Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2023.12.13 -2 1 71027

A dolgozók a lábukkal szavaztak.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

jelenleg a használtató.hu oldalon kb. 101.000 személyautót kínálnak eladásra.

Ebből kb. 28.000 autót, 2 millió forint alatti áron.

 

ezek jellemzően öreg autók, de 8 db közülük például csak 2018-as azaz 5 éves.

177 olyan db-t is kínálnak mely kevesebbet futott mint 100.000 km.

 

Egyre többen ülnek majd olyan autókba, melyeknél a járműnek csak azt, annyit  kell tudnia, hogy az eddigi volánbuszos utast, hivatás forgalomban, reggel el- vagy be vigye dolgozni, délután meg haza.

 

 

kbn Creative Commons License 2023.12.13 0 3 71026

Utóbbi 6-8 évben, piaci körülmények között ezt jól megoldotta a "láthatatlan kéz".

 

A dolgozók a lábukkal szavaztak. Egy profitorientált tulajdonosnak az a legrosszabb, ha személyzethiány miatt nem tud termelni/szolgáltatni, tehát nincs bevétel (vagy akár meg is kötbérezik nemteljesitésért), közben meg ketyeg a gépek lízingje, bérlete. Jobban járhat, ha emeli a béreket és javítja a munkakörülményeket.

 

Volánbusz vezetése viszont kényelmesebb helyzetben van (a dolgozók kárára). A cég bevétele egyre kevésbé függ az utasoktól befolyó bevételtől - ha meg tud egyezni a minisztériummal, hogy ritkítja a járatokat, mert nincs aki vezesse őket (vagy szerelőhiány miatt nincs mit kiadni rájuk), nem kell bért emelnie addig a pontig, amíg a politikának szavazatvesztésben  nem válik kellemetlenné a járatritkítás.

Előzmény: félinfós (71022)
f_k Creative Commons License 2023.12.13 0 0 71025

Volán szakma kivételektől eltérően mindig is alulfizetett munka volt.

A napi 3 órás osztott és nem vagy csak jelképesen  fizetett munkaidőtől kezdve sok baj van a Cégnél.

Vármegyebérletek , oszágbérletek bevezetése óta bevétel is lecsökkent.

Egyes szakszervezetek vagy épp vezetőik stílusa nem a legjobb, de ez a alacsony keresetű dolgozók hibája...

A bérek kisebb mértékben emelkedtek mint az infláció vagy a fogyasztási javak ára.

 

Előzmény: trizs77 (71021)
félinfós Creative Commons License 2023.12.13 0 4 71024

Teljesen igazad van. Ezt azoknak a szakszervezetek vezetőinek kell mondani, akik aláírták felelőtlenül. 

Előzmény: bz79 (71023)
bz79 Creative Commons License 2023.12.13 -2 3 71023

Talán nem kéne ilyen időkben évekre előre aláírni bérmegállapodást,mikor láthatják hogy milyen zseniális a gazdasági meg az inflációs helyzet,ez lehetne az első lépés.

Előzmény: félinfós (71022)
félinfós Creative Commons License 2023.12.13 -1 5 71022

Kíváncsian kérdezném a mostani helyzetben milyen nyomásgyakorlással lehet elérni a cégnél, hogy ne nézzék totálisan hülyének a dolgozókat, és próbáljanak meg emberibb körülményeket és fizetést elérni? Mert az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy a bérmegállapodások és a "látszat-szakszervezetek" munkája a fenti megállapításoknak a melegágyai.

Előzmény: trizs77 (71021)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.13 -6 3 71021

Megélhetésiek.

 

Nekik még a cukor is keserű.

Ez a Dobi már Kaposváron is nagy bajkeverő volt.

 

 

Előzmény: bz79 (71020)
bz79 Creative Commons License 2023.12.13 -3 1 71020

Az is egy fura manus,de látnád a többit..most múlthéten itt nálunk is volt egy nő,kérdi hogy tag vagyok-e?Mondom nem.Majdhogynem leb&szott..mondom neki hogy kicsit állítson a stílusán,mert ez nálam nem lesz nyerő..

