Szeretem a meglepetéseket, amit dob a sors, azt nézem :-) Emlékszem anno a nagy választási lehetőségnek is hogy örültünk, amikor megszületett a második csatorna a fekete fehér tévénken.
Kb.20 éve szinte csak felvételről nézek TV-t (eleinte VHS, majd merevlemezes felvevő rögzítette a műsorokat, 7 éve meg már IPTV ). Így egyrészt nem a TV-műsor határozza meg a napirendemet, másrészt amikor leülök a TV elé, akkor mindig olyan műsot tudok nézni, ami tényleg érdekel. Hogy a reklámok áttekerését már ne is említsem...
Nemtom ezt a felvételes dolgot, nem próbáltam még. Sose merült fel bennem, hogy rögzíteni kellene valamit. Eddig UPC tányéros volt, annál állandóan eltűnt néhány csatornának a műsor információja. Viszont volt kikapcsolás időzítő, meg a belehetett állítani előre a nézendő műsorokat. Ennél egész jó a műsorújság, csak néha ugrál az időpontok között, ha léptetem a csatornákat benne.
A napokban kötötték be hozzám optikai kábelen, de van néhány gondom.
Kikapcsolás időzítőt nem találok benne. A műsorújságban sem látok olyan lehetőséget, hogy bejelölök egy műsort, és majd átvált arra ha kezdődik. A rádiókat csak a menü > extrák > webrádió útvonalon lehet elérni?
Most elköltözünk Érdről Sukoróra. Itt koaxos szolgáltatás volt, ott pedig állítólag valami DSL. Tudja valaki, hogy milyen DSL és azt, hogy ott hol van a központ?
Azért kérdezem, mert úgy tudom nem mindegy milyen messze van a házamtól a központ. Attól függ majd a szolgáltatás minősége.
Szia! Nálam is hasonló probléma volt, de Én (már régebbi tapasztalatokból kiindulva) minden nap hívtam őket, amíg végre ki nem küldtek egy olyan valakit, aki értett hozzá. Mondjuk nálam összetett probléma volt, mert hiába cserélte ki a 2 éve már kicserélt csatikat (szemmel láthatóan valóban szarok voltak, mondta is a srác, hogy a T-Home a legszarabb, legócskább csatlakozókat használja. Megmutatta milyet kéne. Nekem olyat is rakott fel, teljesen korrekt minőségi cucc volt.) Egyébként 11 éve vagyok előfizető a T-nél és nem volt olyan év, hogy ne kellett volna 2-3 csatit cserélni! Szóval ettől még nem szünt meg a hiba, csak javult. Újra telefonálás napokig, egyszercsak jó lett és jött is az sms, hogy belső készülékhibát találtak. Tehát náluk bent is volt valami gebasz. Addig kell telefonálgatni, amíg jó nem lesz! Nem szabad hagyni! Állítólag ezért fizetjük mindennek a dupláját!!
Igen, koaxon kapom a 250 Mb/s savszélességet! Én is úgy tudtam, hogy koaxon ez már nem megy, sőt a lakhelyemnek megfelelő térerőtérképen is a 150 Mb/s szerepelt. Az ügyfélszolgálatos lány viszont megnézte, és azt mondta az ő nyilvántartása szerint megy a 250! Most, hogy már minden OK, valóban tudja ezt a sebességet!
Elvileg a szerződéskötés utáni 14 napon belül büntetlenül felmondhatom a hűségszerződést, ezt a szerelő is mondta! Nem akarom felmondani, mert egyébként szeretem a Telekomot. Egyet hiányolok, hogy megszüntették a PC -s lakossági műsorújságot. Tudom mobilon megvan, de okos telefont csak ritkán használok, nekem a telefon csak beszélgetésre kell, és jó, ha 5-6 napig bírja 1 töltéssel. Az sem elhanyagolható, hogy a szabadban napfénynél is jól látom a mono butatelefon display -ét. NoteBook -ról viszont bármikor pillanatok alatt, és kényelmesebben tudnám intézni, de hogy ez így kinek jobb? Különben seperc alatt ott tudnám hagyni a Telekomot: a MindigTV szobából kitűnően jön egy 15 centis botantennával, alig nézünk több csatornát, amit ott ingyen kapunk.
