Az APE-t mi hajtja ? Maradt az eredeti kétütemű erőforrás ?
A rendszámos lovaskocsival csínján bánnék , kézikocsin is láttam már effélét , de nekem úgy tűnt : egyszerűen poénból rátették a levedlett ( külföldi vagy egyszer használatos , ideiglenes vámrendszámot ) a járgányra . Fényvisszaverőnek kitűnő .
Mostanában 3 kereű járgányokat kell átalakítanom fagyiskocsinak. Az első képen egy kínai teherszállító tricikli van, ez gyári elektromos, és billenő platós. Nagyváradon rakják össze, van hozzá valami "certificat" is. A teherbírástól függően 1000-1500 euro az ára. Romániában rendszám nélkül közlekedhetnek, ami azért fura, mert ott még a lovaskocsin is láttam rendszámot.
Ez meg egy Ape, csak meg lett skalpolva. Nem rajongok a szűk fülkékhez, nekem jobban tetszik ez a kabrió változat.
Nekem Charly II-esem van , de azon teljesen más a fék : a rögzítőfék kétkulcsos , erősen hajaz a Casalini Ydea 500 ( 4 kerekű dízel mopedautó ) rendszerére .
A fékpofa általában (újraragasztással ) javítható , gond inkább a fékmunkahengerrel szokott lenni . Ha nem segít a szokásos csiszolgató technika akkor pótlásként a régi olasz verdák és leszármazottaik ( FIAT 500 , Polski 126 , Lada ) környékén érdemes próbálkozni .
Mivel kerülöd a facebookot, így nem tudod, hogy van ott is egy Ape csoport. Ott van egy srác, aki Apekat újít fel, kifejezetten ezekkel foglalkozik. Nyilván nem lesz olcsó, de ha pénzt lehet keresni egy street food kocsival, akkor másképp alakul a matek, mint egy hobbijárműnél.
Egyébként régebben én is alacsonyabb színvonalúnak tartottam a facebookot, de ma már sokkal inkább használható, mint az index fóruma. Itt a moderáció nem szűri ki a trollokat, ami az ilyen békés topikokban nem gond, de ahova sokan járnak hergelni a hívőket, ott hamar csatatérré válik a topic. Talán emlékszel még mi volt régebben a mopedautós topicban...
A Facebook csoportokban nem lehet egy nick mögé rejtőzni, ezért alapból sokkal kevesebb a troll. Az adminok simán kivágják azokat, akik bomlasztják a csoportot, ami ugyan kicsit gestapósnak tűnik, de a gyakorlatban jól működik. Segítőkészebb is ott a társaság, pl amikor belevegősödött a lakóautóm üzemanyag rendszere, és nem volt nálam 17-es villáskulcs, beírtam a lakóautós és a Ford Transit csoportba, 10 percen belül többen is segítséget ajánlottak, fél óra múlva pedig oda is hozták a semmi közepére a 17-es villáskulcsot. Ha ide írok, szerinted mikor kaptam volna segítséget?
Adott egy Ape 50-es szétkapott állapotban,fényezés után. Tudtok valakit aki összerskná?
Tartok tőle , hogy itt aligha lehet az ilyenféle kérdésekhez segítséget kapni . Ezen a fórumon nagyon kevés ember van , és azok is jobbára az APE tulajdonosok közül a MÁSIK fajtát képviselik . Ugyanis az EGYIK fajta APÉ-s megveszi a járgányt , használja valamilyen célra ( ez jobbára reklám és/vagy utcai étkezős-büfés alkalmazás ) , ha pedig gond van vele akkor szervizeltetni óhajtaná , ahogyan bármilyen más műszaki terméket -- mosógépet , autót , permetezőt vagy gázkazánt . Ezzel szemben a MÁSIK fajta társulat hobbiból tart ilyen járművet , gyakorlatilag sajátkezűleg szervizeli , gyakorta közlekedik is vele , kapcsolatot tart fenn a hasonszőrű APÉ-s gyanús elmeállapotú embertársaival , olykor találkozókra jár , extrém esetben a lábon a járgánnyal .
Ennek a fórumnak az összes hozzászólását olvastam , mert 1993 óta Apézom , de valahogy nem jut eszembe egy szerelő se akit ezeken az oldalakon ajánlottak volna APE ügyben . Azok a fórumlakók akik képesek lennének összerakni egy ilyen járgányt azok pedig saját verdájuk közelébe se jutnak időhiány miatt . Ha mégis bevállalja valaki akkor autószerelő óradíjat túlszárnyaló gázit fog kérni érte -- szerintem legalábbis .
Én érintve vagyok a másik fórumon is ( Aixam , moped vagy autó ? ) ott egyértelmű a tapasztalat : semmilyen normál autószerelő nem hajlandó mopedautóhoz nyúlni . Gyanúm szerint az APE is hasonló mostohagyerek lehet : sem az autószereleők , sem a robogószerelők nem hajlandók kézbevenni . Persze valahol csak szervizelik ezeket , az nem lehet , hogy az összeset a tulajdonosok bütykölgetik .
