Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2023.12.26 0 0 33864

Az első kettő az a pályafenntartáshoz tartozó üzemi kocsi, ezek sorozatjele az Yp vagy Ypl, ha lakókocsi - ez utóbbit gyakran adták nem lakókocsinak is.

 

Ebben a számozási rendszerben* a 6xxx és 7xxx sorszámú kocsik voltak a pft-sek.

 

*Ez a 30 55 116/117/536/537/706/707 xxxx számozást jelenti, később a 30 55-ből 40 55... (2- vagy 3-tengelyes) vagy 80 55... (4- vagy több tengelyes) lett.

 

A két konkrét kocsi:

 

30 55 117 7226-4 - ex-156 8258-4    valószínűleg Yp

 

30 55 117 7313-0 - ex-24-24 598-0   valószínűleg Ypl

 

@gumidani: majd megnézem a pár hete (hónapja?) kérdezett kocsikat is...

 

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (33861)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.25 -1 0 33863

Köszönöm!

A másik két kocsit Y kezdettel sejtem.

Előzmény: róbertke (33862)
róbertke Creative Commons License 2023.12.24 0 0 33862

MÁV Ggs 42 55 147 0549-9 

 

MÁV Zaekks 31 55 794 6059-2 

 

MÁV Es 22 55 552 4602-7 

Előzmény: Felek Ferenc (33861)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.24 -1 1 33861

Tisztelt csoporttagság!

Betűjelzések lenne a nyomozati anyag a '80-as évekből:

 

? 30 55 117 7313-0 

? 30 55 117 7226-4 

? 42 55 147 0549-9 

? 31 55 794 6059-2 

? 22 55 552 4602-7 

rezgaras Creative Commons License 2023.12.20 -1 2 33860

Több jellegrajz is van, de ahogy néztem igencsak hasonló kocsik. Vagyis az egyes jellegszámok között csak minimális változtatás történt. Esetleg csak a belső berendezést érintette.

Előzmény: Felek Ferenc (33858)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.20 -1 2 33859

Na, akkor ez most melyik?

Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.20 -1 0 33858

Csak hasonló:

Előzmény: gumidani (33857)
gumidani Creative Commons License 2023.12.20 0 0 33857

Ha netalántán volna egy nálamnál jobb képességű valaki, aki többet tudna kicsiholni ebből a rajzból, azt kérem, hogy aktivizálja magát! 

Előzmény: Zsivany3 (33856)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.12.20 -1 1 33856
Előzmény: alkotasu (33855)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.19 -1 2 33855

Ha valaki akar keresgélni a Drezdai Közlekedési Múzeum képei között, azt itt megteheti (van teherkocsi is bőven, de sok más is):

https://sachsen.museum-digital.de/objects?style=grid&s=tag%3A10316&&style=grid&startwert=0

nazareth Creative Commons License 2023.12.19 0 2 33854
Előzmény: alkotasu (33853)
alkotasu Creative Commons License 2023.12.19 -1 2 33853
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.15 -1 3 33852

Köszönöm szépen!

Kicsit kezd kirajzolódni a kép számomra:

 

MÁV Du 61 xxx - A régi MÁV kocsik közé besorozott vagonok

 

MÁV DCu és DBu 63 0xx - a személyszállító szakasszal ellátott vagonok

 

MÁV Dnu 65 xxx és 66 xxx - A nem túl régi MÁV kocsik közzé besorozott vagonok

 

MÁV Dnyu 67 xxx - A 3 tg. MÁV kocsik ? közé besorozott vagonok

 

A "rendes" MÁV paklik 1968-ban történt UIC pályaszám rendszerbe történő kalauzkocsi átszámozása

 

MÁV Dtz   63 000 > MÁV Dtz   94-23 000

MÁV Dnz  64 000 > MÁV Dnz   94-20 000

MÁV Dnz  67 000 > MÁV Dnz   94-22 000

MÁV Dhz  68 000 > MÁV Dnz   94-24 000

MÁV Dhlz 69 000 > MÁV Dhlz  94-29 000

 

 

Előzmény: gumidani (33851)
gumidani Creative Commons License 2023.12.15 0 2 33851

DB 63025 Oppeln kocsi a hidászdaru mellől

Előzmény: gumidani (33850)
gumidani Creative Commons License 2023.12.15 0 1 33850

Dnu 65xxx

 

Dnu 65xxx fortepan_262123

 

Dnu 6571x

 

