Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 306

 ha csak egy mozdony jön akkor a sorompó leengedése után van még negyed órája, hogy átérjen - de mi van akkor, ha jön az IC...

Nem értem. Miért jönne lassabban a gépmenet (mozdony), mint bármilyen más vonat?

Előzmény: Törölt nick (301)
Siemens113 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 305
"Igazából a gyalogosokat is teljesen megértem, aki arrafelé jár minden nap az tudja, hogy ha csak egy mozdony jön akkor a sorompó leengedése után van még negyed órája, hogy átérjen - de mi van akkor, ha jön az IC... (megjegyzem olyankor tuti, hoy a kürtölés sem ér semmit max. arra jó, hogy levédje magát a mv)"

Sajnos ezt sokan gondolják így. :( Aztán több ember kell, hogy összeszedje a szerencsétlen darabjait ha mégsem úgy van a dolog.

A 10-15 percet amit leírtál én sokallom (ugyan nem voltam ott) de ráérzésre nagyon sok. Ennyi idő után már zavarba kerül a berendezés. Inkább az lehet a helyzet, hogy ha valaki pirosat kap és nem azonnal (!) jön a vonat akkor onnnatól igen lassan telik az idő. De ez csak egy személyes vélemény.
Előzmény: Törölt nick (301)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.14 0 0 304
Én biztos nem. Egyik esetben sem.
Előzmény: Törölt nick (303)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.14 0 0 303
Én az idő alapján szoktam tippelni (!) gondolom a többiek is... ha IC vagy valami hasonló gyors vonat jön akkor az a sorompó lezárása után néhány percen belül megérkezik, ha egy szimpla és lassú mozdony jön akkor 5-10 perc múlva is csak malmoznak az emberek az átjárónál és vonatnak se híre se hamva (gondolom ott van az érzékelő valahol a távolban és ha azt eléri a mozdony akkor zár a sorompó és ha egy lassú mozdonyról van szó akkor ezért kell ennyit várni)... de ez csak spekuláció, igazából erre már rá is szerettem volna kérdezni, hogy hogy is van valójában...

Mondjuk érdekelne, hogy pl. a mai szituban egy mozdonyvezető (ld. akit érint:) az akkor is tülkölt volna-e ha már az új szabályozás van életben -ld. ez a szitu mennyire lett volna necces:

1. fényes nappal, a Kerepesi felé haladó mozdony, gyalogos MÁR nincs a közelben és elvileg ha lenne is, a korlát mögött várakozna -elvileg, a mozdony lassan halad át az állomáson (vagy csak nekem tűnik lassúnak???), a sorompó leengedve, piros lámpák villognak...

2. hasonló szituban de mondjuk egy IC-vel...

(hülye kérdés?)
Előzmény: Törölt nick (302)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 302
Na de honnan tudják előre,hogy csak egy mozdony jön?Amúgy pár éve egy pécsi átjárónál is megpróbált egy nő az autójával átmenni.Meg a három gyerekével.Az is meghalt közülük,amelyik megérdemelte....
Előzmény: Törölt nick (301)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 301
Na... ma átmentünk az átjárón és pont kifogtuk a pirosat... Direkt figyeltem :)

Minden teljesen jogos amit leírtál.

A dolog kapásból úgy indult, hogy előttünk a pirosnál -még nem volt leengedve a a sorompó- átment egy autó (a férjem anyázódott is, mert a barom befékezett előttünk a még pont szabad jelzésnél, hogy aztán a pirosnál átsüvítsen...)... Ott várunk, várunk, nyilvánvaló volt, hogy valami mozdony fog átzakatolni... úgyhogy vártunk...

nem úgy egy babakocsis fiatal nő aki gyorsan körülnézett majd a bababkocsival ráérősen átsétált a piros lámpánál és a leengedett sorompónál...

Na ez már a férjemnél is kiverte a biztosítékot (ld. ha valaki önyilkos akar lenni az tegye de azért a kisbabáját nem kéne magával vinni) aztán ki is kiabált neki a kocsiból... a nő meg gyorsan elhúzott...

Aztán egy pasi is átsétált ....

Aztán szép lassan komótosan áthaladt a mozdony és kinyitották a sorompót és a túloldalon felgyűlt kocsitömeg lelkesen megindult...