Internethez a Vodafone HomeNET -et a cégem fizeti, 50 GB + 150 GB éjszakai adatmennyiségbe igencsak beleférnék. A HomeNET 4G -s modemje ad ki WiFi mellett 1 LAN csatlakozást, (az újabb modemek már 4 LAN -t!) arra rátehetném a PAP2T VoIP adaptert, amely a vezetékes telefont is biztosítja. Az EPHONE -nál nincs havi előfizetés, a feltöltött összegemből csak annyit fizetek, amennyit beszélek. És vezetékes irányba elég jók a percdíjak. Mobil irányba már kevésbé!
Mondtam ,hogy előbb utóbb küldenek egy szerelőt aki tényleg ért hozzá.Nevetséges,hogy a vadonatúj modemeket cserélgetik amikor csak a csatlakozásokat kellene átnézni.Azért nagyon ne örülj ,sajnos mindig történik vele valami.Azt javaslom ha megint elkezd szaggatni és 1-2 napon belül nem múlik el ,akkor hívjad őket.Most,hogy nálad jó a rendszer valószínüleg náluk lesz a hiba és 1-2 órán belül megcsinálják.Régebben én is vártam 2-3 hétig hátha megjavul ,aztán mérgesen felhívtam őket ,mondták ,hogy náluk van a hiba .Gyenge a jel,1 óra múlva jó lett.Koaxon van 250 megás net?Én úgy tudtam 120 a max.
Miután a szakadozás továbbra is jelentkezett, ismét bejelentettem a hibát. Egyben közöltem, ha továbbra is sikertelen lesz a javítási próbálkozás, szolgáltatót fogok váltani, miután szeptemberben úgyis lejár a hűségidőm.
Az ügyfélszolgálatos hölgy azonnal közölte, hogy azt tanácsolja, hogy a jelenlegi 30 Mb/s -os sávszélességemet váltsam át 250 Mb/s -osra, ugyanazért az árért. Nem sokat bíztam hozzá, miután egy IPTV -hez bőven elegendő a 30 Mb/s -os sávszélesség, egyébként is az IPTV teljesen külön szegmensből kapja a jelet. De tudván, hogy a szerződéskötést követő 14. napig büntetlenül fel lehet bontani a hűségszerződést, egy próbát még megér a próbálkozás. A régi Cisco modemet lecserélték egy Sagecom Fast@3686 HGW tipusra. A szerelést követően minden rendben volt, az esti TV -zés azonban meghiúsult, mert teljesen ki volt akadva a IPTV. Másnap reggelre már internet sem volt. Ismételt hibabejelentés. A kiküldött szerelő a lakás helyett meglétrázta az oszlopot. Levágta a kábelről a régi csatlakozót, újat készített, és villáskulccsal meg is húzta a csatlakozót. Azután tájékoztatott, hogy a régi csatlakozás laza volt, és el is volt oxidálva. Tableten megmutatta a vonalamról készült statisztikát: a javítás előtt rengeteg hibás, elutasított csomag volt, utána meg egy sem. És valóban, az évek óta húzódó hiba megszűnt! Egy korábbi szerelő trehány munkája miatt kinlódtam évekig!
A koax kábel nincs szétosztva! A szolgáltatótól érkező koax kábel csak a modembe van csatlakoztatva. Analóg adást nem nézek, csak IPTV -t. A LAN hálózati kábel a modemből átmegy a SetTopBox -ba. A TV -hez egy külön koax megy, egy külön MindigTV -s antennáról. De ezt csak abban az esetben használom, ha baj van a szolgáltató műsorszolgáltatásával! LAN kábel nem megy a TV -re, mert a TV WiFi -n keresztül kapja a jelet. A SetTopBox pedig HDMI kábelen keresztül van összekötve a TV -vel.
