Keresés

Részletes keresés

Zahnrad Creative Commons License 2019.10.18 -1 2 18598

Mi van a Busworld-ön, sajtóközleményekkel előzetes, első rész:
https://omnibusz.blog.hu/2019/10/17/busworld_2019_elozetes#

MCA-001 Creative Commons License 2019.10.17 0 1 18597

Nagyobb kapacitású akkut kaptak a Volvo megújult hibrid buszai?

50km/h sebesség vagy 1km távolság az elektromos hajtás határa.

https://www.volvobuses.com/en-en/news/2019/oct/volvo-upgrades-its-full-hybrid-buses-they-can-now-drive-longer-and-emission-free-on-electricity.html

GOLAZ111 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 18596
GOLAZ111 Creative Commons License 2019.10.07 0 0 18595

Brüsszel - Marokkó járat is van, Tata Hispanoval. Van még egy jó, Amszterdam - Portugália hotelbusz.

Előzmény: paca664 (18592)
Aron_son Creative Commons License 2019.09.26 0 0 18594

Koncesszióváltás a hágai régióban – a Connexxion után az EBS a szolgáltató 2019-2030 között.

trizs77 Creative Commons License 2019.09.23 0 0 18593
paca664 Creative Commons License 2019.09.19 0 0 18592

Brüsszel - Algír? Pár éve láttam, háromtengelyes dobozos utánfutóval, biciklikkel, bútorokkal a tetőcsomagtartón. 

Előzmény: Törölt nick (18591)
Törölt nick Creative Commons License 2019.08.27 0 2 18591

A múltkor szóba került. Tallin-Szófia

paca664 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 18590

Viszonylatszámok...

Azok mindig is voltak, a marsrutkákon de még az elővárosi, városközi vonalakon is. Amit nálunk a BKSZ-BKK kb. 10 év alatt ért el a Volánbusznál, az egy egész kontinensnyi országban már működött évtizedekkel ezelőtt. Ha belegondolunk, éppen a szövevényes marsrutka-hálózat miatt ennek sokkal nagyobb jelentősége is volt.

Előzmény: 18-09 (18588)
paca664 Creative Commons License 2019.08.24 0 0 18589

Ez még egy viszonylag szerencsés kimenetel. Többszázezres nagyvárosok vannak ahol egy ilyen "rendes" busznak számítana a kézi ajtós Ford Transitok, MB Sprinterek, Gazelek mellett.

Előzmény: trizs77 (18587)
18-09 Creative Commons License 2019.08.17 0 0 18588

Kijevben a rendszerváltást megelőző időszakban ~1700 városi (állami) autóbusz volt. A 90-es években ez jelentősen lecsökkent, megjelentek a feketéző buszosok, a helyzetet csak az elmúlt 10 évben normalizálták hellyel-közzel. 2004-2006 körül voltak szabályzások, így most sok-sok cég vesz részt már a helyi közlekedésben ellenőrzöttebb keretek között.

 

Az látható, hogy most a helyi buszok kétharmada pl. 9-11 méteres Bogdan... fut vagy 1200 belőlük, miközben normál városi buszból harmad ennyi. A Kievpasztransznak van vagy ~650 üzemképes busza manapság. 3 garázs lett bezárva a 7-ből az elmúlt években.

 

Moszkvában is elburjánzottak a marsrutkák és egészen a közelmúltig rengeteg futott belőlük. Becslések szerint 40 ezer, főleg illegális bevándorló - ne keverjük az itteni helyzettel, főleg egykori SZU tag-köztársaságokból érkeztek - élt belőle. De 3-4 éve meglátták a piaci rést, aztán szabályozva lett a piac. Jött az állam és eltakarította ezeket a "cégeket". 7-8 ezer kisbusz tűnt el a városból néhány hónap alatt. Helyükre jó politikai kapcsolatokkal rendelkező cégek, a Mosgortrans arculatával, viszonylatszámokkal, normál díjszabással és normál méretű vadonatúj buszokkal érkeztek.

Előzmény: trizs77 (18587)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.16 0 2 18587

Vajon miért hagynak enyészni egy ilyen nagyszerű létesítményt?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ezért :

 

 

A FÁK országokban az ottani gengszterváltás után vadkapitalizmus évei jöttek.

Az állami városi közlekedési közszolgáltatások a legtöbb helyen 90%-ban leépültek, megszűntek, pár nagyvárosban kb. 50%-ban megmaradtak.

 

Itt a képen egy "városi" PAZ busz látható, de hasonló az ukrajnai ETALON is.

Ezresével ontják a gyárak ezeket az ósdi konstrukciójú buszokat, melyek olcsók, egyszerűek mint a faék.

 

A buszvezető képzés követelményeit kb. a felére csökkentették illetve a mindent átszövő korrupció miatt tömegek lettek úgy önálló buszos vállalkozók (mikró vállalkozás), hogy egyszerűen vettek D kategóriás jogosítványt.

 

Az 50% egy nagyvárosnál azt jelenti, hogy ha a valamikor meglévő városi közlekedési társaság teljesítményét 100%-nak vesszük, akkor mára már csak 20-30% (elsősorban a kötött pályás eszközök miatt) az önkormányzati társaság részesedése, a többit ilyen és ehhez hasonló magán vállalkozók teljesítik.

 

Így már nincs szükség nagy garázsokra.