Igazából a gyalogosokat is teljesen megértem, aki arrafelé jár minden nap az tudja, hogy ha csak egy mozdony jön akkor a sorompó leengedése után van még negyed órája, hogy átérjen - de mi van akkor, ha jön az IC... (megjegyzem olyankor tuti, hoy a kürtölés sem ér semmit max. arra jó, hogy levédje magát a mv)

(ja és megnéztem a lenti képen lévő gyalogátkelőt és tényleg nagyon messze van a sorompótól, gáz lenne ha lezárnák)
Előzmény: Törölt nick (243)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 300
nyúl: azok tiszta hülyék... mármint a bakok... az egyik pl. megtámadta a kutyámat (egy másikat -. egy békés dalmatát) - a torkába harapott (vérnyúl volt... hatalmas szemfogakkal:)... a kutya meg pusztán önvédelemből dobott rajta egyet és odacsapta a ketrechez, a nyúlnak meg eltörött a gerince... és a lába lebénult... és még akkor is meg akarta támadni a kutyát...
Előzmény: rg7 (295)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 299
jajj de durva :(((((

(az én egyik régi kutyám az autókkal szemben volt tiszta hülye, néha utánuk szaladt és bele akart harapni a kerekükbe... mi meg csak ott álltunk értetlenül és próbáltuk befogni a kezünkből magát kitépő kutyát... ja, a fűnyíróba is bele akart harapi... a hangja miatt... )
Előzmény: rg7 (292)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 298
Nyilván egy pörgőrúgást akar bevinni a mozdonynak... :))
Előzmény: rg7 (295)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 297
Nyúl? He-he! Az is egy extrém sportoló! :-)
A Studenka-típusismereti utak emlékezetesek maradnak a nyulak miatt (is). 60-nal döcögünk, jön a nyúl, beelőz (!), szinte átugrik a vágány túloldalára, még mindig előttünk szalad, visszaugrik, és a következő bokor után beveti magát a kukoricásba.
Néha még a Szili mellett is képesek rövid távon futni nagyobb sebességgel, de a 80-100km/h már sok nekik.

Kutya? No, igen. Inkább lefekszik, vagy szembefordul, de tényleg ritkán van olyan, hogy elmenekül. A macskák inkább a susnyásban vadásznak, ők legfeljebb csak keresztezik a pályát. Az őzek tényleg annyira bambák, hogy tudomást sem vesznek a közeledő veszélyről. Valóban az emberekre emlékeztetnek, jó a hasonlat! Mintha ők is úgy vélekednének, mint az emberek többsége: "Én még átérek!". Aztán vagy sikerül neki, vagy lehet kérni a segélyt, mert csodálatosan összetöri a gép elejét.

A fácán még egy érdekes szerzet! Már régen eltünt a holttérben, amikor kiugrik. Nem repül el, mert az nagyobb munkavégzéssel jár, csak ugrik, akkor is csak annyit, hogy éppen ne találja el valami. Persze, nekik sem jön össze mindig. Bár, fácánt eddig legtöbbször röptében sikerült koppantani, amikor azt hitte a lökött madár, hogy még átrepül a gép előtt. Egy ablaktörlőcsere írható eddig a számlájukra. :-)
Előzmény: rg7 (295)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 296
Volt olyan kutya,amelyik szaladt a vonat előtt és ugatott visszafelé.
Előzmény: Álomvasút (294)
rg7 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 295
Akkor én eddig ideggyenge kutyákkal futottam össze:))
A nyuszis az stimmel:)
A poén az, amikor elkezd trükközni: felugrik, tesz egy félfordulatot a levegőben:))
Előzmény: Álomvasút (294)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.13 0 0 294
Én nem osztom ezt a nézetet. A tapasztalatom szerint a kürt hangjára általában elmenekülnek, mert van annyi eszük. A nyúl az igen. Az szeretné megmutatni, hogy ő a gyorsabb. Az őzek keresztben jönnek-mennek, őket nem érdekli, ha jön a vonat, akkor is megpróbálják. (Biztos távoli rokona az embernek.) Nincs az a kürt, ami egy tehenet letessékel a vágányról, csak a fülét rázza, de nem megy.
Előzmény: rg7 (292)
exmv Creative Commons License 2007.10.13 0 0 293
"...én ilyenre utaló nyomot még sosem láttam..."

Én sajnos igen.
Előzmény: Törölt nick (290)
rg7 Creative Commons License 2007.10.13 0 0 292
Elkóborolnak, megtámadják a vonatot?

