Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.01.05 0 0 484
Előzmény: alkotasu (483)
alkotasu Creative Commons License 2018.01.05 0 0 483

Ez ugyan KkStB poggyász, de ugyanilyen volt a DV-é is:

http://digi.archives.cz/da/permalink?xid=6EE21C8DD18A11E5AB77001167D6B623&scan=186

Előzmény: gugorahajni (482)
gugorahajni Creative Commons License 2018.01.05 0 0 482
Siófok 376.649 Creative Commons License 2017.11.23 -1 0 481

Üdvözlet!

 

Egy közhasznú info: Idén újra lesz Nohab találkozó Tapolcán, de ezúttal picit másképp : 

 

http://www.mavnosztalgia.hu/hu/programs/show/908

 

Ott találkozunk!

Üdv!

Central 01 Creative Commons License 2017.11.11 0 0 480

Nagyon szívesen!

Előzmény: Törölt nick (479)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.11 0 0 479

Szia. 

 

Nagyon szépen köszönöm. 

 

További szép estét.

Előzmény: Central 01 (478)
Central 01 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 478

Kedves Szergej 010! !

 

Kissé körülnéztem a kérdést illetően,és a válaszra Barcza László 2011- ben megjelent könyvében akadtam rá.

 

Tehát, Budapest-Déli pályaudvaron egy 1962-ben üzembe helyezett ún.FMINT típusú biztosító berendezés üzemel.

 

Ez gyakorlatilag egy nyomógombos Siemens-Halske berendezés,ahol a menettervi függéseket szabadkapcsolású jelfogók valósítják meg.A rendelkező pult nyomógombos,a forgalmi irodában és az állítóközpontokban is vágánytáblán láthatók a visszajelentések.

 

Forrás:Barcza László,150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011

 

97.-98. oldal

Előzmény: Törölt nick (477)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.01 -1 0 477

Sziasztok. 

Hogy vagytok? 

 

 

Egy kis segítséget kérnék.

Déli pályaudvarról kéne pár információ. 

Hogy milyen berendezés van ott? (D70,D55,Siemens-Halske.....) 

 

Egy beszámolót kell írnom és már elkezdtem amire emlékeztem azt le írtam és még azokat amiket kaptam segítségül.

(De kicsit kevés). 

 

 

Választ előre köszönöm. 

További szép napot.

gugorahajni Creative Commons License 2017.09.22 0 0 476

Central 01 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 475
Central 01 Creative Commons License 2017.08.24 0 0 474

170 éves a Sopron-Bécsújhely (pontosabban a Bécsújhely-Sopron) vasútvonal  http://cyberpress.hu/170-eve-epult-meg-a-sopron-es-becsujhely-kozotti-vasutvonal/

gumidani Creative Commons License 2017.04.26 0 0 473

Az egyik szereplőt sok évvel ezelőtt én is lefényképeztem.

Előzmény: benbe (472)
benbe Creative Commons License 2017.04.16 0 0 472

Déli Vasút - képek a Semmeringről, Mariborból és a Dráva völgyének szlovén szakaszáról:

http://www.benbe.hu/gallery/del-nyugati-kor/story.php

giszik Creative Commons License 2017.03.20 0 0 471

A (püspök)molnári állomásfőnökök névsora a posztban: http://kugi.blog.hu/2017/03/20/748_a_molnari_allomasfonokok_1990-ig

alkotasu Creative Commons License 2017.03.18 0 0 470

Egy kis kiegészítés a Déli  múlt század eleji állapotáról:

 

http://fortepan.hu/_photo/download/fortepan_115833.jpg

Előzmény: alkotasu (465)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.05 0 0 469

Érdekes... Nekem úgy rémlett, hogy először a Déli-Ferencváros sínpár épült meg, aztán a Ferencváros-Kelenföld. Majd elbontották a Déli-Fc. deltát. Rosszak az emlékeim? Pedig mintha rajzot is láttam volna róla...

Előzmény: 7578 (468)
7578 Creative Commons License 2017.01.05 0 0 468

A delta tündökléséről van egy parányi leírás:

 

Előzmény: Divrotcé (467)
Divrotcé Creative Commons License 2017.01.04 0 0 467

Az Országos Levéltárban mintha volnának a '30-as évek végéről, '40-es évek eljéről. (Utóbbiról már tán a MÁV Irattárában is akadnak.). Az előbbiben mintha volnának anyagok a "háromágú" váltó születéséről is. (A '30-as évek végén az erősödő forgalomban már csak így tudtak használható hosszat nyerni.)

 

A Városligeti népszórakoztató múzeum könyvtárában is akad valami, amiben esélyes, hogy van helyszínrajz:

 

"D 96 U1328
Duna-Száva-Adria Vasuttársaság. Utasítás Budapest déli vasut állomás biztosító berendezésének kezelé-
sére. - Bp, 1929. - [s.l.] : saját kiadás. - 54"

 

Mondjuk a Ferencváros felé vezető deltavágány tündökléséről és bukásáról semmi sem rémlik.

Előzmény: alkotasu (465)
Central 01 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 466
Előzmény: alkotasu (465)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.04 0 0 465

Mármint helyszínraz ügyileg?

