Üdvözlöm az idelátogatót! Ezen a fórumon szeretném azon motorokat bemutatni, melyeket egy helyre fixen letelepítve használtak elődeink. Azért hoztam létre ezt a topikot, hogy kötetlenül beszélgessünk mindazokkal akiket ez a téma érdekel vagy netán gyűjtéssel s restaurálással kívánnak foglalkozni.
Eladóvá vált ez a háromkerekű. Nem én készítettem, annyit tudok róla, hogy egy V 2 hengeres stabilmotorral lett összeépítve ez a Cezet. Haditechnikai motorja van. Többet nem tudok róla.
Ára: 80.000.-Ft. Géptáblát beszámítok, illetve géptáblákért elcserélhető.
Esetleg valakit érdekel egy Hatz BS 75 típusú motor?
A motor darabokban van /nem veszel zsákba macskát/. Hajtókar csapágy kiverődött, főtengelyt köszörülni kell,- továbbá lelopták róla az adagolót. A többi része kifogástalan. 45 000 Ft-t gondoltam érte.
Sziasztok, Érdeklődöm, hogy van-e valakinek asztalon/bontva Csepel KL125/1 főtengelye, ami alapján hajlandó lenne pár méretet lemérni és megadni nekem? Köszönöm!
jonapot mindenkinek érdeklödnék valakitöl hogy van egy rapid szuper kisgépem ebe álitolag mag 1040 motor van az lenne a kérdésem hol találok hozája alkatrészt . a válaszukat elöreis köszönöm.
A behordó nem darabol, távol vannak egymástól a bordák, ez ezért kell, hogy ha több szalmát nyel be mint amit el tud venni a dugattyú, akkor a külső íven visszahordja a visszahordott anyag fenntartja az újat ezért nem szorul be, persze egy bizonyos határon belül. A hengeren úgy vágtam ki a rést, hogy a dugattyú az utolsó harmadában nyomjon, két okból. Az egyik ok, hogy akkor már a nyomóerő maximuma felé járjon, a másik ok, legyen annyi helye, hogy az alsó holtpont felé mozogva képezzen vákuumot ami beszívja a szalmát. Ezt sikerült is elérnem még por sincs. A vágást a rés a fölső holtponti oldalán végzi a dugattyú peremével a rés azon oldalát fölraktam keményfémmel, hogy éltartó legyen.
Naparaforgó olaj sajtolásban van tapasztalatom, ez jól jött a szerkesztésnél, és méreteket sem a véletlen adta, hanem a számokból indultam ki, és ahhoz kerestem alkatrészeket. A leírások szerint a prés 200 bar körüli nyomást igényel. A hagyományos dízelnek a robbanáskori végnyomása 90 bar körül van, a MIA dugattyú 95 mm átmérő a felület 6359 nmm a vasdugattyú felülete 3015 nmm , úgyhogy elvileg tudja a 200 bar nyomást az eredetinél nem nagyobb főtengely terheléssel. Sőt mivel nincs robbanás kisebb lehet az igénybevétel, ugyanis a felhasznált majdhogynem kidobandó főtengelyen komoly kopás van, de ennek ellenére sem ad kopogó hangot, kivéve ha elakad, de akkor leállítom. Szóval úgy hiszem ha találok valami jóval nagyobb régi dízelt és tartom az arányokat akkor nem lehet gond. A Le igény biztos megnőne, de azzal együtt járna a teljesítmény növekedése is, legalábbis bízom benne. Persze nincs rá garancia, hogy mindent fölszorozva ugyanúgy fog működni mint a kisebb. Mivel sehol nem találtam a neten sem ilyen szerkezetet ezért csak saját magam tudok róla meggyőződni, ha szerkesztek egy nagyobbat.
Különben ezzel is el lehet lenni saját használatra, ma délután csináltam 5 zsákkal. A számok és az eredményt itt találod.
Én egy törött MTZ főtengelyben és egy átmérő 50 mm hidraulikus munkahengerben gondolkodtam. Meg volt egy K 25 -ös lendkerekem,( az is elment a MÉH-be) Meg K 25 hajtókarom. De sehogy sem passzolt össze. Így azután lemondtam róla. Tetszik ahogy összekombináltad, főleg az a daraboló- behordó szerkezet. A vastagabb átmérőt nem javaslom mert aránytalanul megnőne a Le. igény, és a főtengelyt meg a hajtókart is nagyon megterhelné. Én is gondolkodtam egy ágdaráló, brikettálló kombón, az is kb ezen az elven működne.
