Ismét a Youtubeos Polymobilos srác jelentkezik - Új kormányrendelet!
"Segédmotoros kerékpárnak nevezzük a 45 km/h-nál nem nagyobb tervezési sebességű járműveket, KIVÉVE azokat, melyeknek a tervezési sebessége 25 km/h-nál kisebb, vagy azzal megegyező"
2019. Január 1-től érvényes!
Hoppácska, mintha bekerült volna a Polymobil és a Ztech a képbe végre? Nekem ebből a mondatból az jön le, hogy akkor a Polyt és a Ztechet (persze ha gyárilag folytott)
akkor azokat NEM segédmotoros kerékpárnak nevezzük. Bár nem tér rá ki hogy akkor minek nevezzük, de hogy nem segédmotornak, az biztos. Gondolom akkor kerékpárnak, ahogy eddig is volt a webáruházak szerint. Vélemény?
Nem is létezik biciklibe építhető olyan erőforrás ami igy vagy úgy de ne haladná meg
meg a "bűvös" 0.3kw (300W)os teljesítményt. Én amit alibaba-n találtam azok minimum 350wat nál kezdődnek ;-) Úgyhogy még jóhogy van ilyen szabály ,kb annyit is ér mintha nem is lenne ;-Đ
1975-ben amikor ez a kpm rendelet készült gyanitom h méginkább nem létezett magyarországon olyan kerékpár erőforrás ami 0.3kw vagy annél kissebbteljesitményű volt ...Hacsak... valaki be nem épitette a camping biciklijébe a rakéta porszivója motorját ;-Đ
Keresnék robbanómotoros kerékpárt megvételre, Szigethalom 100 km körzetén belül, újszerű, jó állapotban lévőt kevés km- rel, max. 170000 Ft értékhatárig. Érdekelne hogy tapasztalatok alapján, melyik kerékpárt javasolnátok a kettő közül? Polymobil vagy Z-Tech?
Nem értek egyet azzal hogy senki nem tud semmit, mert inkább nem akar tudni senki semmiről! Örüljünk annak, és bízzuk magunkat egy olyan hatósági személy jó vagy rosszindulatú megítélésére egy ellenőrzés során, aki kénye-kedve szerint alkalmazza a hiányos jogszabályokat? Tudomásul kellene végre venni, hogy a 45 éves jogszabályok óta, megváltoztak a technikai eszközök és a közlekedési körülmények, amik ma már nem alkalmazhatók. De nálunk , ( ki tudja miért ? ) még mindig nem vesznek róla tudomást!!! Pedig látszólag elég egyszerű és kézenfekvő megoldások lennének. Mert szerintem a biztonságos közlekedés szempontjából az ilyen és ehhez hasonló járművekhez ,nem az engedélyek és felszerelések megléte szükséges elsősorba, hanem a közlekedési szabályok betartása.
Még egy gondolatot szeretnék meg osztani veletek. Tavaly októberben mikor megvettem a mocit,előtte meg kérdeztem a helyi körzeti megbízottat, hogy ez kerékpárnak minősül e. Ö igent mondott és nyomban fölhívta a figyelmemet a papírok fontosságára, és a jármű előírás szerinti használatára.Mint pl arra hogy sokan fojtás nélkül használják,nem gondolva a következményekre. Hozzátette van már rá egy két mód szer ezek helyszínen való kiszűrésére. Rákérdeztem milyen következményre gondol? Azt mondta, balesetkor mindegy hogy okozója vagy szenvedője az esetnek, a kerékpárt mindenféle kép bevizsgálják. Ha kiderül hogy ki van véve a fojtás akkor az szabálysértőnek számít. Rá verhetik az összes költséget a pertől a kórházi ápolásig. Ami milliós nagyságrendre is rúghat.
Érdemes tehát elgondolkodni hogy hogyan használjuk!!!
Akkor a hivatalos válasz az,hogy a rendőrség nem döntheti el,hogy bicikli vagy motor, szóval mutatod a papírod és neki azt kell elfogadni ami azon van. Ennyi.
"Kell-e jogosítvány a robbanómotoros kerékpárra? Öntsünk tiszta vizet a pohárba!
Az Európai Unió értelmében motoros kerékpárnak minősül és az előírás szerinti típusjóváhagyással kell rendelkezniük. Ez lehet a gyártó által kiadott megfelelőségi nyilatkozat, a Certificate of conformity, azaz a CoC tanúsítvány.
Tehát, amennyiben a robbanómotoros kerékpár – mától nevezzük motoros kerékpárnak – rendelkezik CoC tanúsítvánnyal és ez be van jegyezve az Európai Unióban, akkor az L1e-A kategóriába sorolható. A ZT-35 Boxer rendelkezik ilyen CoC tanusítvánnyal."
Ezzel csak az a probléma, hogy a nálunk forgalmazott hasonló típusú kerékpárok többégében Kínából származnak, ami ugye kizárja a megfelelőségi tanúsítvány kiállítását. Azért az minden esetre érdekes, hogy a magyar hatóságok sajátos módon értelmezik ezek használatát, mert bukósisak és KRESZ-vizsga esetén, már engedélyezik velük a közlekedést. Ezek viszont a megváltozott körülményeket figyelembe véve, teljesen indokolatlan, amikor ilyen Kerékpárokkal lehet "hasítani" ! :) http://ebikespecial.hu/Gepida-Reptila-1000-W-Nexus7-Active-RT-E-Bike-BOSC
Érdekes hogy itt nem veszik figyelembe a teljesítményt és a sebességet, kiváló és hozzáértő "szagértőink", a KRESZ előírásairól már nem is beszélve. Persze akinek erre van pénze, azt nem kell szabályozni! :)
A kerékpár meghatározás 2010 előtt az volt hogy ...........emberi erő hajt , illetőleg legfeljebb 300W teljesítményű motor hajt,
2010 től meg az hogy segíti. És itt van a kutya elásva, mert nem határozták meg a kerékpár fogalmában hogy miként segíti azt.
