A topikkal célunk egy olyan közösségi tér létrehozása, ahol bárki megoszthatja a másikkal véleményét, tapasztalatát, kritikáját, hogy jobb, minőségibb buszok készülhessenek.
Persze, hogy nem sírnak, hisz' folyamatosan veszi tőlük az állam a buszokat, egyre többet, sőt mellé még kapják a támogatásokat is... Be is b@szna ha ez sem lenne elég és ebben a kánaánban még sírnának is... :P
Talán csak az Inonyéllnek, meg az Optinyéllnek van típusbizonyítványa az összes többinek meg nincs. Ha nem lesz tip.bize. az elektromos változatoknak sem, akkor azt nehéz lesz eladni külföldön.
Azért az Electronell típusból ha csak idehaza próbálna meg eladni, akkor nem igazán lenne nyereséges A cég. Annyi elővárosi E-buszt nem fog venni az állam, h csak nekik megérje kifejleszteni.
Ha ipartörténetileg érdekel az eredeti IKARUS valóban magán cég volt, ráadásul egy Jugoszláv magáncég a II.Világháború előtt de ők meg nem autóbuszokat gyártottak, hanem hűtőket jármű motorokhoz.
Azért jártak régen is 25-30 (+)évet a 200 adok, mert nem volt más helyettük ahol jártak .Ez a kk-k idején még így volt , de a volán korszakban is előfordult
A credok pl.nem.is birnának annyit, mint régen az ikarus 20/ As család.Ez mint mondtad is nem baj.Én is rajongásig szeretem az ilarusokat, credokat is elfogadom.Bar sokan nem csipik őket.15-20 éves korban normális esetben selejtezik a buszokst sokak szerint.
Azzal hogy 30 év felett megmarad egy busz, ha karban van tartva nem olyan gáz.Utaztam sok szétrohadt, veszélyes buszon zömmel 200 Asok , sőt egyszer egy kisebb balesetem is volt egy 280 assal.Ezeket nem is értettem miért nem selejtezték korán le.Nem csak idehaza oroszországban is 30-40 éves buszok, ráadasul azok sokkal rosszabbak képek szerint mint nálunk.Itt sincs nagy karbantartás ott pláne nincs
De emlithetném a 46 évesen selejtezett román 280 Ast is.Sejtem hogy milyen állapotban.Ha nincs helyette más nem tudnak mit csinálni.
talán off a kérdésem, meg népszerű sem leszek, de általában véve a 15-20 éves buszok - ennyi idő alatt akár kétmillió kilométer feletti futásteljesítménnyel -, függetlenül a gyártótól, miért ne lehetnének selejtek? véleményem szerint nem jó az a tipikus hozzáállás, hogy 'ezek majd nem mennek el 25-30 évet', mint a régi Setra, Ikarus buszok... de miért is kellene? 15 év alatt bőven kiszolgálják az idejüket, mehetnek az olvasztóba.
én értem, hogy ebben az országban az a normális, hogy huszonéves személyautókat vásárolnak németországból az emberek, illetve ha külföldről 8-10 éves buszokat hoznak be, akkor tapsolnak a sofőrök és az utasok, hogy micsoda űrhajó ez ide, de attól még én nem értem, hogy miért kellene ennyi idősen, igen magas futásteljesítménnyel üzemeltetni járműveket.
Ha nincs üzemanyag tartály a második ajtó elott a szóló buszban, es nem kerül a helyére semmilyen elektromos berendezés, akkor ugyanúgy ott 4db ap ülés lesz elhelyezhető, mint a csuklosban. A meglévő 6db+4db=10db.
Azért eme kép készültekor még egyáltalán nem volt kész azutastér. Persze az összes kép, es a mostani rajzok alapján (valamint a csuklosban a 2.ajto előtti elrendezesből, ahol nem ott van az üzemanyag tartály) kialakul bennem is egy elképzelés. A végleges kialakítását azért jó lenne látni. Én a minimum 10db ap ülésben reménykedem. Majd kiderül.