Keresés

Részletes keresés

Central 01 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 210

Köszi szépen a linket!Itt aztán sok minden adat megtalálható,gyűjtőknek,kutatóknak,szakértőknek egyaránt.Nagyon jó oldal!

Előzmény: Divrotcé (209)
Divrotcé Creative Commons License 2012.04.30 0 0 209

http://public.omikk.bme.hu/mee/fajlok/1905-205-228.pdf

 

Murakeresztúr még mindig p225-től.

Előzmény: Divrotcé (208)
Divrotcé Creative Commons License 2012.04.30 0 0 208

Igen!Még két állomás van ezen a szakaszon amiknek eredeti biztosító berendezéséről nem sokat tudunk.Murakeresztúr és Zákány.Előbbit teljesen átépítették,kibővítették,utóbbit pedig megállóhellyé minősítették vissza.

 

Murakeresztúr p225-től.

 

Előzmény: Central 01 (98)
Central 01 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 207

Ez tényleg érdekes!Eddig én is úgy tudtam,hogy csak I.,II.,és III.osztályú terv létezik,de úgy látom ez a III.osztálynál kisebb épület.Nem kizárt,hogy tényleg IV.osztályú!

Előzmény: Balázs177 (206)
Balázs177 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 206

 

Egy érdekesség!Moha állomás felvételi épülete egy régi képeslapon.Mégis létezett a Déli Vasútnál is a IV. osztályú típusterv?

alkotasu Creative Commons License 2012.04.14 0 0 205

"...vár állott, most kőhalom..."

 

Central 01 Creative Commons License 2012.04.03 0 0 204

Rendben,és köszi!

Előzmény: alkotasu (203)
alkotasu Creative Commons License 2012.04.02 0 0 203

Nem én csináltam. Ez egy fiatalabb generáció műfaja...

De az épület alaprajzot azért majd össze fogom hozni egyszer.

Előzmény: Central 01 (202)
Central 01 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 202

A hideg szinte kiráz,ez annyira jó összeállítás!Benne van minden ebben a pár pecben ami az épület bontása során történt,sőt még több is!Saját készítésű videó?

Előzmény: alkotasu (201)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.31 0 0 201

Itt van egy összeállítás az állomás bontásáról:

 

Előzmény: Central 01 (192)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 200

 

Pottendorf állomás.

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 199

A Balaton területe még a Déli Vasút építésének idején is a mainál jóval nagyobb volt, ugyanis pont a vasút vett el rengeteget  a tóból.Tulajdonképpen a mai balatonpart szinte teljes egészében egy mesterségesen kialakított vonal!Az eredeti állapotokhoz nem sok köze van!

Előzmény: KissGyuZso (198)
KissGyuZso Creative Commons License 2012.03.17 0 0 198

Elképzelhető, viszont ha a belinkelt térképeket megnézzük, akkor jól látszódik a korabeli part és a mai állapot között nagy eltérések vannak. Azaz a Balatonból sok helyen nagy területeket vettel el, azaz töltöttek fel. Jellemzően Balatonszentgyörgy és Fonyód között.

Előzmény: alkotasu (197)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.17 0 0 197

Füttyvadász a honlapján a következőket írja:

 

"Intermezzo a Balatonnál

Mai szemmel az építkezés alighanem figyelemre méltó járuléka volt, hogy a Balaton vízszintjét a vonal biztonsága érdekében a tó átlagmélységéhez viszonyítva jelentős arányban csökkenteni kellett. A vasútvonal kisajátítási és kivitelezési helyszínrajzai szerint a Sió torkolatának szabályozása, zsilip illetve hajókikötő építés a vasúttársaság eredeti terveiben nem szerepelt. A vízszint szabályzásának igénye csak a forgalom megindulása után 1861 őszén, illetve 1862 tavaszán merült fel, amikor a hullámverés és jégtorlás a pályatest hosszabb szakaszán nemcsak tetemes károkat okozott, hanem egyenesen annak fennmaradását veszélyeztetette. Ennek kapcsán felmerült és műszaki, sőt tudományos vita tárgyává vált, hogy a pálya nyomvonalának kitűzéséhez használt korábbi vízállásmérésekre alapuló tervezési adatok megfelelők voltak-e. A kialakult helyzetben mindenesetre csak egy megoldás maradt, a Balaton vízszintjének kívánatos (több szóba jövő változat után végül is 3 láb, azaz kb. 0,92 m) mértékű lecsapolása. "

 

Nem lehetséges, hogy az ominózus szakasz is azért került teljesen szárazra, mert a Balatont lecsapolták?

Előzmény: KissGyuZso (196)
KissGyuZso Creative Commons License 2012.03.17 0 0 196

Lehet töltésen ment anno, de sok helyen már a mai partvonal beljebb van. Azért mert a területeket feltöltötték.

Előzmény: sörösgigant (6)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 195

A Déli Vasút társaság Bécsújhely-Nagykanizsa viszonylatú,1890.előtti menetrendje.

Central 01 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 194

Igen sajnos a több évtizedes nemtörődömség,amibe a vasúton kívül sajnos az utazóközönség,és az általad is említett fiatalság is közrejátszott sajnos nagyon lezüllesztette ezen épületeket!Magyarországra sajnos ez különösen jellemző,A terveket is úgy készítik el,hogy álltalában a régi épületek útban legyenek az új vágányoknak,nyomvonalaknak.Aki járt már Horvátországban,vagy Szlovéniában láthatta,hogy a mi Déli Vasúti épületeink édes testvérei gyönyörű szépen felújítva szolgálják ma is az ottani utazóközönséget!De ez Magyarország itt semmi sem múködik rendesen!

