Keresés

Részletes keresés

Papecok Creative Commons License 2022.01.12 0 0 84061

Köszönöm, hogy felkapcsoltad a lámpát! :-) Pedig ott volt az orrom előtt még az átküldött rajzon is, hogy a középső csúszógyűrűk össze vannak kötve a szélső két (nagyobb) szelettel! És az is ott van, hogy ellenállás van a szeletek között, nem tekercs! De én mindenképpen generátort akartam belőle faragni! Persze, hogy nem sikerült! :-) Szóval ez egy 'forgótárcsás ellenállásosztó' 3 megcsapolással.

És már azt is értem, (vagy érteni vélem), hogy miért nem egy sima háromfázisú generátort alkalmaztak, mert akkor alacsony fordulatszámnál nagyon kicsi lett volna az indukált feszültség. Így pedig mindig kb. ugyanakkora az amplitúdó.

Köszönöm a segítséget :-)

Előzmény: tom sawyer (84058)
zjakabfi Creative Commons License 2022.01.12 -1 0 84060

Nem, es képen még a pályaszám sem látszana.

Előzmény: Sm006 (84059)
Sm006 Creative Commons License 2022.01.12 -2 0 84059

Szia Esetleg tudnál róla képet küldeni? Köszi :)

Előzmény: zjakabfi (84057)
tom sawyer Creative Commons License 2022.01.12 0 1 84058

A Teloc adó nem egy klasszikus értelemben vett generátor. Itt nincs állórésztekercs, és  nem beszélhetünk gerjesztésről sem. Csak a forgórész van a kommutátorral és a kefék amik be vezetik az egyenfeszültséget (középső koncentrikusak),ill.  a 3 db 120 fokra elhelyezett pedig elvezeti  a 3 fázisú váltakozófeszültséget. A jel alakja szinuszos jellegű. A sebességmérőkben 3 fázisú szinkron motorok vannak állandómágnesen forgórésszel. Ha jól értelmezem, az ábrát , a  kommutátor szeletek közötti tekercsrészek feszültségosztó jelleggel működnek. Ahogy elhalad a kefe alatt egyre nagyobb lesz az ellenállása, így csökken a feszültség, majd polaritás váltás után ismét nő. 

 

Így néz ki az adó forgórésze:

 

https://darpol.bydgoszcz.pl/en/offer/rolling-stock/hasler-eng/speedometer-transmitter-collector-58312104-and-58311160/

Előzmény: Papecok (84056)
zjakabfi Creative Commons License 2022.01.12 -1 1 84057

1127 mintha Szolnokon állna, 120a-ról látszik.

Előzmény: Sm006 (84052)
Papecok Creative Commons License 2022.01.12 0 0 84056

Köszönöm szépen!

 

Akkor, ha jól értelmezem, ez egy külső gerjesztésű dinamó, csak nem 2, hanem 3, 120°-al eltolt kefével veszik le róla a jelet, ami a sebességmérőben hozza létre a jeladóval analóg forgó mágneses mezőt. Csak azt nem értem, hogy ha gerjesztett a forgórész (és ebből adódóan forog) akkor az állórésztekercshez miért kellenek a kefék? Miért nem úgy működik, mint egy háromfázisú generátor az autóban (diódahíd nélkül) Vagy forog a háromfázisú tekercsrész is? Ebben az estben ellentétesen kell forognia, mert ha együtt forognak, ugye annak nincs sok értelme... Viszont ha dinamó, akkor nem váltakozna a feszültség, úgy meg nehéz forgó mágneses teret létrehozni... Szóval, vagy valamit nagyon félreértek, vagy csak nem tűnik fel valami triviális dolog, vagy csak egyszerűen sík hülye vagyok (kéretik nem túl hangosan helyeselni! ;-) ) 

Előzmény: torokb2 (84055)
torokb2 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 84055
Előzmény: Papecok (84054)
Papecok Creative Commons License 2022.01.11 0 0 84054

Sziasztok!

 

Bocsánat a széles olvasóközönség számára nem túl izgalmas kérdésért/kérésért, de valaki tudna nekem Szili TELOC jeladó jelalakot/oszcillogramot küldeni? Esetleg magáról a 'háromfázisú' jeladóról egy blokkvázlatot/elvi/metszeti rajzot küldeni? Csak nagyon halvány és pontatlan fogalmam van arról, hogy ez pontosan hogy is működik, de ezen szeretnék javítani :-) 

Amennyit tudni vélek, az az, hogy ez egy háromfázisú jeladó, de valamilyen kefés konstrukcióban, de ezt nem nagyon tudom elképzelni. Azt még tudom, hogy 0-13Hz között változik a frekvenciája a sebesség függvényében 

 

Előre is köszönöm mindennemű segítségeteket!

V63-017 Creative Commons License 2022.01.10 0 2 84053

A felújítása kb. annyi volt, hogy kicsit lekenték, a 80km/h-s forgóváz maradt alatta, az még elég volt a halasi oldalba.

