Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fáradt Vándor Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28476
Még mielőtt csogu haverom megsértődik, pontosítok: én személy szerint kizártnak tartom, hogy egy céges taxis akár száguldozással veszélyeztesse utasa életét, akár át próbáláná őt verni...
Előzmény: Fáradt Vándor (28475)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28475
Volt annak idején CYTITAXI (nem elírás, így írva!!!) is, természetesen mi másra is hasonlító emblémával, mint a City, úgyhogy könnyen megeshet, hogy ez s Főtaxis volt... Egy ilyennel egyébként majdnem megszívtam én is, a beülés előtti utolsó pillanatban vettem észre, hogy vmi nem kóser...

Egyébként meg nem taxizom sokat, de ahhoz épp eleget, hogy tudjam, a céges taxisofőrök többsége túlzottan félti a seggét ahhoz, hogy egy ilyen stiklibe belemenjen...
gallo Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28474
Igaz.
Előzmény: csogu (28473)
csogu Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28473
De-de, ütközik.
Csak hááát ne feledd melyik országban is élünk...
Előzmény: gallo (28472)
gallo Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28472
A piros-fehér kockás matrica felragasztása megtévesztő. Nem feltétlenül ártó vagy rossz szándékkal. Lehet csak simán utasfogó módszer is. De. Nem ütközik ez valamiféle jogszabályba?
Előzmény: csogu (28471)
csogu Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28471
Előzmény: gallo (28470)
gallo Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28470

Ja, lehet, a táv kicsi.

Ha tényleg Főtaxis volt. Múltkor láttam egy taxit. Piros-fehér kockás matrica volt rajta, de Főtaxi logo nem. Kamu kockás volt, hogy megtévesztő legyen.

 

Előzmény: csogu (28469)
csogu Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28469
Egy ekkora távon 100% eltérés.
Előzmény: gallo (28468)
gallo Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28468
Na igen, de 1000.- elltérést azért nehéz bizonyítani. Nagyobb forgalom, kicsivel eltérő útvonal, ilyesmi. Azért 1000.- különbség nem olyan nagy, nem? Nem biztos, hogy ez a konkrét eset simlis volt, vagy?
Előzmény: csogu (28467)
csogu Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28467
Ilyen jellegűre? Minden normálisabb cégtől, amennyiben beigazolódik az utas állítása.
Előzmény: gallo (28466)
gallo Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28466

"és hogy jelenleg a Főtaxinál van, az csak az miatt lehetséges, mert nem érkezett rá panasz"

 

Ezt nem értem. Kifejtenéd? Köszi.

Azt jelentené, hogy a kockásnál az első panaszra kirúgnak?

Előzmény: csogu (28465)
csogu Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28465
A gond ebben az egészben az, hogy tényleg nem beazonosítható...

...és hogy jelenleg a Főtaxinál van, az csak az miatt lehetséges, mert nem érkezett rá panasz. Ha nagyon piszkál a dolog, akkor tuti ma is ott lesz...vedd a fáradtságot és menj ki és várj...tuti felbukkan.
Előzmény: wamzer (28464)
wamzer Creative Commons License 2008.08.17 0 0 28464
tegnap sztem alaposan átkúrt egy főtaxis barom.

kb. Hajógyári sziget-Duna Plaza útvonalon mentünk, ez olyan 6 km. (direkt nem a fesztiválon ülök taxiba, bent kibaszott nagy a sor, meg ehhez az útvonalhoz meg kell kerülniük a bentről induló taxiknak a fél világot, bő 2-3 km-vel több jön ki így a végére, a főtakker viszont a mozaik u. végén posztol, ahonnan egyszerű rákanyarodni a szentendrei útra)

Először is a csávó úgy vezetett végig, mint egy idióta, 110-el ment a szentendrein, a flórián téren az árpád híd felhajtójára is ennyivel ment fel, a kanyar előtt pont kapott egy telefont, felvette, dumált, közben a felezőn darabos kormánymozudlatokkal tartva az autót valahogy sikerült feljutnunk az Árpád-hídra. Nem az volt a bajom, hogy gyorsan ment - bár 110-el ne menjen senki városon belül - hanem hogy láthatóan szarul vezetett, amolyan wannabe-schumacher, akinek azért még annyira nem megy. Az autót is ölte, folyamatosan 4-5000-es fordulat, 2-3 éves oktávia volt, de futóműve már zörgött, nyeklett nyaklott, fékek nem is sivítottak, hanem bőgtek. Előre sajnálom azt a szerencsétlent, akinek majd eladja visszatekert km-vel az autót.

