Keresés

Részletes keresés

menut Creative Commons License 2021.05.12 0 0 9755

Mi a kérdés? Nem kaptál visszajelzést?

Majd szólnak, ha mehet, szerintem felesleges emiatt izgulni...

Előzmény: weirdo (9754)
weirdo Creative Commons License 2021.05.12 0 0 9754

Hogyan lehet 18 alatti gyereket oltásra időzíteni? Az elsők között regisztráltunk, semmi SMS, 17. telefon kinyomva. Újabb regisztráció is sikeres…

Veszpremi Creative Commons License 2021.05.09 0 0 9753

Mikor lesz ez annyira átadva, hogy bringával járható lesz Almádi felé? Az egész a füredi #-ig 22 végére határidős, de gondolom az almádi csomópont és a füredi nem lesz egyidejűleg lezárva.

Előzmény: r.tonyo4 (9751)
menut Creative Commons License 2021.05.08 0 0 9752

Bonyolult :)

Előzmény: r.tonyo4 (9751)
r.tonyo4 Creative Commons License 2021.05.08 0 0 9751

A google earth programba friss műholdképek kerültek fel Veszprémről. Szinte pár napos lehet:

r.tonyo4 Creative Commons License 2021.04.24 -1 0 9750

az út teljes felületét lekenni vele felér egy szándékos emberölési kísérlettel.

Azért ezt gondolt át még egyszer. A festett felület  csúszása fékezéskor számít, az pedig régen rossz, ha a zebrán vagy a zebra előtt közvetlenül kell nyomni egy satuféket. Amikor még volt a zebrán piros festék, akkor nekem úgy tűnt, hogy a fehértől eltérő anyagú festékkel volt lekenve. Naponta többször átmentem ott kocsival, nekem nem tűnt csúszósnak.

 

Feltolod az ingerküszöböt és utána a kiemelés nélkülinél még csak lassítani sem fog

Ez légbőlkapott állításnak tűnik. Ha adsz erre egy megbízható forrást, akkor elhiszem. 

Ott van a Jutasi úton az az okoszebra, ami előtt ledsor villog, ha valaki át akar kelni. Az is ugyanezen az elven működik, felhívja a figyelmet. Az is életveszélyes?

 

 

Előzmény: crossroad (9744)
menut Creative Commons License 2021.04.24 0 0 9749

jó.

Előzmény: crossroad (9748)
crossroad Creative Commons License 2021.04.24 0 0 9748

:D feladtam.

Előzmény: menut (9747)
menut Creative Commons License 2021.04.24 -1 2 9747

Miért boldog valaki attól, h kevés pénzből szükségmegoldásokat kell elviselnie? Ha valakinek ez elegendő a boldogsághoz, akkor alacsonyra kondicionálta az igényszintjét. Más kérdés, h elfogadjuk, mert mit tehetünk? És sztoikusan mondjuk sokszor az ommmmmm szót.

Előzmény: crossroad (9745)
menut Creative Commons License 2021.04.24 -1 1 9746

Ez az elefántcsonttornyos arrogancia kezd unalmassá válni. (Disclaimer: villamos és gépészeti rendszereket üzemeltetek 20+ éve. nem építek utat. A kiflisütéshez sem értek).

 

Szerintem egy városi főútvonalon (pl. Egyetem u.) nem jobb választás a kopórétegcsere a teljes felújításnál. A Victor Hugo utcában rendben van kopóréteggel manipulálás.

 

 

Előzmény: crossroad (9743)
crossroad Creative Commons License 2021.04.24 0 1 9745

"Senki nem boldog." Látod ez az a depresszív kulimász, amiről beszéltem. Én speciel boldog vagyok, még ha néha értetlen és demagóg emberekbe is ütközöm fórumokon. Azzal a hozzászólással nem magamra gondoltam, hanem azokra a szerencsétlenekre, akiknek ez az 5milliárd, rengeteg munkát jelent majd és még csak az az örömük sem lesz meg, hogy valaki megköszöni, helyette kapják ezt az élbőlfröcsögést.

Előzmény: menut (9740)
crossroad Creative Commons License 2021.04.24 0 1 9744

A színes gyalogátkelő több szempontból is marhaság volt, nem véletlenül hagyták lekopni:

 

- A burkolati jel vizesen csúszik, a legveszélyesebb helyen az út teljes felületét lekenni vele felér egy szándékos emberölési kísérlettel.

- Kiemelsz vele egy gyalogátkelőt, amire eztán jobban figyel majd az autós. Mit érsz el vele? Feltolod az ingerküszöböt és utána a kiemelés nélkülinél még csak lassítani sem fog. Tankönyvi példa arra, hogy mit ne tegyél a forgalomszabályozásban.

