Sziasztok!
Hazánkban több olyan település van ahol magáncég üzemelteti a helyi autóbuszjáratot, ezekkel kapcsolatos infókat, híreket képeket stb. várunk ebbe a topikba.
Elvárás a kulturált eszmecsere!
Hódmezővásárhelyen november elsején a szokásos vasárnapi üzemmenettől eltérően délután is járnak a körjáratok:
"November 1-jén Mindenszentek Napján a kiemelt érdeklődésre való tekintettel a 41-es, a 42-es és a 43-as körjáratok 14:00-tól 19:00-ig NEM ünnepnapi, hanem a megszokott módon óránként közlekednek."
November másodikától pedig másodrészt kap egy reggeli 42-es:
"A nagy érdeklődésre való tekintettel a Kincses temetőtől induló 42-es járat vonatkozásában november 2-tól járatsűrítés lép életbe az iskolai napokon, amely alapján a reggel 7:00-kor induló 1 db busz helyett immáron 2 db busz fogja szállítani az utasokat a komfortos utazást elősegítve."
Dunakeszi helyibe érkezett egy ex-berlini faceliftes Citaro, SGY-922. Az alsó kék csíkot is megkapta, így nem csak ideiglenesen van itt. Tippre az MWS-386-ot válthatta, mert azt rég nem láttam, míg a három RIB-et és a PZY-964-et igen.
Nem ismerem a helyi viszonyokat, ezért csak kérdem: ezek olyan szintű felismerések, amelyekre akárhány napnyi próbaüzem szükséges volt? Őszintén szólva a módosítások többségét olyan ítélem, amelyeket eleve bele kellett volna tervezni az indulásba.
Pátyon a KanyarGo facebook oldala szerint október 1-jétől az első hónap tapasztalatai alapján néhány változtatás kerül bevezetésre:
"- egyszerűbbé válik a menetrend felépítése és a vonalhálózat;
- Pátytelepnél a „Buszforduló megállós” járat ág a csekélyebb kereslet miatt elhagyásra kerül, helyette egységesen a Boglárka utcába fognak menni ezek a járatok; - a lendületesebb haladás érdekében – különösen a délelőtti időszakban – rövidül a menetidő; - a reggel 8 óra előtti K-Ny, Ny-K viszonylat-sorrend (a keleten kezdő és a nyugaton kezdő viszonylatok sorrendje) felcserélésével a diákok kiegyenlítettebben juthatnak el a Bocskai iskolához, így nem lesz akkora különbség a becsöngetéshez igazított két busz kihasználtságában; - a 6:13-as indulású menet 6:29-re került át, aminek eredményeként a legfontosabb reggeli vonatra (7:10) nem kell olyan sokat várni; - a hazaingázók vasút-busz átszállásának segítésére már időközben bevezetésre került a pontos szabályozású „vonatbevárási protokoll” (a menetrend tábla alatt szerepel), ennek vonatérkezési listája kicsit módosul; - az iskolások hazautazásánál a menetrend jobban igazodik a kicsöngetésekhez; - a Levendula Idősek Otthona felé nő a menetrendi kínálat, több járat lesz.
Valamint, néhány hét próbaidőszak erejéig indítunk egy kísérleti ún. „SPEC" járatot a Rákóczi utcától legtávolabb lakó hajnali volánosoknak, akik rendszeres használói a Széll Kálmán tér felé közlekedő helyközi járatoknak."
"Bevárjuk a vasútállomásnál a 13:11-es és a 18:11-es, valamint a két időpont közötti Budapest-Biatorbágy irányú szoros buszcsatlakozású vonatérkezéseknél a késéssel érkező utasokat, feltéve hogy:
- a vonat a KanyarGO menetrendi indulási időpontjában már legalább elérte az M7 autópálya felüljárót; - a 18:41-es érkezésű vonat esetén: a vonat az indulási időpontban legalább elérte a Budaörs vasútállomás területét;
A bevárási szabály a vonattól a buszhoz normál sebességgel átgyalogló, a felszállási szándékot ráutaló magatartással egyértelművé tevő utasokra áll fenn.
A vonat pozícióját a buszvezetők MÁV-applikáción kísérik figyelemmel, az annak megfelelő pontossággal.
Szoros átszállási idejű Budapest - Biatorbágy vonatérkezéseknek minősülnek a következők: 13:11 14:11 15:11 16:11 16:41 17:11 17:41 18:11 18:41
Az intézkedéssel célunk, hogy kedves utasaink megbízhatóan számíthassanak ránk és tudják, a vonatcsatlakozásnál ott lesz a KanyarGO és kényelmesen hazajuthatnak."
Pécelen hamarosan megtörténik a szolgáltatóváltás utáni első finomhangolás: