Keresés

Részletes keresés

balint36 Creative Commons License 2023.08.30 0 2 376

Sajnálom. Hamis állításokat állítottál, lebuktál, most pedig tereléssel próbálsz kibújni. Milyen közlekedési szakember vagy?

 

Feltettem azt a kérdést, hogy milyen forrásból vetted a dolgokat. Nem túl meglepő módon nem tudsz beszámolni, hogy a vetítésed pontosan mire alapoztad. Most, hogy a tyúkszemedre léptem, csak azzal tudsz feljönni, hogy parancsolgatni otthon kell. Sajnálom, fordítva ülsz a lovon, mert a blőd szinthez közeli állításaidat neked kellett volna alátámasztatod.

 

C-c-c. Milyen világot élünk, hogy a nem bizonyított, hamis állítások szerzője van még megsértődve, hogy neki ne parancsolgasson senki, hogy még neki kelljen dolgozni, hogy bizonyítson? Hazudással, félrevezetéssel ezek szerint mindent be lehet mesélni, és elszámolni, bizonyítani már nem is kell. Nincs új a nap alatt.

Előzmény: trizs77 (373)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.30 -2 0 375

https://telex.hu/gazdasag/2023/08/30/munka-ingazas-munkavallalo-tomegkozlekedes-agglomeracio-munkahely-auto

 

 - 40% .................................közösségi közlekedés (vonat vagy/és busz)

 - 34%..................................autó,

 - 7% ...................................céges autó,

 - 7%....................................céges busz,

 - 2%...................................motor,

 - 15%..................................kerékpár,

 - 7%...................................gyalog.

 

Ez több mint 100%, mert többen két eszközt is használnak.

 

A kutatást készítők nem írták oda, hogy az ország mely részében éltek a megkérdezettek.

Nógrád megyére is igazak ezek a számok?

Vagy eltérőek, mások a számok  de alapjaiban hasonlóak az értékek Nógrádban is ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2023.08.30 -1 0 374

A cikkíró Geri - aki nemrég még azt is bizonyította, hogy nem tudja a különbséget a biztosító berendezés és a vonatbefolyásoló berendezés között.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Ilyen fajta tudatlanság teljesen felforgatja, megváltoztatja Nógrád megy közösségi közlekedésének modal split diagram értékeit.

trizs77 Creative Commons License 2023.08.30 -1 0 373

Parancsolgatni otthon kell.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Közben utána néztek a Nógrádszakáll - NagyKürtös forgalomnak.

Nehezítette a dolgot, hogy nem a magyar hanem a szlovák bázisból kereshető ki.

 

Helyesek voltak a számok.

Nyolcvanvalamennyi vonat per év több éven át.

Azután hatvanvalamennyi tavaly.

Idén nulla.

Munkavonatokon kívül értve.

 

 

balint36 Creative Commons License 2023.08.30 0 3 372

Lolka. Gondolom, meg se nézted, hogy mit találtál, ügye?

 

A cikkíró Geri - aki nemrég még azt is bizonyította, hogy nem tudja a különbséget a biztosító berendezés és a vonatbefolyásoló berendezés között - szintén nem tudja bemutatni, hogy ő honnan vette a 99 évet.

Illetve a szövegben mintha azt írta volna, hogy fellelte a szlovák pályavasút oldalán a szerződést. Van egy elég erős meggyőződésem arról, hogy ezt a szlovák nyelvűt nem is nézted meg, és megint csak a vetítést/süketelést kezded. Ezt arra alapozom, hogy a hivatkozást megnyitva egy 404-es hiba oldalra jutunk. De nekem nem jelent semmit, mert archivált változatot elő tudok hozni, íme itt a tartalma.

 

Sajnálom, ebben a híres-neves "szerződésben" nem szerepel sem 99 év, sem 2050. Ennek van egy egyszerű oka: ez nem az államközi szerződés, hanem a vonali végrehajtási utasítás. Érdemes lett volna megvárnod a fordítókat, hogy visszatérjenek szabiról, mert kapásból a legelső "Výňatok z Vykonávacieho nariadenia" tartalmú sor írja, hogy végrehajtásról van szó. Nyugodtan bemásolhatod a Google Fordítóba az ellenőrzéshez, engem fog igazolni.

Egyébként nem lett volna szükség ennyire megizzadnod a keresésben, én felajánlottam, hogy el tudom küldeni a végrehajtási utasítást, én szóltam, hogy a VVU csak szlovák nyelven lesz elérhető, sőt én egy frissebb változatot adok 2016-ból: https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/zeleznicna-infrastruktura/miestne-dohovory/vykonavacie-nariadenia/vn_pre_peaznu_trat_01_06_2016.pdf

 

 

Mindenesetre lehet folytatni a keresést, keresést, a nyílt iratot még mindig nem sikerült prezentálnod. Emlékeztetőül: a 350-es hsz. elhullajtott további szakértelemnek álcázott érzelmi alapon megírt alaptalan meséd többi részét sem tudtad alátámasztani, nem csak a 99 évet. Megint csak megkérlek, süketeléseket, vetítéseket és a hamis találatok erőltetését (vehetted volna a fáradságot, hogy megnézd, egyáltalán mit találtál) mellőzd, nem tudod senki szemét kiszúrni ilyennel, nem 1968-at írunk. Majd akkor lesz valamid, amikor tételesen és helyesen be tudod bizonyítani. Addig pedig úgysincsen értelme ennek a tragikomédiának, amit csinálsz.

Előzmény: trizs77 (371)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.30 -1 0 371

99 év

 

Keresik, keresik.

Szlovákul már megvan.

A magyar fordítást most keresik, de mindenki szabin van.....................:-))

 

https://index.hu/belfold/tarnoc0615/

 

 

balint36 Creative Commons License 2023.08.27 0 1 367

Mind mondtam, vetítés helyett mutasd be! Adj elérhetőséget! A sok sületlenséget után te vagy olyan helyzetben, hogy bizonyítanod szükséges. Nincs bemutatható bizonyítékod, nincs semmid.

 

De meg sem lepődöm, hogy a süketelést követően már nem tudsz előállni semmivel, ami alá tudná támasztani az állításaidat. Nincs új a nap alatt :)

Előzmény: trizs77 (365)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 366

A Salgótarján - Losonc kapcsolat megszüntetése egyértelműen politikai hiba.

 

Teljesen mindegy, hogy busz vagy vonat jár, de valami járjon a két város között.

 

 

Előzmény: Fizolti (363)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -2 0 365

A 99 éves szerződéskötés és a többi bizonyítását még mindig várjuk.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Nem kell várni.

Van egy titkos módszer : El kell olvasni.

trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -1 1 364

Lehet jelentkezni :

 

https://index.hu/gazdasag/2023/08/27/mav-fizetes-letszamhiany-gyakornoki-program/

 

Nógrád megyében a brutto 800.000 forintos azért vonzó lehet.

Fizolti Creative Commons License 2023.08.27 0 0 363

A határon átnyúló/átjáró közforgalmú közlekedésnek inkább politikai üzente van - Változó. Vannak ki nem szolgált, vagy csak részlegesen kiszolgált igények (pl. ilyen az, amikor a busz kimegy a határátkelőhelyig, ahonnan akár több kilométert lehet gyalogolni a következő településig, buszig - és ennek ellenére is vannak utasok), előfordulnak használható kapcsolatok, esetenként nem állami/közszolgáltatás formájában. 

 

Bár egyre kevésbé fontos az a politikai szál is. - Ez sem egyértelmű, területtől függően változik, illetve kevés de látványos nagyprojektben gondolkoznak, mint sok viszonylat egységes rendszerében. 

 

Előzmény: trizs77 (361)
balint36 Creative Commons License 2023.08.27 0 1 362

Ha nem haragszol, a sok vetítésed után nehéz elhinni, hogy voltál valaha az előbb megadott helyeken. A 99 éves szerződéskötés és a többi bizonyítását még mindig várjuk.

 

Hogy miért nem megy ki magyar vonat Losoncig? Jelenleg nincs utasítás eltérés itt, pilóta kell. Ki adjon pilótát?

 

Az külön megmosolyogtató, hogy minden egyes vetítésed során érzelmi alapon csak a vasutat támadod le koholt vádakkal, csakúgy mintha 1968-at írnánk. Valamiért már nem szúrja a szemed, hogy egyes helyekre a buszok mennyire kihasználatlanul mennek.

 

De ha továbbiakban figyelembe veszem azt is, hogy most a 22-es főútnak nagyberuházásra van szüksége a 11,5 tonnás tengelyterheléshez (hirdetmény), akkor én már csak sok szerencsét szeretnék kívánni a közútnak, hogy valaha is elérhesse a most lesajnált 78-as (78B sosem volt) tengelyterhelését :)

Előzmény: trizs77 (361)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 361

Kötegyánnál eddig 4x jöttem át.

 

Egyszer ketten voltunk utasok, egyszer hárman, kétszer én magam egyedül.

Pár percig tartott az útlevél és vám vizsgálat.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Losoncról Bagyamatra most 12-én jöttem.

Autóval.

Szlovák szakaszon az 585-ös úton.

Ráróspusztánál léptem határt.

Onnan Szécsény - Bgyarmat - Aszód - Budapest.

 

Kicsi falvak gyér lakosság.

A határon átnyúló/átjáró közforgalmú közlekedésnek inkább politikai üzente van*** mint közlekedés szervezői.

 

*** = Bár egyre kevésbé fontos az a politikai szál is.

 

 

 

 

 

Fizolti Creative Commons License 2023.08.27 0 2 360

Ha a Bz elmenne Losoncig nem lenne rajta még 10 fő sem határátlépésnél.

 

Ez nem ennyire egyértelmű, a konkrét szolgáltatástól is függ. 

 

Klasszikus példa a Kötegyán-Szalontai példa. - Klasszikus irreleváns példa, avagy hogy lehet - nem csak a vasút miatt - vállalhatatlan színvonalon, értelmezhetetlen szolgáltatást nyújtani. 

 

A 78-as (B továbbra sincs) vonalon érdemben más szituáció, hogy nincs határellenőrzés és vele irreális tartózkodási idő a határ két oldalán. 

 

 de a fontos, hogy van. - Ebben a formában nem sokat tesz hozzá az utazási szándékok kiszolgálásához, talán a pályáról elmondható, hogy miatta van még járható állapotban tartva. Némi szándék esetén lehetne némileg jobb (pl. 32-42 helyett 10-15 perc alatt le lehetne tudni a határellenőrzést), de komolyabb szolgáltatásfejlesztést az állandó határellenőrzés megszűnése után lesz értelmes csinálni. 

Előzmény: trizs77 (359)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 359

Az érzésem ezzel kapcsolatban az, hogy nincs, hanem ad-hoc döntések születnek, a különféle lobbik és az aktuálisan rendelkezésre álló források alapján.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ezzel nagyon egyetértek.

 

A 78 B vonalnál sohasem értettem, hogy miért nem megy el Losoncig ?

 

Annyi baráti nyilatkozatot tett már a két ország állam és kormányfője az elmúlt 60-70 évben, hogy a két nemzet mennyire baráti, testvéri, milyen jóban vagyunk, hogy sohasem értettem miért vágnak el megközelítési kötelékeket folyamatosan.

 

Ha a Bz elmenne Losoncig nem lenne rajta még 10 fő sem határátlépésnél.

De itt nem az utasszám a fontos hanem a lehetőség.

 

Emiatt nekem mindegy (másnak nem) hogy a szóló Bz imbolyog át Bgyarmat-Szécsény-Losonc útvonalon három óránként vagy Mercedes Sprinter kis busz.

 

Csak legyen.

