Gondolom nem volt az akkori villamosok mindkét végén vezérállás. Lehet olcsóbb volt a telek, mint a második vezállás.
Budapesten szerencsére viszonylag drágább fajta villamosok vannak: mindkét végükön vezérállással - kivéve a Tatra, de ott minimum 2 közlekedik egyben -, és mindkét oldalon vannak ajtók. Érthető okokból ezek megdrágítják a járműveket, cserébe az infrastruktúra lehet hely- és költségtakarékosabb kialakítású:
baleset esetén egyszerű váltókapcsolattal meg tudnak fordulni a járművek, zavartűrés jobb
nem kell hurokrendszert építeni (pl. Móricz és Újbuda közt meg tud a villamos fordulni)
nincs kényszer a megállók kialakításában, lehet kétoldali vagy szigetperon is
Zágrábban egy vezérállásos, egyoldali ajtós villamosok vannak (plusz méteres nyomtáv, de most nem releváns infó). Egy éjszaka pórul jártunk, viszonylag központi részen éjszakai karbantartás volt, nem jártak a villamosok.
Pontosan! A 4136-4348 ma egésznapos számot járt, és gond nélkül kibírta az első napját. A 4072-4126-al szombaton még voltak problémák, de kiforrta magát szépen.
Végül átcsatolták, mert a 4136-4348 együtt vonult be, 2012 óta együtt is voltak. Ha a 4003-4104 visszatér, van rá remény, hogy újra egymásra találnak a kocsik.
sosem jártam ebben a topikban, és teljesen kezdő kérdésem lesz lehet:
az 59es villamos a Márton Áron téren miért fordul nagy fordulóval, zajosan, miért nincs simán a két vágány egyenes ”véggel” megépítve, plusz 2 váltóval megoldva? (Asszem az Allee előtt a 4esnél van így pl.)
olcsóbb volt így anno? Vagy valamilyen más döntés volt mögötte?
A régebbi, narancs belsejű K-k közül az utolsó 2013-ban látott utoljára főműhelye, így most arra a 80 db kocsira került sor. Jó kérdés az, hogyha elkészül az összes Ilonás kocsi, mi lesz a következő program? A 2015-ben elsőként kigördülő M-es kocsik még annyira talán nincsenek rossz állapotban, mint a sima K-k, azok közül is már volt amelyik így is túlfutott volt. Hozzátenném, hogy a régebbi K-k 2010-2013 közötti felújításuk során nem cseréltek nagyobb dolgokat ki, pl. padló, dekoritlemezek, stb. (1-2-be volt új dekorit, de csak kevésben) , nagyobb felúíjást igazán most, 15 év után kapnak.
Ideális esetben - a főműhelyi kapacitás tökéletes kihasználásához - pontosan az a jó, ha folyamatosan mennek be a kocsik, és mire az egyik kör végigér a szérián, pont elindul a következő kör.
Mire végeznek velük, kezdhetnék elölről, mert némelyik 2014-2015-ben korszerűsített kocsi már most elég leharcolt állapotban van. (a klasszikokról nem is beszélve)
A 4275-4279 páros utóbbi tagja siklott Kamaraerdő végállomásán. Segély forgóvázon vontatták el. 4275 visszatolatott Budafok színig. A sínfék leszakadt és kiemelte a forgóvázat. Beton átjárót is feltépte és deformálta a sínt is.
4030-4330-4056 fény trió marad Szépilonán, onnan fognak a 1-es és 14-esre kiállni és onnan beállni. A 2 kocsis (4030-4330) lesz majd a 41-esen, 56/56A/61-esen, és az 59-esen is.
Ha a szemem nem csal, akkor olyan mintha ez az árnyalat már a rózsaszín és a piros felé közelítene, a barna csík színéhez képest. A másik, sötétebb szín sem passzol hozzá, az meg feltűnően sötétebb. De az M-es kocsi 90%-án mind ilyen van, ez megszokott. A 2013-ban elkészült, már nem festett számú Ilonai kocsikon mintha azonos lenne a barna csík és a számmatricák színe.
A következőn (4097-4122) már szerencsére újra a sötétebb szám lesz, nekem az jobban bejön, szerintem jobban néz ki. (Érdekesség, annó 2014 végén az első 20 kocsira is ez a világos szám lett feltéve)