Előzmény: trizs77 (71019)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.12 -5 1 71019

Ez a Dobi mini Gaskó akar lenni ?

 

Ő a 21 volánnál lévő szakszervezet közül az egyiknek egy tisztviselője.

Miért akar az összes volán dolgozó nevében kotyogni?

 

f_k Creative Commons License 2023.12.12 0 0 71018

https://www.portfolio.hu/gazdasag/20231212/folytatodhat-a-volan-sztrajk-a-munkaltato-nem-tudja-megadni-a-kert-beremelest-657247

 

 

 

Folytatódhat a Volán-sztrájk, a munkáltató nem tudja megadni a kért béremelést

Portfolio | MTI

2023. december 12. 12:50

 

Folytathatják a tiltakozást a Volánbusz dolgozói, bérajánlatot ugyanis még mindig nem kaptak – mondta a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) keddi sajtótájékoztatóján az érdekképviselet elnöke.

 

Dobi István szerint sztrájk nélkül is

 

NEHÉZ A SZOLGÁLTATÁSOKAT BIZTOSÍTANI, OLYAN MÉRTÉKŰ A KARBANTARTÓ- ÉS BUSZVEZETŐHIÁNY.

 

Sokan közülük hamarosan nyugdíjba mennek, fiatalok pedig nem jönnek helyükre ilyen fizetésekért, ezért nem túlzás 25 százalékos béremelést követelni – indokolta a szakszervezet vezetője a hétfőn véget ért 2 napos tiltakozásukat, amelyet a résztvevők száma és az összes dolgozóhoz viszonyított aránya alapján sikeresnek tekint.

 Volánbusz-dolgozók vasárnap és hétfőn tartottak figyelmeztető sztrájkot.

 

A MÁV-VOLÁN-Csoport keddi közleménye szerint akár egy decemberi bérmegállapodás esélye is adott volt, ám a munkáltatói bérajánlat kialakítását célzó egyeztetési folyamatot végül megakasztotta az advent második vasárnapjára, illetve az azt követő hétfőre időzített figyelmeztető sztrájk.

 

A SzAKSz által megfogalmazott 25%-os bérkövetelés nem összeilleszthető a cégcsoport, illetve a nemzeti költségvetés lehetőségeivel, annak vitatott jogszerűsége és időzítése pedig aláásta a kölcsönös bizalmat, amely nélkülözhetetlen a 2024-es bérmegállapodás megkötéséhez

 

– ismertette a munkáltatói és a tulajdonosi oldal álláspontját Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, a MÁV-VOLÁN-csoportnál működő reprezentatív szakszervezetek és a munkáltató képviselőit tömörítő Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács (CsÉT), december 12-i, keddi ülésén.

 

A MÁV-VOLÁN-csoport vezetője kifejtette: a fentiekre tekintettel nem rendelkezik tulajdonosi mandátummal arra, hogy bérajánlatot tegyen, ugyanakkor hozzátette, hogy 2024. január 16-án folytatni kívánják a bértárgyalásokat, így minden feltétel adott ahhoz, hogy – az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően – még az esztendő legelején megszülethessen a 2024-re vonatkozó bérmegállapodás is

 

diamond way Creative Commons License 2023.12.12 0 0 71017

Na ezaz!😆

Előzmény: VodkaTam (71016)
VodkaTam Creative Commons License 2023.12.12 0 3 71016

"A vártnál kisebb volt a sztrájkolnak a Volánnál"

 

Ez milyen nyelven van?

Előzmény: diamond way (71013)
attus germanicus Creative Commons License 2023.12.12 0 2 71015

Teljesen igazad van, de egyrészt az emberek 99%-át egyáltalán nem érdekli, hogy a Facebook követi-e, vagy nem (eleve a Facebookon látta a cikket, azért van ilyen linkje), másrészt az emberek 99%-a nem hajlandó egy kicsit se dolgozni azért, hogy a linkeket így levágja.

Előzmény: névtelen (71014)
névtelen Creative Commons License 2023.12.12 0 7 71014

off: Soha, de SOHA ne tegyetek be és ne kattintsatok olyan linkre, amiben a "?fbclid=zagyva számsor" szerepel. FB = facebook, cl= client -felhasználó, id - azonosító.