 

Klasszikus példa a Kötegyán-Szalontai példa.

Ott se sikerült az elmúlt 15-20 évben elérni a vonatonként 5 fős utasszámot, de a fontos, hogy van.

 

 

 

 

Előzmény: névtelen (358)
névtelen Creative Commons License 2023.08.27 0 0 358

Ez így van, de nem csak a fejlesztési igény, hanem, egyáltalán milyen szinten terveznek vele, mint országos infrastruktúrával.

Itt első sorban arra gondolok, hogy az ország működőképességét fenntartó infrára (nem csak közlekedés) van-e állami szintű, rövid, közép és hosszútávú koncepció?

 

Az érzésem ezzel kapcsolatban az, hogy nincs, hanem ad-hoc döntések születnek, a különféle lobbik és az aktuálisan rendelkezésre álló források alapján.

Előzmény: trizs77 (357)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 357

Nógrád megye infrastruktúrájára (más megyére is) kevesebbet költ az állam, mint amennyit a helyi lakosok elvárnak.

 

Az infrastruktúrán belüli eszköz infra fejlesztési vagy szinten tartási igénye eltérő lehet.

Választott vezetőink döntése, hogy a térség közlekedési infrái közül melyiket fejlesztik és milyen léptékben.

 

Politikai döntés kérdése lehet, hogy a 78-B vonalat milyen szintűre fejlesszék, mekkora költségigénnyel ?

 

 

Előzmény: névtelen (356)
névtelen Creative Commons License 2023.08.27 0 2 356

Egy másik irányból is megvilágítanám: a vasút részaránya: következmény.

Nem az számít, hogy a mostani szerepe mi, hanem, hogy a szerepére vonatkozó költség-haszon és fenntarthatósági vizsgálatok alapján milyen potenciál van benne.

 

Jelenleg  - a fővonalakon kívül - a vasút pusztul, szinten tartás alatti finanszírozással, így nem kell meglepődni az alacsony számokon. (se utas, se teher szállítás kapcsán). A látványosan alacsony számoknak egyetlen értelme van: kifogás arra, hogy megszüntessék és ne kelljen vele dolgozni/foglalkozni.

 

Előzmény: trizs77 (355)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.27 -1 0 355

Nógrád megye közösségi közlekedésében a vasút részéaránya kb. 3-5% lehet.

Szerintem kevesebb.

 

Ezen belül a peage forgalom még a tizedet sem éri el, azon felül, hogy nem közösségi közlekedés hanem magán teherárú fuvarozás.

 

Fontosságát ennek megfelelően kell kezelni.

 

Körülbelül akkora a jelentősége mint napi 4-5 db jól megrakott teherautó forgalmának, melyek Nógrád megyében egy-egy fuvarjuk során legalább 20-25 km-t megtesznek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

balint36 Creative Commons License 2023.08.26 0 1 354

Ha nyílt irat, akkor gondolom be tudod mutatni mindenféle vetítés nélkül. Addig, amíg nem tudsz bizonyítani, addig nincs semmid.

 

Egyébként az (Á)VU-k, a SzVÖR, a menetrend is nyilvános, javasolom azokat elolvasnod, mert eddig sokadik alkalommal tettél bizonyságok arról, hogy utánatekintés nélkül osztottad az észt. Ha valamelyiket nem találod, szólj, és én adhatok rá hivatkozást. A péage VVU csak szlovákul van közzétéve.

Előzmény: trizs77 (353)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.26 -2 0 353

Az 1951-es Magyar - Csehszlovák szerződés a Nógrád megyei peage vasútvonalról, nyílt irat.

 

Az előző 2007-es (?) pálya elmosáskor több olvtárs betette a vasútmániás topikba.

 

Aki nem ismeri annak javaslom elolvasni.

 

 

Fizolti Creative Commons License 2023.08.25 0 5 352

a MÁV-START havi kettő közleményben tudatja, hogy hiány van forgalmistából

 

Nem hangzik túl életszerűnek, tekintettel arra, hogy nem Startos, hanem pályavasúti dolgozókról van szó. 

