Keresés

Részletes keresés

extrémgörkoris Creative Commons License 2022.01.15 0 5 7870

Amikor az 59-esen elkezdtek járni a Tátrák akkor szétakadásos szóló üzem is volt a nap bizonyos időszakaiban. 

 

Előzmény: seadxdx (7867)
4014 Creative Commons License 2022.01.14 0 2 7869

Csak, hogy nyoma maradjon, még a hét elején:

4336 Vjsz > Baross

Igen Klasszik maradt, de csak sérülésjavítást kapott.

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2022.01.14 0 1 7868

De a 4310-4311-et nem szabadott párba tenni, pedig lett volna rá szándék is, holott egyszerre mentek haza azok is. :( 

Előzmény: T5C5K2 (7866)
seadxdx Creative Commons License 2022.01.14 0 0 7867

Gondolom nem volt az akkori villamosok mindkét végén vezérállás. Lehet olcsóbb volt a telek, mint a második vezállás.

 

Budapesten szerencsére viszonylag drágább fajta villamosok vannak: mindkét végükön vezérállással - kivéve a Tatra, de ott minimum 2 közlekedik egyben -, és mindkét oldalon vannak ajtók. Érthető okokból ezek megdrágítják a járműveket, cserébe az infrastruktúra lehet hely- és költségtakarékosabb kialakítású:

  • baleset esetén egyszerű váltókapcsolattal meg tudnak fordulni a járművek, zavartűrés jobb
  • nem kell hurokrendszert építeni (pl. Móricz és Újbuda közt meg tud a villamos fordulni)
  • nincs kényszer a megállók kialakításában, lehet kétoldali vagy szigetperon is

Zágrábban egy vezérállásos, egyoldali ajtós villamosok vannak (plusz méteres nyomtáv, de most nem releváns infó). Egy éjszaka pórul jártunk, viszonylag központi részen éjszakai karbantartás volt, nem jártak a villamosok.

Előzmény: Infomaker (7865)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 7866

Pontosan! A 4136-4348 ma egésznapos számot járt, és gond nélkül kibírta az első napját. A 4072-4126-al szombaton még voltak problémák, de kiforrta magát szépen.

Végül átcsatolták, mert a 4136-4348 együtt vonult be, 2012 óta együtt is voltak. Ha a 4003-4104 visszatér, van rá remény, hogy újra egymásra találnak a kocsik.

Előzmény: Gianmarco (7864)
Infomaker Creative Commons License 2022.01.13 -1 0 7865

Sziasztok!

 

sosem jártam ebben a topikban, és teljesen kezdő kérdésem lesz lehet:

 

az 59es villamos a Márton Áron téren miért fordul nagy fordulóval, zajosan, miért nincs simán a két vágány egyenes ”véggel” megépítve, plusz 2 váltóval megoldva? (Asszem az Allee előtt a 4esnél van így pl.)

 

olcsóbb volt így anno? Vagy valamilyen más döntés volt mögötte?

 

Gianmarco Creative Commons License 2022.01.13 0 2 7864

Részben visszarendeződtek:

4072-4126 még a múlt hétvégén, 4136-4348 ma állt forgalomba megújultan.

Előzmény: T5C5K2 (7855)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.01.13 0 1 7863

A régebbi, narancs belsejű K-k közül az utolsó 2013-ban látott utoljára főműhelye, így most arra a 80 db kocsira került sor. Jó kérdés az, hogyha elkészül az összes Ilonás kocsi, mi lesz a következő program?  A 2015-ben elsőként kigördülő M-es kocsik még annyira talán nincsenek rossz állapotban, mint a sima K-k, azok közül is már  volt amelyik így is túlfutott volt. Hozzátenném, hogy a régebbi K-k 2010-2013 közötti felújításuk során nem cseréltek nagyobb dolgokat ki, pl. padló, dekoritlemezek, stb. (1-2-be volt új dekorit, de csak kevésben) , nagyobb felúíjást igazán most, 15 év után kapnak.

korpi41 Creative Commons License 2022.01.13 0 4 7862

Ideális esetben - a főműhelyi kapacitás tökéletes kihasználásához - pontosan az a jó, ha folyamatosan mennek be a kocsik, és mire az egyik kör végigér a szérián, pont elindul a következő kör.