Bármilyen hihetetlen a kutya a legostobább állat ilyen helyzetben. Látja a két sínszálat, és azok között próbál menekülni. A praxisomban nem volt egy kutya sem, amelyik a sínszálak közüli kiugrást választotta volna, de több volt, amelyik egy idő után megállt és szembenézett a hóhérjával.
Előzmény: Törölt nick (290)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 291
Én láttam.Érden.És nem a 70-es években.Úgy látszik,ez pl. egy -viszonylag- népszerű megoldás a mai napig.Bár lenne ötletem,kit kéne még odakötni...
Előzmény: Törölt nick (290)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 290
OFF Miért van annyi kutya leelütve nyílt vonalon, lakatlan területen? Egyszer Siófoktól Lepsényig vagy négyet számoltam meg a vonat végéből. Mind nagy testű ebek voltak, és egyik sem volt elvágva. Elkóborolnak, megtámadják a vonatot? Moldova szerint néha kikötözik őket a sínekhez, de én ilyenre utaló nyomot még sosem láttam...
Előzmény: Törölt nick (268)
exmv Creative Commons License 2007.10.13 0 0 289
"A mozdonyvezetők véleményét nem szokták kikérni az egyes szakaszok jelöléseivel kapcsolatban?"

A végrehajtók véleményét sosem kérik ki. Miért is tennék? Hiszen ők ismerik legjobban a környéket, körülményeket, stb...
Előzmény: Törölt nick (262)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.13 0 0 288
Én sokkal inkább érzem úgy, hogy a jelenlegi szabályokkal vartak a nyakunkba felelsősséget. Az illetékesek nagyon jól tudják, hogy a mozdonyvezetők jelentős része ezekkel a jelzőkkel adott parancsot, mint felesleges, környezetnek ártó dolgot nem hajtja végre. Egyáltalán nem ad hangjelzést, vagy nem az előírt ideig adja. Amíg nincs baj, addig nem is büntetnek érte, mert tudják, hogy akkor elszabadul a pokol. Képzeld el mi lenne! Tényleg nem lehetne a vasút mellett élni, a vonat első kocsijában békésen szunyókálni. Ecser kis falu, 1 km-en belül 4 útátjáró van, Velencei-tó környékén mire elengedem a kürt kapcsolóját már ott a következő, az érdiek is biztos a pokolba kívánnak, Debrecen, vagy Kiskőrös környékéről ne is beszéljünk.
Előzmény: Törölt nick (287)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 287
nem tudom, nekem ezzel kapcsolatban az ugrik be, hogy így a teljes felelősséget a vezető nyakába varrják, a MÁV meg mossa kezeit...

(a példádat olvasva viszont kifejezetten baráti megoldásnak tűnik...)
Előzmény: Álomvasút (285)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 286
Én nem tartom aggályosnak az új szabályt. Az a "személy-, vagyon-, vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi" az nem azt jelenti, hogy a jövőbe kéne látni. Ez a feltétel akkor teljesül, ha a mozdonyvezető észleli a veszélyt. Ha nem akkor nem lehet hibáztatni. Meg különben is ne nekünk kelljen megmagyarázni miért éppen akkor arra mentünk, amikor mi kaptunk szabad jelést, a fénysorompó meg tilosat jelzett.
Előzmény: Törölt nick (267)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 285
A lényeg, hogy azoknál az útátjáróknál, melyeknél most minden esetben kötelező a kürtöt használni, ennek még egy feltétele lesz: "... személy-, vagyon-, vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi"
Ha valami elromlik, a sorompó használhatatlan, vagy a pályán dolgoznak ezután is kötelező lesz a hangjelzés, de ezen esetek száma csekély.

Tehát elmegyek Szolnokig és nem kell negyven valahányszor kürtölni. Furcsa is lesz, de meg is fogom ünnepelni.
Most jön a vonat Münchenből, fél nap alatt Hegyeshalomig mondjuk dudál kétszer. Itt az osztrák kollégát leváltja a magyar mozdonyvezető, elindul, és már nyomhatja is a kürtöt, mert az állomás végén ott az átjáró. Megy vagy 300 m-t és már ott a következő, 3 km és már megint. Győrig vagy 20-szor, így tovább Vérteszőlősig kb 40-szer. (!!!!!) Ha a pályán munkások dolgoznak nevű jelzőeszközöket is beszámítom, amiből mostanában Győr előtt négyet is ki szoktak tűzni, akkor bizony meg is van a 40. El tudom képzelni a vonaton utazók véleményét is.
Itt vasúton belül annyira nem közelítünk Európához. Ha így volna lehet hogy drágábbak lennénk. De gyorsabbak, tisztábbak pontosabbak, és csendesebbek is. :)
Előzmény: Törölt nick (283)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 283
aha... (na mostmár csak kivárom a MÁV válaszát, hátha írnak valami érdekeset)

az új szabályokban mi változik? jobban leszabályozzák, mikor hol és mit kell tenni, mikor mik a felelősségek stb? Arra gondolom sajna nem jut majd pénz, hogy biztonságosabbá tegyék a szakaszokat....