 

hiány van forgalmistából - Igazából pont a szolgálattevői állomány fel van töltve, legalábbis a nagy általánosságban a Dunától Keletre ez a helyzet - ha valaki ránéz az álláshirdetésekre, akkor ma azt tapasztalja, hogy ilyen munkakörre ezen a környéken (Nógrád (vár)megye) ilyen állásajánlat nincs meghirdetve.  

 

Az alapvetően irreális elképzelés, hogy esetlegesen jóval messzebb - pár perces utánanézés alapján főleg Veszprém (vár)megye könyékén - jelenlévő álláshirdetéseket (ami önmagában nem jelent betöltetlen állást, létszámhiányt, személyes tapasztalat alapján arrafelé már előre meghirdetnek tervezetten egy-másfél év múlva pl. várható nyugdíjazás miatt szabaduló állásokat) Nógrád (vár)megyei dolgozókkal fel lehet tölteni. 

 

78B magyar vaútbó - Ilyen vonalat sem a VPE nem ismer, sem a MÁV-Startnak nincs ilyen menetrendi mezője. A Nógrádszakál állomáson kiágazó vonalat a VPE 78L néven jelöli. 

 

a humánusok, vezénylők nem olyan ideges típusú emberek.

Vezénylik tovább az üres vonalakra az embereket. 

 

Ha esetleg nem egyértelmű, akkor ez nem döntési jogköre egy, vagy két, az adott vonal működtetéséért felelős vezetőknek és vezénylőknek.  

 

Ettől függetlenül ilyenkor a természetesen a vasút is vizsgálja az esetlegesen érdemi munka nélkül maradt személyzettel kapcsolatos operatív döntések meghozását, természetesen tekintettel a teherforgalomra és a személyforgalom újraindításának lehetőségének figyelembe vételére.  

 

 

Más 1: Itt bizony szintén van egyértelműen (és részben egyszerűen visszakereshetően) valótlan információtartalmú állítás, elsősorban a forgalomszünetelés hosszával, másodsorban jellegével, harmadsorban a tényleges munkaidővel kapcsolatban.  

 

Az általam talált valótlan információtartalmú állítások arra utalnak, hogy az előbbi hozzászólást megfelelő felkészülés és utánanézés nélkül,  részben érzelmi alapon írtad. 

 

Előzmény: trizs77 (350)
balint36 Creative Commons License 2023.08.24 0 3 351

De szúrja valakinek a szemét a vasút, még kitalált történeteket is bemesélsz. Nemrég még azt se tudtad, hogy a Bz motorkocsik milyen honosak, most pedig mestere lettél a Péage-fogralomnak.

 

Ha valóban te hordod (Zuglóból) a tudást, akkor gondolom kézzel fogható alátámasztani valót is tudsz szolgálni.

Mutasd be, hol olvastad, hogy 99 évre kötötték meg?

Milyen információból véled, hogy a Kishalomban vége mindennek?

Milyen helyről vetted, hogy a Balassagyarmat (kiz.) – Ipolytarnóc (bez.) szakasznak akkora a személyezigénye, mint amennyinek te állítod, és olyan szolgálati idő van ott, mint amilyennek te állítod?

Honnan tudod a nemzetközi tehervonatok számát és az elegy tömegét?

Ha már ennyire sokat tudsz Péage-fogralomról, akkor a végrehajtásáról is tudsz beszélni?

 

Fekete-fehér írott tényeket mutass, nem lesz jó a mese-mese.

Előzmény: trizs77 (350)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.24 -9 1 350

Nógrád megye

 

78-B vasútvonal, Balassagyarmat - Ipolytarnóc - (Losonc)

 

A hozzászólás jól értéshez kell egy Magyarország vagy Nógrág megye térkép kinyiva Ipolytarnócnál.

