Megjött az első Sor troli Szegedre, es aznap a BKV által rendbe szedett Ikarus 187Tr is. A troli beltere szép lett, az más kérdés es egyéni vélemény hogy az üléshuzat nem passzol a piros kapaszkodohoz :)
A festés messziről jónak tunik, de kozelrol még nem láttam, úgy derül ki minden.
Állatkerti deltavágány? Az mi? Esetleg az Állatkerti krt.-Koós K. stny. (72-74) háromirányú felsővezeték kapcsolatának idén már fixre betervezettnek mondott kivitelezésére gondolnak?
Holnap, 2024. március 6-án (szerdán) a Repülőtér 1-es Termináljától 14.41-kor induló, a Nádraí Veleslavín metróállomástól 14.46-kor induló járatokkal megindul a trolibuszközlekedés 24,7 m hosszú koda-Solaris duplacsuklós trolibuszokkal PRÁGA 2. trolibuszvonalán, a 119-es autóbuszt felváltó 59-es jelzésű trolivonalon:
De hát hiszen "be van fogva" az oktatásba a 720-as 412GT! "Dedikált" (alacsonypadlós; forgalmi állományból törölve) oktatókocsi a 707 helyett, ami visszament forgalmi kocsinak. Vagy ez újdonság?
Én egy 10 méteres távolsági Bován tanultam, azóta vezettem kb 30 féle típust, elég gyorsan sikerült megszoknom kb minden buszt, de azt is látom, hogy egyesek mennyit képesek balfaszkodni, és ehhez már az is elég ha néhány gomb vagy a tükör máshol van, nemhogy egy teljesen más típust vezessenek... És szerintem ők vannak többen.
Nyilván nem azt mondom, hogy vágják szét a 263-ast azonnal, de jobb oktatójárművet is lehetett volna készíteni, vagy akkor már egy 260 GVM replikát, mert az az 1 méter tényleg nem oszt, nem szoroz. Mondjuk a jó oldala, hogy így legalább lett egy egyedi jármű :P
Hát, alapvetően alacsonypadlós helyközin tanultam, utána 415-öst vezettem GKI alatt, majd 260-412-VH, de nekem sose okozott problémát se a padlószint, se a tengelytáv különbsége, valahogy megszoktam azonnal mindegyiket. A tükörbe nézve látom hol van, sose álltam meg túl messze a padkától egyikkel sem. Elhiszem, hogy mások nem ennyire könnyen állnak át egyikről a másikra, én lehet utasként is már megszoktam a különböző típusokat, ami hatalmas előny volt, így 5 év után a csuklósokkal se volt gondom. Persze más az, aki eleve szeretetből megy vezetni és nem a megélhetés miatt próbálja elsajátítani a szakmát. Csak azért szóltam így hozzá, mert szerintem nagyon típusfüggő. Lehet olyan, akit tényleg bezavar, de olyan is akad, akit meg egyáltalán nem. Ki én se dobnám, ha már elkészült.
Ebben van igazság, de két ap. típus közt is van különbség, meg vizsga is. Első mozgásokhoz, felső vezetékhez alkalmazkodás, vagy a hálózat specifikusságának megtanulásához azért jó ez is.
Az, hogy olyan magasan ülsz, mint egy kamionban, még a tapasztalt buszvezetőket is összezavarja, nem véletlen, hogy sokan fél méterre állnak meg a szegélytől, amikor visszaülnek... Ezzel pont nem könnyítik meg a kezdők dolgát, hanem éppen megnehezítik, mert miután úgy-ahogy megszokott valamit, át kell szoknia egy teljesen másba. És mondom, ezt a gyakorlati tapasztalatom mondatja velem, hiába mínuszol a sok úrvezető, aki szerintem életében max 200 km-t vezetett, személyautót.
Kb semmivel nem lett volna költségesebb, ha már eleve egy alacsonypadlós oktatóbuszt építenek, vagy befogják erre a célra valamelyik 412GT-t, legalább valamennyire ki lettek volna használva...
Szerintem azért nem 1-2 év múlva lesznek azok a GST-k kidobva, mert nem indokolná semmi. Max. papíron a koruk, de mellé meg oda lehet rakni nyugodtan a futásteljesítményt, értéket, állományba vétel idejét. Így már egész mást mutatna a kép.
Aki nem vezetett még nagyobb járművet, annak pont megfelelő az első szárnypróbálgatásokhoz szerintem. Ahhoz, hogy megszokja, hogy nem egy szgk. méretű valami.
Le voltak bontva vázig, gondolom nem csak azért, hogy ránézzenek és visszalemezeljék, hanem akkor már javították is, amit kellett. Ez nyilván nem egyenértékű egy teljes újjáépítéssel, de nekem ez már megint nem tűnik valami előrelátó gondolkodásnak (felújítjuk a 412-eseket, majd 1-2 év múlva kidobjuk, veszünk helyette 20 éves GST-ket, majd 1-2 év múlva azokat is kidobjuk...)
Hát speciel pont semmi értelme nincs egy olyan típussal kezdeni, amiből még csak hasonló sincs az egész flottában, de ezt mondjuk már akkor is mondtam, amikor megépítették. Autót vezetni se zsigulival tanítják már az embereket, hanem olyan típusokkal, amik egyébként is futnak az utakon.
(És a felesleges billentyűzetkoptatás végett mondom, hogy vezettem 200-as Ikarust meg különböző alacsony padlós típusokat is eleget ahhoz, hogy tudjam, nagyon más, annak ellenére, hogy "darab-darab".)