Nálam is koax van. Szét van osztva a kábel valahol vagy csak a modembe csatlakozik ? Például a tv-be,hogy legyen digitális adás.Ha igen az gondot okozhat ,mert áramot kaphat a koax és zavarja a modemet.
Koaxon kapom a netet, optikai kábel itt még nincs! Több szerelő, és az ügyfélszolgálat is azt mondta, az IPTV és a NET teljesen külön van választva, nem befolyásolják egymás működését! A Telekom IPTV fórumán is, hivatalosan így nyilatkozott a cég képviseletében a moderátor. Bízom benne, ennyire egybehangzóan, nem hazudhatnak!
Viszont az időnkénti akadozás kellemetlen, a felvételekben is jelentkezik. Hozzáteszem, az utcában én voltam az első IPTV -s, és a hiba már a kezdetekkor is jelentkezett, amikor még más nem volt rákapcsolva! Tehát nem azért szaggat, mert sok előfizetőt kapcsoltak rá egy kábelre! A szaggatás időjárástól függetlenül, csak időszakosan jelentkezik, van amikor hetekig nincs probléma!
Ha nem használod egyszerre a tv-t és a netet nem kellene akadoznia.Milyem sűrűn akadozik ,ilyenkor a modem is újra indul?Milyen kábelen kapod a netet,gondolom koax.
Csak egy beltérim van! Igen a csomagban az IPTV mellett telefon, és 30 Mbit/s -os internetem is van. De amikor TV -zek, akkor nem használok internetet. Egyébként úgy tudom, hogy az IPTV más tartományból kapja az internetet, nem számít bele a másik.
Nekem is régóta van iptv-m ,mindig van vele valami baj.Ha akadozik a kép érdemes hívni őket,van amikor náluk van a hiba ,beállítják aztán pár hétig jó.Ha meg nálad van a hiba jobb hívogatni őket amíg meg nem csinálják.Eleinte csak ilyen modem cserélgetős szerelőt küldenek,aztán ha még továbbra is hívogatod őket küldenek egy szakit aki tényleg ért hozzá.Valószínüleg be kell szerelni 1-2 szűrőt és javul a jelminőség. Több beltérit használsz?Interneted van esetleg az iptv mellé ?
A legelső IPTV -sek egyike vagyok! Kezdetektől problémám, hogy az adás időnként akadozik. Már szerelő is volt kinnt, modemet és STB -t is cserélt, lényegi eredmény nélkül.
Korábban a lakossági műsorújságot a webről is el lehetett érni, sőt felvételeket lehetett beállítani, törölni, szerkeszteni. Ez a lehetőség megszűnt?
Nekem személy szerint az új felület nem tetszik. A korábbi sokkal jobb volt. Tudom ugyan használni, de olyan, mintha a PC után Commodore64 -est kellene kezelnem.
Nálam a tévékészülék és a box közötti váltásnál van gubanc. Venném le a hangot a tévén, máris átmegy a boxra. Volt hogy lekapcsolni is csak a saját távirányítójával tudtam a tévét. A dolog esetlegességét végképp nem értem.
Ha már lépkedtél a nyíllal, akkor egyszer elég számot beírni. Egy adott csatornát nézve, ahhoz hogy számmal elérj egy csatornát és ne kapcsoljon oda, a nyilat kétszer kell megnyomni, azaz a szomszédosra át kell lépned előbb.
Eddigi tapasztalat: kép-a-képben funkció esetén, azaz ha a nyilak nyomkodásával felhozom az alsó infó sávot, és lépkedek a csatornák között, akkor eddig ugrás esetén elég volt egyszer beírni egy csatorna számát, (ha kis képen szerettem volna megnézni, hol tart a műsor) most elsőre visszadob, és csak második beírásra vált az infó sáv és a kis kép az adott csatornára.
Előre nyíllal csak a 3 következő műsor látszik, a többihez már műsorújság kell. Eddig akármeddig előre lehetett menni csak a nyilat nyomkodva is.
Ezek megszokható dolgok, egyedül a kétszeri csatorna beírást találtam hibának.
Viszont előny, hogy az alsó infó sávra rákerült az aktuális idő is.