 

Szlovák peage vonal. Indul Losoncról (Lucene). Eljön délnyugatra Kalonda faluig. Ott átlépi a magyar határt beérkezik Ipolytarnócra. Ipolytarnóctól Nógrádszakálig magyar szakaszon (78b vonalunkon ) halad.

Nógrádszakálnál elhagyja Magyarországot és visszatér Szlovákiába. Ott elmegy Velky Kirtis azaz Nagykürtös kisvárosig. Ott a vége. Zsákvonal.

 

Egyvágányú mellékvonal napi pár szóló Bz motorvonat (44 ülőhely) ingázik.

Ingázott mert már kb. egy hónapja a személyvonat nem jár, helyette buszok járnak.

 

Balassagyarmat - Ipolytarnóc országhatár 41 km.= 77 perc.

A Balassagyarmattól 23 km-re lévő Nógrádszakál vasútállomáson ebből a 78B magyar vaútból kiágazik egy vágány észanyugat felé.

kb. 1 km után átlépi a szlovák határt és elmegy Velky kirtis = Nagykürtös szlovák kisváros felé kb. 10 km-t

 

Ezt hívják PEAGE vonalnak Európában.

Amikor egy vasúrt úgy tud A állam területéről A állam területére menni, hogy közben átmegy B állam területére, ott halad 10-20-40-50 km-t majd visszatér hazájába.

 

Ez a PEAGE forgakom.

 

 

 

Magyarországon kettő ilyen rendszer van Nógrádszakál és Iolytarnóc között (13 km) biztosítjuk hogy a szlovák ZSSSK szerelvényei Magyarországon keresztül érjek el szlovák célpontjaikat.

A másik hasonló rendszer Sopron mellett működik.

 

Magyarország és Szlovákia kérése ezt a Nógrászakál - Velky Kürtös szakaszt a két állam 1950..1951-ben együtt építette meg.

Szerződést kötöttek 1951.ben 99 évre. A szerződés lejár 2050-bem

A szerződésben Magyarország vállalta, hogy a magyar szakaszon mindig jo minőségű lesz a vasúti pálya tehervonatokkal való közlekedésre.

ok.

 

a szerződés 2050-ben jár le.

Még van hátra 27 év

Idáig vagyunk kötelesek üzemképes állapotban tartani a vasútvonalat Ipolytanóc és Nógrádzsakál között, hogy azon a Csehszlovák, később szlovák tehervonattok Losoncról Nagykürtősre tartván áthaladhatjanak Magyarországon.

Ez így működik már 1952-2023 közötti években kb. 72 évben.

 

Ideáig világos remélem mindenkinek mert most jönnek a csavarok.

Szlovák oldalon homok szem hullott a gépezetbe.

A Nagykürtösi célállomáson a két nagy szlovák fuvaroztató

(egy nagy gabona raktár és egy ömlesztett árút szállító cég)

bemondta az unalmast.

Ilyen van, ilyen az élet.

 

Ezért nincs mit szállítani.

Az elmúlt kb. 10 évben minden évben volt kb. 80 tehervonat , azaz kb. 4,5 naponta 1 vonat erre majd kb. 4,5 nap után ugyanaz a vonat vissza felé.

 

ílyen most nincs.

Ide jöhetni jöhetne, de nem jön most  szlovák tehervonat se Nagykürtös felöl se ípolytarnóc felöl.

 

Pedig már eltelt az évből 236 nap.

S nem jött egyik irányból se tehervonat.

 

De mi magyarok nem adtuk fel.

Mindkét állomáson ott ül napi 12 órában egy-egy szolgálattevő civilül forgalmista.

Még civilebbül a piros sapkás palacsinta sütős.

 

Várják a nem létező vonatot.

Az persze nem fog jönni.

Ezt tudják Ők is. de Szabály az Szabál.

 

Böcsülettel bemenennek reggel kicsi magán szolgálati autóikkal Nógrádszakálra vagy Ipolytarnócra.

Kinyitják a szolgálati irodát.

Odateszik főni a kávét.

