Keresés

Részletes keresés

Balázs177 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 214

Igen,Acsád a volt DV állomások közül az a vasútállomás volt amely a felvételi épület 1985-ben megkezdett átépítéséig szinte változatlanul maradt fenn.Sajnos az átépítés nem tett jót sem magának az épületnek,sem a környezetének.Emlékszem,hogy a felvételi épületet annyira visszabontották,hogy csak a falai álltak.Az új födém pedig már teljesen új technológiával épült.Sokkal alacsonyabbak lettek a belső helyiségek,az épület körablaka az eredetihez képest sokkal lejjebb került,szinte az ajtók fölé közvetlenül.Az egész épület DV.hangulata megváltozott!Egyszer talán az 1970-es évek egyik forró nyári napján az állítóközpont tetejének héjjazata a nagy melegtől kigyulladt,de nagy kár szerencsére nem keletkezett!Az igazi csapást az állomásra a Gysev kezelésbe vétel és az azt követő átépítés jelentette,sajnos végérvényeseb.és helyreállítathatatlanul,a többi társához hasonlóan!

Central 01 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 213

Biztos,hogy Acsádon forgatták!Ismertem is olyan embert aki a forgatás idején szolgálatban volt!

Előzmény: Divrotcé (212)
Divrotcé Creative Commons License 2012.05.04 0 0 212
Előzmény: alkotasu (211)
alkotasu Creative Commons License 2012.05.03 0 0 211

A Sztrogoff Mihály c. filmet melyik DV állomáson forgatták?

 

 

(A mozdonnyal, kocsikkal kapcsolatos képeket a vonatkozó szaktopikokba teszem be.)

Central 01 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 210

Köszi szépen a linket!Itt aztán sok minden adat megtalálható,gyűjtőknek,kutatóknak,szakértőknek egyaránt.Nagyon jó oldal!

Előzmény: Divrotcé (209)
Divrotcé Creative Commons License 2012.04.30 0 0 209

http://public.omikk.bme.hu/mee/fajlok/1905-205-228.pdf

 

Murakeresztúr még mindig p225-től.

Előzmény: Divrotcé (208)
Divrotcé Creative Commons License 2012.04.30 0 0 208

Igen!Még két állomás van ezen a szakaszon amiknek eredeti biztosító berendezéséről nem sokat tudunk.Murakeresztúr és Zákány.Előbbit teljesen átépítették,kibővítették,utóbbit pedig megállóhellyé minősítették vissza.

 

Murakeresztúr p225-től.

 

Előzmény: Central 01 (98)
Central 01 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 207

Ez tényleg érdekes!Eddig én is úgy tudtam,hogy csak I.,II.,és III.osztályú terv létezik,de úgy látom ez a III.osztálynál kisebb épület.Nem kizárt,hogy tényleg IV.osztályú!

Előzmény: Balázs177 (206)
Balázs177 Creative Commons License 2012.04.18 0 0 206

 

Egy érdekesség!Moha állomás felvételi épülete egy régi képeslapon.Mégis létezett a Déli Vasútnál is a IV. osztályú típusterv?

alkotasu Creative Commons License 2012.04.14 0 0 205

"...vár állott, most kőhalom..."

 

Central 01 Creative Commons License 2012.04.03 0 0 204

Rendben,és köszi!

Előzmény: alkotasu (203)
alkotasu Creative Commons License 2012.04.02 0 0 203

Nem én csináltam. Ez egy fiatalabb generáció műfaja...

De az épület alaprajzot azért majd össze fogom hozni egyszer.

Előzmény: Central 01 (202)
Central 01 Creative Commons License 2012.04.01 0 0 202

A hideg szinte kiráz,ez annyira jó összeállítás!Benne van minden ebben a pár pecben ami az épület bontása során történt,sőt még több is!Saját készítésű videó?