Előzmény: Kopba (7861)
Kopba Creative Commons License 2022.01.13 0 2 7861

Mire végeznek velük, kezdhetnék elölről, mert némelyik 2014-2015-ben korszerűsített kocsi már most elég leharcolt állapotban van. (a klasszikokról nem is beszélve)

Előzmény: T5C5K2 (7860)
T5C5K2 Creative Commons License 2022.01.13 0 3 7860

4274-4343 -> VJSZ

11 felújítatlan páros maradt, köztük az egyetlen festett számú 4114-4115.

T5C5K2 Creative Commons License 2021.12.23 0 2 7859

4072-4348 -> Szépilona

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2021.12.20 0 3 7858

4060-4109 -> VJSZ , illetve 4126-4136 -> Szépilona

 

 

 

3823 Creative Commons License 2021.12.20 0 1 7857

Szegeden volt hasonló de ott a KT4 es a vasúti kereszten siklót 

Előzmény: BX 53-47 (7856)
BX 53-47 Creative Commons License 2021.12.19 0 4 7856

A 4275-4279 páros utóbbi tagja siklott Kamaraerdő végállomásán. Segély forgóvázon vontatták el. 4275 visszatolatott Budafok színig. A sínfék leszakadt és kiemelte a forgóvázat. Beton átjárót is feltépte és deformálta a sínt is. 

T5C5K2 Creative Commons License 2021.12.01 0 3 7855

A 4126 balesete megkavarta a dolgokat, ugyanis új párosok születnek:

4126-4136, 4072-4348. Az első már a próbaköreit rója a városban.

 

T5C5K2 Creative Commons License 2021.12.01 0 3 7854

4030-4330-4056 fény trió marad Szépilonán, onnan fognak a 1-es és 14-esre kiállni és onnan beállni. A 2 kocsis (4030-4330) lesz majd a 41-esen, 56/56A/61-esen, és az 59-esen is.

Előzmény: T5C5K2 (7852)
T5C5K2 Creative Commons License 2021.11.29 0 3 7853

4133-4148 -> Szépilona

T5C5K2 Creative Commons License 2021.11.25 0 3 7852

4030-4330 ismét fényvillamosnak öltözött Szépilonán. Így várható, hogy a tavalyi évhez hasonlóan ismét átkerülnek Angyalföldre, lesz majd csere-bere.

T5C5K2 Creative Commons License 2021.11.17 0 3 7851

4003-4104 -> VJSZ

4014 Creative Commons License 2021.11.08 0 4 7850

4097-4122 Vjsz > Szépilona

HBweb hu Creative Commons License 2021.10.29 0 5 7849

Aki ezt biztosra tudja, az nem mond igazat. 

Előzmény: TorzónBorzAlom (7848)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2021.10.29 0 0 7848

A maradék "klasszik" Tatra sorsa jelen állás szerint felújítás lesz, vagy kifutás után leállítás?

Előzmény: T5C5K2 (7847)
T5C5K2 Creative Commons License 2021.10.29 0 3 7847

4065-4334 -> VJSZ

 

Így maradt 5 festett számú, és 21 matricás kocsi, ami még felújítatlan.

 

T5C5K2 Creative Commons License 2021.10.22 -1 0 7846

Ha a szemem nem csal, akkor olyan mintha ez az árnyalat már a rózsaszín és a piros felé közelítene, a barna csík színéhez képest. A másik, sötétebb szín sem passzol hozzá, az meg feltűnően sötétebb. De az M-es kocsi 90%-án mind ilyen van, ez megszokott. A 2013-ban elkészült, már nem festett számú Ilonai kocsikon mintha azonos lenne a barna csík és a számmatricák színe.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (7845)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2021.10.22 0 1 7845

A következőn (4097-4122) már szerencsére újra a sötétebb szám lesz, nekem az jobban bejön, szerintem jobban néz ki. (Érdekesség, annó 2014 végén az első 20 kocsira is ez a világos szám lett feltéve)

Előzmény: T5C5K2 (7844)
T5C5K2 Creative Commons License 2021.10.22 0 1 7844

*Szépilona

 

Világosabb árnyalatú külső szám matricákat kapott (elsőre azt hittem, hogy már most kifakult)

Előzmény: T5C5K2 (7843)
T5C5K2 Creative Commons License 2021.10.22 0 3 7843

4006-4007 -> Szépliona

T5C5K2 Creative Commons License 2021.10.06 0 3 7842

4004-4347 -> Szépilona

T5C5K2 Creative Commons License 2021.10.01 0 2 7841

Így maradt meg Ilonán a 4003-4104 páros.

A 4126 pedig már M-esként fog visszatérni, ha minden igaz.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (7838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!