Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.08.22 0 2 18005

Na pontosan erre gondoltam érdekérvényesítés hiánya címén.

Előzmény: Közlekedésguru (17999)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2023.08.22 0 1 18004

7 db biztos marad, az E6-osok és 5 szóló oktatókocsinak.

Előzmény: fehér atléta (18003)
fehér atléta Creative Commons License 2023.08.22 0 0 18003

Amúgy ezek a C2-esek már egytől-egyig elhagyták az országot, vagy egy részük még itthon van?

nemeza Creative Commons License 2023.08.22 0 3 18002

Semmivel sem volt jobb, mikor vártak az új beszerzésre ezért életveszélyes kocsik jártak mindenfelé.

Vagy az on HSJk a manuális váltójukkal, az ajtófék nélküli ajtajaikkal fapados üléseikkel..

 

Előzmény: torqmatic (18001)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.22 0 4 18001

az Arriva meg legfeljebb felárazza az ajánlatában ezt is.

 

Hát az tényleg nagyon jó lett volna, ha lehúzzák a fővárost anyagilag... Miért is?

Nem az a baj, hogy nem lehet buszt kapni a piacon; ha lenne pénz, akkor ennyi erővel vehetne a BKV zsír új Citarókat is. Éppen elég ez az ITK féle bérlős tender, mert addig OK, hogy most lett egy csomó új busz, csak arról nem szól a fáma, hogy milyen áron. Te is vehetsz vagy bérelhetsz nagyon szép és jó, akár használt, akár új autót, ha akarsz, a kérdés, hogy ki tudod-e gazdálkodni és ha igen, akkor is megéri-e neked.

Én nem a 10 éves használt buszok után vágyakozok, hanem inkább egy felelős cég- és városvezetésnek tudnék jobban örülni...

Előzmény: Közlekedésguru (17999)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.22 0 0 18000

A hozzászólásodban egy lényeges szó van, az SZVSZ.

Kb tök mindegy, hogy te vagy bármelyik random közelekdésbarát mit gondol, nem ti vagytok ott döntési pozícióban, a cég vezetői - akik amúgy valószínűsíthetően nem segghülye emberek - így látták jónak (okkal) és pont.

Előzmény: Dante001 (17995)
Közlekedésguru Creative Commons License 2023.08.22 -1 12 17999

Politikailag az néz ki hülyén, hogy képtelenek beletenni a szerződésbe egy olyan opciót, hogy elővásárlási jog. Ha kell, megvesszük, ha nem kell, nem, de legyen lehetősége a fővárosnak a megvásárlásra. Ehhez nem kellett volna jósnak lenni, hogy 10 év után is jól jönnének a 10 éves BKK-specifikus buszok, az Arriva meg legfeljebb felárazza az ajánlatában ezt is.

 

Nem az a gáz, hogy kifizetik szolgáltatásként a buszok árát nyereséggel, majd megveszik a buszokat is maradványértéken*, hanem az, hogy erre egyáltalán nem is gondolt a megrendelő BKK. Nekem nem voltak a kedvenceim a C2-esek az érintéses leszállásjelzők (baromi sok téves leszállásjelzés) meg az erős fék miatt (sokára szokták meg a járművezetők, egyáltalán nem volt kellemes utazni rajtuk), de kétségkívül Volvo/Van Hool terén lett volna mit velük kiváltani.

 

*átlag utast úgyse érdekli ennek háttere...

Előzmény: torqmatic (17991)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.08.22 0 6 17998

Viszont ahogy elnézem, ők emelt szinten fosnak attól, hogy valamilyen úton-módon kirakja őket a főváros. Ez abból a szempontból még érthető is, hogy a hazai tevékenységük nagy része a BKK-alvállalkozásra korlátozódik, az állam és a volán pedig (szerintem egyébként nagyon is helyesen) nem rohan piacot nyitni a helyközi közlekedésben, mint az ökör. Itt inkább az a kérdés, hogy a szektor többi szereplője mennyire (volt) képes az asztalra csapni - eddig az derült ki, hogy jelenleg egyedül az Arriva képes, valami egészen pofátlan arányban.

 

Persze azt is érdemes számba venni, hogy attól még, hogy BKK-specifikusak, akkor is 10 éves buszokról lett volna szó. Az egyetlen (egyébként egyáltalán nem elhanyagolandó) előny a viszonylag ismertebb előélet, illetve az, hogy gyakorlatilag egyik napról a másikra ki lehetett volna adni őket forgalomba, csak a logó változott volna az oldalukon.

