Remélem sikerül levonniuk, vagy ha nem igényt tartaniuk rá. Minden szállás olcsóbb, ha nem ingyenes lemondással foglalják. Igen nagy kedvezményt adnak rá a szállások, ha előre lefoglaljuk, és "megígérjük", hogy nem mondjuk le. Aki az ingyenes lemondás lehetőségén spórol, az igenis fizesse ki, ha nem mondja le időben. A foglalási időszak alatt nem lehet tudni, hány ember nem foglalt ott azért, mert már le volt foglalva, és semmi garancia arra, hogy lesz valaki, aki helyetted odamegy. vagyis az nem rád tartozik, hogy ki tudja-e adni másnak, vagy sem. Mi két hetente járunk hotelbe. Pont tavaly kerültem ilyen helyzetbe, pedig nálunk halál eset volt, és nem tudták volna levonni az összeget, és én mégis kifizettem a hotelt, hogy ne legyen kellemetlen. Csak az étkezés árát nem fizettem ki, mert azt nem kellett elkészíteni. Lehet, hogy a szállásadók nem írnak ide, de biztos vagyok benne, hogy mindenkinek ez a véleménye. Arról nem beszélve, hogy legtöbbször inkább a magasabb árat fizetem, a lemondás lehatőségével, ha nem vagyok biztos abban, hogy el tudok menni. De az, hogy inkább máshová mennék, az szerintem felháborító. Miért nem gondoltad át még egyszer.
30.án lejárt a foglalásom lemondási ideje nekem persze 31.én jutott eszembe lemondani mert máshova megyünk mégis!
fel is vettem a kapcsolatot a szállással de ők így a teljes összegre igényt tartanának ha lemondom akkor is!Én próbáltam normálisan állni a helyzethez de ők teljesen elzárkóztak
Nyílván,ha lemondom ők simán kiadják másnak így duplán jól járnak!
A foglaláshoz nem kellett megadni hitelkártya adatot és a fizetés is a helyszínen történne meg Kézpénzben!
De fizettem már a bookingon még májusban hitelkártyával és az érdekelne,hogy ilyen esetben le vonhatják-e a kártyámról az összeget attól függetlenül,hogy az másik szállás volt még májusban!
Azért kérdezem mert a booking akkor hozzáfért a kártya adataimhoz abban a foglalásban viszont nem tegisztráltam a booking oldalamon hitelkártyát
Szállás hu-val nincs szinkronizálás? Nekem az Aibnb és Booking szinkronizál, ámbár nem tökéletes, mert naponta 1 vagy 2x. Amitsztem tehetsz, hogy foglalás értesitéskor lezárod a szállást a másik oldalon. Csak a lemondásoknál vissza kell csinálni...
Köszi Cszoli, csak most olvastalak. Akkor sajna én is el kezdem fizetni a turizmusfejlesztési izét.
Furcsállom, hogy mindenki igy elfogadja, ugyanis mint "magánszálláshely" üzemeltetők szerintem nem tartozunk a körbe (ne kereskedelmi szálláshely, nem étkeztet).
Mindegy, még 4 % szipoly.
Ez a nettó átbevétel után 4% vagy itt is szépen fizetem a meg nem kapott jutalékra is (bruttó)? Valahol azt láttam, hogy az IFA levonható, ha benne van az árban. Köszi, most hamarabb visszajövök :)
Még egy kérdés. Én eddig az IFÁ-t belapakoltam az árba, hogy ne kelljen a helyszinen szarakodni, meg a feltüntetett árra ne kelljen még pluszt fizetnie, igy éreztem korrektnek. De most elgondolkoztam, hogy kiteszek egy fecnit (átvételi) és megkérem a vendégeket, hogy hagyják ozott az IFÁ-t. Ez pótolná a turizmfejlsztési cucc miatti kiesést.
Régóta úgy van beállítva a booking, hogy forintban mutassa az árakat és nagyon határozott emlélkeim szerint a végén forintban is vonta le a fizetendő összeget.
Most viszont a bookingon foglaltam volna szállást Lengyelországba, végig forintban is mutatta az árakat, meg minden fizetendő összeget. Viszont a végén mégis átváltott zlotyra és mindenáron zlotyban akarta levonni az árat, ami ellen a forint alapú bankkártyám élénken tiltakozott.
Mit kell beállítani ahhoz, hogy a foglalás végén forintban terheljen, ha már úgyis végig forintban mutatja az árakat a rendszer?
Vagy nem lehet forintra állítani és egy zloty zsebet kell izzítani a revolut kártyámon és a bookingban berögzített kártyát át kell állítani a revo kártyára?
lakáskiadóként gondot okoz nekem, hogy a bookingon is és a szálláson is csak azonnali foglalás lehetséges. Hogy tudnám elkerülni a dupla foglalást. Milyen programot használtok erre a feladatra, fizetős?
