A 2008-as Pekingi Olimpiai Játékok kerékpáros (országúti, mtb és pálya) versenyeinek szeretnék emléket állítani. Ide várom az előkészületekkel, a versenyekkel, a győztesekkel, vesztesekkel, élményekkel, benyomásokkal kapcsolatos bejegyzéseket.
Nagyon lassan. Egyenlőre, ha egy átlag anyát elképzelsz, aki elé oda áll a fia, vagy pláne a lánya, hogy be akar lépni egy országúti kerékpárklubba, kellene venni egy alap kerékpárt és mezt, az anyuka simán szívrohamot kap. "Azért adjak ki 200.000 Ft-ot, hogy drogos legyél, vagy elgázoljanak, menjél inkább teniszezni."
Ehhez csak annyit ( a pézes részt nem reagálom, mert csak felhúzom magam);
múltkor mentem dolgozni -bringával- ,ment előttem egy másik kerekes, az autó állt az út szélén (4 sávos út)!A "társ" nem ment át a másik sávba, mert jöttek az autók, ezért, ahogy tudta kikerülte, erre a majom kipattan az autóból utána kiabál, de persze nem néz körbe, így szinte elém nyitotta az ajtót ! Ha jönnek a másik sávban nekem "sanyi" ! Szóval erről ennyit ! OFF
Megy a női sprint; amerikai és új-zélandi van párban ! Az amerikai billeg és csipeget, szenved az áttétellel,az új-zélandi ül a kerékpáron és csak a lábai forognak, hihetetlenül szépen teker! Nyert is ! Ez egy kicsit OFF-volt !
A nagy közvetítős topicban egy ember tegnap megkérdezte" Mi ez a csarnok kerékpár"?. Azt hittem gutaütést kapok. Bezzeg nyolc éve, amikor Szabolcsi Szilvi ötödik lett, még tudták mi a pályakerékpár. De hát nem a tévénézők a hibásak. Spanyolországban, Hollandiában, Belgiumban minden kisebb-nagyobb városban van velodrom. Nálunk van a Millenáris, ahol folyton üzletközpontot akarnak építeni, és vagy egy Tamásiban. Én többről nem tudok.
Sokan keseregnek, hogy Magyarországon az mtb, a downhill, a trial sokkal népszerűbb, mint az országúti, vagy a pályakerékpár. Nem lehet csodálkozni rajta. A pályakerékpárhoz pálya kell, az országútihoz pedig kerékpáros kultúra. Pálya nincs. Ha Dobogókőn járok mindig elcsodálkozom rajta, hogy jönnek fel a fiatalok a hegyre. Nem a hegymenet okoz gondot, hanem az, hogyan hajtanak ki a városból a hegyekig. Nincsenek kerékpárutak, az autósok nem tisztelik, hanem üldözik a kerékpárosokat.
Erdő, földút mindenhol van. Nálunk a falu végén némi kis földmunkával csináltak a fiatalok egy kis dirt pályát, ugratóval, híddal, mindennel, amivel kell.
A bmx-esek, és a triálosok remekül elboldogulnak a főtéren, a virágládák, padok, korlátok, rámpák között.
Ezért minden városban van egy csapat fiatal, aki egész nap a biciklin ül, triálozik, downhillezik, dirtezik, az erdei utakon mindig találkozunk montisokkal, de nagyon kevés az országúti klub.
Ez egy pitiáner, korlátolt, tarisznyaszellemű ember. Úgy gondolta betesz az üzletbe egy kis pénzt, a másik oldalon automatikusan jön a dicsőség. Ez nem így van, attól nem lesz olimpiai színvonalú a magyar kerékpársport, hogy elköltenek egy pár eurót az egyetlen partiképes kerékpárosunkra. Az az egy szem is 18 éves kora óta Franciaországban él és dolgozik.
Arról beszélhetne egy pár szót azért, hogy lehet az, hogy a nemzetközi élvonal ilyen gyorsvonati sebességgel robogott el a magyar vívósport mellett. Ezen az olimpián egy jól felkészített vívónk volt, Mincza-Nébald Ildikó. Az összes többi gyalázatosan iskolázatlannak tűnt az ellenfelek mellett. A nagy vívónemzetek (olaszok, franciák, oroszok) és a feltörekvők is( amerikaiak, kínaiak) sokkal atletikusabbak, és nagyságrendekkel gyorsabbak voltak a mieinknél. Én még életemben nem láttam olyan gyors vívót, mint Fabrice Jeannet. Egyetlen támadását se sikerült megfejtenem. Az akció indítása még látszik, de olyan villámgyors a keze, hogy szinte követhetetlen és védhetetlen a szúrása. És még őt is megverte valaki a döntőben. A mieink egyszerűen túl lassúak ehhez a szinthez képest. Ez pedig egyértelműen a felkészítés hiányosságára utal.