Ha ezt a részt levágod, a link működik ugyanúgy, de nem követ.

Megoldás: másold ki  a linket, illeszd be a böngészőbe, vágd le a végét (a ?-től), és akkor mehet.

Előzmény: diamond way (71013)
diamond way Creative Commons License 2023.12.12 -6 0 71013
ckg471 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 71012

De, igen.

Előzmény: trizs77 (71011)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.09 -1 1 71011

Ez nem a Dobi féle brancs ?

 

 

Előzmény: f_k (71010)
f_k Creative Commons License 2023.12.09 0 0 71010

https://24.hu/belfold/2023/12/09/volanbusz-sztrajk-lazar-janos-beremeles/

 

"Lázár a Volánbusz-sztrájkról: Senki nem tud ekkora béremelést adni

 

A béremelés igénye jogos, a 25 százalékos mértéke viszont teljesen irreális, eltúlzott. Senki, sehol nem tud ekkora bérfejlesztést végrehajtani nemhogy az állami, de még a magánszektorban sem, nemhogy az állami, de még a magánszektorban sem

 

– reagált a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet vasárnapra és hétfőre meghirdetett munkabeszüntetésére Lázár János építési és közlekedési miniszter.

 

Azt írta, a Volánbusznál működő közel két tucat szakszervezet közül csupán egy van, amelyik ennyire túlzó mértékű béremelést követel. Lázár szerint ráadásul a sztrájk jogszerűsége erősen vitatható, miután 2023-ra már megszületett a bérmegállapodás, és azt a munkáltató fillérre be is tartja.

 

A bíróság viszont első fokon zöld utat adott a sztrájkkezdeményezésnek. A fideszes politikus ezzel kapcsolatban azt írta: „a felelőtlenül viselkedő szakszervezettel a bíróságon folytatjuk, a felelős, többi két tucat szakszervezettel pedig a tárgyalóasztalnál. Ott állapodtunk meg 2023-ra vonatkozóan, és ott fogunk megállapodásra jutni a 2024-es bérfejlesztést illetően is.”

LSU 106 Creative Commons License 2023.12.08 0 0 71009

Az volt, PBE-443 vette át, 11 körül ért Halasra.

Előzmény: f_k (71006)
f_k Creative Commons License 2023.12.08 0 2 71008

Mezőkövesd – december 10-től üzembe helyezzük az új autóbusz-állomást

2023. november 24.

2023. december 10-től (vasárnaptól) Mezőkövesden a helyközi autóbuszjáratok az eddigi városközpontban lévő autóbusz-állomás helyett a továbbiakban közvetlenül a vasútállomás mellett kialakított új autóbusz-állomásról indulnak, illetve oda érkeznek. Ezzel egyidejűleg az állomást érintő járatok menetrendje kis mértékben módosulnak.

 

A menetrendi módosítás következtében a Mezőkövesd térségében elhelyezkedő települések szinte mindegyikéről közvetlenül elérhetővé válik a vasútállomás. Lényegesen egyszerűbb lesz az eljutás Budapest, illetve Miskolc-Nyíregyháza irányába a busz-vonat kombinált utazást választók számára. 

 

A helyközi autóbuszjáratok a Mátyás király úton – a régi autóbusz-állomás előtt – kialakított új megállóhely érintésével közlekednek.

f_k Creative Commons License 2023.12.08 0 0 71007
Előzmény: f_k (71006)
f_k Creative Commons License 2023.12.08 0 0 71006

AADS 281

Talán a BP. Nèpliget- Kiskunhalas 5.05 hajnali járat lehetett....

Előzmény: 7-es troli (71005)
7-es troli Creative Commons License 2023.12.08 0 0 71005
Előzmény: f_k (71002)
f_k Creative Commons License 2023.12.08 0 0 71004

Frontálisan ütközött egy személygépkocsi és egy menetrend szerint közlekedő autóbusz az 51-es főút 32-es kilométerénél, Kiskunlacháza térségében. Az ütközésben egy kamion a busz oldalának csapódott.

