Ugyanezt leírtam a buszokkal Fok-gyem, üléshuzat, embléma stb. tekintetében, amiket bőszen hirdettek meg árveréseken, majd megkaptam hogy nincs pénz, meg csináljam jobban saját zsebből ne a fotelből ugassak. De úgy tűnik, nekem nem is kell jobban csinálnom, magántulajok mostmár a havi rendszerességű meneteken felül több kocsis retró napot tartanak.
A 300-as annyira az első volt, hogy míg a dízel 435-ösök csak 1994 októberétől álltak forgalomba, a táblás 435-ös trolik már 1994 nyarán jártak. Ufónak néztek ki, elképesztően tetszettek. Persze, az egy szem BU 09-65 már járt 1993 decemberétől, de az egyke volt.
Azért talán(!) az azóta szinte pótolhatatlan GTO-s hajtásvezérlőből tesznek el áramköri elemeket a 309 életben tartásához. Ha nem, az nagy "felelőtlenség" lenne...
Amiket én személy szerint sajnálok: 300 (az első 435-ös, "illett volna" visszaalakítani táblásra, és eltenni), 304 [az első felújított (módosított, "M-es" kocsi, beceneve Dorina), rengeteget próbajáratoztam vele, szerintem később is az egyik legjobb kocsi volt (a második "felújítása" után már nem maradt annyira jó és megbízható, de a futása még akkor is tökéletes maradt)], 358 (szinte "saját kocsim" volt a 83-ason, többen is "elirigyelték" tőlem), 364 (minden egyéb személyes ok nélkül jó kocsi volt).
A 702 volt az egyik legkiválóbb állapotú 412-es, vagy én emlékszem rosszul?
Mondjuk mi ott a Nezsidernél tudtuk meg, hogy a 600-as trolira 'rá volt szervezve' egy esemény ( https://www.facebook.com/events/806422498087739 ), egy Csáktornya parki együttállás-fotózás két csuklós Ikarus busszal (azt nem tudom, hogy ez végül sikerült -e nekik), amikor megállt a megállóban a BPO-551 és ajtót nyitott :D
Még ha tényleg valami eldugott sarok lenne... egy zárt épületben... de ehelyett mindig kint vannak a szabad ég alatt, az utcáról is jól látható helyen. Persze, nem cukorból vannak, de nem lehet véletlen, hogy a legtöbb német, cseh vagy lengyel helyen nem hagyják kint a szabadban a régi trolikat (és buszokat) - a folyamatos napon-esőben, sőt hóban dekkolás sem tesz jót nekik
Ez persze valóban nem mentség arra, hogy milyen tróger módon mehetett a felújítás... más apró részletek is utalnak erre, nemcsak a gyakori lerohadás, nekem például az, hogy milyen gyengén és lassan megy az ajtók nyitása-zárása... akár a kompresszor gyenge, akár a légvezeték veszteséges, ez sem jó.
Ha már régi járművek, bocs, ha én is ugyanazokkal a valószínűleg már megválaszolt - de nehezen visszakereshető - dolgokkal jövök:
1. Milyen villamosberendezést kapott az Ik60T?
2. Voltak, akik azt mondták, hogy mégis alkalmassá teszik pótkocsi vontatására, ehhez képest a frissen megjelent képeken jó látszik, hogy nem hagytak helyet a vonóhorognak, akkor most mégsem?
Mondjuk ezért is lenne jó, ha lennének rendszeres nosztalgiajáratok, akkor talán nagyobb odafigyelést kapnának ezek a járművek is, nem az lenne, hogy egy évben 1-2 alkalommal előkotorják a garázs egy eldugott szögletéből, aztán imádkoznak, hogy bírja ki azt a néhány kört...
facbook oldalakon vetették fel többen, hogy hogy nem volt esetleg ez ziu9 elérhető tartalékban, ami kiáll hatott volna a 600 helyére. Mert szerencsére a BKV olyan helyzetben van, hogy 3db ziu9 is a nosztalgia flotta részét képezi. (Jó, ott a 156 is, de gondoltam azt szóló vonalra nem akarta senki kiadni azt, ezért a három ziut írtam)
Amúgy annak mi az oka, hogy a 4G-k önjáráskor elég lomhák, főleg az utolsó adag? Anno emlékszem, hogy 3G-knél nem lehetett szinte megmondani, hogy vezetékes, vagy önjárómódban van a kocsi.
Nyomozásom részleges sikerrel járt, a kollegáim végigmérték a SST 3 és 4 kocsikat, mind szólót, mind csuklóst. Az álló és menet közbeni töltés között nincs jelentős különbség, se légkondi se fűtés a mostani körülmények között nem befolyásolt, 10%-konkénti töltöttségi állapotú akksikat kezdtünk visszatölteni.
Az összes mért érték átlaga az, hogy mintegy 45 másodperc az 1 százaléknyi visszatöltés ezeken a kocsikon, amit úgy kell értelmezni, hogy ez egy 10 éves beszerzés, azaz mintegy 10 éves technológia kb.
Hogy lefordítsam: átlag 10 perc vá. állással ami nem sok de talán forgalomba illeszthető, alig 10% tölthető vissza, ami legtöbbször édeskevés, ennél összetettebb megoldás kell vagy jármű oldalon vagy forgalomszervezési oldalon.
A MÁV-Volán csoport munkavállalói ezt, mint 'Vállalati országbérlet' a MÁV appban tudják kiváltani, egy egyszeri 1250.- forintos adminisztrációs díj ellenében. Az áprilisi Szentkirályi-Lázár megállapodás és a hozzá tartozó propaganda kampány szép színjáték volt, mint látszik van aki el is hitte, igaz, hogy már február végén megvolt a megállapodás a főváros és az állam közt és a vállalati országbérletnek a bevezetése a kisasszony bejelentésekor már bőven előszítés alatt állt a BKV-BKK dolgozók részére... de pl. a kinyomtatjuk (kinyomtathatjuk egyáltalán?) papír alapon és a mennyi idő alatt tudjuk a Budapest GO appba minden szempontból megfelelően átültetni kérdések között pingpongozott a dolog (persze, egyszerűen ez se megy..). Mostanra körvonalazódni látszik, de annál többet amit Lacus mond, még senki nem mondana most se hivatalosan. Nyugtával dícsérjük..