Bármit kitehet a rendőrség a honlapjára , mivel " demokrácia van " Majd akkor lesz törvénybe a fent leírtak szó szerint , ha megjelenik a magyar közlönybe ! Addig csak nyugodtan használja mindenki az elektromos kerékpárját 300w és max 25 km/h !
Aki még mindig azt mondja, hogy ez kamu. A rendőrség a saját honlapjára rakta ki ezt az írást. Az elektromos meghajtással rendelkező kerékpárok egyre nagyobb számban jelennek meg a közlekedésben. Ez a fajta közlekedési mód jellemzően az idősebb korosztály körében népszerű. Néhány szabályt azonban nem árt tisztázni a járművekkel kapcsolatban.
A hagyományos kerékpárok mellett az előírásoknak jelenleg az olyan elektromos kerékpárfajta felel meg, melynél csak akkor működik az elektromos rásegítés, amikor pedálozik a vezető. A kerékpár nem rendelkezhet gázkarral, mint a motor, hanem egy szenzor figyeli a fordulatot vagy a nyomatékot, és ennek megfelelően segíti a haladást. A rásegítés max. 25 km/h sebességgel működhet, és pedálozás befejezése után azonnal meg kell szűnnie.
Fontos tudni, hogy kerékpárként olyan, legalább kétkerekű jármű használható, amelyet emberi erővel hajtanak, és ezt legfeljebb 300W teljesítményű motor segíti. Ennek megfelelően azon elektromos vagy robbanómotoros kerékpár, amely motorjának a teljesítménye nagyobb, mint 300W, illetőleg amely eszközt emberi erővel történő hajtás nélkül, kizárólag csak motor hajtja, az a jármű már segédmotoros kerékpárnak minősül. Annak vezetéséhez már vezetői engedély, bukósisak és felelősségbiztosítás szükséges, illetve a vezető utast sem szállíthat!
Kérjük az időseket, illetve a családtagokat, hogy vásárlás előtt komolyan mérlegeljenek, és kérjék ki az eladó segítségét, milyen kerékpárral szabályos a közúton közlekedni annak a személynek, aki azzal biztonságosan szeretne biciklizni.
A KRESZ szabályai szerint a járművezető felelőssége, ha nem a jogszabályi előírásoknak megfelelő járművel vesz részt a közúti forgalomban!
Fémragasztóval ki kell alakítani a régi fészket.Elég macerás. Fém tisztára kell azt a területet tisztítani és miután megkötött formára kell csiszolni. Amennyiben szükséges lemezborítást is lehet készíteni a szimmering köré és az alá tömítést tenni és blokkba metszett menetbe csavarokkal rögzíteni. A rögzítő lemeznek kell tartásának lenni és akkora átmérőjű lyuk legyen rajta,mint a tengely.Szűkséges még hozzá némi kézügyesség. Lehet a szerelő nem akart vele bíbelődni azért mondta amit mondott.
Gondom van egy Polymobillal. Olyat csinál, hogy simán beindul, aztán ha gázt adok hogy elinduljak, leáll. Benzin van, gyertya jó. Valami elektromos gebasz lehet,de nem tudom hogy mi. Tudnátok segíteni? Előre is köszönöm.
Üdv! Hátha valaki tud megoldást a problémámra, ami a következő: A lánc egyik szeme befordult a fogaskerék és a pedál szimmering fészek közé, ami elrepedt majd a lánc szem kivétele közben a fészek lb 3/4-e le is tört, így a szimmeringet gyakorlatilag semmi nem tartja a helyén, így folyik az olaj. Most éppen egy szerelőnél van a bringa, mert az önindító elromlott, egyébként működik, csak csöpög az olaj, ami szép lassan elfolyik. A szerelő nem tud megoldást, szerinte csak blokkcsere oldaná meg a problémát, de az gazdasági totálkár lenne. Valami úton módon oda lehetne-e rögzíteni azt a szimmeringet? Képet most nem tudok küldeni, majd ha hazajött a szerelőtől.
