A zsibvásáron sok utasellátós porcelánom van fent. Ha nosztalgikus élmények kötnek valamilyen szálon az utasellátóhoz, akkor nézz körül, hátha találsz olyat, amit tökéletesen felidézné az akkori élményeket.
2010. Március 4. és 7. között rendezik meg a budepesti Hungexpó területén az Utazás 2010 kiálíltást! A MÁV-START Zrt. és a MÁV-START Zrt. Utasellátó központja mindenkit szeretettel vár a MÁV-START Zrt standjánál. Helyszín: Hungexpo, A-pavilon - 201/A stand. A rendezvény nyitvatartási ideje alatt az ide látogatók az Utasellátó történelmével is megismerkedhetnek egy kiállítás formájában.
Emlékszem, hogy vagy 20 éve az egri gyorson (amikor még tényleg gyors volt) közlekedett büfékocsi. Aztán volt egy időszak a kilencvenes évek elején, hogy a büfékocsiból bevásárlókocsi lett, vagyis egyetlen manus felszállt a Keleti pályaudvaron egy bevásárlókocsival, amiben mogyoró, termosz kávéval, sör meg ilyesmi volt, azt tolta végig a vonaton. Hát... volt egy hangulata, az biztos, bár én sosem vettem semmit.
"Ezeket leszámítva, szerintem főleg belföldi járatokon fordul elő olyan személyzet...akik nem minden esetben odavalók lennének. "
Meg nemzetköziken.:-) Mostanában elég nagy átjáróház van, nagyon vegyes a kép, nehéz általános igazságokat leírni. Ha konkrét járattal szeretnél utazni, akkor nagyjából tudlak tájékoztatni, hogy mire számíts, de az sem szentírás, változhat a kép.
Amúgy jól látod a helyzetet, főleg a lovardák katasztrofálisak, nem ritka, hogy pl. egy kétnapos romániai fordában már a határ után elszáll minden. Mégis van olyan személyzet, aki még ilyenkor is tud csodát tenni.
Aki nem szereti nem is tudja hosszútávon csinálni az biztos. Bírni kell a strapát. Nagyon sokszor a körülmények nem adottak a színvonalas munkához. Régiek ezek az étkezőkocsik, nem ritkán energia nélkül kell végig vinni egy-egy utat, áram nélkül nehéz kiszolgálni a vendégeket. Persze az utazóközönség konfortérzetére is kihat (Fűtés/hűtés elmegy). Ezeket leszámítva, szerintem főleg belföldi járatokon fordul elő olyan személyzet...akik nem minden esetben odavalók lennének.
Változó, még cégenként is eltérő. Van ahol képzett, rutinos, az utazómunkát szerető személyzet van, de nagyon sok az utcáról beesett "valamit kéne csinálni" típus, aki csak azért van ott, mert nem talált mást. Ez egy kőkemény életforma, kell(ene) hozzá némi megszállottság.
A kiállítás második alkalommal kerölt meghosszabításra a MÁV-START Zrt. Utasellátó Központja részéről, a sok sok látogató miatt. Idén nyáron a 2. Nemzetközi Vasút és Vasútmodell Fesztivál keretén belül is látható volt maga az Utasellátó 60 évnyi történelme.