Már az árpád híd fele elkezdtem pislogni az órára, érdekes módon az ott mutatott annyit, mint amennyiért ugyanezen társaság egy másik autója méterre ugyanezen az útvonalon hazavitt egy nappal azelőtt. Mire hazaértünk, az összeg majdnem egy ezressel hízott az előző napi fuvar ára felé. Szóvátettem, a reakció annyi volt, hogy "a kollega biztos rossz tarifát használt". Biztos voltam benne, hogy nem, de patthelyzet volt, ezt mutatta az óra, ki kellett fizetni, meg a csávó sem tűnt tárgyalóképesnek.

Most megnéztem a pontos távot, és a tarifát, persze, hogy nem volt igaza a baromnak, az előző napi kollega taxiórája járt jól. Rendszámot, ilyesmit nem írtam fel sajnos, amúgy jelentettem volna, hogy csekkolják már le a taxióráját annak a fasznak, így utólag a tőlem lenyúlt plusz ezresnek az anális felhelyzését kívánom neki valami vastag és rücskös társaságában, legyen boldog vele.
csogu Creative Commons License 2008.08.11 0 0 28463
Tegnap este az első 3 órában 3 kanyart csináltam....mind a 3 kanyar 1000 forint alatti volt...mindre rá kellett gurulnom...a 3 kanyaron kerestem nettó 400 forintot...mondom, 3 óra alatt, ünnepnapon, vasárnap...ÉJSZAKA

Nahh, ha ezek a fuvarok elmaradnának, mert mondjuk 1500 forintról indulna az óra, amiben benne lenne 4 km, akkor hidd el...egy pillanatig sem bánkódnék:-)
Előzmény: gallo (28462)
gallo Creative Commons License 2008.08.11 0 0 28462
Soha nem fognak megegyezni a taxiscégek egységes árban. Ahhoz túl széthúzóak. Mellesleg kartell is lenne, tehát törvénytelen. De ha mégis: azonnal megszigorítanák a taxi felhasználást a multiknál. És még kevesebben ülnének be privátban.
Előzmény: csogu (28461)
csogu Creative Commons License 2008.08.10 0 0 28461
Oké, de mit tenne a tisztelt multi, ha nem lenne olcsóbb taxiscég?:-)

Ha mindenki fixen 300 forint / kilométerért menne a legolcsóbban?
Előzmény: gallo (28460)
gallo Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28460

"nem a piaccal van a gond, az elbírna sokkal többet is...."

 

Ha a Coca-Cola (vagy bármely nagy multi) kedvezményes árát akárcsak közepes mértékben megemeli a szerződéses taxitársaság, azonnal keresnek másikat a régi árért. Mert ők (a piac, a nagyvevő) diktál. Nem 30, de 15 % emelést sem tolerálna. Nekem, aki negyedévente 1x ülök taxiba, tökmindegy, hogy 2 000 vagy 2 600-ért fuvaroztok. A multiknak minden fillér számít. Ők a (nagy)piac. És ezért nem emelnek/emeltek a taxiscégek éveken át.

 

Azt elhiszem, hogy az új, kis cégek alacsony árakkal akarnak utast szerezni. Így szokott lenni. Egy taxisnak sem kötelező nekik/náluk dolgozni.

 

Előzmény: csogu (28455)
tomajer Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28459

Nem vagyok itt, nem látok, nem hallok, nem beszélek!:-)

 

És a lenyúlt fuvarodról sem szólok sehol:-)

csogu Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28458
Psssssssssssszt!!!:-) Ha tomajer valahonnan megtudja, hogy lenyúltam a nappalos fuvart, akkor benyújtja a számlát nekem...szóval psssssszt! Nem értené meg, hogy te a kényelmes és megbízható autókat szereted:-))
Előzmény: Fáradt Vándor (28457)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28457
Hányszor mentünk a már Pasarétiről a Bellerbe? :)
Előzmény: csogu (28456)
csogu Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28456
Maga nagyon képben van!:-))
Előzmény: Fáradt Vándor (28453)
csogu Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28455
Amíg jelentős kedvezménnyel fuvaroztok (mert a piac ennyit bír el)...

Nem a piaccal van a gond, az elbírna sokkal többet is....főleg, ha azt veszed alapul, hogy van olyan taxxis cég, aminek a fuvarjai 60-70%-a céges...multikat fuvarozgat.