Előzmény: Nbbarcs (17996)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.08.21 0 3 17997

Ez mondjuk már inkább Röttgenék üzletpolitikájától függ.

Választhattak volna olyan stratégiát is, hogy úgyis elpasszolják külföldre három-négy buszonként - most ez történik. Nem halnak bele, valaki minden szarukat megveszi előbb-utóbb (ahogy pl. a fehérre fényezett pár éve berlini alvállalkozós Lion's Cityket is).

De választhatták volna azt is, hogy igenis ragaszkodnak ahhoz, hogy a kedves eladó legyen szíves nem korlátozni a szabad piac törvényeit, mondván, a pénz az pénz, bárhonnan is érkezik - hiszen ezekért a buszokért a magyar szolgáltatók (leginkább a BKV) szinte kapkodnának, innentől kezdve pedig még akár feljebb is csavarhatják picit az árat nekik, mint amennyiért bámely noname európai buszos cég vásárolna a pakkból. Hogy ez miért nem így történt, az az ő dolguk. Vagy nem ismerték ennyire behatóan a hazai buszos viszonyokat, vagy nem is érdekelte ez az irány őket. Ez van, ennyike.

 

Előzmény: Dante001 (17995)
Nbbarcs Creative Commons License 2023.08.21 0 4 17996

Az 1-es ponthoz:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165101501&t=9157561

 

Tegyük fel, hogy a BKV jelenlegi járműparkjából csak a 412, C1, dízel Volvo, és az AG318 a csereérett. Conecto, NewA/AG, V127/187/Modulo, hibrid Volvo mind tökéletes. (Nyilván nincs így, de tegyük fel.)

 

Ebben az esetben 16+65+16+29=126 szóló és 19+19+102=140 csuklós buszt kellene lecserélni. Ennek éppen csak a felét tette volna ki ez a C2 mennyiség. Ha azzal számolok, hogy az "új" buszok több régit válthatnak ki, mert megbízhatóbbak, még akkor is maradt volna bőven csereérett jármű, a következő blokk (Conecto+MAN) szerződésének lejártakor sem fenyegette volna veszély egy újabb kiszervezéses hosszabbítást. Vagy te látod realitását, hogy ennyi új buszt leakasszon a BKV a közeljövőben? Mert szerintem a kiszervezések "visszacsinálásának" még jópár év(tized)ig nincs realitása. Másrészt: Mióta is van Arriva (előtte Transman) Budapesten? 1999? Nem hiszem, hogy lenne olyan politikai oldal, akivel rosszban lennének. (Persze az is igaz, hogy az üzlet nem hit, és pláne nem az én hitem kérdése...)

 

A 2-3 ponthoz: Ez az Arriva-t bőven hidegen hagyhatja. Ők már eladták a buszokat, a pénzüknél vannak, nekik aztán tökmindegy, hogy az általuk már eladott buszt milyen feltételekkel veszi meg a vevőjüktől a BKV (vagy éppen más), és ezt a manővert hogyan adja el itthon politikailag. Ez nem lehet indoka annak, hogy kikössék hogy Magyarországra nem adhatja tovább a vevő.

Előzmény: torqmatic (17991)
Dante001 Creative Commons License 2023.08.21 0 7 17995

Eladhatták volna a magáncégnek az ominózus kitétel nélkül is, hogy nem értékesíthetik belföldre a kocsikat.

 

Ezek az Arriva pozícióját szvsz. semmilyen szinten nem tudták volna csorbítani, tekintve hogy éppen most kezdték meg a következő 8+2 évre a szolgáltatást, addigra meg már a szóban forgó C2-esek se lesznek sehol.

Előzmény: torqmatic (17991)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 17994

Köszönöm!

Előzmény: IAtilla (17993)
IAtilla Creative Commons License 2023.08.21 0 0 17993

Csak a szokásos, személyzethiány.

A 7E-ről és a 20E-ről pótolták, utóbbi volt a csuklós MAN.

Előzmény: A210 820 08 21 (17990)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.21 0 0 17992

Azt kétlem, hogy nyáron ne lenne elég kiadható busz, nyilván pótolt valamilyen okból.

