A jobb első és bal hátsó ajtóm csak folyamatosan nyomva a gombot húzódik fel és le is, de felhúzáskor felmegy s rögtön jön is le kb. 1/4-ig. Valszeg akku kivétel miatt elfelejtette a véghelyzetét. Hogyan lehet megtanítani? Yt-os videón Mondeo-nal úgy volt hogy szét kellett húzni az ajtón átvezető kábelköteget majd tanítani. Ez itt elég macerásnak tűnik Mk4-nél a széthúzás. Vmi 5let? Vagy Forscan v. gyári SW kell hozzá?
Továbbá a Sync 3-as rendszeren van valami olyan ikon hogy Mobil Apps. Az mi? Hogyan lehet bármely mobil appot is itt megjeleníteni? Vagy nem erről szól?
Köszönöm az infokat! Nem hangzik jól. Remélem neked garancia keretén belül cserélték. Az új autó árakat nézve nálam használt jöhetne szóba, de akkor lehet, hogy más irányban nézelődöm inkább.
Idehaza a szórványos eseteket leszámítva nincs visszhangja, és szétszedés nélkül nem lehet tudni, hogy melyik blokk van a motorban.
Van erre külön FB csoport is - Ford 1.5 EcoBoost 160/165 LE problémák (2015- Mondeo, S-Max, Galaxy) - néven 131 taggal.
Az amerikai szerviz TSB is úgy írja, hogy "egyes x és y év között gyártott Fusion és Escape modelleknél fordulhatnak elő".
(Figyelni kell erősen a hűtőkörre és a folyadékvesztésre utaló jelekre az 1.5 Ecoboostnál is ez a lényeg, a vízpumpa elég gyenge pontja a rendszernek legalábbis Mondeo körökben.
Nálam nemrég 32 ezer km-nél kellett cserélni pl. a gyárit már.)
A hűtési körre nagyon kell figyelni az Ecoboostnál, vízpumpa az egyik gyenge pontja, jobban kell figyelni a tartály szintjét és az egész hűtőkört, hogy szivárog-e.
A 4 hengeres 1.5 Ecoboostoknak lehet blokk hibája, Európában érintheti a C-Max/Focus/Mondeo/Kuga használókat, de főleg Amerikában az ennek megfelelő Fusion/Escape-eknél jött elő elsősorban, de idehaza is vannak tulajok akiknek előjött.
Kint ennek lett hivatalos szervizutasítása is TSB 20-2100 néven ahol előfordulhat alacsony hűtőfolyadék szint, fehér füst a kipufogónál, bizonyos hibakódok, végig írja milyen alkatrész csere szükséges, a végén pedig a hiba behatárolást írja le, hogy 20 baron 5 óráig kell a hűtőrendszert megnyomni, ha 4 barnál többet esik a nyomás, akkor kell tovább vizsgálni gyertyák kiszedésével égéstér vizsgálattal, hogy került-e bele folyadék.
Itt pedig látható egy Fusion motornál hogy mi a régi és új blokk közötti különbség (hengerek közötti vájat kisebb így nem kerül hűtőfolyadék az égéstérbe) https://youtu.be/wvUO8kd7hko?t=26
(Mielőtt megkérdeznéd 1.5 Ecoboostos kocsim van :) )
2019-es 1.5 Benzines automata Ford Focus kombim van, jelenleg 52ezer kilométerrel. A szerviz szerint az automata váltóban élethosszig tart az olaj, nem kell cserélni, de kérésre természetesen cserélik. Tanácsot kérek, hogy mit tegyek. Ha szükséges, rááldozom az összeget, de ha pl. ezzel a futásteljesítménnyel még korai, akkor eltolom későbbre.
A 'Sport' verzió háromküllős kormányt és sportosabb oldaltartású ülést tartalmaz.
És valóban, elektromos gázpedál van benne. Beszéltem egy ismerős autószerelővel és közben több dolognak is utánna néztem.
P0123-as hibakód a TPS (trottle position sensor) a gázpedál állás szenzor hibás működésére utal, ami az elektromos gázpedálba van beépítve. Ez igazából egy potméter szintén.
A P0300-as hiba az égéskimaradás, azért van, mert a gázpedál nem ad megfelelő jelet az üzemeanyag-levegő rendszernek, ami meg letiltja a motort.
Tehát rendeltem egy gázpedált a TPS szenzorral, beszerelem és meglátjuk mi lesz. A szerelőm is várja a fejleményeket, és ha nem ez volt a hiba, akkor Ő jön!
Érdekes hibakód, ebben a "sport" verzióban nem elektromos gázpedál lenne? A 123 kódra emlékszem korábbról, ilyen még karburátoros autókban is lehet, a régebbi de már befecsis autókban meg mindben van, el szokott kopni benne a poti és vagy össze-vissza mutat vagy beszorul valamelyik állásnál. Namost ha ebben az autóban nincs elektromos gázpedál akkor rendben van a dolog (ez egy viszonylag olcsón, ideiglenesen akár kontaktsprayvel javítható hiba), de ha elektromos gázpedál van akkor valami qrvára össze van kavarodva.
Saját tapasztalatom nincs vele, de a gépkönyv valójában engedélyezi a 10-40-es olaj használatát, csak mindenféle szómágiával körítve azt mondja, hogy nem javasolt.
Elvi síkon, ha az 5-30-as olajat már nagyon eszi akkor a 10-40-est egy kis ideig kevésbé fogja, de kábé tüdőgyulladásra lázcsillapító esete forog fenn.
ha surubben raksz akkor max az olajtekoben marad, nem ken semmit, es nyilvan ugy fogod latni, hogy nem eszi az olajat [de azt nem latod hogy nem is latja el rendesen a feladatat]
2006 os 1,6 benzines Focus Cmax, Ti motor ba az előírt 5w 30 olajon kívűl lehet tenni mást is? 300ezer van benne, haver szerint ha 10w40 es (szem ezt mondta) olajat teszek bele, akkor kevesebbet eszi az olajat. Igaz lehet? Olyan vki válaszát várom aki próbálta és van saját tapasztalata ez ügyben. Köszönet előre is.
Üdv. 2005ös focusom van, tehat6a második generációs. Kérdezném, nektek a fűtés/hűtés, ha középre van állítva, tehát levegő csak a testre fúj, és 4es, legmagasabb fokozatra van állítva, erősen fúj? (többi autóhoz képest)
Nyáron klímázok, 4esre van téve, de alig jön levegő a rácsokon
. Nem arról van szó hogy kevés a gáznyomas a rendszerben, és nem elég hideg a levegő, hanem alig fúj levegőt, szinte csak lehel. Mondanám hogy más autókban Így a levegő 2es fokozaton fúj.
Pedig ahigy állítom 1tol 4ig, (manuális) hallani hogy a ventilátor változtatja a sebességét, és 4esen elég szépen pöröghet mert hangosan zúg, csak éppen levegőt alig nyom ki a szellőzőn. Szét lehetne esve a valahol a műszerfal mögött az alagút a levegőnek?