Biztos, de a Naplás-Cinkotai csomópontot speciel eléggé átépítették, ott biztosan újra kellett tervezni forgalomtechnikát, geometriát stb., furcsa, hogy ebbe nem fért bele egy pár buszmegálló:
Nem az a helyzet hogy ahol és ahogy most van, ott fel lehet újítani egy az egyben úgy ahogy van, de ha áthelyezed akkor nem szúrhatsz le ugyanúgy két táblát mint az előző helyen hogy kézcsók, ez itt a megálló, hanem az aktuális szabályok szerint kell megépíteni, ami szükségessé tehet öblöt, zebrát, középszigetet, világítást, kutyafülét? Nem azt mondom hogy ez emelte volna az egekbe az út teljes felújításának költségét, de a nullánál azért nagyobb pluszköltséget tippelnék.
Okés, de épp az a fura, hogy az utat 2019-ben felújították, akkor vsz. 0 pluszköltséggel belefért volna áthelyezni egy értelmesebb helyre, pl. a Naplás úthoz.
Akkor volna értelme, ha mozgó pollerrel csak a buszokat, hatóságokat/mentőket és a helyi érdekű forgalmat engednék be. Úgy támogatnám, de a mozgó poller se feltétlen olcsó.
Mióta megépítették a gátat, annyira nem lenne egyszerű az a híd, bár nem megugorhatatlan. Lehetne a Városfal utcán járatni (a buszöblök megvannak, "csak" a Szentendreire kihajtás kellene megoldani). Vagy a Gázgyár utcában, hogy legalább a Graphisoft parkba járóknak jó legyen.
Akkor ez ugyanolyan, mint a Pók utca megálló a 106-os vonalon, ahol nem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy az utóbbi 10 évben nem volt egyetlen le- és felszálló sem...
Egy 1972-es légifelvételen még állnak ott épületek, én azt tippelném hogy azoknak a kiszolgálása volt a fő cél eredetileg, aztán meg nyilván ottmaradt a megálló mert, ahogy írod, áthelyezni egy vagyon lenne.
A megálló a 192-es busz idejéből maradt ott - az egy alapvetően műszakos jellegű járatként volt a 46-os elődje, de hogy akkor miért ide került a megálló, arra nem tudok válaszolni
Logikus lenne átkerülnie máshová, én azt gyanítom hogy a megálló kialakításával járó forgalomtechnikai beavatkozások költségét senki nem akarta vállalni. Gyanítom, itt már öböl, gyalogos átvezetések, stb. is kellenének...
Egyszer terveztem a Naplás tóhoz kimenni tömeggel, de ezt látva annyira nem volt kedvem hozzá, és pontosan ugyanez a kérdés fogalmazódott meg bennem is.
én nem vagyok ismerős a környéken, de az Erdei bekötőút megállóhely tkp. miért ott van, ahol? A Naplás-tónak ez lenne lényegében_a_közösségi közlekedési kapcsolata, ehhez képest a megállónál nincs, leszámítva egy erdei dűlőutat, ami a térkép szerint nem vezet sehová. A Naplás-tó ezzel szemben megközelíthető lenne a Naplás úton, ami viszont több száz méterre van a megállótól, és nincs járda. Nekem jóval logikusabbnak tűnne, hogy a Naplás útnál legyen a megálló, ehhez képest láthatóan viszonyan frissen felújítva is maradt a megálló ott, ahol eddig volt.
Felnézni a kijelzőre, és leolvasni, mikor jön a busz, ez 1 másodperc. Elővenni a telefont, behívni az appot, kijelölni a helyet/viszonylatot, ez kb 10 mp*. És ha nincs az embernek szabad keze, meg esik, fúj, stb. akkor nagyon kellemetlen is. Igazad van.
De!
Egy megnézés 10 mp, 100 óra alatt 36 ezer megnézés, 3év ~ ezer nap, ergo Te minden nap 36-szor várakozol valamilyen megállóban járatra. Gratulálok! Azt azért belátod hogy az emberek többségénél ez még a 4-et sem éri el, tehát 9-szer lassabban degradálódik a telefonjuk. Mármint a szutyok BpGO miatt. Mert amúgy állandó használatban van, és két év alatt úgyis kuka. Egyébként, ha egy felszállás után átlag 10 percet utazol, akkor az napi 6 óra utazás, plusz a várakozás. Jó sok szabadidőd van...
*Azt, hogy te az az appban megnézheted, hogy hol jár, miért késik, milyen alternatíva van, ne számoljuk bele az időbe, mert azt a kijelző sem mutatja.