Du 61220 francia eredetű

 

Du 61289

 

Du 61962

 

 

Előzmény: gumidani (33849)
gumidani Creative Commons License 2023.12.15 0 1 33849

DCu 63032

 

DC 63011

 

Ezen csak látszik, hogy nem hazai eredetű

 

DB 63018

Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.15 -1 0 33848

Külföldi eredetű paklikocsik:

 

Pályaszám                     Eredet                      Megjegyzés

MÁV Du 61 226

MÁV Du 61 836             ex. DRG Pwi 14

MÁV Du 61 941                                              1958.VII.29. Sümeg, baleset

MÁV Dnu 66 804

MÁV Dnyu 67 139          ex, FS

 

Tisztelt csoporttagok! Bárkinek bármi egyéb információ?

 

FejesAntal Creative Commons License 2023.12.14 -1 2 33847

A szerkocsi szinte biztosan új, vagy újított, a mellgerendáknál sérülhetett, ezt pótolták felhegesztett elemekkel, a szerkocsi főkeretén pedig egy boszniai acélmű neve van belehengeelve. Ez nem eredeti, nyilvánvaló.

Előzmény: róbertke (33836)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.13 -1 0 33846

A tengelytáv megegyezik.

Előzmény: Atis57 (33844)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.13 -1 0 33845

Sajnos egyetlen pályaszámra lebontott átépítést sem tudok virítani... :-(

Előzmény: Atis57 (33844)
Atis57 Creative Commons License 2023.12.12 0 2 33844

Szia!

 Esetleg ezen  a G kocsiból?

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (33841)
Zsivany3 Creative Commons License 2023.12.12 -1 0 33843

Vajon az első miből lett?

Előzmény: Balázs1a (33842)
Balázs1a Creative Commons License 2023.12.12 0 4 33842

Igen, mind a 6 kocsiról:

 

 99 55 9580 502-0

 

 99 55 9580 561-6

 

 99 55 9580 562-4

 

 99 55 9580 563-2

 

 99 55 9580 571-5

 

 99 55 9580 572-3

 

A kocsik adatai, mivel nem egyformák:

 

502-0

(- 13,79 m -), 38,2 m2 felület, 19 200 kg, R = 60 m, REV Sv 04.11.16.

 

561-6

(- 19,90 m -), 51,1 m2 felület, 21 400 kg, R = 75 m, REV Sml 15.06.16.

 

562-4

(- 19,90 m -), 51,1 m2 felület, 22 200 kg, R = 75 m, REV Sml 15.06.16.

 

563-2

(- 19,90 m -), 51,1 m2 felület, 22 000 kg, R = 75 m, REV Sml 15.06.16.

 

571-5

(- 12,24 m -), 34,0 m2 felület, 18 600 kg, R = 90 m, REV Sv 04.04.17.

 

572-3

(- 12,24 m -), 34,0 m2 felület, 18 550 kg, R = 90 m, REV Sv 04.04.17.

 

Közülük 3 kocsit a budapesti székhelyű, baracskai telephelyű Decom Kft. szállított, 2016-ban, 70 millió forint + ÁFA ellenében, ott elérhető a közbeszerzési eljárás anyaga. A kiírási paraméterek alapján az 561, 562, 563 lehetett ez a hármas.

Előzmény: Maci1986 (33830)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.11 -1 3 33841

MAGYAR NEMZET, 1959.VIII.6.-i lapszám:

