Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110545

Én már csináltattam volna mindkettőt, de egyiknél a másikra (és fordítva) hivatkozva beszél le a szerelő, majd a másikkal. Valahol igaza van, de úgy gondolom, egy 3. hiba miatt szinte csak roncsként adható el, visszahozná eladáskor a munkát, de persze ez lutri.

 

Hűtő ki lett cserélve, meg ez az, 150 e Ft körül, ami a nagyobb baj, hogy eszi az olajat. Szelepszár-szimmering talán - legalább ideiglenes - megoldaná, de sokallja a múltkorit, a kuplungot (pedig az ebbe nem drága), a sebváltót és a ki tudja mennyi motort. Tulajdonképpen igaza van, főleg, hogy ki tudja, meddig marad nálunk. A hűtőt is nehezen vállalta, de untam, hogy feszt nézni kell az olajat és a vizet, hogy ne útközben jelezzen. Az olajat legalább tudom, hogy elég pár hetente nézni.

Előzmény: ZsoltALM (110544)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110544

Válto nálunk is mostanában játékos.

1...2 nehezen vette, kopott karok csuklók voltak cserélve.

Most meg nagyobb uton megy hátramenetbe, műanyag "golyó" kopott szét a kapcsoló karoknál a motortérben.

Nem a váltokarnál. De hát 24 éves, és lelkes az "ezeréves solymunk".... ahogy párom hivja

Előzmény: MZ/Y (110540)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110543

Ilyen nincs nálunk, de 5.-ben nincs lepadlózva, mert minek? :) Simán közlekedve nincs ilyen.

3-4 évig városi autó volt, azóta inkább ingázó, viszonylag kevés várossal. Most 2 éve 2 friss jogsis nyúzza.

Előzmény: TWdoktor (110542)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110542

"75 ló mit pörgetne?"

A 1996-os, 75 lovas Seat Toledomon a kuplung hiba mindkét esetben úgy jelentkezett, hogy 5.-ben gázadásra felpörgött a motor...:)

Előzmény: MZ/Y (110540)
paddyjoe Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110541

Ha TSI-ről jön, tudnia kellene, hogy s mint.
Nekem 6 éves van, Ibizaban, egyelőre kopp-kopp, működik, ahogy kell. Indításkor várok kb. 1 percet, megálláskor ugyanez, 60-70 olajfokig óvatosan hajtom.
Bejáratva nem tudom miként volt, hozzám két évesen került. Használja ésszel, a többi meg jön úgyis.

Előzmény: sr1 (110538)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110540

Szerintem a miénk egyáltalán nem csúszik (75 ló mit pörgetne? :) ), de fiam már égette "idegbe jőve"). Viszont a sebességváltóhoz hozzá kellene nyúlni (1-esbe sokszor alig lehet berakni), de azt meg összekötötte a szerelő a kuplunggal. Valahol igaza van, 22 éves gépnél meggondolandó, mennyit költünk rá, csak sajnálom a családot, mikor kínlódnak.

Előzmény: skt15 (110536)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110539

Négy hónapos autóról rosszat mondani?

Sajnálom a balesetet, remélem hamar megcsinálják a kocsid! És jól...

Előzmény: sr1 (110538)
sr1 Creative Commons License 2024.04.12 -1 0 110538

2024-es  Karoq 1.5TSI 150 ló kézi váltosról valami rosszat tudtod mondani?

O2 TSI ül át a ismerős, mire figyeljen, hogy kell a benzinesek bejáratni?

 

293 e km után kicsit odacsaptam a Toureget vasarárnap este. Elütöttem vele egy fém kukát (kb. 1.2 méter magass), ami be volt betonozva a zöldövezedtbe és valaki pont az útszegély melllé szerltette, az egyik nagyon forgalmas keresztetőzésbe.

A kuka elrepült, pedig 20km/h -nál nem hiszem, hogy nagyobb sebességem lett volna. A Front assyst nem látta. 

Sérült a jobb elején ez-az: a maszk, a lámpa, a sárvédő alatti burkolat és kivágta a bal első gumimat is. 

Most első alkalommal fel kellett tegyem a spéci potkerekemet, amit fel kell fújni. Vagy 30 perc kellett, amig megértettem, hogy az agyra felszerelve kell felfújni. Közbe kerülgettek az autók.   