Előzmény: alkotasu (201)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.31 0 0 201

Itt van egy összeállítás az állomás bontásáról:

 

Előzmény: Central 01 (192)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.31 0 0 200

 

Pottendorf állomás.

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2012.03.20 0 0 199

A Balaton területe még a Déli Vasút építésének idején is a mainál jóval nagyobb volt, ugyanis pont a vasút vett el rengeteget  a tóból.Tulajdonképpen a mai balatonpart szinte teljes egészében egy mesterségesen kialakított vonal!Az eredeti állapotokhoz nem sok köze van!

Előzmény: KissGyuZso (198)
KissGyuZso Creative Commons License 2012.03.17 0 0 198

Elképzelhető, viszont ha a belinkelt térképeket megnézzük, akkor jól látszódik a korabeli part és a mai állapot között nagy eltérések vannak. Azaz a Balatonból sok helyen nagy területeket vettel el, azaz töltöttek fel. Jellemzően Balatonszentgyörgy és Fonyód között.

Előzmény: alkotasu (197)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.17 0 0 197

Füttyvadász a honlapján a következőket írja:

 

"Intermezzo a Balatonnál

Mai szemmel az építkezés alighanem figyelemre méltó járuléka volt, hogy a Balaton vízszintjét a vonal biztonsága érdekében a tó átlagmélységéhez viszonyítva jelentős arányban csökkenteni kellett. A vasútvonal kisajátítási és kivitelezési helyszínrajzai szerint a Sió torkolatának szabályozása, zsilip illetve hajókikötő építés a vasúttársaság eredeti terveiben nem szerepelt. A vízszint szabályzásának igénye csak a forgalom megindulása után 1861 őszén, illetve 1862 tavaszán merült fel, amikor a hullámverés és jégtorlás a pályatest hosszabb szakaszán nemcsak tetemes károkat okozott, hanem egyenesen annak fennmaradását veszélyeztetette. Ennek kapcsán felmerült és műszaki, sőt tudományos vita tárgyává vált, hogy a pálya nyomvonalának kitűzéséhez használt korábbi vízállásmérésekre alapuló tervezési adatok megfelelők voltak-e. A kialakult helyzetben mindenesetre csak egy megoldás maradt, a Balaton vízszintjének kívánatos (több szóba jövő változat után végül is 3 láb, azaz kb. 0,92 m) mértékű lecsapolása. "

 

Nem lehetséges, hogy az ominózus szakasz is azért került teljesen szárazra, mert a Balatont lecsapolták?

Előzmény: KissGyuZso (196)
KissGyuZso Creative Commons License 2012.03.17 0 0 196

Lehet töltésen ment anno, de sok helyen már a mai partvonal beljebb van. Azért mert a területeket feltöltötték.

Előzmény: sörösgigant (6)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 195

A Déli Vasút társaság Bécsújhely-Nagykanizsa viszonylatú,1890.előtti menetrendje.

Central 01 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 194

Igen sajnos a több évtizedes nemtörődömség,amibe a vasúton kívül sajnos az utazóközönség,és az általad is említett fiatalság is közrejátszott sajnos nagyon lezüllesztette ezen épületeket!Magyarországra sajnos ez különösen jellemző,A terveket is úgy készítik el,hogy álltalában a régi épületek útban legyenek az új vágányoknak,nyomvonalaknak.Aki járt már Horvátországban,vagy Szlovéniában láthatta,hogy a mi Déli Vasúti épületeink édes testvérei gyönyörű szépen felújítva szolgálják ma is az ottani utazóközönséget!De ez Magyarország itt semmi sem múködik rendesen!

Előzmény: alkotasu (193)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.15 0 0 193

Megkezdték, de már pár hete. A lakásoknál. Tegnap a forgalmi iroda fölött már tető sem volt, noha a forgalmat még onnét irányították.