Jómagam Babettás vagyok. Azért ne temessük azt a blokkot. Amennyibe pl. egy szabadonfutó, vagy tömítés szett kerül egy kínai 4t-hez, annyiból amazt kompletten felújítod. Arról nem beszélve, hogy egy új 4t blokk árából 2-3 komplett Babettát kapni. Nemrég volt nálam egy BFB-01 a rendes éves felújításon(!), a végösszeg szintén egy Babszi árára rúgott.
Hát,megmondom őszintén én nem tudok róla .Van itt az indexen jawa babettás forúm de azok csak a gyári kétütemü blokkjaikra esküsznek,(ez számomra afféle csőlátásra komoly szűklátókörűségre utal) pedig sztem ha egyszer kipróbálnának egy 1P39FMB-s (139FMB) félautómata blokkot akkor utánna a babetta blokkot lehet hogy vinnék is egyből a méh telepre leadni :-Đ Anno talán még a Riga.hu- nláttam egy gyönyörűszép négyütemű 139FMB-s verhovinát.Idehaza ritkaság a négyütemű szoci moped, nem nagyon értenek ezeknek a régi szoci mopedeknek a modernizáláshoz.Tőlünk keletre pedig szépen lassan az összes régi szoci mopedet négyüteműre alakítják (Riga mini/stella/delta, Verhovina, Karpati, Simson, Jawa 207/210/ mustang/pionyr, Romet kadet/pony, Komar stb) mert rájöttek hogy az sokkal jobb mindenszempontból ,és az euro 4 es blokkok nálunk is kiválóan megfelelnek az európai úniós környezetvédelmi előirásoknak.
Köszönöm szépen, épp ma délelőtt nézegettem mindenféle épített Babettás videókat, köztük egy 4 T - is. Làtom, nagyon otthon vagy a témában. Van ezeknek a kismociknak olyan fóruma ahol én is felzàrkózhatnék kicsit?
Anno láttam egy videót valahol egy négyütemű pitbike blokkos jawa 210-ről.Az biztos hogy mindenszempontból nagyságrendekkel jobb mint a csörgőzörgő gyári kétütemű jawa 210-es blokk.
Hajjaj,hát szerintem ez nem lesz egy egyszerű történet.Az a gond hogy régebben a minigun és többi tipuson kivül még a Z-tech zt 35ösök egyrésze is ezekkel a 30cm3-s bangma blokkokkal készült.Szerintem ezt a 30cm3-blokkot kína csak egy pár évig gyártotta utánna pedig már csak 139fmb/1p39fmb vel szerelték az összes robbanómotoros kerékpártipust. Igazából 1966-óta a négyütemű körváltós fekvőhengeres konstrukcióból ami mára a leginkább globálisan elterjedt a világon az a 139fmb/1p39fmb (ami szerkezetileg 110cm3 ig kompatibilis fölfelé).Ez tipus terjedt el a világon mindenhol és ehhez tipushoz a leginkább hozzáférhető a service manual és az alkatrészellétotság.Lehet hogy célszerű lenne kínai beszállítókkal közvetlen kapcsolatban álló hazai kereskedők viszonteladók nál érdeklődni (pl; rekordmotor,jászmotor, bartamotor,lofty.hu,keletagro,agromotor,rekordmobilkft ,moto-lux.com.ua stb) hátha lapul náluk valamelyik fiókban ehhez a bangma motorblokkhoz tartozó service manual.
Látom hogy létezik ez a tipus(vagy legálábbis valaha még bizonyára gyártották) Nem is tudom hogy egyáltalán létezik-e alkatrész hozzáférhetősége ennek a motorblokkna de valószinűleg van csak utánna kel járni, valaki csak értékesitette itthon ezeket is viszonteladóként anno.)
Én is méregettem már alulvezérelt blokkot Babetta 210 vázba, de neccesek találom a hosszát. Talán ha ha sztender váznyúlványát átvariálnàm, be lehetne szuszakolni. Te próbáltál már ilyenfajta szervátültetetést?