Menetrend szerinti Volánbusz, személyautó és kamion ütközött. Több súlyos és könnyű sérült van a helyszínen – közölte a ráckevei önkormányzat tűzoltósága.

 

A műszaki mentést a szigetszentmiklósi hivatásos, a ráckevei önkormányzati és a délegyházi önkéntes egység végzi; a személyautót áramtalanították.

 

A helyszínre a mentők is kiérkeztek, az érintett útszakaszt teljes szélességében lezárták.

 

Szabóné Berki Bianka, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője lapunk megkeresésére elmondta, a buszon öten, a személyautóban pedig négyen utaztak. A baleset körülményeiről elmondta:

 

Egy férfi által vezetett busz valószínűleg nem tartott kellő követési távolságot egy előtte balra kanyarodó tehergépkocsi mögött, ezért a vele való ütközést, hogy elkerülje, áttért a menetiránya szerinti baloldali forgalmi sávba, ahol összeütközött egy személyautóval.

 

https://tenyek.hu/cikkek/sulyos-busz-es-kamionbaleset-tortent-az-51-es-uton-sok-a-serult-fotok#google_vignette

 

egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2023.12.08 -1 2 71003

Lézer úr arra gondolt, hogy az ingyenes utazás biztosítása mellett megszüntetnek járatokat, vonalakat. Az ingyenes utazás +5%-ot hoz a választásokon, a járat megszüntetések pedig kevesebb kiadással járnak és egyszerűbb lesz kirúgni újabb több száz embert a máv-volán csoporttól.

Előzmény: ckg471 (71000)
f_k Creative Commons License 2023.12.08 0 0 71002

51 és főút 32 km

Ma hajnalban kb. 5.46 kor.

 

 

Tud valaki bővebbet?

f_k Creative Commons License 2023.12.08 0 0 71001
ckg471 Creative Commons License 2023.12.08 0 0 71000

Többet adni, kevesebbért és sokkal egyszerűbben

Na, ezt felírjuk a kéménybe korommal...

Előzmény: f_k (70999)
f_k Creative Commons License 2023.12.07 0 1 70999

https://444.hu/2023/12/07/lazar-janos-az-elmult-30-ev-legnagyobb-tarifareformja-keszul

 

Lázár János: Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformja készül

 

KÖZLEKEDÉS december 07.

Az elmúlt 30 év legnagyobb tarifareformját készíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a MÁV-Volán Csoporttal - jelentette be csütörtökön Lázár János. Az MTI beszámolója szerint az építési és közlekedési miniszter kijelentette:

azt szeretné elérni, hogy 65 év felett és 14 év alatt mindenki ingyen utazhasson Magyarországon. Ezzel minden magyar család a közösségi közlekedés nyertese lenne.

Emellett Lázár ingyenessé tenné a közlekedést a legsérülékenyebb társadalmi csoportok, például a fogyatékkal élők számára is, továbbá több segítséget adna a közalkalmazottak, többek között a pedagógusok és az egészségügyben dolgozók utazásához.

Többet adni, kevesebbért és sokkal egyszerűbben, mint a Kádár-rendszerből örökölt bonyolult, legalább 65-féle jogcímre épülő, elavult tarifarendszerrel. Itt az ideje a rendszerváltásnak a jegyek és bérletek terén is

- írta a miniszter. Az előterjesztést december 19-én tárgyalja újra a kormány.


 

ron89 Creative Commons License 2023.12.07 0 3 70998

Még volt pici vita, hogy az utasok kb. fele a kórháthoz jött és kérlelték a sofőrt, hogy igaz, hogy nincs ott megállója a vonatpótlónak, tegye le őket, ne kelljen már a vasút  állomásról visszasétálniuk a kórházhoz.

Ez milyen jól jellemzi, hogy mi a baj az ilyen vonatpótlásokkal. Az utas integethet a célpontjának, miközben elhúznak mellette, mert tilos bárhol is megállni, inkább másszon vissza az isten háta mögötti vasútállomásról.

Előzmény: trizs77 (70989)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!