Gazdasági adatok és elemzések a magyar gazdaságról.
Nem idegesítjük szándékosan a másikat! Nem gúnyolódunk! Nem próbáljuk megsérteni a másik topikolót, törekszünk a normális hangnemre, toleráljuk a sajátunktól eltérő véleményt!
Mindenki úgy kommunikáljon, ahogy azt stílusában és tartalmában elfogadhatónak tartaná önmagára, vagy a szeretteire tekintve. Akinek nem egyértelmű hol a határ, az előző mondatot olvassa, és értelmezze újra!
"en nem erzem ezt az oktatast rendkivul rossznak, ami rossz benne az leginkabb a tanarokon mulik. arrol viszont nincs szo, hogy oket valami massal helyettesitenenk :)
csak hogy adjunk nekik tobb penzt. hat attol biztosan megertelmesednek :)"
Rátapintottál az oktatásunk fő problémájára.
Itt ideológiai fertőzésmentes képzést kell(ene) megtanulni, amiről szó sem esik.
"Az oktatás leépítése meg nem tudom, szerintem politikai vélemény. ha van ilyen, akkor mikor volt az aranykor, mikor volt a csúcson. Valahonnan hanyatlik. Nagyanyámé, anyámé vagy az én generációm a csúcs ahonnan hanyatlunk?"
1., az oktatás leépítése csak a lázas loppsibolsik agyában létezik.
2., az oktatás színvonalának a csökkenése egy igen lassú, de már igen hosszan tartó folyamat. Én azt tartom, hogy az oktatás addig volt magas színvonalú, amíg a háború előtt végzett tanárok tanítottak. Ezek kikopása a 60-as években kezdődött, tehát az oktatás a 60-as évek második felében lehetett a csúcson. Én a 80-as években tapasztaltam a képzés színvonalának a csökkenését (egyben a végzettek számának a növekedését).
3., Ma már nincs is olyan széleskörű szakismeretre, mint régen. A számítógép igen sokat pótol a tudás hiányosságaiból, és (nem itt, hanem nyugaton) a team munka a specializáció révén marha sokat könnyít a magas színvonalú mukát végzőkön. Csak egy igen szűk körben kell elérni igaz, igen magas szintet, majd csapatmunával szép eredményeket lehet elérni. Ebből a szemszögből nézve nincs is romokban a (felső)oktatásunk.
"mennyire szakadna le egy gazdaság, ami egyre inkább az alacsonyan kvalifikált munkákra készít fel és ezeket vállalja?)"
Egy gazdaság nem így működik. Van egy munkaköri piramis. Az alján ott vannak a segédmunkások, utcaseprők, takarítónők, akik nélkül a zsenik nem tudnának bejutni a munkahelyükre, ahol aztán szeméthegyeket kellene kerülgetniük ahelyett, hogy a zsenijüket használnák.
És igen, a piramis alján van szükség sok emberre, a tetején meg csak néhányra.
Nnnna, ezt az egészséges piramist kell felépíteni a munkaerő gazdálkodással, és ehhez kell alkalmazkodni az oktatásnak is.
Szóval nincs szüksége az országnak száz felsőfokú zseniképzőre, viszont szükségünk van tízezer számra tisztességes, becsületes, fegyelmezetten dolgozó takarítónőre.
Ezzel együtt néhány (egy tucatnyi) zseniképzőre tényleg szükségünk van.
Csak a te agyadban építik le az oktatást. A valóságban az oktatás válsága a szocializmusban rejlik. Akkor vették fel ideológiai alapon az embereket, majd ugyanilyen alapon jelülték ki azokat, akik az egyetmen bent maradhattak. Ezek aztán később már maguk jelölték ki az utódaikat, és azok pedig most jelölik ki a garantáltan balos (internacionalista globalista) utódaikat. Nem lehet csodálkozni, hogy a forradalmi hevületű PDSZ nem foglalkozik a tanárok érdekeivel, annál inkább a balloppsik választási támogatásával, az orbángyűlölet szításával.
át emiatt van baj az oktatással. Az arra hivatottak inkább gyurcsány érdekeit képviselik a tanárok helyett.
Amúgy csak úgy zárójelben: kb. az egy évfolyamban születettek felét veszik fel a felsőoktatásba. Ha ennél eggyel többet vennének fel, nem a diplomások száma nőne, hanem a felsőoktatás színvonala csökkenne.
(Valamiért nem tudok nicket váltani rev251 (morális hulla) -ra....)
Az Európai Parlament Identitás és Demokrácia frakciót klasszikusan leszalámizzák, ha jól nézem.
Ahogy a kommunisták a szocdemeket. 80-100 éve: kiszorítják belőlük először a munkásárulókat, revízionistákat,m opportunistákat, elhajlókat.
Lehet köpködni a módszert, hogy nem demokrata.
pedig az.
Az intrika és a fúrás a demokrácia (szervezeteinek a része)
A kisebb baj a visszacsatolás hiánya lesz, a visszacsatoló ág elvágása (a "nép" nem azt akarja, amit akarnia kell. Ebben még a tekintélyuralmi NER is jobb, utóbbinak persze muszáj.)
A nagyobb baj a rosszul kiszámolt irány. (Államvallástól a gazdaságon át a geopolitikáig.)
