Mivel mind az MTB-hez mind a 60-ashoz en szedegettem össze a pénzt, támogatást, így az azért egy konoly különbség h az MTB megoldása nagyon jelentősen olcsóbb mint a 60-asè…
Ez is egy szempont, persze emellett belenyugszom h a trolit szeretők nem tudják az MTB e busz hajtását megbocsàtani. Az érdeklödök 99 szàzalékának jó lesz és öröm, ez amolyan trash reality minek van a tv-n vita…
"Valaki esetleg meg tudná mondani az annakidején 196-os pályaszámon próbázó római Solaris VIN-jét vagy a jelenlegi pályaszámát?"
E 14 éves hozzászólásba ágyazott kérdés jelen pillanatban számomra random kínzó. Tudnátok ebben segíteni? (több helyütt néztem utána és a jegyzeteimben sem találom)
Megértelek. Te még úgy gondold, hogy nem feladat "háztól házig" menni. Kis séta belefér. Sajnos a világ megváltozott, ma már szinte ez lenne az elvárás. Egy másik városban tapasztaltam, hogy évtizedekig a belváros előtt 150-200 m-el végállomásozott egy vonal. Nem is volt hatalmas forgalma, szóló kocsik, menetrendje is ritkásabb, amolyan betét, mellékvonal volt Pedig, a végállomástól sétával gyorsabban elérhetőbb lett volna a belváros, mint más alternatívával, de kerülő úton. Aztán meghosszabbították. Azóta szépen megtelik a csuklós. Séta hideg szélben, felmálházva nem versenyképes alternatíva manapság.
Igen, elég nagy probléma, hogy a körút előtt 1 megállóval véget ér a villamos vonal, és emiatt mindenki, aki a Lehel út lakótelepeiről a Nyugati/Mechwart/Kalef térségébe megy (illetve közvetetten a Kossuth/Batyi térségébe is, ahova az M2/M3 hatalmas kerülővel megy, vagy a 15-ös negyed óránként csúcsban), rákényszerül egy egymegállós átszállásra? Nem beszélve arról, hogy a villamos pl. fel tudna tárni most fontos hiányzó kapcsolatokat, mint a Kálmán Imre utca térségében a 70/78 troli, a József Attila utca térsége és annak Budára, pl. Várba, Naphegy térre buszai (ahova csak egy vacak lift vezet föl a Deák térről, ami vagy működik vagy nem) és az Astoria. Dél-Budára két átszállást takarítana meg, ami kompenzálná az időveszteséget.
Csak ennyit jelentene az a villamos, így hirtelen.
Mit kell azon segíteni? Most tényleg az a legnagyobb probléma, hogy sétálni néhány 10 métert a sűrűn járó metróig? Vagy hogy ON legyek, a Rákóczi úti troli mit segítene? Mondjuk 5 év alatt annyit se sikerült megcsinálni, hogy ez a szakasz, mint a város egyik ütőere legalább egy elfogadható minőségű útburkolatot kapjon, szóval én nem "félek" attól, hogy ez a közeljövőben megvalósul...
"Kapnak" majd a "külvárosok" is, ha megtalálják (ugyanebben a tanulmányban) a Jászberényi/Pesti úti tengelyt egészen Rákoskeresztúr központig, mint leendő fejlesztés.
Aztán meg még ott vannak (szintén ebben a tervcsomagban) a hegyvidéki vonalak: 11, 21, 22, 29, 91 család, és a többiek...
Igen, közelednek az önkormányzati választások... :-/
Egyrészt választási ígérgetés, másrészt szerintem nem az a legfontosabb, hogy a metróvonalak fölé, a kismillió buszvonal mellé trolit vagy villamost építsünk, inkább a külvárosok (és az agglomeráció) tömegközlekedésén kellene fejleszteni, mert amiatt van sok autó bentebb is.
Örülnék, ha ezt meg tudnák csinálni, mert úgy érzem, hogy a trolibuszok ma el vannak pocsékolva kisforgalmú vonalakra, azokból is a pesti síkságokon futókra, pedig olyan vonalaknál kellene ezt megcsinálni, mint pl. a 8E vagy 110/112.