Innentől fogva nyelvészkedés az egész dolog, mindenki a saját meglátása szerint értelmezi azt. Szerintem ezen bukhattak el a
rendőri feljelentések is. Van aki azt mondta hogy ő szakaszosan használja, gyújtás nélkül tekeri és mikor már lóg a nyelve akkor
kéri a motor segítségét és ő akkor pihentet.(ezt annó egy rendőrtől hallottam) Rendőri igazoltatáskor nem a rendőrnek hanem a jármű vezetőjének kell igazolnia hogy mivel közlekedik. Ránézésre ember legyen a talpán aki ezeket a járműveket meg tudja különböztetni a segédmotortól. Ezért fontos hogy legyen meg a kerékpár papírjai. Pl :számla, amin szerepel hogy robbanómotoros
kerékpár és 300W teljesítményű ,jót állási jegy amin szerepel a motor szám. Papírok hiányában a rendőr jó indulatára vagyunk bízva,vagy elenged vagy megbüntet.
Ha pedig bekövetkezne amit szeretnének, hogy az összes 300 W alatti teljesítményű kerékpárokat átminősítsék segédmotornak
akkor annak beláthatatlan következményei lennének. Például lakott területen a kerékpárúton nem közlekedhetnének,be kerülnének a forgalomba a kamionok mellé ezek a járművek. A perek lavinájáról még nem is beszélve. A fogyasztó védelemnél fel kellene jelenteni az üzletet a fogyasztó megtévesztéséért, kártérítést követelni mert ugye ezek a kerékpárok elértéktelenednének amit nem lehet használni. Az üzlet perelné a Ztech et vagy a Polymobilt hogy, adhat ki pecsétes nyilatkozatot a robbanómotoros kerékpárról, mikor az valóságban 2010 óta nem is létezik, ők pedig a hatóságot. Ez a véleményem az egész helyzetről.
ORSZÁGOS RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG RENDÉSZETI FŐIGAZGATÓSÁG KÖZLEKEDÉSRENDÉSZETI FŐOSZTÁLY
A motoroskerékpár használatára vonatkozó megkeresésével kapcsolatosan az alábbi tájékoztatást adom.A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) függeléke tartalmazza a kerékpár fogalmát, mely szerint a kerékpár olyan, legalább kétkerekű jármű, melyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpár meghatározásában nagyon fontos, hogy a motor csak segítheti az emberi erővel történő hajtást.Ha a jármű motorja nem csak rásegítésként működik, hanem önállóan hajtja azt, akkor az „elektromos kerékpárpár” a közúti közlekedési szabályok tekintetében segédmotoros kerékpárnak minősül, és a közlekedés során az arra érvényes szabályokat kell betartani. Ennek megfelelően legalább M nemzeti kategóriára érvényes vezetői engedéllyel kell rendelkezni a vezetőjének, kötelező felelősségbiztosítást kell kötni rá, a közlekedés során motorkerékpár bukósisakot kell viselni.A konkrét típust illetően, figyelemmel annak felépítésére, önsúlyára és áttételezésére nehéz elképzelni, hogy azt a kerékpárhoz hasonlóan emberi erővel történő hajtásra tervezték volna, az emberi erő valószínűleg a motor kisegítésére szolgálhat. Annak eldöntése azonban, hogy az adott eszköz járműnek, illetve azon belül minek minősül a közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 382/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet 4. §-ában kijelölt hatóság hatáskörébe tartozik.Amennyiben a hatósági vizsgálat alapján az eszközt valamely járműkategóriába besorolják, akkor a KRESZ rendelkezései az irányadóak az azzal történő közlekedés során, illetve a járművezetőnek rendelkeznie kell az adott jármű kategória vezetésére jogosító engedéllyel.A KRESZ 5. §-a rendelkezik arról, hogy mely feltételeknek megfelelő járművel lehet részt venni a közúti közlekedésben, illetve a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet rendelkezik a jármű vezetéséhez szükséges engedélyekről 2Tekintettel arra, hogy az eszköz minősítése nem a Rendőrség hatásköre, javaslom, hogy további kérdéseivel forduljon az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz.Tájékoztatom, hogy a fenti jogszabályok hivatalos szövege hozzáférhető a Nemzeti Jogszabálytár internetes oldalán,a www.njt.huhonlapon.
Eddig hogy inditótál elektronikussan vagy berúgással bal oldalt van kis kar azon kell ellöre vagy hátra álló helyzetbe. Hol a kézi kis könyve. Blokon van a kar.!
Egy olyan kérdésem lenne hogy Pollymobile BFB-01Btipusú motorom van és ha húzom a gázt neki csak felbúg és nem pörgeti meg a kereket! Mi lehet az oka???
szia.elnézést kérek előre is hogy az e-mail címem elé beszúrok 2 kérdést. ebbe a pdf. fájl-ba a borsod-abaúj-zemplén megyére vonatkozót majd hányadik lapon keressem? vagy betű sorrendbe van felsorolva? windumester.tomi@gmail.com