Előzmény: r.tonyo4 (9742)
crossroad Creative Commons License 2021.04.24 0 1 9743

Én kivitelező voltam a projektben csak más utcákon, de ha felteszem, hogy én emlékszem rosszul, a 10 év is összevág azzal amit mondtam: nagyfelületű útfelújítás (kopóréteg csere) 10 évet tol az út élettartamán, utána megint hozzá kell nyúlni. Azt a kérdést meg, hogy minek olyat csinálni nem is értem. Szerinted ha tönkremegy egy út, akkor el kell bontani és újat építeni? Kb olyan lenne, mintha kilyukad az autód kereke és veszel helyette egy új autót. Egy kopóréteg csere töredékébe kerül a teljes új útnak, ár-érték arányban messze jobb megoldás, még ha 10 évig is tart  csak. DE persze tanulhatják a szakemberek sok évig, lehet évtizedes tapasztalatuk, mindig jön egy pék, vagy falusi tanító, aki jobban tudja :)

Előzmény: menut (9741)
r.tonyo4 Creative Commons License 2021.04.24 -1 0 9742

az a színes gyalogátkelő szépen lekopott. Pedig tök jó ötlet volt. 

Előzmény: menut (9741)
menut Creative Commons License 2021.04.24 -1 0 9741

Ugye. Én 15 éve lakom a környéken, és jóval az ideköltözésünk után volt, amikor megörültem, h felújul az Egyetem utca. A színes gyalogátkelők divatja sincs 15 éves.

Előzmény: r.tonyo4 (9739)
menut Creative Commons License 2021.04.24 -1 0 9740

Sajnos mimózáknak nem való egy nyilvános fórum :) Neked a mindentjobbantudókkal kell együttélned, nekünk meg a szar veszprémi utakkal. Senki nem boldog.

Előzmény: crossroad (9738)
r.tonyo4 Creative Commons License 2021.04.24 -1 0 9739

Az egyetem utca 2010-ben biztosan megújult (abban az évben nyáron volt az esküvőm, és a vendégeknek el kellett magyarázni, hogy arra ne jöjjenek, mert teljesen le volt zárva és fel volt túrva)

Előzmény: crossroad (9736)
crossroad Creative Commons License 2021.04.24 0 1 9738

Nyilván, a közlekedés olyan mint a foci, mindenki ert hozzá... en hibám, ezt mindig elfelejtem. Akkor mar csak annyit javaslok, hogy írjátok le az észrevételeket és juttassátok el az illetékesekhez, többet ér mint egy nevtelen fórumon belekiabálni a vakvilágba.

Előzmény: menut (9737)
menut Creative Commons License 2021.04.24 -1 2 9737

Te biztos jobban tudod, az én emlékeim szerint az nincs 15 éves. Mindenesetre, jóval fiatalabb, mint pl. a Paál L. utca burkolata, és majdnem ugyanolyan szar. Nem is értem igazán ezt a kopóréteg cserét, miért jó, szimpla tüneti maszatolás. Ha az aljzat marad a régi, pár év alatt újre összetörik felette az aszfalt. Látszatfelújitás.

Én nem savanyodtam be, a hergelődést is utálom, de ami szar, az szar. Engedd már meg, h ne mondjam a szarra, h baracklekvár. Köszi. Ez nem emberség kérdése, hanem szakmai kérdés. Amihez te  és kollégáid biztosan jobban értetek, de a végeredményt bárki meg tudja itélni. És ne haragudj, az, h ti a szakmai opportunizmust lelkesedésnek értékelitek, és ezért tapsot vártok, az jó nagy eltévedés (bár értem, h ez kell a napi túléléshez).

Előzmény: crossroad (9736)
crossroad Creative Commons License 2021.04.23 -2 1 9736

Az egyetem utca ezen szakasza 15 éve újult meg a csatornázásokkor, a Wartha Vince 10 éve kereken. Erről beszelek, tények helyett érzések alapján vagdalkoztok és már észre sem veszitek, hogy a sok negatív gondolat hatására besavanyodtok. Persze nem tisztem életvezetési tanácsokat adni, sem meggyőzni bárkit, csak bosszant ahogy egymast hergelitek és közben annak is elveszitek az életkedvét aki értetek meg a városért dolgozik. Mert még ha látja is az ember, hogy lövésetek nincs arról amiről beszéltek, azért nem kellemes ezt a fröcsögést kapni. Ez nem pártpreferencia, hanem emberség kérdése kellene hogy legyen.

Előzmény: menut (9735)
menut Creative Commons License 2021.04.23 -1 1 9735

Én speciel örülök ennek a talált pénznek, a másik dolog a felújitások tartóssága/minősége. Wartha Vince, Kisfaludy, Egyetem... Mindegyik beszakdt, kátyús, a csatornafedeleknél törött burkolatú. Pont azért bosszantó, mert az a kevés is gyorsan amortizálódik, amire tud a város költeni.

Nem a fél városban javul ezzel az utak minősége, azt is szögezzük le.

Előzmény: crossroad (9733)
menut Creative Commons License 2021.04.23 0 1 9734

Az említett Egyetem utca egyik fele 15 éve, a másik 6 éve esett át kopóréteg cserén, tudtommal az utóbbi egyébként még nem kátyúsodik

 

A 15 nekem sok, a 6 lehet. És de, kátyúsodik a Hóvirág-SZTK közti szakasz, egyre durvábban.