Majd felhívják a Balassagyarmati fő-fő valakit s amúgy katonásan/vasutasul bejelentkeznek.

 

X.X. jelentkezem. A szolgálatot időben, leltár szerint átvettem.

Esemény nem történt.

Adta : X.X.

Vette K.p.

 

A másik is ugyanúgy.

Majd kinéznek a saját állomásukra ahol tegnap óta nem történt semmi.

Vonat nem jött, vonat nem ment.

Ma vonat nem fog jönni, ma vonat nem fog menni.

Az állomási szemle végén megsímogatják cirmit az állomás szolgálati cicáját és vissszaülnek az irodájukba.

Ot kb. 10 órán át gondolkodnak a világegyetemen megoldó képletén.

Esetleg horgolnak, vagy keresztrejtvény fejtenek meg.

Az utolsó (12.) óra ismét mozgalmas mert ismét jelentkezni kell a a Balassagyarmati főnöknék telefonon.

Valahogy így:

 

 

X.X. jelentkezem. A szolgálatot időben, Leadom..

Esemény nem történt.

Adta : X.X.

Vette K.p.

 

Ő veszi ezzel is elmegy pár perc.

 

Így zajlik ez Ipolytarnócon is és Nógrádszakálban is.

 

Tegyünk rá habot a torta tetejére ?

Tegyünk.

 

S így zajlik ez Szécsény város Főpályaudvarán is.

Ott annyi a különbség, hogy se szlovák tehervonat se magyar személyvonat nem jöhet.

De Ő is átveszi, lefőzi, bejelentkezik, eltölt 10 órát, vonatot nem fogad és vonatot nem índít, ismét bejelentkezik, hogy letelt, bezár és hazamegy.

Másnap reggel kezdi elölről.

 

Három fő, a vasúti ranglistán jól képzett három fő, hónapokig számlálja az elvonuló gólyákat, vagy drukkol Buksinak az állomás körüli kóbór kutyusnak, hogy negyedik napra sikerüljön már megfognia azt a patkányt.

 

 

MÁSHOL a MÁV-START havi kettő közleményben tudatja, hogy hiány van forgalmistából, mozdonyvezetőből és ha jönnek is sok idő a kiképzésük.

Jól van.

Itt van három fő.

Amikor anno elvégezték a vasútforgalmi Tiszti iskolát biztosan nem arról álmodtak, hogy úgy töltenek egy hónapban 15-17 db 12 órás szolgálatot egy üres állomáson mint Rejtő Jenő állomásfőnöke a sivatagban a alig használt vasúti megálló helyen.

Pedig így van.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

más-1

 

Nem idegen ez a módszer a MÁV tól.

Évekkel ezelőtt talán Bakonysárkány vasútállomáson eset meg, hogy vonatmentes lett az állomás egy évre de a szolgálat 3 fő, ugyanúgy járt túrban mintha mi sem történt volna.

Az állomás végi bakterházban a váltókezelők becsülettel vezették a forgalmi naplót :

 

 X.Y a szolgálatot időben 6,00-kor átvettem, rendben, esemény nem történt.

 X.Y. a szolgálatatot  rendeben, időben leadtam 18,00 órakoresemény nem történt.

 

A.B a szolgálatot időben 18,00-kor átvettem, rendben, esemény nem történt.

A.B.. a szolgálatot  rendeben, időben leadtam 6,00 órakor esemény nem történt.

 

S.T a szolgálatot időben 6,00-kor átvettem, rendben, esemény nem történt.
S.T. a szolgálatot időben 18,00-kor átvettem, rendben, esemény nem történt


X.Y. a szolgálatot  rendeben, időben átvettem 18,00 órakot esemény nem történt.
X.Y. a szolgálatatot  rendeben, időben leadtam 6,00 órakoresemény nem történt.

S ez így ment majd egy éven át.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A csúcs mégis a már tizensok éve történt

 

A 49-es vasútvonalat ( Lepsény-Mezőhídvég - Tamási - Dombóvár)  kb. 10 éves munkával bezárták.