Sziasztok, úgy látom itt már nem igazán van "házigazda" téma, inkább szálláshelykeresők fóruma lett. Azért megpróbálom
Kérdésem, hogy booking kiadás után kell-e fizetni turiszmusfejlesztési hozzájárulást. 3 előadó 4 gfélét mondott a NAV-nál. Én úgy látom, hogy amennyiben
kereskedelmi szálláshely-szolgáltatás, valamint
az étkezőhelyi vendéglátásban az étel- és a helyben készített, nem alkoholtartalmú italforgalom szolgáltatás
után kell fizetni, akkor a Bokokingosok mint magánszállás üzemeltetők ebbe a körbe nem esnek bele. Pont a Covid alatt volt az átminősítés és most már magánszálláshelyként üzemelnek (a szálláshely szobáinak, vagyis az önállóan értékesíthető szobáinak száma legfeljebb 8, az ágyak száma legfeljebb 16, és - magánszálláshely adószámos magánszemélyként vagy egyéni vállalkozóként üzemeltethető). Akkor hogy került mégis be a TFH körbe. Köszi, ha valaki tud erre válaszolni :)
Nyáron Máltára megyünk nyaralni és airbnb szallasok sokkal kedvezőbb áron vannak mint amiket bookingon találok. Mennyire megbízható ott egy airbnb lakás? Van valakinek tapasztalata vele?
Sziasztok. Bookingon talaltam egy szállást,de a szállás honlapján olcsóbban tudom foglalni. Az oldalon el is küldtem a foglalást,megadtam a bankkártya számom,kaptam egy emailt,h megkapták a foglalást, egyenlőre a kartyamrol még nem vonta le az előleget,illetve nem is erősítették meg a foglalasom. Mi a reális ebben az esetben,mennyit szoktak rajta ülni? Egyáltalán meddig vagyok köteles várni? Mert ,ha más nem akkor foglalok inkább máshová. Ez kb 2 napja történt. Köszi a segítségét.
a bookingon keresztül megy az üzenetváltás. applikáción a legkönnyebb. van olyan szálloda, amely foglalás után elönt mindenféle üzenettel, és van kevés, amely nem válaszol semmire sem, de ettől még rendben lesz minden.
Kb 20 éve használom a bookingot, több száz foglalás, még soha nem volt gond. Amúgy ha a hotel nevét beírod a google-ba, jó eséllyel megtalálod saját weblapját is.
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni.Mallorcára mennénk,bookingon foglaltam is szállás,booking-os visszaigazolás megtörtént.De mindenképpen akartam írni a szállodának is,hogy minden ok-e.
A szálloda email címérő visszajött hogy nem kézbesíthető.Szálloda telefont senki nem veszi fel. A szállodaláncnak írt központi emailt is visszadobja a rendszer,callcenter nem kapcsolható.
Na most ilyenkor mi van,honnan tudjam,hogy egyáltalán létezik a szálloda és él a foglalás,odamegyek majd a családdal és esetleg szívunk...
Hívtam más szállodákat is kíváncsiságképpen,azok sem veszik fel és nem írnak vissza email-re sem.
A "tettvágytól égő", gyakran a vendéglátásban, apartmanokban, szállodaiparban alkalmazott magyar munkaerővel kapcsolatos osztrák tapasztalatokról egy friss cikk:
Pár éve egy határ menti benzinkútnál húzott le egy büdös magyar proli, aki kétszer húzta le a kártyámat, amire vmiért nem kaptam azonnali sms-értesítést, de már gyanakodtam, amikor az első blokkot félretette azzal, hogy nem sikerült a tranzakció... Ez a hulladék népség nem utolsó sorban ezért megy ki, már odahaza is fizetett tolvajoknak nevezik őket.
Emlékszem, rosszindulatú vendégek nekem is írtak vmelyik lakásomról olyasmit, hogy bed-bug volt az ágyban, hogy csípésekkel telve tértek haza - csak mert nem adtam nekik valami kedvezményt, hogy tovább maradjanak, vagy ilyesmi. Jelzem, ha lehetséges, mindig kapnak ilyen grátiszt, a késői check-outtól a csomagmegőrzésig. Utóbb már pénzt kértem érte. Egyébként amikor ezt a képtelenséget írták, már olvastam ilyet egy kolléga patyolattiszta apartmanjáról - ott az ismerős host simán visszaírta nekik, hogy ne hazudjanak.
Képzeld el, hogy belépsz egy hotelszobába, minden tökéletesnek tűnik és boldogan vetődsz a frissen megvetett ágyba, este pedig mély álomra hajtod a fejed a pihe-puha párnán. Aha, csakhogy talán az az ágy nem is olyan tiszta, mint azt mi gondoljuk. Egy internetes oldalról, ahol név nélkül lehet vallomásokat tenni, összegyűjtöttük a legbizarrabb beismeréseket. Egy szobalány például azt mondta, hogy "ha tisztának tűnik az ágynemű, akkor sosem cseréli le, mert ezzel időt nyer" egy másik felhasználó is azt írta, hogy ha csak nincs valami nagyon feltűnő és undorító folt a lepedőn, akkor csak a hajszálakat szedegeti le, az ágyneműt pedig rajta hagyja. Több felhasználó is beszámolt arról, hogy míg takarítanak, kihasználják a szoba adta lehetőségeket. Például használják a parfümöt, lopnak egy szelet pizzát a pizzás dobozból. "Rendszeresen használom a zuhanyzót és a mosdót." Árulta el egy névtelen szobalány, egy másik pedig arról számolt be, hogy ha épp több ideje van, akkor szundikál a vendégek ágyában. Ám ez még közel sem minden!
A sikertelen regisztrációt értem, az utána levőt nem. A VENDÉGEM nem egy beszerzendő szoftver, hanem egy weboldal. Plusz, hogy okostelefonon is fut (ott mint letölthető app), és tud dokumentumot is szkennelni. Sokan szidják, hogy használhatatlan, meg nem működik, nekem speciel kellemes meglepetés volt, hogy amit kellett azt tudta. Szerintem kb 90%-os. Én nem panaszkodom rá.