Hogyan lesz a G-ből S és naponta 5000 svájci frank megtakarítás

Előre bocsátjuk, a G nem iskolai dolgozatban, matematikai feladványban változik át S-sé. Bár ez is sok fejtöréssel, szellemi és fizikai munkával jár, legalább annyival, mint egy sokismeretlenegyenlet megoldása. A G és az S feladvány főszereplői vasutas dolgozók és kiöregedett tehervagonok. A két héttel ezelőtt tartott országos szállítási értekezleten Kossa István közlekedés- és postaügyi miniszter felhívta a szállíttatók és a vasutasok figyelmét a szervezettebb, egybe hangoltabb munkára, hogy a kocsihiányról eredő nehézségeket a megnövekedett többletszállításoknál a minimálisra csökkentsék. A miniszter hangsúlyozta, hogy különösen nyitott kocsikban nagy lesz a hiány. A MÁV fedett teherkocsijainak egy része elöregedett. Bár a futómű és az alváz még jó állapotban van, a kocsiszekrény túlhaladta korát. Ez már a múlt évben is jelentkezett, de még inkább megmutatkozik az idén. A minisztérium 7. gépészeti szakosztályán már régebben foglalkoztak a gondolattal: mi legyen ezekkel az »alul« még jó, de »felül« már kiöregedett teherkocsikkal. A kocsik szekrényváza annak idején vékony anyagból készült, időközben megette a rozsda és kicserélésük tetemes mennyiségű acél- és faanyagot vesz igénybe. A javításuk nagyobb összegbe és hosszabb időbe is telne, ugyanakkor ezekre a fedett kocsikra nincs olyan mértékben szükség. A MÁV a külföldről beszerzett új fedett tehervagonokkal javított egy keveset fedett vagonparkján, ezzel szemben az ásványi anyagok, zúzalék kő-, érc- és szénszállításhoz mind több nyitott kocsit igényelnek a szállíttatók. A MÁV-nak az S-jelű kocsifajtából több ezer hiánya van. A 7/B és 7/D osztály műszaki dolgozói javasolták: alakítsák át az öreg, már nem javítható fedett kocsikat S kocsikká. A MÁV szállítási feladatai egyre növekednek. Az ősziforgalom olyan méretű lesz, amilyen még nem volt. A nyitott kocsik hiánya az őszi forgalom sikerét veszélyezteti. Ezért döntött úgy a szakosztály, hogy az átalakítást el kell végezni. A gépészeti szakosztály kommunista aktívája magáévá tette ezt az ügyet. A Szolnoki Járműjavítóban öt nap alatt elkészült az S kocsi mintapéldánya. A fedett teherkocsiszekrény vázát olyan mértékben sikerült átalakítani, hogy csak minimális új acélanyagot használtak fel. A szakosztály vezetője Szolnokra meghívta a Landler Jenő Járóműjavító, a Debreceni, Szombathelyi, Székesfehérvári és Miskolci Járóműjavító Vállalatok vezetőit, főmérnökeit és a tapasztalatcsere megbeszélésen elhatározták, hogy az 1000 fedett kocsit átépítik nyitottá. A vasutas műszaki és fizikai dolgozók összefogása, lendületes munkája eredményeként július 29-ig 120 kocsi készült el. A hat járóműjavító vállalat dolgozói a kongresszusi versenyein felajánlották, hogy szeptember 30-ig 600 kocsit alakítanak át és október 20-ig az utolsó 400 kocsit is átadják a forgalomnak. Az 1000 nyitott teherkocsival az őszi forgalomban 400 000 tonna áruval többet lehet elszállítani. Az 1000 darab S- jelű tehervagon fokozatos üzembehelyezésével sok valutát takarítanak meg az országnak. Az ezer vagon bérleti díja, ha a kocsikat külföldről kölcsönözte volna a MÁV, naponta 5000 svájci frankot tett volna ki.

 

Előzmény: Felek Ferenc (33840)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.11 -1 3 33840

FEJÉR MEGYEI HÍRLAP, 1959.IX.11.-i lapszám:

Ezt az eredményt már az újabb munkafelajánlás hozta létre. Augusztus elején a kommunisták és az élenjáró dolgozók tanácskozásán született meg a párt felajánlás a kongresszus tiszteletére. Az újabb ígéret szerint a termelékenységet további másfél százalékkal növelik és az előirányzott 80 Su teherkocsi átalakítás helyett 140-et alakítanak át két hónap alatt. Az átalakítási munkálatok határidejének lerövidítése, illetve a kocsik darabszámának növelése szintén...

 

VAS NÉPE, 1959.X.22.-i lapszám:

Az őszi forgalom lebonyolítására a vasútnak sok kocsira van szüksége. Sok tégla, cement, vasbeton vár elszállításra. Ezért a kocsiosztály augusztusban és szeptemberben tervfeladatként kapta 60 darab kiselejtezett, rossz állapotban levő Gu jelzésű teherkocsi átalakítását Su jelzésű nyitott kocsivá. A felsőbb szervek még közölték: ahány kocsival többet elkészítenek, annyiszor ezer forint üti a dolgozók markát.