Egyébként a Bosnyák térig a tengelyre mindenképp szükség van, így a 72, 74, 82 is be tudnának csatlakozni egy régóta indokolt vonalátszervezéssel. Olyannal, ami nem csak a trutyit reszelgeti, hanem koncepcionálisan felülvizsgálja a vonalakat.
A fordító egyre jobban fordít szakszavakat is (bár most láttam "hézagprofil" --> valójában űrszelvény lenne magyarul), de a csuklót lefordíthatta volna normálisan. Jó hogy megnézted!
Mert ez azért érdekes, hiszen akkor a kutya bent állhatott az utastérben, és úgy érezte a feszültségkülönbséget. Tehát nem a földhöz képest! Ezek után az az intézkedés, hogy a kocsik csak dízel meghajtással mennek, érdekes. Vagy ez duobusz, tehát a dízelmotor közvetlenül hajtja a kerekeket?
2006. október 31-e óta mind a 15 Berkhof Premier AT 18 trolibusz biztonsági okokból parkol, és csak szükség esetén használják csúcsforgalom idején, de akkor kizárólag dízel meghajtással. A leállás oka, hogy 50 volt körüli feszültség keletkezett a kötés területén. A kutyás utasok fedezték fel ezt a hibát, mert a négylábúak féltek beszállni a szóban forgó kocsikba. Ugyanakkor egy műhely alkalmazottja munka közben vette észre a feszültséget, amikor ő maga is kisebb áramütést kapott. Az SWS ezután azonnali hatállyal kivonta az összes járművet az elektromos üzemből.
Szerintem épülhetne, de nagy valószínűség szerint hiába épülne, mert a ZIU-5 sorsára jutna a kocsi, már ami az utcai szereplést illeti.
A telepen belüli mozgásra pedig elégséges az, amit kap. Később, ha egyszer más szelek fognak fújni ezen a téren, még mindig megoldható az általad is felvázolt megoldás.
Ez a kérdés engem is jó ideje foglalkoztat. Az MTB folyamatban levő "mozgásképessé tételéről" pedig mind műszakilag, mind használati értékét tekintve van véleményem - de ezt itt biztosan nem fogom leírni... Sorry... :-/
Tisztában vagyok vele, h a szélessége okoz fejtörést ill akadályt egy esetleges forgalomba adásának mindkét troli esetében: MTB82, ZIU5.
A lényeg pont az a hozzászólásomban, hogy miért nem épülhet be ugyanaz a hajtás az MTB vázãba, mint az Ik60T-be? Hiszen ha a jogszabályok nem teszik lehetővé az egyiknél a régi eredeti hajtás alkalmazásãt, akkor valószínűleg a másikba sem Lehet. Azt meg nem hiszem, hogy bármiféle változás bekövetkezne jogi fronton ami engedékenyebb lesz. Most pedig kerül bele ideiglenesen az MTB-be akksis hajtás, mert az eredeti dolgok nem beszerezhetőek.(legalábbis ez volt korábban a kommunikáció)
Egy karakán vezető kellene a megfelelő hatóságnál, aki igenis kiadná az egyedi engedélyeket ezekre a gépekre, beleértve az öreg trolikat, meg a duplacsuklóst is.
Ahogy mondod, az a párezer kilométer évente nem sok vizet zavarna, de rengeteg embernek okoznának örömet az utcán ezek a járgányok.
Vagy még azt tudnám elképzelni, hogy vegye állományba a BKV a Becsületesneppert. Ahogy ő tudja ekézni a közlekedési hatóságokat, úgy senki más nem tudja és néha nem is eredménytelenül... :-P
"És igen, van földelőlánc is a hanghatások kedvéért - bár az meg inkább kockaköves úton érvényesülne..."
Szuper! Én a Bástya utcában gyerekeskedtem, akkor már aszfaltozott volt a Kecskeméti utca, mégis a mai napig a fülemben van az elhúzó 74-esek hangja, jól szólt az ott is.
Szerintem csak akarat kérdése lenne: ha több EU-s országban is megy, akkor itt is menne. Ráadásul az MTB troli esetén kemény 65 mm túlméretről van szó, ez azért nem akkora "extremitás", mint mondjuk egy duplacsuklós...