4 347766

leül a szóba festő a festékes munkaruhaban a buszra

 

jó de hát azok kocsival járnak mert vinniük kell a létrát ;)

Előzmény: MXP--1991 (347765)
MXP--1991 Creative Commons License 2024.03.31 -2 8 347765

Az normális utas, és a csöves között nincs alá fölé rendelt viszony, mindkettő utas, ellenben a sofőrnek lehet jogot adni, mint a busz ért felelős személy, hogy lerakja a csöveseket.

 

Egyébként eddig 32 Európai országban jártam, szinte sehol nincsenek csővesek a járművön, ez egy ilyen magyar folklór, hogy szállodának használják a csöves urak a járművet, régen benne volt az utazási féltelekben, hogy szennyezett büdös ruhában tilos felszállni, csak ezt a pontot kell visszahozni, és akkor ez már nem is diszkrimináció a csöves urak ellen, hanem fellépés a büdösek ellen. És akkor már a munka ruhában utazókat sem kéne felengedni, mert szintén büdösek, egész Európában az a szokás, hogy munka után atoltoznek az emberek, csak nálunk nem hajlandók rá, leül a szóba festő a festékes munkaruhaban a buszra, mi meg üljünk bele utána.

 

Előzmény: Hernyofan (347762)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!