Amugyis a lenyeg a mukodes. Hasznalhato vagy sem, ha nem mondok valosat csak magamat csapom be, mivel csak sajat celra keszult. Ha meg meg valaki kedvet kap hozza, nem kotelezo vakon kovetnie. :DDD
Maga az ötlet nálam sem új, anno állattenyésztéssel is foglalkoztam onnét a sok maradék szalma. No meg a növénytermesztés, a bálázóm még megvan, az új bála sem gond. Viszont ahogy nézelődtem a megvásárolható gépek drágák, 14-18 % szalma nedvességtartalom kötött érték, ezért fedett tároló szükséges, az aprítás energiaigényes, szóval a megtérülése kérdéses. Akik pedig belekezdtek iparszerűen, értékesítésre, mind fölhagytak vele, gondolom nem véletlenül. A bálás kazán sem jó megoldás, a kisbála macerás, és pont akkor (nyáron) kéne több ember keze munkája amikor leginkább kevés a fölös idő, ráadásul a kisbála nem igazán ég jól a hideg vízzel körülvett falú kazánban, no meg nem kazánba kell.
Aztán van már vagy 20 éve, hogy a szemétből hazahoztam egy benzines MIA motort, állt a sarokban, tavasszal jött az ötlet fölteszem egy aggregátorra, innét indult. Azóta szedegettem össze alkatrészeket javítok másoknak, stb.... A hosszú löket adta a lökést, egy nagy sebességű dugattyús prés szerkesztéséhez, ami reményeim szerint nem igényel majd előzetes aprítást, a gyors dugattyúmozgás miatt pedig nem kényes a szalma állagára. Az elgondolást a tett követte. :) Pénzembe nem került csak némi vasmunkába, nem túl igényesen csak úgy összehánytam a próba kedvéért. Ez a történet.
Valóban a teljesítménye viszonylag szerény, de ha körülnézel a neten, hasonló 25-50 kg/óra teljesítményűek az alsó határ amely megvásárolható. De nem is ez a lényeg, ez saját tervezésű kísérleti darab, azokból az alkatrészekből készült ami elfekvőben kéznél volt. Most már, hogy működőképességét bizonyította az elv, hogy sok szempontból igénytelen a fellelhető más gyári gépekhez viszonyítva, tudok készíteni egy jóval nagyobbat.
Ha a matekot nézed akkor a befektetett energia pont hogy nem sok, óránként 1 liter gázolajat vesz ki a motorból. A tüzelő értéke úgy tűnik tán valamivel jobb is mint a környékünkön kapható fabriketté, 15 kg fabrikett ára 1400 Ft, ha ebből az árból leveszem a gázolaj árát az kb. 330 Ft áfa nélkül akkor durván 1500-2000 Ft-os órabérben ügyködök. Ez nem olyan gyenge kereset, főleg télen amikor nem nagyon akad munka.
Egyébként a tervem 100 mm körüli pogácsa átmérő, oda már lényegesen nagyobb garat készíthető stb...... Csak be kell szereznem a szükséges dolgokat, ennyi. :DDD
Hát ha ez a koma ha tartana 20 kecskét annyi idő alatt azok is szarnának egy talicskával ilyen galacsint!
Komolyra fordítva, a befektetett energiának azért többet kellene kihozni! Erről még gyerkkorom matek órájk nutnak eszembe, hogy abba a képzeletbeli gépbe bedobtuk a számokat ilyen garaton keresztül!:))
Belenéztem, egy igazi ritkaság, szerintem ez a motor még bontatlan gyári (volt), a főtengelye alapméretű, sehol nem látszik a csavarokon, hogy szerelték volna, a főtengely csavarjaiban lévő sasszeg sablon szerűen lehajtva ahogy csak a gyárban szokták. A dugattyú hüvely, hengerfej, szelepek szinte kopásmentes. Viszont a főtengely csapágy egy kissé lóg de a tengelyt még nem kell köszörülni 0,05 mm az ovalitása viszont a perselyek cserések, a dugattyúcsapszeg furata hulladék és a hajtókarszem perselye szintén. Úgy tűnik a dízelnek ez gyenge pontja, amelyekkel találkoztam eddig azoknak mind odavolt ez a része, míg a benzinesek nagyjából egyenletesen kopnak el.
Igyekszem minden alkatrészét megmenteni a dugattyút is megperselyeztem, de most egyelőre ennyi, mert más munka van. Pár kép az eddigi ténykedésemről.