Előzmény: crossroad (9732)
crossroad Creative Commons License 2021.04.23 -1 1 9733

"Egy-egy felújított utca is gyorsan megy tönkre. Pedig nem olcsón csinálják" Kérlek mondj erre példát: melyik utca ment hamar tönkre és mennyi volt az a nem olcsó? Mihez képest érzed "nem olcsó"nak? Lövitek a levegőbe az értelmetlen és megalapozatlan kijelentéseket. Itt van 5milliárd forint útfelújításra, és olvassátok vissza, hogy mi jött ki belőletek ennek örömére? Szomorú lehet az életetek...

 

Veszprémnek átlagban évi 100 millió forintja van útfelújításra, hasonlítsátok ezt össze a mostani összeggel és gondoljatok bele, hogy micsoda lehetőség ez. Szégyen, hogy erről is annyi jut eszetekbe, hogy igaz, hogy a fél városban javul az utak minősége, de mi lesz a másik felével, illetve az a fele is úgyis szar és drága lesz...

Előzmény: Veszpremi (9729)
crossroad Creative Commons License 2021.04.23 -1 1 9732

Tudsz erre a 2-3 év után kátyúsodó útra példát Veszprémben? Én egyet tudok, ami a szennyvízcsatorna nyomvonalán kialakult üregek miatt a kopóréteg csere után az útpálya közepén el kezdett süllyedni, többről nem tudok. Az említett Egyetem utca egyik fele 15 éve, a másik 6 éve esett át kopóréteg cserén, tudtommal az utóbbi egyébként még nem kátyúsodik.

 

Azt azért tudni kell, hogy ezek a beruházások nem új út építését jelentik, csupán a kopóréteg cseréjét. Egy új utat 20-25 évre terveznek, egy kopóréteg csere (ha időben elvégzik és van csapadékvíz elvezetés stb.) tud ezen még 10 évet tolni. De persze tudom, hogy most is hiába írom ezt le, a laikus hőbörgés mindig jobban esik :)

Előzmény: egyszervolt.holnemvolt (9730)
menut Creative Commons License 2021.04.23 0 1 9731

Természetesen, végtelen pénzt el lehetne költeni erre, is, sok utca sir új burkolat után. Most ennyi zseton van  - ez se kevés egyébként - , ezeket az utcákat választották, örülés van ennek is. Ez egy ilyen ország - annak is örülni kell, ha a rongyos kabát marad, de kapsz újat a lyukas cipőd helyett...

 

A minőség reklamálása jogos - lásd Kisfaludy utca, vagy a botrányosan kátyússá vált Egyetem utca, amit pár éve aszfaltoztak újra. 

Előzmény: Veszpremi (9729)
egyszervolt.holnemvolt Creative Commons License 2021.04.23 0 0 9730

Ez jól hangzik, de bennem is felmerül a minőség kérdése. Ha már ennyi pénzt beletolnak az útfelújításba, örvendetes lenne tartósságra törekedni. Tapasztalat szerint 1 év után néhány helyen megsüllyednek, 2-3 év után repedeznek és kátyúsodnak az utak, lehet mindent kezdeni elölről.

Előzmény: menut (9728)
Veszpremi Creative Commons License 2021.04.22 0 0 9729

Elég szép lista! Tán inkább az a kérdés, hogy mi van a többi rossz állapotban lévő utcával. Megint csak azt tudom mondani: a minőséggel van itt komoly baj. Egy-egy felújított utca is gyorsan megy tönkre. Pedig nem olcsón csinálják.

Előzmény: menut (9728)
menut Creative Commons License 2021.04.22 0 1 9728

https://www.facebook.com/ovadipeter/posts/3868913386561722

 

Mi alapján választották pont ezeket az utcákat? Miért nem engem kérdeztek meg? :)

Veszpremi Creative Commons License 2021.04.21 0 3 9727

Ma jártam arra, és épp elcsíptem a Felsőörs felé vezető bringaút első kapavágásait a Szabadságpusztai lámpás kereszteződésnél. Kicsit meglepődtem, mert én azt hittem, hogy a nyomvonala az lesz, ahol most sokan járunk a mg.-i földek között, de nem ott húzzák meg, hanem a főút mellett, kiindulva a sz.pusztai kereszteződés lámpájától. Azaz végig a már kész szakaszig a műút mellett fog menni. Nyilván az a nyomvonal rövidebb, mint ha ott menne, amit előbb írtam a mezők között.

Előzmény: menut (9596)
crossroad Creative Commons License 2021.04.21 0 1 9726

A zsidók építették nem azt jelenti, hogy az egészet kizárólag zsidó munkások építették fel 3 hét alatt, hanem hogy a zsidók  építették, azaz tevőlegesen hozzájárultak a fejlődéséhez. Persze mindenki úgy értelmezi ezt a mondatot, ahogy épp a prekoncepciói és ideológiája diktálják...

Előzmény: r.tonyo4 (9722)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!