Sziasztok! Lent említett Piaggio APE jobb-hátsó része megadta magát a kép szerint. Tudtok-e valamilyen módon segíteni? (bontott, nem horror új, helyettesítő, stb. ):(
Sziasztok. Adott egy Ape 50-es szétkapott állapotban,fényezés után. Tudtok valakit aki összerskná? Illetve vajon mennyibe kerül egy ilyen művelet kb.? Köszi előre is. Fontos lenne mielőbb.Jelenleg ilyen állapotban várja a folytatást,ahogy a fotókon látható.Az alkatrészek 99%-a megvan hozzá.
Ha jól meggondolom akkor ez volt ez első olyan találkozó Doromláson ahova LÁBON háromkerekű járgány jött . Ez még a balatoni találkozókon is nagyon ritka . Keveset fotóztam .
Az , hogy egy jármű stabil-e valószínűleg nem sokat számít . Ha számítana akkor SOHA nem adtak volna rendszámot egyetlen oldalkocsis motorkerékpárra sem . Márpedig a jelenlegi szabályozás szerint egy ilyen aszimmetrikus jármű ugyanakkora sebességgel vehet részt a forgalomban mint a kétkerekű társa vagy egy normál személygépkocsi . Nekem elvileg van jogosítványom a világ összes létező oldalkocsis motorjára -- de ezt tudom , hogy már 30-40-es tempónál is nagyon komoly gondjaim lennének a stabilitással és irányítással .
Erős a gyanúm, hogy egy ilyen barkácsolt Simson tricikli, pláne a középen csuklós, kiverné a biztit a közlekedési hatóságnál. Van az a gumi szabályuk, hogy az átalakítás során nem változhatnak a jármű közlekedés biztonsági tulajdonságai. Ha bele lehet passzírozni a kerti traktor kategóriába, akkor persze legális is lehet...
Gyerekkoromban sok Simson Schwalbe-ból faragott 3 kerekű járgányt láttam az utakon. Az egyik változatnál elöl volt a plató, amit el lehetett fordítani kanyarodáskor, és a Schwalbe hátulját faragták hozzá. Mondjuk ez elég instabil jármű lehetett. A másik megoldás az volt, amikor a Schwalbe elejét építették fixen az utánfutó elé, és az egyik hátsó kereket hajtották meg. Ez se lehetett valami atom stabil jármű, de gondolom nem nagyon ment 20 km/h-nál gyorsabban, olyan kis sebességnél meg még nem szitál be a 2 kerekű motor első kereke. Nagyon rég láttam ilyen 3 kerekű Simsont, nem tudom egyáltalán lehetne-e egyáltalán legálisan közlekedni vele.
Az én 30 éves IFA utánfutómnak meg van a gyári adattáblája, ami nagyon hasonlít ahhoz, ami a Simson Schwalbéban van. Talán olyan trájkot kellene faragnom, aminek egy Schwalbe az eleje, senki meg nem tudná mondani, hogy a 90-es években nem csinált ilyet az IFA cég. A Simson SR-ből is volt gyári 3 kerekű, Albatros néven, abban difi is van.
Csak alvázas érdekel, Amica, Charly, esetleg egy Lambretta, de az gondolom arany árban lenne.
Tervezgetek egy ideje egy olyan 3 kerekű járgányt, amit utánfutóként húzhatnék a lakóautóval, ha meg leaakasztom a horogról, behehetnénk vele olyan zónákba, ahonnan a youngtimer lakóautóm ki van tiltva. Vettem egy NDK-s IFA utánfutót, ez pillekönnyű, és két külön lengőkarja van, nem pattog mint a gumi torziós futók. Ebből lenne a járgány hátulja, az eleje meg felhajtható lenne. Ha lehajtom tuk-tuk, ha felhajtom utánfutó. A futó papírjai rendben vannak, frissen le is van műszakiztatva, csak az első futóműhöz kellene valami csővázas megoldás. De ha nem lesz más, megcsinálom valami motorkerékpár elejéből. Csak jobb lenne valami gyári 3 kerekű váz, mert annak jó a futómű geometriája, a motorkerékpárok első futóművének nem jó az utánfutása.
Most próbalom az enyém motorját feléleszteni, és akkor lesz egy eladó 5 sebességes 12 colos kerekű külső generátoros olaj hűtős léghűtéses dízel motorom. (bármiért is, de fixám az automata váltós vízhűtéses benzines blokk. szóval ebbe az irányba haladok, de kell a 2 ülés, hogy ne az ölemben furikázzam a gyerekem)
Kacérkodom egy elektromos 3 kerekű járgány építésével, de mindenképpen egyedi karosszériával csinálnám. Esetleg van valakinek egy eladó alváza, olvasható alvázszámmal? Karosszéria, motor nem érdekel.
Mivel a járványmizéria első hulláma láthatóan lecsengett , ezért az eredetileg tervezett időpontban tartanék egy találkozót Doromláson ( Bogyiszló , Duna-part , gátőrház ) , jövő szombaton , vagyis június 6-án . Az esetleges részvételi szándékot kérem jelezzétek .