 

Igen, az az új épület. Őszintén szólva, a régi sem volt jelen formájában felemelő látvány. Az igénytelen felújítás nyomán egyócska, értéktelen épületként hatott. A sok graffitis miatt meg hetente lehetett volna újra festeni a várótermet. Kívül is látszanak még a nyomok. Persze, ha megnézi az ember azt a pusztítást, amit Érd felsőn az elmúlt években véghez vitt a sok állat, sok jóra itt sem számítok.

Az új vágányhálózatnak útban van a régi épület, ezért le kell bontani. Gyakorlatilag egybe esik az épület és az új 1. vágány tengelye.

Előzmény: Central 01 (192)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 192

Csak sejtésem van ezügyben.Valószínüleg ez az épület akkoriban nem tiszta III.osztályúként épült,hanem ún.módosított III.osztályú terv alapján!Épültek ilyen módosított típusépületek is a DV-nél.Ilyen volt többek között a régi siófoki épület,(módosított II.osztályú terv),és ilyen a még álló dinnyési épület is,(módosított III.osztályú terv).Azt,hogy ezeknél a módosított épületeknél mi alapján döntötték el,hogy melyik épületszárny hány osztású legyen azt sajnos nem tudom,minden esetre ezen épületek változatosságát növelte.

 

Sajnos látom megkezdték a tárnoki épület bontását,ez szomorú dolog!A mögötte álló rémség netán az új felvételi épület?

Előzmény: alkotasu (191)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.15 0 0 191

Valamit nem értek. Az Álztalad betett rajz szerint a szolgálati lakásoknál 3 ablak van. Ha megnézed ezt a képet, akkor láthatod, hogy az eredeti oromfal 2 ablak után van, és belül is látszott, hogy ez alatt van az eredeti végfal is. Ugyanakkor a pincelejárat már a toldalékrészből indult.

Vagyis a rajz, meg az épület valahogy nem vág össze. Tudod ennek az okát?

 

Előzmény: Central 01 (179)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.14 0 0 190

Szerintem sem a legszebb,de sajnos nem ez az egyetlen épület amit eltorzítottak!

Előzmény: alkotasu (189)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.13 0 0 189

Azt rosszul tették. Igen randa lett.

Előzmény: Central 01 (188)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.13 0 0 188

A II.típusterv sorozatból való csak átépítették!Pld.Egervár-Vasboldogasszony,Pácsony,Felsőrajk,Búcsúszentlászló,Sávoly.Ezek sokkal inkább megőrízték eredeti stílusukat.

Előzmény: alkotasu (187)
alkotasu Creative Commons License 2012.03.12 0 0 187

Nem egy tetszetős épület... Valami újabb portéka, vagy csak újabban elbarmolt?

 

Egyébként rövidesen fogom tudni a tárnoki épület tényleges alaprajzát, aztán csak meg kell rajzolni...

Előzmény: Central 01 (186)
Central 01 Creative Commons License 2012.03.12 0 0 186

 

Pár új kép Sorkifalud felvételi épületéről.

Central 01 Creative Commons License 2012.03.05 0 0 185

Azt kétlem,hogy ne volna eredeti az épület!Bizonyára ott is,mint az összes többi épületnél történtek az évek során kisebb-nagyobb átépítések,de a falak biztos,hogy eredetiek.Magyarországon nem jellemző,hogy egy régi épület helyett egy ugyanolyat építsenek,sokkal inkább az esetek döntő részében valami torzszülött épület kerül a régi helyébe.

Az általad említett ún.körablak valaha szinte az összes földszintes DV típusépület oromzatán létezett,A mai Magyarország területén már csak Mór:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mor_

 

Nagycenk:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ngce

 

Acsád:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=acsd

 

Püspökmolnári:http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ppmo

 

állomásokon található ilyen.Azonban ezek befalazott helye az összes még álló épület padlástér felőli oldalán még jól látható.Többek között ez is utal az épületek eredeti mivoltára!

Előzmény: alkotasu (184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!