Előzmény: alkotasu (193)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.15 0 0 193

Megkezdték, de már pár hete. A lakásoknál. Tegnap a forgalmi iroda fölött már tető sem volt, noha a forgalmat még onnét irányították.

 

Igen, az az új épület. Őszintén szólva, a régi sem volt jelen formájában felemelő látvány. Az igénytelen felújítás nyomán egyócska, értéktelen épületként hatott. A sok graffitis miatt meg hetente lehetett volna újra festeni a várótermet. Kívül is látszanak még a nyomok. Persze, ha megnézi az ember azt a pusztítást, amit Érd felsőn az elmúlt években véghez vitt a sok állat, sok jóra itt sem számítok.

Az új vágányhálózatnak útban van a régi épület, ezért le kell bontani. Gyakorlatilag egybe esik az épület és az új 1. vágány tengelye.

Előzmény: Central 01 (192)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 192

Csak sejtésem van ezügyben.Valószínüleg ez az épület akkoriban nem tiszta III.osztályúként épült,hanem ún.módosított III.osztályú terv alapján!Épültek ilyen módosított típusépületek is a DV-nél.Ilyen volt többek között a régi siófoki épület,(módosított II.osztályú terv),és ilyen a még álló dinnyési épület is,(módosított III.osztályú terv).Azt,hogy ezeknél a módosított épületeknél mi alapján döntötték el,hogy melyik épületszárny hány osztású legyen azt sajnos nem tudom,minden esetre ezen épületek változatosságát növelte.

 

Sajnos látom megkezdték a tárnoki épület bontását,ez szomorú dolog!A mögötte álló rémség netán az új felvételi épület?

Előzmény: alkotasu (191)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.15 0 0 191

Valamit nem értek. Az Álztalad betett rajz szerint a szolgálati lakásoknál 3 ablak van. Ha megnézed ezt a képet, akkor láthatod, hogy az eredeti oromfal 2 ablak után van, és belül is látszott, hogy ez alatt van az eredeti végfal is. Ugyanakkor a pincelejárat már a toldalékrészből indult.

Vagyis a rajz, meg az épület valahogy nem vág össze. Tudod ennek az okát?

 

Előzmény: Central 01 (179)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.14 0 0 190

Szerintem sem a legszebb,de sajnos nem ez az egyetlen épület amit eltorzítottak!

Előzmény: alkotasu (189)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.13 0 0 189

Azt rosszul tették. Igen randa lett.

Előzmény: Central 01 (188)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 188

A II.típusterv sorozatból való csak átépítették!Pld.Egervár-Vasboldogasszony,Pácsony,Felsőrajk,Búcsúszentlászló,Sávoly.Ezek sokkal inkább megőrízték eredeti stílusukat.

Előzmény: alkotasu (187)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.12 0 0 187

Nem egy tetszetős épület... Valami újabb portéka, vagy csak újabban elbarmolt?

 

Egyébként rövidesen fogom tudni a tárnoki épület tényleges alaprajzát, aztán csak meg kell rajzolni...

Előzmény: Central 01 (186)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 186

 

Pár új kép Sorkifalud felvételi épületéről.

Central 01 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 185

Azt kétlem,hogy ne volna eredeti az épület!Bizonyára ott is,mint az összes többi épületnél történtek az évek során kisebb-nagyobb átépítések,de a falak biztos,hogy eredetiek.Magyarországon nem jellemző,hogy egy régi épület helyett egy ugyanolyat építsenek,sokkal inkább az esetek döntő részében valami torzszülött épület kerül a régi helyébe.

Az általad említett ún.körablak valaha szinte az összes földszintes DV típusépület oromzatán létezett,A mai Magyarország területén már csak Mór:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mor_

 

Nagycenk:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ngce

 

Acsád:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=acsd

 

Püspökmolnári:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ppmo

 

állomásokon található ilyen.Azonban ezek befalazott helye az összes még álló épület padlástér felőli oldalán még jól látható.Többek között ez is utal az épületek eredeti mivoltára!

Előzmény: alkotasu (184)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.04 0 0 184

Megkaptam, köszönöm!

 

Tegnap hallottam valakitől, hogy neki valami régi tárnoki ember mesélte, hogy állítólag ez az épület már nem az eredeti, csak hasonló. (Saját vélemény: mitől lenne "csak" annyira hasonló? A padlástérben például látható a pálya felőli kerek lyuk - befalazva. Nem látom a másság megtestesülését.)

Te tudsz erről valamit?

Előzmény: Central 01 (182)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 183

Egyébként van még egy felvételi épület amit hasonló módon bővítettek ki,mint a tárnoki épületet.Bük állomáson,annyi különbséggel,hogy ott az épület kezdőponti szárnyát toldották meg!

 

Central 01 Creative Commons License 2012.03.04 0 0 182

Az tényleg jó lenne,ha eltudnád készíteni az épület pontos alaprajzát!Emailben elküldtem a képeket eredeti méretben!

Előzmény: alkotasu (181)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.03 0 0 181

Hú, milyen jó kép! elkérhetem eredeti méretben?

 

Tegnap, meg ma körbefényképeztem az épületet belülről, és megpróbáltam rekonstruálni a mostani alaprajzát, beosztását. Egyelőre nagyon kezdetleges formában, de sikerült összerakni. Majd megpróbálom digitális formában is megszerkeszteni, és felrakni ide.

Az mindenesetre megállapítható, hogy két ablakosztásnyi egységgel bővítették, de az valahogy nem vág össze a pince lejárattal.

Előzmény: Central 01 (180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!