Én már csináltattam volna mindkettőt, de egyiknél a másikra (és fordítva) hivatkozva beszél le a szerelő, majd a másikkal. Valahol igaza van, de úgy gondolom, egy 3. hiba miatt szinte csak roncsként adható el, visszahozná eladáskor a munkát, de persze ez lutri.
Hűtő ki lett cserélve, meg ez az, 150 e Ft körül, ami a nagyobb baj, hogy eszi az olajat. Szelepszár-szimmering talán - legalább ideiglenes - megoldaná, de sokallja a múltkorit, a kuplungot (pedig az ebbe nem drága), a sebváltót és a ki tudja mennyi motort. Tulajdonképpen igaza van, főleg, hogy ki tudja, meddig marad nálunk. A hűtőt is nehezen vállalta, de untam, hogy feszt nézni kell az olajat és a vizet, hogy ne útközben jelezzen. Az olajat legalább tudom, hogy elég pár hetente nézni.
Ha TSI-ről jön, tudnia kellene, hogy s mint. Nekem 6 éves van, Ibizaban, egyelőre kopp-kopp, működik, ahogy kell. Indításkor várok kb. 1 percet, megálláskor ugyanez, 60-70 olajfokig óvatosan hajtom. Bejáratva nem tudom miként volt, hozzám két évesen került. Használja ésszel, a többi meg jön úgyis.
Szerintem a miénk egyáltalán nem csúszik (75 ló mit pörgetne? :) ), de fiam már égette "idegbe jőve"). Viszont a sebességváltóhoz hozzá kellene nyúlni (1-esbe sokszor alig lehet berakni), de azt meg összekötötte a szerelő a kuplunggal. Valahol igaza van, 22 éves gépnél meggondolandó, mennyit költünk rá, csak sajnálom a családot, mikor kínlódnak.
2024-es Karoq 1.5TSI 150 ló kézi váltosról valami rosszat tudtod mondani?
O2 TSI ül át a ismerős, mire figyeljen, hogy kell a benzinesek bejáratni?
293 e km után kicsit odacsaptam a Toureget vasarárnap este. Elütöttem vele egy fém kukát (kb. 1.2 méter magass), ami be volt betonozva a zöldövezedtbe és valaki pont az útszegély melllé szerltette, az egyik nagyon forgalmas keresztetőzésbe.
A kuka elrepült, pedig 20km/h -nál nem hiszem, hogy nagyobb sebességem lett volna. A Front assyst nem látta.
Sérült a jobb elején ez-az: a maszk, a lámpa, a sárvédő alatti burkolat és kivágta a bal első gumimat is.
Most első alkalommal fel kellett tegyem a spéci potkerekemet, amit fel kell fújni. Vagy 30 perc kellett, amig megértettem, hogy az agyra felszerelve kell felfújni. Közbe kerülgettek az autók.
Amiután feltettem a kereket, elvittem a kocsit a VW kirendeltséghez, a kapus adott egy borítékot, betettem a kulcsot, ráírtam a kocsi adatait és otthagytam a parkolóba. Hétfő késő délután el is készitették a papirokat és megtörtént a hibafelvétel, behívtak, hogy írjam alá (reggel bementem a rendőrségre, hogy adjanak egy bizonylatot a sérülésről).
Casco, megoldják, de legalább egy hónap, ha nem másfél. Sok az udvaron a sérült autó.
Koszi a valaszaitokat, akkor meg varok a kuplunggal. Szoktam ritkan padlozni 4-ben 5-ben, olyankor figyelek arra hogy felporog-e a motor esetleges csuszas miatt. Ilyet nem tapasztaltam meg.
Nekem az a tapasztalatom az O1-nél, hogy a gyári tárcsa nagyon szépen jelzi előre a véget, mert miután nagyon fentre ér a fogáspont egyszer majd elkezd darabossá válni. Akkor már cserélni kell, de valamennyit még el lehet menni vele, a családban volt olyan autó, aminek elég sokat sikerült addig, amíg egyszer bele nem ültem véletlenül és mondtam, hogy akkor ez azonnal kuplungcsere.
Ez az egyik szempont, a másik meg ugyanaz mint nekem a diózásnál, ha úgyis marad nálad az autó még addig amikor cserélni kell és a második cserére nálad már nem fog sor kerülni, akkor cseréld ki, nem vesztesz vele semmit, egy potenciális nyűg kipipálva.
Van olyan információm amúgy, hogy ez a kokszosodás nem nagyon jellemző a világnak azon a részén, ami Jalta után a nyugati szövetségesek megszállása alá került. Xar a magyar benzin, röviden.
Ez butaság, keress rá a "Walnut blasting" kifejezésre különböző tetszés szerinti keresőszavakkal kiegészítve (VW, Volkswagen, TSI stb.)
A mi 1.6/75 lovasunkban 280e km körül van, még nem volt cserélve, pedig nem pályán jár. Mondjuk nem is városban. Én már cseréltettem volna, de a szerelő szerint jó az, ne költünk rá.
Nálam az 1.6sr 155 ezer km nél kért új kuplungot, de ott szerkezet sérült meg. Luk ot kapott, addig sem volt kemény a kuplung, de azóta csak rá kell fújni erősebben a pedálra. Most 287 ezer van az autóban kb.
Sziasztok! 1.4-16V (BCA) 1U2 O1-et hajtok es nem tudom elengedni:-) Aktualis lesz 194e km-nel a gyari (i) kuplungot cserelni mert mar nagyon magasan fog bar meg nem csuszik, de idoszeru a (ii) vezerles es elkezdett dinamikus kanyarvetelnel morogni az eleje, gondolom (iii) kerekcsapagy. Amire gondoltam Sachs kuplung (vagy LUK?) Conti vezerles, meg FAG kerekcsapagy? SKF-et nem javasoltak nekem... Nektek mi a velenyetek? Amugy meglepodtem, hogy amit a Kauffernel osszeszedtem alkatreszeket, azok arban pont ott vannak, mint amit az az ismerosom tudna venni akinek mindenfele hiperkedvezmenye van.
elvileg ugye 60 ezrenként kell gyertyát cserélni, ha ezt az ütemet tartod, akkor simán lehet, hogy a második szett gyertya 110e körül már a végét járja.
Van egyébként olyan TSI motor, ahol lehet értelme az Airbag kolléga által ajánlott szeleptisztító adaléknak. A 3-as Octaviákba szerelt kései 1,8TSI-ban kettős befecskendezés van, ott szükség szerint a szívótérbe is történik befecskendezés. Igaz, ehhez meg kell zavarni egy csöppet a ménest!
Egyébként. Van olyan információm amúgy, hogy ez a kokszosodás nem nagyon jellemző a világnak azon a részén, ami Jalta után a nyugati szövetségesek megszállása alá került. Xar a magyar benzin, röviden. A prémium is. Az nagyjából azt tudja, amit a sima, Nickelsdorf-tól nyugatra.
Nem tudom, én valahogy mindig ódzkodom ezektől a szerektől, de az injektor tisztítón én is gondolkodom.
Viszont a szeleptisztító valszeg nem sokat ér, hiszen - ahogyan csíkós-háTTú cartárs is írja - a szeleptisztítóval megspékelt üzemagyag, közvetlenül a hengerbe kerül, nem találkozik a szívócsatornával és az elkokszosodott szelepszárakkal.
Nem akarok kötekedni, de az injektor tisztítót még értem. De szelep tisztítót az nem egészen, lévén az ezzel kevert benzint közvetlenül a hengerbe fecskendezi be az injektor.