Szia! Köszi szépen a jókívánságokat! :) Majd próbálok írni.
A regényedet már majdnem elolvastam, de mégsem fejeztem be, 50-60 oldal hátra van még, mert Lengyelországban akarom befejezni az olvasását, hogy átütőbb legyen az élmény. :) Így is hihetetlen munka, DÖBBENETES (riasztónak is mondhatnám, illetve mai világunkkal nagyon is párhuzamba állítható). Majd írok emailt, sok minden eszembe jutott róla, de nem akarok itt senkinek előre elmesélni bármit is belőle (biztos van itt olyan, aki olvassa vagy olvasni fogja).
Helló . Jó utat és hálz und bájnbruhh ! Igyál sok Tymbark kókuszos banánitalt vagy valami kaktuszosat helyettünk is . Rendszeresen jelentkezz miszter ?
Lehet,hogy épp időben van a dolog,mert az egyik nagy állomáson most akarnak valami régi selejt raktárat kitakarítani.Ha bármit találnak a Nysával kapcsolatban akkor szólnak.
Elhiszem, egy jó 2-3 éve én is tudom már, hogy mit jelent más ország felé is honvágyat érezni. :) Én most 15-én térek haza a második hazámba, igaz csak egy hétre, de ez is elég felüdítő lesz remélem. Majd utána megyek Budapestre is, ott felkeresnélek ha időd engedi, de majd erről írok emailt is.
Egyébként jó rég írtál ide, de én is majdnem megfeledkeztem a fórumról. Nem jó ez, régen szinte naponta írogattunk. :)
Más: egy barátom a Nysa típusokról ír egy könyvet majd és nem tudom, hogy esetleg kérhetjük-kérheti-e majd a segítségedet ezzel kapcsolatban. Arról lenne szó, hogy lehet, hogy lesz egy egész fejezete az OMSZ soraiban használt Nysákról és ebbe lehet, hogy jó lenne olyan emberek véleményét, esetleg visszaemlékezéseit beletenni, akik ilyen autókat vezettek, ilyennel dolgoztak, javították őket, szóval volt közük hozzá. Nem tudom, esetleg a jövőben megkereshetnénk-e ilyennel.
Írj nékem egy @mailt az uzenj@anyelvtanar.hu--ra nékem , s segítek . Mutatkozz is be . Tisztelettel : far severö sapirico , a R.I.L.A.K. kitalálója , a Flakvierling barátja
Fúú , meghallottam a lengyel beszédet , majdnem összeestem a bánattól , hogy nem ott vagyok . . .Már másfél éve nem voltam lengyelhonunkban , de most március idusán megint megyünk . . .
Erna ( polski.hu ) kapott 1 ft-ért egy FSO-daewot a klubjának . . . :--) )
Egyet értek Veled meg kell próbálni.Csak az a baj,hogy a"régi" időkben a kisebb állomásokon is óriási volt a raktárkészlet/én még oldalt szelepelt Nysa-val kezdtem de még a Ford időszakban is dolgoztam közben 10 évig garázsmesterkedtem is/,de miután beköszöntött a Toyotás időszak ezeket teljesen felszámolták.Ma meg úgy tudom,hogy még az izzó cserét is a megyei műhelyekben csinálják.Azért annyit megteszek,hogy régi "komenyista"kapcsolataimat felhívom és ha valamelyiknek van,akkor össze hozom őket.
Hivatalos nincs, de elfekvőben biztos vannak cuccok, vagy ismernek olyat, aki vitt haza ilyet a Ladájához, stb. De hallottam már régi posta garázsokban porosodó új Barkas blokkokról is és volt egy ismerősöm, aki pont mentőállomásról szerzett motoros szirénát vagy 5-6 éve. Az is csak úgy a "műhely sarkában" volt. Esély mindig, mindenre van, kivéve ha meg sem próbálja az ember. :)
Azt hiszem a mentőknél nem nagyon van esélyed mert annyira régen kivonták ,hogy hivatalos raktár készlet biztosan nincs. Viszont van mentőmúzeum és úgy tudom ott van üzem képes rendszámos Nysa.Lehet hogy hajlandók/ha tudnak/segíteni.
Ez bizony elég nagy ritkaság, szoktam néha nézegetni, egy időben szerettem volna én is ilyet. 4 éve bukkant fel egy pár a vaterán, de az fehér üveggel volt szerelve, és az egyik sérült is volt. Ezek ha jól tudom széria tartozékai voltak a hazánkba importált Nysa 522 S mentőkocsiknak, szóval lehet, hogy érdemes lenne mentőállomásokat megkeresni, hátha van nekik elfekvő készletben ilyesmi.
ezt a sárvédőt én is láttam már de még várok hadd menjem lejjebb az ára..az hogy debreceni vagy attól függ merre mész lengyelbe ..... ha pest fele akkor oda fel tudok menni... de ez majdméga jővő és pénz függvénye. addig nem akarok nekiállni amig minden alkatrésze nincs itt polcon. ha ez 10 év akkro 10 év múlva. enni nem kér a garász nem ázik be.
Ez a pár ezer forintos különbség semmi ahhoz képest, amibe egy teljes felújítás kerül. Én egy alkatrészellátás és árak szempontjából jóval elérhetőbb kocka Wartburgot (353) újítok most fel éppen és sajna mire a végére érek majd, egy millió fölött lesz. És ez csak egy Wartburg, aminek az alkatrészeit 1989-ig gyártották. A Warszawa ettől jóval régebbi bútordarab. :) Nem véletlenül kerülnek a felújított Warszawák is sokba Lengyelországban. 15 ezer zlotytól indulnak felfelé az árak, azaz egy milliótól, de az igazán szépek dupla ennyitől kezdődnek:
Én most februárban és elvileg a nyáron is megyek ki Lengyelországba, szóval ha kell és tudok, akkor szívesen segítek hazahozni ilyesmit. Bár én Debrecen környékén élek, szóval az lehet, hogy túl félreeső neked. Viszont meg lehet kérdezni a Polski Klubos srácokat-lányokat, közülük nagyon sokan járnak ki Lengyelországba, alkatrész-beszerzés ügyben is. Szerintem szívesen elhoznak neked bármit, és még ha be is kell dobni miatta a benzinköltségbe pár ezer forintot, valószínűleg sokkal jobban jársz így is, mint a postázással.
Attól függ, hogy Magyarországon belül hol élsz és hogy a sárvédő, amit kiszemelsz hol van Lengyelországban. A posta elég drága mulatság, tizen akárhányezerért hoztak volna nekem egy jobb első Wartburg sárvédőt doblemezzel együtt. Szóval szerintem a 2 Varsó sárvédő is itt körül lenne. Mondjuk azt bele kell kalkulálni, hogy kockázatos, tehát szállítás közben meg is sérülhet. Illetve azt, hogyha ideér, nagy valószínűséggel nem fognak passzolni a helyükre, hanem sokat kell majd alakítgatni rajtuk. Mondjuk ezt nem személyes tapasztalatból mondom, hanem a lengyel barátaim mesélték. Ilyen játék ez a Warszawa, de az összes többi veterán is tud trükkös lenni persze.