jelenleg a használtató.hu oldalon kb. 101.000 személyautót kínálnak eladásra.
Ebből kb. 28.000 autót, 2 millió forint alatti áron.
ezek jellemzően öreg autók, de 8 db közülük például csak 2018-as azaz 5 éves.
177 olyan db-t is kínálnak mely kevesebbet futott mint 100.000 km.
Egyre többen ülnek majd olyan autókba, melyeknél a járműnek csak azt, annyit kell tudnia, hogy az eddigi volánbuszos utast, hivatás forgalomban, reggel el- vagy be vigye dolgozni, délután meg haza.
Utóbbi 6-8 évben, piaci körülmények között ezt jól megoldotta a "láthatatlan kéz".
A dolgozók a lábukkal szavaztak. Egy profitorientált tulajdonosnak az a legrosszabb, ha személyzethiány miatt nem tud termelni/szolgáltatni, tehát nincs bevétel (vagy akár meg is kötbérezik nemteljesitésért), közben meg ketyeg a gépek lízingje, bérlete. Jobban járhat, ha emeli a béreket és javítja a munkakörülményeket.
Volánbusz vezetése viszont kényelmesebb helyzetben van (a dolgozók kárára). A cég bevétele egyre kevésbé függ az utasoktól befolyó bevételtől - ha meg tud egyezni a minisztériummal, hogy ritkítja a járatokat, mert nincs aki vezesse őket (vagy szerelőhiány miatt nincs mit kiadni rájuk), nem kell bért emelnie addig a pontig, amíg a politikának szavazatvesztésben nem válik kellemetlenné a járatritkítás.
Talán nem kéne ilyen időkben évekre előre aláírni bérmegállapodást,mikor láthatják hogy milyen zseniális a gazdasági meg az inflációs helyzet,ez lehetne az első lépés.
Kíváncsian kérdezném a mostani helyzetben milyen nyomásgyakorlással lehet elérni a cégnél, hogy ne nézzék totálisan hülyének a dolgozókat, és próbáljanak meg emberibb körülményeket és fizetést elérni? Mert az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a bérmegállapodások és a "látszat-szakszervezetek" munkája a fenti megállapításoknak a melegágyai.
Az is egy fura manus,de látnád a többit..most múlthéten itt nálunk is volt egy nő,kérdi hogy tag vagyok-e?Mondom nem.Majdhogynem leb&szott..mondom neki hogy kicsit állítson a stílusán,mert ez nálam nem lesz nyerő..
Folytatódhat a Volán-sztrájk, a munkáltató nem tudja megadni a kért béremelést
Portfolio | MTI
2023. december 12. 12:50
Folytathatják a tiltakozást a Volánbusz dolgozói, bérajánlatot ugyanis még mindig nem kaptak – mondta a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) keddi sajtótájékoztatóján az érdekképviselet elnöke.
Dobi István szerint sztrájk nélkül is
NEHÉZ A SZOLGÁLTATÁSOKAT BIZTOSÍTANI, OLYAN MÉRTÉKŰ A KARBANTARTÓ- ÉS BUSZVEZETŐHIÁNY.
Sokan közülük hamarosan nyugdíjba mennek, fiatalok pedig nem jönnek helyükre ilyen fizetésekért, ezért nem túlzás 25 százalékos béremelést követelni – indokolta a szakszervezet vezetője a hétfőn véget ért 2 napos tiltakozásukat, amelyet a résztvevők száma és az összes dolgozóhoz viszonyított aránya alapján sikeresnek tekint.
Volánbusz-dolgozók vasárnap és hétfőn tartottak figyelmeztető sztrájkot.
A MÁV-VOLÁN-Csoport keddi közleménye szerint akár egy decemberi bérmegállapodás esélye is adott volt, ám a munkáltatói bérajánlat kialakítását célzó egyeztetési folyamatot végül megakasztotta az advent második vasárnapjára, illetve az azt követő hétfőre időzített figyelmeztető sztrájk.
A SzAKSz által megfogalmazott 25%-os bérkövetelés nem összeilleszthető a cégcsoport, illetve a nemzeti költségvetés lehetőségeivel, annak vitatott jogszerűsége és időzítése pedig aláásta a kölcsönös bizalmat, amely nélkülözhetetlen a 2024-es bérmegállapodás megkötéséhez
– ismertette a munkáltatói és a tulajdonosi oldal álláspontját Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, a MÁV-VOLÁN-csoportnál működő reprezentatív szakszervezetek és a munkáltató képviselőit tömörítő Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CsÉT), december 12-i, keddi ülésén.
A MÁV-VOLÁN-csoport vezetője kifejtette: a fentiekre tekintettel nem rendelkezik tulajdonosi mandátummal arra, hogy bérajánlatot tegyen, ugyanakkor hozzátette, hogy 2024. január 16-án folytatni kívánják a bértárgyalásokat, így minden feltétel adott ahhoz, hogy – az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően – még az esztendő legelején megszülethessen a 2024-re vonatkozó bérmegállapodás is
Teljesen igazad van, de egyrészt az emberek 99%-át egyáltalán nem érdekli, hogy a Facebook követi-e, vagy nem (eleve a Facebookon látta a cikket, azért van ilyen linkje), másrészt az emberek 99%-a nem hajlandó egy kicsit se dolgozni azért, hogy a linkeket így levágja.
off: Soha, de SOHA ne tegyetek be és ne kattintsatok olyan linkre, amiben a "?fbclid=zagyva számsor" szerepel. FB = facebook, cl= client -felhasználó, id - azonosító.