Azért egy Coca-cola csak elbírna egy 30%-os emelést, nem?:-)


Mellesleg éveken át pont a taxistársaságok nem akartak emelni. Pont a piaci viszonyok miatt. (nem akarták elriasztani az utasokat)

Hallhatod ezt a link szöveget a médiában, de ez messze nem így van.

Vannak nagyobb cégek, akiknek nem lenne ellenük az emelés...és jelenleg is ők használják a legmagasabb tarifákat.
Viszont vannak kisebb cégek, meg most alakult cégek, amik semmi más eszközzel sem tudnak utast szerezni, mint azzal, hogy a taxisok zsebéből még több és több kedvezményt adnak. Sajnos ezek a cégvezetők még mindig nem értették meg, hogy nem ez a megoldás, hanem kirúgni a fuvarszervezőiket a fenébe és hozzáértő emberekkel dolgoztatni.

Onnan tudhatod, hogy melyik cég van bajban, hogy az azonnal ehhez az eszközhöz nyúl.

A nagyobb cégek meg nem mernek nagymértékben eltérni ezektől a kis cégektől, mert egy jelentős különbség valóban megváltoztathatná a jelenlegi helyzetet.



Amúgy a csalót nem megvédeni, hanem kilökni kellene. És akkor talán a fuvar is több lenne.

Erre nekünk nincs jogosítványunk...mármint nekünk, taxisoknak...és hiába rúgja ki az egyik cég, a másik azonnal alkalmazza, mert igényt tart a befizetett pénzére.
Előzmény: gallo (28451)
csogu Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28454
Meg fogsz lepődni, de egyetértünk. Többen (a higgadtabbak) azt erőltetjük, hogy ne a hosszú fuvarokat "büntessük", hanem a "csakide" fuvarokat KELL(!!!) rentábilásabbá tenni. Induljon a taxióra 600-800 forintról és akkor maradhat a jelenlegi km ár még egy évig...nyugodtan.
Előzmény: QnAdam (28450)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28453
Szerintem csogu nem azt mondta, hogy ez nem csalás, hanem hogy ennek kellene a reális árnak lennie...
Előzmény: gallo (28447)
QnAdam Creative Commons License 2008.08.09 0 0 28452
lehet, de egész biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan nem fognak taxizni, cégek se.
egy átlag taxis mennyi időt tölt utas nélkül / utassal?
Előzmény: csogu (28448)
gallo Creative Commons License 2008.08.08 0 0 28451

Amíg jelentős kedvezménnyel fuvaroztok (mert a piac ennyit bír el) addig mindegy, mennyi a maximált ár. Mellesleg éveken át pont a taxistársaságok nem akartak emelni. Pont a piaci viszonyok miatt. (nem akarták elriasztani az utasokat)

Amúgy a csalót nem megvédeni, hanem kilökni kellene. És akkor talán a fuvar is több lenne.

Előzmény: csogu (28449)
QnAdam Creative Commons License 2008.08.08 0 0 28450
akkor alapdíjat kell csak emelni :) de pl legutóbb káposztámegyer 2ről mentem a vajdahunyad várához borravalóval 3e-ért, 6e-ért biztos nem mentem volna, mert annak az ára már egy havi bérlethez közelít. gondolom ezzel nem csak én vagyok így.
Előzmény: csogu (28448)
csogu Creative Commons License 2008.08.08 0 0 28449
Ezt az árat már 8 éve maximálták annyira, amennyin van.
A taxizás hasonlóan, mint a BKV jegy árak, hatósági árasak.

Gyorsba gondold végig, hogy az elmúlt 8 évben hányszor emelték a BKV jegyek árát... a taxiét meg nullaszor!

Inkább nem írom le, hogy ezt én minek nevezném:-))
Előzmény: gallo (28447)
csogu Creative Commons License 2008.08.08 0 0 28448
Nézd...lehet csökkenne a fuvarok száma, de mivel a megmaradt fuvarok nyereségesek lennének, így a végeredmény (számunkra) kedvezőbb lenne...manapság minden 1000 forint alatti fuvar veszteséges...az inkább ne lett volna kategória.
Előzmény: QnAdam (28446)
gallo Creative Commons License 2008.08.08 0 0 28447

A hivatalosan maximált ár kétszereséért végezni próbált fuvart én inkább csalásnak nevezem.

Előzmény: csogu (28445)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!