Amiután feltettem a kereket, elvittem a kocsit a VW kirendeltséghez, a kapus adott egy borítékot, betettem a kulcsot, ráírtam a kocsi adatait és otthagytam a parkolóba. Hétfő késő délután el is készitették a papirokat és megtörtént a hibafelvétel, behívtak, hogy írjam alá (reggel bementem a rendőrségre, hogy adjanak egy bizonylatot a sérülésről).    

Casco,  megoldják, de legalább egy hónap, ha nem másfél. Sok az udvaron a sérült autó. 

Biztos kell egy csomó műanyag illesztőelem is.  

 

  

 

kezdo_O1-es Creative Commons License 2024.04.11 0 0 110537

Koszi a valaszaitokat, akkor meg varok a kuplunggal. Szoktam ritkan padlozni 4-ben 5-ben, olyankor figyelek arra hogy felporog-e a motor esetleges csuszas miatt. Ilyet nem tapasztaltam meg.

Előzmény: skt15 (110536)
skt15 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 110536

Vettem egy terepjárót 9 éve (arra amire való + utánfutózás).

Egy kuplungcserét belealkudtam az árába, mert nagyon fent fogott, meg a kiemelés sem volt tökéletes.

140000km-t ment azóta ugyanazzal a kuplunggal/szerkezettel. Az olajat (hidraulikus kuplung) felfrissítettem bent. Ennyi.

Most kezd csúszni egy picit 4. fokozatban, de még mindig várok a cserével.

Előzmény: MZ/Y (110533)
nohab Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110535

Nekem az a tapasztalatom az O1-nél, hogy a gyári tárcsa nagyon szépen jelzi előre a véget, mert miután nagyon fentre ér a fogáspont egyszer majd elkezd darabossá válni. Akkor már cserélni kell, de valamennyit még el lehet menni vele, a családban volt olyan autó, aminek elég sokat sikerült addig, amíg egyszer bele nem ültem véletlenül és mondtam, hogy akkor ez azonnal kuplungcsere.

 

Ez az egyik szempont, a másik meg ugyanaz mint nekem a diózásnál, ha úgyis marad nálad az autó még addig amikor cserélni kell és a második cserére nálad már nem fog sor kerülni, akkor cseréld ki, nem vesztesz vele semmit, egy potenciális nyűg kipipálva.

Előzmény: kezdo_O1-es (110526)
nohab Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110534

Van olyan információm amúgy, hogy ez a kokszosodás nem nagyon jellemző a világnak azon a részén, ami Jalta után a nyugati szövetségesek megszállása alá került. Xar a magyar benzin, röviden.

 

Ez butaság, keress rá a "Walnut blasting" kifejezésre különböző tetszés szerinti keresőszavakkal kiegészítve (VW, Volkswagen, TSI stb.)

 

https://www.volkswagen.com.my/volkswagen-service/offers-and-products/walnut-blasting

Előzmény: csíkos-háTTú (110521)
MZ/Y Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110533

A mi 1.6/75 lovasunkban 280e km körül van, még nem volt cserélve, pedig nem pályán jár. Mondjuk nem is városban. Én már cseréltettem volna, de a szerelő szerint jó az, ne költünk rá.

Előzmény: skt15 (110532)
skt15 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110532

Persze "mindenki" máshogy látja, de én tutira nem cserélnék kuplungot, ha nem csúszik és kiemel rendesen.

Fent fog, fent fog; és?

Előzmény: kezdo_O1-es (110526)
ZsoltALM Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110531

Nálam az 1.6sr  155 ezer km nél kért új kuplungot, de ott szerkezet sérült meg. Luk ot kapott, addig sem volt kemény a kuplung, de azóta csak rá kell fújni erősebben a pedálra. Most 287 ezer van az autóban kb. 

Előzmény: kezdo_O1-es (110526)
vonosj Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110530

Azok még az első tulaj kontójára mentek.:)

Előzmény: banika1 (110529)
banika1 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110529

Nekik jó üzlet volt!:):)

Előzmény: vonosj (110528)
vonosj Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110528

Négyévente cserélte a márkaszerviz a gyertyákat, az első csere 47, a második 76 ezernél történt.

Előzmény: nohab (110525)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110527

Esetleg EGR?