Ha ezt a részt levágod, a link működik ugyanúgy, de nem követ.
Megoldás: másold ki a linket, illeszd be a böngészőbe, vágd le a végét (a ?-től), és akkor mehet.
"Lázár a Volánbusz-sztrájkról: Senki nem tud ekkora béremelést adni
A béremelés igénye jogos, a 25 százalékos mértéke viszont teljesen irreális, eltúlzott. Senki, sehol nem tud ekkora bérfejlesztést végrehajtani nemhogy az állami, de még a magánszektorban sem, nemhogy az állami, de még a magánszektorban sem
– reagált a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet vasárnapra és hétfőre meghirdetett munkabeszüntetésére Lázár János építési és közlekedési miniszter.
Azt írta, a Volánbusznál működő közel két tucat szakszervezet közül csupán egy van, amelyik ennyire túlzó mértékű béremelést követel. Lázár szerint ráadásul a sztrájk jogszerűsége erősen vitatható, miután 2023-ra már megszületett a bérmegállapodás, és azt a munkáltató fillérre be is tartja.
A bíróság viszont első fokon zöld utat adott a sztrájkkezdeményezésnek. A fideszes politikus ezzel kapcsolatban azt írta: „a felelőtlenül viselkedő szakszervezettel a bíróságon folytatjuk, a felelős, többi két tucat szakszervezettel pedig a tárgyalóasztalnál. Ott állapodtunk meg 2023-ra vonatkozóan, és ott fogunk megállapodásra jutni a 2024-es bérfejlesztést illetően is.”
Mezőkövesd – december 10-től üzembe helyezzük az új autóbusz-állomást
2023. november 24.
2023. december 10-től (vasárnaptól) Mezőkövesden a helyközi autóbuszjáratok az eddigi városközpontban lévő autóbusz-állomás helyett a továbbiakban közvetlenül a vasútállomás mellett kialakított új autóbusz-állomásról indulnak, illetve oda érkeznek. Ezzel egyidejűleg az állomást érintő járatok menetrendje kis mértékben módosulnak.
A menetrendi módosítás következtében a Mezőkövesd térségében elhelyezkedő települések szinte mindegyikéről közvetlenül elérhetővé válik a vasútállomás. Lényegesen egyszerűbb lesz az eljutás Budapest, illetve Miskolc-Nyíregyháza irányába a busz-vonat kombinált utazást választók számára.
A helyközi autóbuszjáratok a Mátyás király úton – a régi autóbusz-állomás előtt – kialakított új megállóhely érintésével közlekednek.
Frontálisan ütközött egy személygépkocsi és egy menetrend szerint közlekedő autóbusz az 51-es főút 32-es kilométerénél, Kiskunlacháza térségében. Az ütközésben egy kamion a busz oldalának csapódott.
Menetrend szerinti Volánbusz, személyautó és kamion ütközött. Több súlyos és könnyű sérült van a helyszínen – közölte a ráckevei önkormányzat tűzoltósága.
A műszaki mentést a szigetszentmiklósi hivatásos, a ráckevei önkormányzati és a délegyházi önkéntes egység végzi; a személyautót áramtalanították.
A helyszínre a mentők is kiérkeztek, az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták.
Szabóné Berki Bianka, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője lapunk megkeresésére elmondta, a buszon öten, a személyautóban pedig négyen utaztak. A baleset körülményeiről elmondta:
Egy férfi által vezetett busz valószínűleg nem tartott kellő követési távolságot egy előtte balra kanyarodó tehergépkocsi mögött, ezért a vele való ütközést, hogy elkerülje, áttért a menetiránya szerinti baloldali forgalmi sávba, ahol összeütközött egy személyautóval.
Lézer úr arra gondolt, hogy az ingyenes utazás biztosítása mellett megszüntetnek járatokat, vonalakat. Az ingyenes utazás +5%-ot hoz a választásokon, a járat megszüntetések pedig kevesebb kiadással járnak és egyszerűbb lesz kirúgni újabb több száz embert a máv-volán csoporttól.
Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformját készíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a MÁV-Volán Csoporttal - jelentette be csütörtökön Lázár János. Az MTI beszámolója szerint az építési és közlekedési miniszter kijelentette:
azt szeretné elérni, hogy 65 év felett és 14 év alatt mindenki ingyen utazhasson Magyarországon. Ezzel minden magyar család a közösségi közlekedés nyertese lenne.
Emellett Lázár ingyenessé tenné a közlekedést a legsérülékenyebb társadalmi csoportok, például a fogyatékkal élők számára is, továbbá több segítséget adna a közalkalmazottak, többek között a pedagógusok és az egészségügyben dolgozók utazásához.
Többet adni, kevesebbért és sokkal egyszerűbben, mint a Kádár-rendszerből örökölt bonyolult, legalább 65-féle jogcímre épülő, elavult tarifarendszerrel. Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is
- írta a miniszter. Az előterjesztést december 19-én tárgyalja újra a kormány.
Még volt pici vita, hogy az utasok kb. fele a kórháthoz jött és kérlelték a sofőrt, hogy igaz, hogy nincs ott megállója a vonatpótlónak, tegye le őket, ne kelljen már a vasút állomásról visszasétálniuk a kórházhoz.
Ez milyen jól jellemzi, hogy mi a baj az ilyen vonatpótlásokkal. Az utas integethet a célpontjának, miközben elhúznak mellette, mert tilos bárhol is megállni, inkább másszon vissza az isten háta mögötti vasútállomásról.