Én nem tudom hogy viszonyul egyik a másikhoz, ezért érdekelne, bár nyilván költői volt a kérdés - legalábbis meglepődnék ha (amennyiben valaha is vizsgálva volt egyáltalán) publikus lenne az eredmény. Meg az is jó kérdés hogy kellene-e mindenhová ilyen, mert valószínűleg az Erdei bekötőútnál nem indokolja az utasforgalom (aztán lehet meglepően sok a BKV-zó horgász), de egy-egy megállót meghagyni hogy ott papír menetrend legyen meg cserélgetni kelljen, valószínűleg nem érdemes.
Első körben az a kérdés, mit jelent az "egyes megállókban"
Ha tényleg néhány megállóról van szó kisérleti jelleggel, ahol jelentős átszállási kapcsolat sincs (pl. a MÁV-Start és Volánbusz pályaudvarokat összekötő útvonalak átszállási pontjait érdemes kihagyni első körben) akkor az talán nem okoz nagy gondot, és értékes tapasztalatot jelenthet.
De a sokezer megálló kapcsán az álmok nekem meglehetősen utópisztikusnak (sőt, a magyar társadalom demográfiáját figyelembe véve akár disztópikusnak!) tűnnek számomra.
Körülbelül kiegyenlíti egymást a két költség - az egyik serpenyőben a megvásárlás-telepítés-karbantartás költsége, a másikban a nyomtatás minden menetrendváltozásnál, meg az élőerő cserélgetni a papirosokat.
És az e-papírra mindent ki tudsz írni, terelést, haváriát, bármilyen információt, ez nagy előny, miközben nem kerül annyiba és nem is olyan bonyolult, mint mondjuk egy futár-totem.
Ha jól értem, ez olyan "kijelző" lenne mint egy e-könyv olvasó vagy a média marktban a digitális árcédula? Ha igen, akkor engem érdekelne egy olyan számítás hogy mennyibe fáj a mostani papíros megoldás és az, ahol ilyen e-papír van - amit távolról egy gombnyomással frissíteni lehet ha menetrendváltozás van, nem kell hozzá lapot nyomtatni, stb., cserébe drágább és egy papírlapnál nyilván több karbantartást igényel.
Holnap meglesem mennyi volt, de ma ~5000 körül van azon megállóhelyek száma (HÉV és metró nélkül) ahol menetrendszerint megáll valamilyen BKK-s viszonylat.
Valamikor 199x-ben (?) kb. 3000 megálló volt Budapesten.
Mondjuk azt nem tudom (nem emléxem már rá), hogy egy megálló mindkét oldalát beleszámították és így lett kb. 3000 db, vagy ha a két oldalt külön számoljuk akkor 6000 db ?
De 6000 új elektromos kijelző beszerzése, telepítése, karbantartása, javítása, cseréje biztosan jó üzlet lenne egy baráti cégnek.
Pár tucat ember jól megélne belőle pár évtizedekig.
Azt, hogy ma csak e-papíros menetrend nem lehet kint. A nyomtatott verziónak is ugyanúgy kint kell lennie. Varsóban, Bécsben, Londonban lehet agyérgörcsöt kapna a hatóság, hogy nincs kint nyomtatott menetrend, csak e-papír egyes megállókban.
Esetemben 3 évre levetítve közel 100 óra többlet akku- és telefonhasználat van a GO miatt. Komolyan azt akarod bemgyarázni, hogy ez nem degradálja a telefonat? :) Na szédíts... és akkor azt még elő se szedtem, hogy mekkora kockázatot vállalok azzal, hogy emiatt folyamatosan ki-be rakosgatom a zsebembe. Mi van ha leesik, stb... lehet ez oltári nagy baromságnak tűnik, de tört már össze emiatt telefonom. Mert az a nyüves appot kellett ahhoz nézni, hogy hol a bánatban kóricál a 20 percező viszonylat, aminek papíron szombat hajnalban már 10 perce ott kellett volna lennie.
Tényleg első hallásra amit felvetettem hülyeségnek tűnik, csak aztán elkezded görgetni magad előtt ezeket és rájössz, tényleg nem akkora hülyeség. Pl. Párizsban alig kellett elővennem a telefonomat, mert minden buszmegállóban az RATP megállóiban ott a kijelző.
Az ország számos buszállomásához (Szolnok, Békéscsaba, Székesfehérvár, Dunaújváros, stb.) hasonlóan a külön (általában naponta hajnaltól késő estig nyitva lévő) ablakban üzemelő személyes információ Szekszárdon is megszűnt, információt a(z itt csak munkanap üzemelő) pénztárak adnak.
A helyi információs telefonvonalakat is lekapcsolták a központosítás jegyében :(
Péntek 9:30, a pesti expresszel jöttem, de a többi stimmel. Túrázni indultam, volt még egy nyugdíjas pár hasonló céllal, ők megkérdezték az információt, úgy találták meg.