Ez területi vezető pozició. A környékbeli boltok vezetője, személyi ügyektől a beszállítókon át a bolt forgalmáig ők a felelős csávó. Amolyan droid állás, napi i10-12 óra munka, és a szabadnapok soha nem esnek hétvégére, mert akkor ugya forgalom van, tehát meló van.
Inkább az a problémám, hogy Németországot nem tekintem valódi demokráciának. És ez Németország súlya miatt, beszennyezi az EP-t is. Így aztán majdnem mindegy, hogy a többi országban működik a rendszer.
Ismerek egy kisker céget ahol van szolgálati lakás. Magyar a tulaj, és mikor terjeszkedett vett egy lakást is a környéken, hogy a vezetőt leköltöztesse terepre. Ugyanez az ember hegyvidéki és balatoni nyaralót biztosít a dolgozóknak, ingyen csak igényelniük kell.
Aldinál vagy Lidlinél már nem tudom én ezeket nem tudom megjegyezni számomra olyan egyformák, a miskolci csávót leküldték Gyulára dolgozni. Kapott autót hozzá :)
Én a Mi hazánkra szavazok. És nagyon elégedett leszek ha kijut, ha létrehoznak egy frakciót az AfD-vel. Végre lesz egy jobboldali formáció.
Melonit meg elvtelen karrieristának tartom, globalista ügynök. Általában a női politikusokról egyre inkább vagyok rossz véleménnyel. Ez egy tapasztalati tudás.
Jart az egyetemre egy ertelmi fogyatekos hallgato (valami szuletesi problemaja lehetett). Legalabb 10, de lehet, hogy 15 even keresztul is jelen volt. Idonkent 1-2 evre eltunt, aztan ujra megjelent. A jomodu szulei finansziroztak a tanulasat. En sajnaltam, mert akkora tudasvagya volt, mint a tobbinek egyutt, de a kepessegei nem voltak meg hozza. Egyszer az egyik kollegam mondta, hogy sikeres lett az irasbeli vizsgaja, es meg csak nem is a legrosszabb eredmennyel, hanem valahol kozepen. Addig mindig megbukott nala (sot, azon a velemenyen volt, hogy nem is szabadna itt lennie, amivel en nem ertettem egyet). Nem azert, mert kifejlodtek a kepessegei, hanem mert tiz ev alatt annyira le kellett vinni a szinvonalat, hogy ne bukjon meg a hallgatok fele. Mert ha megbuknak, akkor elmennek valami mas szakra, ahol nem kell gondolkodni, kulonosebb erofeszitest kifejteni, pl. szocialis munkas, kommunikacio vagy valami hasonlo. Tesco arufeltoltokent vagy angliai mosogatokent vagy takaritokent mindegy, hogy mibol van diplomaja.
Vajon meglesz a Nagy Dicsőséges Nejlonnáci koalíció?
Orbicseknek nem sok lapot osztanak, szóval valszeg finnyázódni fox te is ez ügyben. Na meg ez a putyinszopás az még a zsebnácikok többségének is büdös, leszámítva pár moszkvából finanszírozott dárágíje druzját.
"De az már igen, hogy kevésbé felelnek meg a kor követelményeinek, mint a többi élő évjárat a saját koruk követelményeinek. :)"
Semmi különös nincs a magyar közoktatásban, amivel lefelé tűnne ki a szűkebb térségben, de akár a nyugat- és észak-európai átlagot tekintve. Ezt akár a PISA- eredményekből is lehet látni, de akkor is kiderül, ha körbekérdez az ember a kint élő rokonainál, ismerőseinél. Az pedig biztos, hogy a harminc évvel ezelőttihez képest nem rosszabb a mostanában, és amúgy modernebb is szemléletben is, meg alkalmazott módszerekben is.
Az a másik érdekes kérdés, ami Völva feszeget, hogy mindennek mennyi a gazdasági és társadalmi megtérülése, ugye a finn csodaoktatás nem vezetett finn csodagazdasághoz, kb tök együtt mozog a GDP-jük a magyarral nagy átlagban, '90 óta, mellette ott is demográfiai katasztrófa (1.26-os TFR), lakhatási válság, antidepresszánsok tömeges használata, stb. Szóval miben, hol segített az állítólag sokkal jobb oktatás? Sok dimenziós kérdés ez.
Pedig eleg egyertelmu, hogy a hetvenes-nyolcvanas evekben volt a csucson a magyar oktatas. A haboru elott a kevesek kivaltsaga volt a tanulas (a harom millio koldus orszaga voltunk). A haboru utan is eltartott jo ideig, mig egyaltalan kiepult az infrastruktura (meg en is jartam delutanos beosztasban a 70-es evek elejen, mert nem volt eleg tanterem). A rendszervaltas utan pedig elindult a lejtmenet, ezt csak a vak nem latja. Idos tanarokat kerdezz meg, akik tanitottak elotte es utana is, hogy hogy sullyedt le a szinvonal. Vagy pl. olvasd el Laczkovich Miklos professzor irasat, amit tobbszor ideztem itt. Ahogy Setenyi Janoset is, aki szinten reszletesen leirta nem csak a magyar, hanem a nyugati oktatas hanyatlasat, oriasi kontrasztba allitva pl. a kinaival.