Semmi nem kései, vagy korai, mert kíváncsi vagyok, hogyan változott a vágányhálózat az évtizedek során. Fényképekből eddig ezeket találtam a neten, de ezekből csak elég hézagosan lehet adatokhoz jutni:

 

 

Előzmény: Divrotcé (464)
Divrotcé Creative Commons License 2017.01.04 0 0 464

Gondolom a DSzAV idők vége, MÁV idők eleje már kései.

Előzmény: alkotasu (460)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.04 0 0 463

Keskeny volt az épület, de azért nem toronyszerű, mert viszonylag hosszú volt. Tömegében hasonló lehetett (szerintem a képek alapján), mint a jelenlegi MÁVTI épület.

Előzmény: Central 01 (461)
Central 01 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 462

Még egy kép,a kezdeti időkből a fortepanról.

 

 

 

 

Krisztina tér, Krisztinavárosi plébániatemplom és környéke. Elől a Budai Színkör épülete, háttérben a Karátsonyi palota és a Déli Vasút indóháza. A felvétel 1865 körül készült.

 

Forrás: http://fortepan.hu/_photo/display/15110.jpg

Central 01 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 461

Igazából ezek vannak  nekem is:

 

 

Mindegyik , Barcza László, 150 Éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011 című könyvéből.

 

Az igazgatósági épületnél én közvetlenül a képen a templomtorony mellett a vágányokkal párhuzamosnak látom az épületet, de lehet, hogy neked van igazad és tényleg merőleges a vágányokra! Ha tényleg így van akkor eléggé keskeny épület volt,szinte toronyszerű.

Előzmény: alkotasu (460)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.02 0 0 460

Hááát... Öööööö...

Szerintem jól van a szövegben, mert a rajzokon is a vágányra merőleges (ma is meglevő rész) szerepel a régebbi részként. Az 1860-as évekbeli képen is azt látom. Ha a vágánnyal párhuzamos rész épült volna korábban, akkor az épület hosszabban nyúlna el, nem csak 4 ablaknyi szélasségben látszana.

 

Van valami információd arról, hogy a vágányzat hogyan alakult az idők folyamán? 1-2 képem van egyes részleteről ugyan, de az elég kevés. Van egy régi tervem a '70-es évek elejéről, ami a '60-as évekbeli állapotot, és kb. a jelenlegit mutatja (a bővítés egyik tervlapja lehetett). De az ezelőtti állapot számomra ismeretlen.

Előzmény: Central 01 (459)
Central 01 Creative Commons License 2017.01.01 0 0 459

Nagyon szívesen, ha előkerül egy témába vágó kép itt a helye! Igen az akkori pályaudvart mezők vették körül, nem véletlen a szintén szomszédos Vérmező elnevezése sem, ami tényleg mező volt akkoriban.

 

Az igazgatósági épülettel kapcsolatban van egy ellentmondás a kép és az oldalon lévő szöveg között. Az oldalon a kép keletkezését 1865 - 1868 ra teszik ez kb. valós időpont lehet, hiszen az ig. épület az 1860- as évek végén kapott bővítést.  Az oldalon lévő szöveg az épület vágányokra merőleges részét említi előbb megépültnek, és a vágányokkal párhuzamos részt a későbbinek. Csakhogy a képen látható, hogy ez pontosan fordítva történt, hiszen ott még csak a vágányokkal párhuzamos rész állt.  http://egykor.hu/budapest-i--kerulet/deli-vasut-igazgatosagi-epulet/3852

 

Az egykori L alakú épület a II. világháborúban súlyosan megsérült nagy részét elbontották ma csupán egy egyszintes kis épületrész maradt meg belőle. Autógumi szerviz működik benne.

 

Az egykori térfelügyelőségi épület szerencsésebb volt, csak viszonylag kisebb mértékben sérült. Helyreállítva és felújítva a MÁVTI Kft. működik benne.

Előzmény: alkotasu (458)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.01 0 0 458

Nagyon jó kép, köszönöm, hogy megosztottad velünk! Ahogy elnézem, az a hely, ahol felnőttem, valami szántóföld, vagy mező volt akkoriban...

Előzmény: Central 01 (455)
Central 01 Creative Commons License 2016.12.31 0 0 457

Igen.Érdekes látvány a mai állapothoz képest.A térfelügyelőségi épület itt még egyszintes,a későbbi igazgatósági épületnek pedig csak a vágányokkal párhuzamos oldala épült meg.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (456)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2016.12.31 0 0 456

Nagyon jó kép,a pályaudvar korai időszakából.Szinte alig volt ott épület akkoriban!

Előzmény: Central 01 (455)
Central 01 Creative Commons License 2016.12.29 0 0 455

Üdvözletem! Ez a kép emlékeim szerint még nem volt.

 

Ofen, Buda állomás (a mai Bp.Déli pu.) egy részlete, az egykori igazgatósági épülettel, és a térfelügyelőségi épülettel, a budai várból nézve. Forrás:http://egykor.hu/budapest-i--kerulet/deli-vasut-igazgatosagi-epulet/3852

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!