Előzmény: A210 820 08 21 (17990)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.21 -1 3 17991

Ez nem két haver, hanem konkurencia, ők pénzt akarnak keresni, nem a másikkal jófejkedni, főleg a saját kárukra. OK, eladják a buszokat a BKV-nak, aztán kitalálják a városházán, hogy busz van, új tendert nem írunk ki, a feleslegessé vált arrivás sofőröket átvesszük. Bezárni a kócerájt szerinted nem fájna? Senki nem mondta, hogy itt az arrivának ezentúl fix helye van itt örökre...

Másrészt ez nem úgy megy a BKV részéről, hogy "megvesszük", hanem ha a pénz még meg is van, akkor is közbeszerzést kell kiírni, az arrivának azon el kell indulni, megtámadják, eredménytelen lesz stb, lehet, hogy hónapokig, vagy akár évekig is elhúzódik mire a pénzükhöz jutnának, akkor mit szarakodjanak? Sokkal egyszerűbb egyszerre eladni az egészet egy magáncégnek.

És harmadrészt, politikailag az is elég hülyén venné ki magát, hogy először bérlik, majd az élettartamuk vége felé meg is veszik ugyanazokat a buszokat, ergó kétszer fizetik ki őket...

Előzmény: Dante001 (17986)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.08.21 0 0 17990

Ha már Arriva, vajon mit keresett ma reggel hatkor egy új csuklós Manci a 124-esen, ahol legtöbbször a kétajtós is feleslegesen nagy?

Nem volt kiadható szóló, vagy pótolni ugrott be egy sofőr a "saját" járgányával?

A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.08.21 -1 1 17989

Mindegy, milyen a BKV, az Arriva azért jött ide és addig marad itt, amíg a politika így látja jónak. Az okokról mindenkinek lehet elképzelése, de ezek nem tartoznak a topic témájához.

Előzmény: torqmatic (17985)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.08.21 0 2 17988

Ez érthető, de egyben azt is kiválóan megmutatta, hogy senki más nem nézte itt érdemben a saját érdekeit, beleértve a BKK-t, a BKV-t, a fővárost, de kismértékben talán még Röttgenéket is.

Előzmény: torqmatic (17985)
nemeza Creative Commons License 2023.08.21 0 3 17987

Nekik érdekük egy gyenge BKV, mert addig biztos helyük van.

Előzmény: Dante001 (17986)
Dante001 Creative Commons License 2023.08.21 0 6 17986

Ebben nekik mi volt az érdek? Ha ugyanannyi pénzért megvették volna itthon, az fáj?

Előzmény: torqmatic (17985)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.21 -1 0 17985

Mert? Nem szeretetszolgálat ez, szerintem logikus és érthető, hogy a saját érdekeit nézi a cég.

Előzmény: Alexander Pistoletov (17984)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.08.21 0 0 17984
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.08.21 0 1 17983

Engem a 665-ös és a 667-es kerget őrületbe.

Előzmény: .BPO-346. (17977)
MOS-265 Creative Commons License 2023.08.20 -1 4 17982

Undor akarom mondani Andor utca igénytelenségbe Kelenföldön is túltesz😂😂😂 NCA-502-n leülni nem lehet olyan retkes szar😂😂😂

nonick7 Creative Commons License 2023.08.20 0 0 17981

Mert az nem közszolgáltatás, hanem ingyenes tesztbusz.

Előzmény: Peti817172M (17980)
Peti817172M Creative Commons License 2023.08.20 0 0 17980

És miért kell a tesztelés miatt külön viszonylatszámot adni (e210)?

Előzmény: Törölt nick (17976)
torqmatic Creative Commons License 2023.08.18 0 2 17979

Az Iveco tudtommal hivatalosan is csak tegnapig járt volna, az MAN-nek meg a kijelzője szarakodik továbbra is. A BKK azt találta ki, hogy ha a kijelző nem jó, akkor ne is menjen, szerintem emiatt nem erőltetik.

Előzmény: Aron_son (17978)
Aron_son Creative Commons License 2023.08.18 0 0 17978

Közlekednek? Az MAN-t múlt hét óta nem lelem, az Ivecót kedden láttam.

Előzmény: Törölt nick (17976)
.BPO-346. Creative Commons License 2023.08.16 0 0 17977

A HY-803 és az MH-644 balesetesek, ezt már tudom... de valaki mondja meg, hogy mi lelte a HY-824-est! Mivel "hazai vonalas" kocsi (220), így baromira érdekelne... Július 6 óta nincsen utcán. :/

Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2023.08.09 0 3 17976

Az egyik az elektromos Lion's City, a másik pedig egy Iveco e-Way. Utóbbival utaztam is ma.

Előzmény: GST-616 (17975)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!