(nekem elég rossz tapasztalataim vannak az ilyen EU-hoz közelítő változásokkal kapcsolatban... valahogy mindig szív miattuk az ember... ráadásul iszonyú sokba kerülnek)
Előzmény: Álomvasút (280)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 282
Ez már csak egy ilyen ország. :(

Ehelyett ugye olyan utat kéne építeni, amelyiken nem tudna a jármű felgyorsítani. Szerintem még, még úgy is, hogy nem járna zajjal, az engedélyezett sebesség mellett.
Előzmény: rg7 (279)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.12 0 0 281
Azon filózok, hogy az melyik kerület... szerintem mindkettő így ehhez tényleg két oldalról kell bombáznunk... (ld. magányos farkasként nem megy). Mondjuk nem bánnám ha rendbe tennék a vasút melletti részt is - ha már egyszer a házak körül mindig rendet raknak (ld. folyamatosan metszik a fákat nehogy leessenek a faágak stb.)...

Földhivatal: hihi :)) (van egy trükköm amivel max. 10 perc alatt mindig végez az ember... na jó, ma 15 percig tartott az ügyintézés de csak azért mert nem találtam az egyik beadandó papírt)
Előzmény: rg7 (277)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 280
Annál többet ajánlani, amit rg7 írt az imént, én sem tudok. Ha van türelmed hozzá megpróbálhatod.
Az új szabályaink bevezetése, amik ezt a problémát részben megoldják, jövőre halasztódott. Én most várnék addig, hátha ebben is közelebb kerülünk Európához.
Előzmény: Törölt nick (274)
rg7 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 279
Ugyanez történik, amikor a hagyományos teljes sorompót fénysorompóra cserélik. Mindenki örül, ünnepel, szalag, tv, minden, aztán jön a feketeleves. Ezek után ugyanis a környéken éjjel sem lehet aludni.

Ennek a közút-közút analógiája is megvan:))
Adott az utca új burkolattal, szűkített keresztmetszet a gyalogátkelőhelynél, előtte egy kis felhajtóval (majdnem fekvőrendőr). Örül mindenki, biztonságosabb lett a zebra, csak éppen az ottlakók akadnak ki, mert mostantól megnövekedett a dobbantó miatti zaj és kipufogógáz-terhelés (lassít, átdöcög a macskakövön, lehuppan és gyorsít).
Előzmény: Álomvasút (278)
Álomvasút Creative Commons License 2007.10.12 0 0 278
Azért is jó, hogy ilyenekről írogatunk, mert sok helyen nem ilyen ideiglenes oka volt a zavartatásnak. A csendbe (már amennyire a vasút mellet csend van), építettek egy átjárót. Ilyen helyen nem áll az, hogy a vasút hamarabb volt ott mint a ház. Pedig így van. A vasút az ott volt, csak az átjáró nem. Ugyanez történik, amikor a hagyományos teljes sorompót fénysorompóra cserélik. Mindenki örül, ünnepel, szalag, tv, minden, aztán jön a feketeleves. Ezek után ugyanis a környéken éjjel sem lehet aludni.
Egy érdekes dolog Gödön történt. Az egyik átjáróban annyi balaset történt, hogy a hatóság arra hivatkozva, hogy az nem biztonságos, megyszünttette. Erre néhány év múlva jöttek a helybéliek, hogy arra márpedig szükség van, nehogy már autóval egy km-t kerülni kelljen. Néhány millióért újból megépítették, persze biztonságosabban, az úttest már merőlegesen éri a vasútat, osztott pálya stb. Igen ám, de a hangjelzés mellőzését lehetővé tevő szabad rálátást csak nem lehetett biztosítani. Mi újból zajongunk, ők meg szidnak minket. (Persze néhány autót azóta is sikerült itt összegyúrni.)
Előzmény: Törölt nick (269)
rg7 Creative Commons License 2007.10.12 0 0 277
A szakasz láthatóságának a javítása miatt kit kellene zargatni?

A terület tulajdonosát, illetve kezelőjét.
Ha jól tévedek, akkor hagyományosan a vágánytegelytől jobbra-balra mért 10 méteres sáv tartozik az épített pályához, ami Kincstári tulajdon, de a MÁV van kijelölve a kezelésére.
Ez persze egyes helyeken eltérhet. Így a MÁV + önkorm. kombót ajánlom ugyanazon levélben. (Nem hinném, hogy a Földhivatalt is meg akarod látogatni:)))
Előzmény: Törölt nick (274)
M.VIII Creative Commons License 2007.10.12 0 0 276

Hali!

 

Ajánlom neked az alábbi topikot:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121587
Előzmény: Törölt nick (271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!