 

ÚJÍTÓK LAPJA, 1960.IV.10.-i lapszám:

„Elöregedett, nem MÁV-szabványú, fedett szekrényű teherkocsik átalakítása nyitott kocsikká.” Magyarul arról van szó, hogy több ezer régi, fedett teherkocsi gördül a síneken szerte az országban. Szükség van rájuk, főként az őszi csúcsforgalom idején. Azaz, sokszor csak szükség lenne, mert gyakran üzemképtelenné válnak, javításba kerülnek, s nincs hozzájuk alkatrész, százszámra álltak a javítókban, s kerültek kiselejtezésre. Ébneth Sándor azt javasolta, hogy mivel a teherkocsiknak csak a felső, szekrény része vált használhatatlanná legtöbbször, az alvázak még jól használhatók, alakítsák át a kocsikat úgynevezett nyitott kocsikká, amelyekkel gépeket, cukorrépát, követ, pályaépítési és egyéb anyagokat lehet szállítani. Már az 1959. őszi csúcsforgalomra több, mint ezer ilyen teherkocsi átalakítását végezték el a járműjavítókban, idén is legalább ugyanannyi átépítését tervezik. Ébneth Sándor újítási javaslata tehát megvalósításra került. A társadalmi érdek gyorsan érvényesült. Nemcsak az egyébként kiselejtezésre került kocsikat lehetett felhasználni, hanem az új, nyitott, vagy pontosabban alacsonyfalú teherkocsik — amelyek a régi anyag fel- használásával készültek, új formájukban is jól megállják a helyüket, s az őszi csúcsforgalom sikeres lebonyolításában is nagyon fontos szerepet töltöttek be.

 

MAGYAR ÁLLAMVASUTAK HIVATALOS LAPJA, 1960.VII.30.-i lapszám:

2. 1000 db Gu sorozatú kocsinak lehajtható homlokfalú alacsony oldalfalú nyitott kocsira való átalakítása a 101700/1960. I/7.D. sz. rendelet 41. pontja szerint.

alkotasu Creative Commons License 2023.12.11 -1 3 33839
Előzmény: róbertke (33837)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.11 -1 2 33838

ÚJÍTÓK LAPJA, 1954.VIII.20.-i lapszám:

 

627. Linoelátos lenolaj-kence helyett alkidműgyantás kence használataSásdi István és társai újítása (MÁV AnyagvizsgálóIntézet)A MÁV tehervagonok festésétlenolajkencés bauxit- vörös festékanyaggal végzik. Az újító-brigád a festékanyag pótlására egy újítási javaslatot nyújtott be. A javaslat lényege az, hogy az eddig használt lenolaj- kence kötőanyag helyett félig száradó olajból — napraforgó, dohánymag, kenderolaj — készült alkid műgyanta kötőanyagot használ. Az új anyag minőségileg megfelelő, ezen túlmenően pedig felhasználásánál anyagmegtakarítás is mutatkozik. A javasolt festékkompozíció alkalmazása esetén egy „G” típusú kocsinál tetőmázolás nélkül a következő megtakarítás mutatkozik.A lenolajkenés bauxitvörös festék helyett egy kocsi festésénél a javasolt festék-kompozíció alkalmazásával 1 kg alkidos bauxitvörös és 0.25 kg szárítókence takarítható meg, de a lényeges megtakarítás külföldi nyersanyagban érhető el.

róbertke Creative Commons License 2023.12.09 -1 3 33837

Utána érdeklődtem német fórumon a BR42 -nek.

1943-ban kezdték el a gyártását, majd a háború után 1949-ben fejezték be. 

Henschel és Sohn (2) 

Maschinenfabrik Esslingen (Németország - 87db) 

Schichau-Werke (Lengyelország - 200db)  

Berliner Maschinenbau (volt Schwartzkopff - 308db) 

Lokomotivfabrik Floridsdorf ( Ausztria - 338db) 

Összesen 935 mozdony. 

Nincs információ, hogy a szerkocsikat külön tartották nyílván. 

Szovjetek miként tartották nyílván a zsákmányolt mozdonyokat, arról sincs információ. 

Előzmény: Felek Ferenc (33835)
róbertke Creative Commons License 2023.12.04 0 0 33836

424,001 az 1924-es elkészültétől mennyi változtatáson, futómű- és fődarab cserén, szerkocsi cserén stb. ment át?  

Előzmény: Felek Ferenc (33835)
Felek Ferenc Creative Commons License 2023.12.04 -1 3 33835

A pályaszám ugyanaz, de a szerkocsi lehet másik, ha a Szovjet időszakban volt pályaszám csere esetleg. Igazából nem tudom.

Előzmény: róbertke (33832)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!