Előzmény: Sm006 (84052)
Sm006 Creative Commons License 2022.01.10 0 0 84052

Üdv!

 

Érdeklődnék valakinek a 431 301 illetve a 127-esről lenne fotója? akár selejtezés közeli / utáni állapotukról Úgy tudom selejtezték őket,bár nem értem a 127-est pár éve újították fel Sm-en fel,aztán meg nemrég selejtezték,akkor mi értelme volt? Ez a 2 gép lehet tudni jelenleg hol van milyen állapotban? Köszönöm szépen előre is!

V431100 Creative Commons License 2022.01.07 -1 1 84051

Az 50 Hz munkaközösségnél!

Előzmény: 1047 005-2 (84050)
1047 005-2 Creative Commons License 2022.01.05 0 1 84050

Vár nagyobb javításra.

Előzmény: bakter5341 (84049)
bakter5341 Creative Commons License 2022.01.05 0 0 84049

Üdvözletem!

 

Keresem a 915504310011 Pálya számú Szilit dec.19-től eltűnt a radarról valaki tudna infót? Köszönettel!

Jenzo Creative Commons License 2021.12.20 0 3 84048

Töki, ne erőltesd, kb 20 éve nem foglalkozik azzal az oldallal senki. Az is nagy szó, hogy idáig elérhető volt. 

Előzmény: villamosocska (84045)
D F T Creative Commons License 2021.12.20 0 1 84047

ocskavillamos topikot tévesztettél.

miciati. Creative Commons License 2021.12.20 0 4 84046

Ha ezerszer beírod minden topicba, akkor sem fog működni!

Előzmény: villamosocska (84045)
villamosocska Creative Commons License 2021.12.20 -6 0 84045

A  Gigant  club.hu nak üzenem,hogy a weboldala nem működik,elérhetetlen

villamosocska Creative Commons License 2021.12.20 -6 0 84044

Vajon miért nem működik a  Gigant.hu Weboldal.

róbertke Creative Commons License 2021.12.01 0 0 84043

2021.11.25. Budapest-Keleti pu. Baranya IC 804 11:45 indulás (eredetileg V43 1333 mozdony)  

 

Előzmény: MVM1 (84042)
MVM1 Creative Commons License 2021.12.01 0 0 84042

IC806 nehezen tudna 11:45-kor elindulni, mert csak 15:45-kor kell induljon. Jó lesz ez inkább IC804-nek.

Előzmény: róbertke (84032)
Bárdos Imre Creative Commons License 2021.12.01 0 1 84041

Igen, a főkerete is sérült a balesetben, emiatt selejtezték. A belét kipakolták, azt kapta meg az ex 1003-as, illetve az egyik forgóvázát a 334-es. A maradékot gondolom felaprították.

Előzmény: hol_itt_hol_ott (84040)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2021.12.01 0 0 84040

Az eredeti 333-as GySEV géppel mi lett vajon?

Volt egy balesete Újkéren 2007-ben, gondolom emiatt selejtezték.

Eztán összevághatták Sopronban? (Alcuferbe?)

róbertke Creative Commons License 2021.11.30 0 0 84039

Köszi, a táblázatodról nem tudtam (most már a könyvtárba lementve),

vannak a Dombóvári VF -en (régiesen Fűtőház) ismerőseim, azt az egyikőjükkel beszéltem meg távrecsegőn. 

Előzmény: HBweb hu (84038)
HBweb hu Creative Commons License 2021.11.30 0 1 84038

430 333/I: ex-V43 1130+331

430 333/II: ex-V43 1003

 

433 333: ex-V43 1333

 

http://hbweb.hu/jarmu/mav_v43_full.htm

Előzmény: róbertke (84032)
traxxtoto Creative Commons License 2021.11.29 0 0 84037

Abból lett a 433 333.

Előzmény: róbertke (84036)
róbertke Creative Commons License 2021.11.29 -1 0 84036

Ganz MÁVAG VM-14-24 

1981/468 

1981.06.02 

V43 1333  

Dombóvár  

Előzmény: r1232 (84034)
V431100 Creative Commons License 2021.11.29 -6 1 84035

Magánál beragadt a 3-as billentyű?

Előzmény: r1232 (84034)
r1232 Creative Commons License 2021.11.29 -1 4 84034

V43 333 mozdony

 

Vagy 433 333 vagy V43 3333.

A V43 333 GYSEV gép (430 333).

Előzmény: róbertke (84032)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2021.11.29 0 0 84033

Üdvözletem!

 

Tisztelettel érdeklődöm, hogy van-é esetleg valakinek olyan fotója, fotói amin a mozdony alulról, a vonórudak bekötését ábrázolóan látható, s esetleg fel is töltené ide? Köszönöm.

róbertke Creative Commons License 2021.11.27 -1 2 84032

2021.11.25. Budapest Keleti pú. Baranya IC 806 ( 11:45 indulás) V43 333 mozdony 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!