Szakaszonként

Hol itt jártak vonatpótló buszok, hol ott.

 

De vagy Enyingen vagy Mezőkomáromban a forgalom megszűnte után még jó 3 évig jártak szolgálatba - igen pontosan és rendesen a vasutasok az üres állomásra.

 

Ott először a személyforgalom szünt meg, majd évek múlva a teherforgalom is.

Se a vezénylőket ez nem zavarta.

Ugyanúgy vezényelték a vasutasokat az üres vasútállomásra, akik boldogan mentek szolgálatba.

 

Ekkora a vasúti személyügyi szolgálat (HR) slipje, azaz csúszása.

 

Lehet, hogy a fél ország olvas (háborodik fel) 1-1 vasút vonalnak a forgalom szüneteltetésén vagy módváltásán, ők a humánusok, vezénylők nem olyan ideges típusú emberek.

Vezénylik tovább az üres vonalakra az embereket.

 

Igaz, hogy a hátuk mögött a kisfőnökük épp azt nyilatkozza egy TV Híradónak, hogy itt nincs ember meg ott nincs ember, de ők ezt nem hallják lévén a munkájukra figyelnek.

 

Nincs új a nap alatt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2023.08.19 -1 0 349
trizs77 Creative Commons License 2023.08.08 -1 0 348

Fotózz sokat.

Magadat is, buszaidat is.

 

A BU 86-07 nem volt ritka a 158-n abban a fordulóban.

De csak kettő képet csináltam róla (el is veszett mindkettő) amikor még csak 1 db Ik-415 volt a fővárosban.

 

Költői túlzással most aranyat érnének.

 

 

Előzmény: Angyal K. (347)
Angyal K. Creative Commons License 2023.08.08 -1 0 347

Mostanában is járt a Libegők éjszakáján retró jártaként  R158-as a Széll Kálmán térről.

Egy jó ideje a 91-es vonal csoporthoz tartozik a járat:

1920px-Budapesti_91-es_buszcsalád_útvonala.svg.png (1920×961) (wikimedia.org)

A napokban pedig a startokat meg is változtatták úgy, hogy mind a három vonalra átszerelünk.

Bár én hónap közepére pont olyat kaptam amibe csak 91/291 lesz benne a 191 nem.

Még csak azt a kb. 16 vonalat ismerem amit felsoroltam, de azon vagyok, hogy bővüljön a vonalismeretem.

Fogtam már ki tüntetés miatti terelést, hatósági útzárat, balesetet, voltam trolit pótolni, mind-mind előnyös bizonyos értelemben mert a helyismeretem bővül ezzel.

Ha nem is annyira mélyen és szinte fanatikusan érdekel a közösségi közlekedés mint a itt a fórumozók veteránjait, de gyermek korom óta leköti a figyelmem,

és nagyon jó másodállásban, olyan hobbi ami csak hasznomra megy. 

Ha megélem úgy a nyugdíjas kort, hogy mentálisan és fizikailag is alkalmas leszek erre, akkor ez most jó alapja lesz a boldog nyugdíjas éveimnek,

nekem az a tapasztalatom, hogy az-az "idősebb" ember aki tudja, hogy fontos és számítanak rá, közösségben marad, az talán nem lesz idős olyan gyorsan :-) 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (346)
trizs77 Creative Commons License 2023.08.08 -1 1 346

Jó látni a képedet.

1985-1990 között sok százszor fordultam ugyanitt a busszal.

Akkor 158-nak hívták a buszt.

 

 

Előzmény: Angyal K. (343)
Angyal K. Creative Commons License 2023.08.07 -1 0 345

Vagy vonal bejáráson vagyok, vagy vezetem, egyszerre nem megy. ;-)

Előzmény: Racilaci (344)
Racilaci Creative Commons License 2023.08.07 -1 2 344

Vezeted is a járatokat, vagy csak utasként járod be őket?

Előzmény: Angyal K. (343)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!