Előzmény: nohab (110525)
kezdo_O1-es Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110526

Sziasztok! 1.4-16V (BCA) 1U2 O1-et hajtok es nem tudom elengedni:-) Aktualis lesz 194e km-nel a gyari (i) kuplungot cserelni mert mar nagyon magasan fog bar meg nem csuszik, de idoszeru a (ii) vezerles es elkezdett dinamikus kanyarvetelnel morogni az eleje, gondolom (iii) kerekcsapagy. Amire gondoltam Sachs kuplung (vagy LUK?) Conti vezerles, meg FAG kerekcsapagy? SKF-et nem javasoltak nekem... Nektek mi a velenyetek? Amugy meglepodtem, hogy amit a Kauffernel osszeszedtem alkatreszeket, azok arban pont ott vannak, mint amit az az ismerosom tudna venni akinek mindenfele hiperkedvezmenye van. 

nohab Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110525

elvileg ugye 60 ezrenként kell gyertyát cserélni, ha ezt az ütemet tartod, akkor simán lehet, hogy a második szett gyertya 110e körül már a végét járja.

Előzmény: vonosj (110515)
vonosj Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110524

Ohh, bocsánat, de már pár éve nem követtem naprakészen a topikot. Így aztán részemről csak egy, - ezek szerint hibás - feltételezés volt.

Előzmény: TWdoktor (110523)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110523

Airbag cartárs autót és márkát is cserélt, a sorozatos problémák miatt, nem?

Előzmény: vonosj (110522)
vonosj Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110522

Igen, valszeg Airbag cartárs olyat hajt.

A benzin meg hát, igen, olyan... pedig én is prémiummal hajtom.

Az meg durva, hogy mennyien szakosodtak már a diózásra... és ahogyan a visszajelzéseikből lejön, van munkájuk bőven.

Előzmény: csíkos-háTTú (110521)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110521

Akkor egy hibaforrás kizárva!:-)

Van egyébként olyan TSI motor, ahol lehet értelme az Airbag kolléga által ajánlott szeleptisztító adaléknak. A 3-as Octaviákba szerelt kései 1,8TSI-ban kettős befecskendezés van, ott szükség szerint a szívótérbe is történik befecskendezés. Igaz, ehhez meg kell zavarni egy csöppet a ménest!

 

Egyébként. Van olyan információm amúgy, hogy ez a kokszosodás nem nagyon jellemző a világnak azon a részén, ami Jalta után a nyugati szövetségesek megszállása alá került. Xar a magyar benzin, röviden. A prémium is. Az nagyjából azt tudja, amit a sima, Nickelsdorf-tól nyugatra.

Előzmény: vonosj (110519)
vonosj Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110520

Szia!

Nem tudom, én valahogy mindig ódzkodom ezektől a szerektől, de az injektor tisztítón én is gondolkodom.

Viszont a szeleptisztító valszeg nem sokat ér, hiszen - ahogyan csíkós-háTTú cartárs is írja - a szeleptisztítóval megspékelt üzemagyag, közvetlenül a hengerbe kerül, nem találkozik a szívócsatornával és az elkokszosodott szelepszárakkal.

Előzmény: Airbag. (110517)
vonosj Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110519

Köszönöm a tippet, de ez a kör már megvolt, persze ezt nem tudhattad.

Tényleg nagyon kíváncsi vagyok, hogy mennyire lesz lekokszolódva a szívóoldal, de ez csak bő két és fél hónap múlva derül ki.

Ennél hamarabb, konszern járművekre specializálódott szerviztől, nem kaptam időpontot.

Előzmény: csíkos-háTTú (110516)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110518

Nem akarok kötekedni, de az injektor tisztítót még értem. De szelep tisztítót az nem egészen, lévén az ezzel kevert benzint közvetlenül a hengerbe fecskendezi be az injektor.

Előzmény: Airbag. (110517)
Airbag. Creative Commons License 2024.04.09 0 0 110517

Üdv,

A Wynns vagy/és STP cégnek van szeleptisztitó adalékja,

akkor szoktam használni mikor sokat megyek egy nap alatt(800-1000km)

hajnalba teletankolok prémium benzinnel,,bele öntöm,és kihasználom a tankot

hazafelé meg ugyan ez,csak akkor az injektor tisztitót öntök, és ezt is elhasználom..

érezni lehet a motoron utána,hogy szépen jár,kisimul az alapjárat,és hamara reagál a gázpedálra..

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.04.09 0 0 110516

Én matatnék egy csöppet a gyertyák és a trafók körül is elsőre. A leírt tüneteket ezek is okozhatják, ha már az utolsókat lehelik.

Előzmény: vonosj (110515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!