Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2024.03.07 0 8 106263

Megjött az első Sor troli Szegedre, es aznap a BKV által rendbe szedett Ikarus 187Tr is. A troli beltere szép lett, az más kérdés es egyéni vélemény hogy az üléshuzat nem passzol a piros kapaszkodohoz :)

A festés messziről jónak tunik, de kozelrol még nem láttam, úgy derül ki minden.

 

https://szeged.hu/cikk/megerkezett-az-elso-sor-troli-szegedre

18-09 Creative Commons License 2024.03.07 0 0 106262

Gondolom elkészül most tavasszal

 

Hű, valami nyár vége, őszt hallottam erre...

Előzmény: 7-es troli (106256)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 5 106261

Kérdés, hogy a 412T-k esetleges kivonása eseten a 721 is oktató járművé válna A 720 mellet?

Előzmény: torqmatic (106250)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106260

Tehát felismertél. Ennek örülök :)

Előzmény: Közlekedésguru (106259)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106259

Végállomástól végállomásig :)

Előzmény: Dénes Balázs (106258)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106258

És olykor még a trolimra is felszállsz.

Előzmény: Közlekedésguru (106257)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106257

Nem mindig, de jelen vagyok napi 1-2x általában.

Előzmény: Dénes Balázs (106255)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 0 106256

A felsővezeték kiépítése ez. Közlöny teljes kiadásában le van irva.

Gondolom elkészül most tavasszal, és utólag számolják erre rá az uniós pénzt.

Előzmény: IZé (106253)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.03.06 -1 0 106255

Szia!!!

Előzmény: Közlekedésguru (106248)
toto92 Creative Commons License 2024.03.06 0 4 106254

Vagy a kisföldalatti kap egy deltát a tó oldalában, és lesz egy M1B a Vörösmarty tér és az Állatkert között :)

Előzmény: IZé (106253)
IZé Creative Commons License 2024.03.06 0 1 106253

 

Állatkerti deltavágány? Az mi? Esetleg az Állatkerti krt.-Koós K. stny. (72-74) háromirányú felsővezeték kapcsolatának idén már fixre betervezettnek mondott kivitelezésére gondolnak?

Előzmény: kristoof (106251)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.06 0 3 106252
kristoof Creative Commons License 2024.03.06 0 3 106251
torqmatic Creative Commons License 2024.03.06 -1 1 106250

Igen, a két GT akkor már rég kész volt és egyik se volt oktatókocsi, amikor a 263-as projektbe belevágtak.

Előzmény: Nbbarcs (106247)
sosiforda Creative Commons License 2024.03.05 0 3 106249

Holnap, 2024. március 6-án (szerdán) a Repülőtér 1-es Termináljától 14.41-kor induló, a  Nádraží Veleslavín metróállomástól 14.46-kor induló járatokkal megindul a trolibuszközlekedés 24,7 m hosszú  Škoda-Solaris duplacsuklós trolibuszokkal PRÁGA 2. trolibuszvonalán, a 119-es autóbuszt felváltó 59-es jelzésű trolivonalon:

 

https://www.dpp.cz/spolecnost/aktuality/detail/66_2519-na-letiste-nejdelsim-trolejbusem-v-cr

 

Vonaltérkép:

 

 

https://www.dpp.cz/spolecnost/nove-stavby/trolejbusove-trate/elektrifikace-linky-119

 

első napi menetrend:

 

https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/_59/20240306r/59_linka.pdf

Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.05 0 0 106248

Ebben egyetértünk.

Előzmény: torqmatic (106245)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.05 0 1 106247

Szerintem úgy gondolta, hogy a 263-as helyett eleve, nem annak elkészülte után.

Előzmény: John Howard (106246)
John Howard Creative Commons License 2024.03.05 0 4 106246

De hát hiszen "be van fogva" az oktatásba a 720-as 412GT! "Dedikált" (alacsonypadlós; forgalmi állományból törölve) oktatókocsi a 707 helyett, ami visszament forgalmi kocsinak. Vagy ez újdonság?

Előzmény: torqmatic (106242)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.05 -2 4 106245

Én egy 10 méteres távolsági Bován tanultam, azóta vezettem kb 30 féle típust, elég gyorsan sikerült megszoknom kb minden buszt, de azt is látom, hogy egyesek mennyit képesek balfaszkodni, és ehhez már az is elég ha néhány gomb vagy a tükör máshol van, nemhogy egy teljesen más típust vezessenek... És szerintem ők vannak többen.