Nem akarok beleszólni lebeszélni sem akarlak mindössze csak válaszolok mivel véleményünket kérted. Nos, a személyesvéleményem szerint ez a tipusú 35cm3 es blokk nembiztos hogy feltétlenül a legjobb.Persze nyilván attól függ mi az igényed meg mire akarod használni. Néha ráülni boltba járni vele vagy időnként ide/oda elszaladni vele településen/ falun/ városon belül arra jó lehet. De az is lehet hogy érdemesebb lenne inkább azokat a tipusokat nézegetni amiket már a 139fmb vagy 1p39fmb tipusú felülvezérelt motorblokkal gyártottak azok jobb konstrukciójú blokkok (Pl;Z-tech zt 35-ösök egyrészét újabban már ezekkel a blokkokkal gyártják) nem tudom attól függ hogy neked melyik a szimpatikusabb, vagy mire lenne szükséged.
A 207/210 es vázba az alsó starter -es tipust (152FMH)(vagy a starter nélküli tipusokat)szépen bele lehet rakni(akárcsak többi régifajta mopedek vázába(riga,romet,verhovina,karpati,simson, komar,jawamustang/pionyr stb) . A felső starter-es blokk jawa/babetta207/210 vázba elvileg azért nem oké mert ott a starter (helye) elvileg "útba van" a váznak .Egyébként meg a régi környezetszennyező iparihulladéknak való kétütemű blokkoknál százszor többet érnek ezek a kis kínai EURO IV -es pitbike blokkok ,egyszerű konstrukciójú tartós megbizható, könnyen javítható, nyomatékos nagytávolságok megtételére is alkalmas akár túrázáshoz is (ellentétben a régi kis kétüteműekkel vagy a "GY6" -osokkal)környezetkimélő motorok ráadásul feleannyit fogyasztanak mint a kétűteműek egyszóval ezek mindennapi használatra (akár ingázáshoz )is kiválóan alkalmas praktikus kis erőforrások.
Üdvözletem! Tudom, kicsit más ligában játszik, de annyi pénzért már frankó Babettát kapsz, akàr kétsebességeset is. Amúgy a motor bírnà a súlyod, tapasztalatom szerint inkàbb a perifériákkal lesz gond.(kerekek, tűnik, teló, fékek,váz) Nagyságrendekkel hitványabbak egy Babsziénál.
Tanácsot kérnék. Ismerősöm akarja eladni Polymobil POR-03 motorját. Gondolkodom a megvételén. Az ára 65 ezer, ami a hírdetéseket nézve jónak tűnik. Viszont van egy-két dolog, ami nem kerek. A motor szépen beindul, de ahogy terhelést kap, leáll. Azt mondja az eladó, hogy megmosta, azóta szórakozik. Lehet beázott valami, de nagyon nem értek hozzá. Másik ami elgondolkodtat, a terhelhetősége 105 kg. a katalógus szerint. Én pont ennyi vagyok. Nem tudom mit szól a motor a súlyomhoz, mert egyenlőre nem sikerült a fentebb említett ok miatt kipróbálni. Kérésem, aki járatos ez ügyben, írja le a véleményét, mi lehet a baj oka, érdemes-e így megvenni, s ha megcsinálom napi szinten,síma úton elvisz-e az 5 km-re lévő munkahelyemre.
Milyen évjáratú a géped tegyél fel képet róla. Én anno megosztottam,hogy az enyém milyen gép ha vissza olvasol ott megtalálod azt is hogyan kell a fojtást megszüntetni. Ha azt megszünteted kb. akkor megy úgy mint egy erősebb babetta. Viszont a km órában a 40 után piros jelzés van én azt soha nem szoktam túllépni.
ehhez keresek Lofty benzinmotoros bicaj /kerékpár műszaki leírást és kezelésit. köszi a segítséget. valakinek van akkor küld légyszi e.mail. 2019muray@gmail.com köszi