 

Az egyéni buszos vállalkozókra - elméletben - ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a nagyokra, de ezen előírások 80-90%-t nem tartják be.

Teljesen bevett, megtűrt dolog, hogy garázs híján a buszos vállalkozó egy ilyen városi midi busszal a háza vagy a panel előtt parkol, és az olajcserénél, melyet Ő maga vagy a szomszéd végez, a fáradt olajat a közcsatornába engedi le........................:-(((

 

 

Előzmény: EKM-765 (18585)
Aron_son Creative Commons License 2019.08.14 0 0 18586

2011-es fotógaléria archívum - a novemberi hónapnál az egyik kasseli (ex-Linz) 7000A-val.

Előzmény: Törölt nick (18566)
EKM-765 Creative Commons License 2019.08.11 0 0 18585

Vajon miért hagynak enyészni egy ilyen nagyszerű létesítményt?

Az archív képen mintha egy Ik300-as is állna az épület mellett.

Előzmény: trizs77 (18584)
trizs77 Creative Commons License 2019.08.11 0 2 18584
Aron_son Creative Commons License 2019.08.06 0 0 18583

A BigBus Budapest legalább 3 új Güleryüz Panora busszal bővítette flottáját (pontos darabszámot nem tudok jelenleg). A buszok az elmúlt pár napban álltak forgalomba a piros vonalon.

A látott darabok rendszáma: RJN-302, RJN-341, RJN-380.

 

7-es troli Creative Commons License 2019.07.21 0 0 18582

Köszi az infót.

Előzmény: 18-09 (18579)
Aron_son Creative Commons License 2019.07.21 0 1 18581

Gasztro busz (Budaörs, MÖMAX).

Előzmény: torqmatic (18578)
Aron_son Creative Commons License 2019.07.21 0 0 18580

Volt még egy NTW-082-es is.

Előzmény: Joe0401 (18574)
18-09 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 18579

Ugyanúgy dízel-hibrideket vettek helyettük. 

Előzmény: 7-es troli (18572)
torqmatic Creative Commons License 2019.07.21 0 0 18578

Volt (vagy van) egy csuklós, amiből meg valami büfét csináltak.

Előzmény: Volan-te (18576)
torqmatic Creative Commons License 2019.07.21 0 0 18577

Milyen megrendelő? A tulajdonosra gondolsz?

Egyébként Kecskemét is támogatásra vette ez a buszokat, gondolom sok egyéb városban is így volt, így pont leszarják, hogy mennyibe kerültek eredetileg.

Előzmény: 7-es troli (18575)
Volan-te Creative Commons License 2019.07.21 0 0 18576

Évekig Szigetszentmiklóson árulták őket, ezalatt kaptak rendszámot is. Nem tudom mi célból hozták be őket, talán egy Lacuslécciveddmegben vagy egy vidéki város vásárlási szándékában reménykedtek. Az Ukrajnába került darabok egy helyben álltak.

Volt néhány régi külsejű darab is, ezek maradtak Szigetszentmiklóson - továbbra is eladók - és az egyik szóló példány különjáratozott egy rövid ideig.

Előzmény: Joe0401 (18574)
7-es troli Creative Commons License 2019.07.21 0 0 18575

Azert egy hibridet pont a beszerzési ára miatt csak ugy nem dobja ki egy megrendelő sem, mert önmagában 6-8 éves lett. Azt persze mar jobban el tudom képzelni, hogy ar/értek arányban mar gazdaságosan nem üzemeltethető/javítható Egy egy hiba miatt. Mintha vmelyik topicban írták is volna, a kecskemetiekkel sok a muszaki probléma...

Előzmény: torqmatic (18573)
Joe0401 Creative Commons License 2019.07.21 0 0 18574

Ezek szerint pár busz rendszámot is kapott.

Valaki tudja, hogy merre használták ezeket?

Előzmény: Törölt nick (18564)
torqmatic Creative Commons License 2019.07.20 0 0 18573

Módosabb nyugat-európai városokban azért nem ritka, hogy lecserélnek egy 6-8 éves buszt, főleg, hogy ezeknél gondolom pont elérkezett az akkupakk csere ideje is, ami eléggé zsebbenyúlós dolog.

 

A BKV szedett-vedett hibridjei között egyébként ezektől fiatalabb is volt.

Előzmény: 7-es troli (18572)
7-es troli Creative Commons License 2019.07.20 -1 0 18572

Kb 20db 2010/11/12es évjáratú hibrid csuklós citaro van eladósorban. Durva ez a szám. Ennyire nem válhattak be? A kecskemetiekkel egyező típus lehet?

 

https://www.truck1-hu.com/buszok/varosi-buszok/mercedes-benz-o-530-g-citaro-diesel-hybrid-a23-4421-klima-a3668802.html

trizs77 Creative Commons License 2019.07.06 0 0 18571

köszönöm

Előzmény: Dante001 (18570)
Dante001 Creative Commons License 2019.07.06 0 0 18570

Külön lebontva nincs, az éves jelentésben is csak ennyi szerepel. 

 

Előzmény: trizs77 (18569)
trizs77 Creative Commons License 2019.07.06 0 0 18569

a SCANIA városi csuklósát gyártják még egyáltalán ?

 

Van valahol egy lista arról, hogy mondjuk 2018-ban hány városi/elővárosi buszt gyártott a SCANIA, milyet,  és kinek ?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!