Nyilván nem azt mondom, hogy vágják szét a 263-ast azonnal, de jobb oktatójárművet is lehetett volna készíteni, vagy akkor már egy 260 GVM replikát, mert az az 1 méter tényleg nem oszt, nem szoroz. Mondjuk a jó oldala, hogy így legalább lett egy egyedi jármű :P

Előzmény: Közlekedésguru (106244)
Közlekedésguru Creative Commons License 2024.03.05 0 8 106244

Hát, alapvetően alacsonypadlós helyközin tanultam, utána 415-öst vezettem GKI alatt, majd 260-412-VH, de nekem sose okozott problémát se a padlószint, se a tengelytáv különbsége, valahogy megszoktam azonnal mindegyiket. A tükörbe nézve látom hol van, sose álltam meg túl messze a padkától egyikkel sem. Elhiszem, hogy mások nem ennyire könnyen állnak át egyikről a másikra, én lehet utasként is már megszoktam a különböző típusokat, ami hatalmas előny volt, így 5 év után a csuklósokkal se volt gondom. Persze más az, aki eleve szeretetből megy vezetni és nem a megélhetés miatt próbálja elsajátítani a szakmát. Csak azért szóltam így hozzá, mert szerintem nagyon típusfüggő. Lehet olyan, akit tényleg bezavar, de olyan is akad, akit meg egyáltalán nem. Ki én se dobnám, ha már elkészült.

Előzmény: torqmatic (106242)
T 6 Creative Commons License 2024.03.05 0 4 106243

Ebben van igazság, de két ap. típus közt is van különbség, meg vizsga is. Első mozgásokhoz, felső vezetékhez alkalmazkodás, vagy a hálózat specifikusságának megtanulásához azért jó ez is.

Előzmény: torqmatic (106242)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.05 -3 3 106242

Az, hogy olyan magasan ülsz, mint egy kamionban, még a tapasztalt buszvezetőket is összezavarja, nem véletlen, hogy sokan fél méterre állnak meg a szegélytől, amikor visszaülnek... Ezzel pont nem könnyítik meg a kezdők dolgát, hanem éppen megnehezítik, mert miután úgy-ahogy megszokott valamit, át kell szoknia egy teljesen másba. És mondom, ezt a gyakorlati tapasztalatom mondatja velem, hiába mínuszol a sok úrvezető, aki szerintem életében max 200 km-t vezetett, személyautót.

Kb semmivel nem lett volna költségesebb, ha már eleve egy alacsonypadlós oktatóbuszt építenek, vagy befogják erre a célra valamelyik 412GT-t, legalább valamennyire ki lettek volna használva...

Előzmény: T 6 (106237)
Obus Creative Commons License 2024.03.04 0 6 106241

Régen sok buszvezető Ikarus 211-essel gyakorolt, vizsgázott, aztán később hosszabb buszokkal is jártak.

Előzmény: T 6 (106237)
nemeza Creative Commons License 2024.03.04 0 1 106240

Ha összeállnak, inkább a 600asok kukázódnak hamarabb szerintem.

Előzmény: T 6 (106238)
Jim1987 Creative Commons License 2024.03.04 0 2 106239

így van

ha lesz 1-2 vonal hosszú távon, ahol nem kell önjárni, ott 5+ évig is elmehetnek...

Előzmény: T 6 (106238)
T 6 Creative Commons License 2024.03.04 -1 5 106238

Szerintem azért nem 1-2 év múlva lesznek azok a GST-k kidobva, mert nem indokolná semmi. Max. papíron a koruk, de mellé meg oda lehet rakni nyugodtan a futásteljesítményt, értéket, állományba vétel idejét. Így már egész mást mutatna a kép.

Előzmény: torqmatic (106235)
T 6 Creative Commons License 2024.03.04 -1 4 106237

Aki nem vezetett még nagyobb járművet, annak pont megfelelő az első szárnypróbálgatásokhoz szerintem. Ahhoz, hogy megszokja, hogy nem egy szgk. méretű valami. 

Előzmény: torqmatic (106234)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.04 -1 5 106236

Le lett lemezelve az összes sötétpiros 412-es?

Szerintem nem.

Előzmény: torqmatic (106235)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.04 -4 3 106235

Le voltak bontva vázig, gondolom nem csak azért, hogy ránézzenek és visszalemezeljék, hanem akkor már javították is, amit kellett. Ez nyilván nem egyenértékű egy teljes újjáépítéssel, de nekem ez már megint nem tűnik valami előrelátó gondolkodásnak (felújítjuk a 412-eseket, majd 1-2 év múlva kidobjuk, veszünk helyette 20 éves GST-ket, majd 1-2 év múlva azokat is kidobjuk...)

Előzmény: 7-es troli (106225)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.04 -7 1 106234

Hát speciel pont semmi értelme nincs egy olyan típussal kezdeni, amiből még csak hasonló sincs az egész flottában, de ezt mondjuk már akkor is mondtam, amikor megépítették. Autót vezetni se zsigulival tanítják már az embereket, hanem olyan típusokkal, amik egyébként is futnak az utakon.

(És a felesleges billentyűzetkoptatás végett mondom, hogy vezettem 200-as Ikarust meg különböző alacsony padlós típusokat is eleget ahhoz, hogy tudjam, nagyon más, annak ellenére, hogy "darab-darab".)

Előzmény: T 6 (106231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!