Keresés

Részletes keresés

Komlósfecskés Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19741

Rajta van, mint egy rakás RHA-n vagy SME-n, mert Volánbuszos fordát járnak.

Előzmény: Ikarus 120e (19740)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19740

Szerintem nem véletlen került rá a volnán logója... előbb utóbb hozzájuk fog kerülni.

Előzmény: Dante001 (19739)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19739

Panoráma Touristos, elsózták házon belül.

Előzmény: Ikarus 120e (19738)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.04.16 0 0 19738

Na akkor hamarosan jön a tender is.... :D 

Forrás: https://www.instagram.com/p/C5cu3V3CYrC/?img_index=3

torqmatic Creative Commons License 2024.03.11 0 4 19737

Persze, hogy nem sírnak, hisz' folyamatosan veszi tőlük az állam a buszokat, egyre többet, sőt mellé még kapják a támogatásokat is... Be is b@szna ha ez sem lenne elég és ebben a kánaánban még sírnának is... :P

Előzmény: trizs77 (19734)
kristoof Creative Commons License 2024.03.11 0 0 19736

Talán csak az Inonyéllnek, meg az Optinyéllnek van típusbizonyítványa az összes többinek meg nincs. Ha nem lesz tip.bize. az elektromos változatoknak sem, akkor azt nehéz lesz eladni külföldön.

Előzmény: 7-es troli (19731)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.03.10 0 1 19735

Pedig volt rá példa, bár nyolc-tíz éve annak. (Várba várt midi, meg ilyenek. )

Előzmény: trizs77 (19734)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.10 -2 0 19734

Őket még nem hallottam ez ügyben sírni.

 

akik nyavalyognak a buszbeszerzési stoppok miatt (én is) az ide író ráérők.

Előzmény: Ikarus 120e (19729)
Dante001 Creative Commons License 2024.03.10 0 1 19733

A kapott 400 milliós állami támogatás azért némileg ösztönző volt a kifejlesztése mellett :)

Előzmény: 7-es troli (19731)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.03.10 0 0 19732

Hát ha jön megint egy buszbeszerzési stop akkor majd pislognak :D 

Előzmény: Komlósfecskés (19730)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.10 0 0 19731

Azért az Electronell típusból ha csak idehaza próbálna meg eladni, akkor nem igazán lenne nyereséges A cég. Annyi elővárosi E-buszt nem fog venni az állam, h csak nekik megérje kifejleszteni.

Gondolom én…

 

Komlósfecskés Creative Commons License 2024.03.10 0 2 19730

De vesz tőlük, ez a biznisz lényege. A világ nem úgy működik, ahogy a buszfanok elképzelik :)

Előzmény: Ikarus 120e (19729)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.03.10 0 1 19729

Legyen a saját döntésük, csak akkor ne sírjanak, hogy az állam nem akar buszt venni tőlük... 

Előzmény: trizs77 (19723)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.10 -1 0 19728

értem hogy magán cég, de anno az ikarus is az volt nem?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem.

 

az UHRI gyár mint magán cég és az Ikarus Járműgyár mint állami cég között, az államosítást követően pár hónapig NIK járműgyár néven futottak.

NIK = Nehézipari központ.

 

Az IKARUS nem volt és nem is lett magán cég.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

más

 

Ha ipartörténetileg érdekel az eredeti IKARUS valóban magán cég  volt, ráadásul egy Jugoszláv magáncég a II.Világháború előtt de ők meg nem autóbuszokat gyártottak, hanem hűtőket jármű motorokhoz.

 

Előzmény: 0010011 (19725)
0010011 Creative Commons License 2024.03.10 -2 0 19727

Azért jártak régen is 25-30 (+)évet a 200 adok, mert nem volt más helyettük ahol jártak .Ez a kk-k idején még így volt , de a volán korszakban is előfordult

A credok pl.nem.is birnának annyit, mint régen az ikarus 20/ As család.Ez mint mondtad is nem baj.Én is rajongásig szeretem az ilarusokat,  credokat is elfogadom.Bar sokan nem csipik őket.15-20 éves korban normális esetben selejtezik a buszokst sokak szerint.

Azzal hogy 30 év felett megmarad egy busz, ha karban van tartva nem olyan gáz.Utaztam sok szétrohadt, veszélyes buszon zömmel 200 Asok , sőt egyszer egy kisebb balesetem is volt egy 280 assal.Ezeket nem is értettem miért nem selejtezték korán le.Nem csak idehaza oroszországban is 30-40 éves buszok, ráadasul azok sokkal rosszabbak képek szerint  mint nálunk.Itt sincs nagy karbantartás ott pláne nincs

De emlithetném a 46 évesen selejtezett román 280 Ast is.Sejtem hogy milyen állapotban.Ha nincs helyette más nem tudnak mit csinálni.

Ez itt teljesen OFF, de valaszként írtam 

Bocs az előbbi vastag betűért.

 

Előzmény: dhp (19724)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.03.10 0 1 19726

Nem, az Ikarus nem volt az. A Credo a fővárossal sem, kifejezetten Credora kiírt tender esetén sem hajlandó kereskedni. Közünkhozzá?

Előzmény: 0010011 (19725)
0010011 Creative Commons License 2024.03.10 -3 0 19725

értem hogy magán cég, de anno az ikarus is az volt nem?

Nekem tökmindegy hova és mit exportál, megélnek a belföldi piacból is az látszik.Még többlet is van

 

Előzmény: trizs77 (19723)
dhp Creative Commons License 2024.03.10 0 2 19724

talán off a kérdésem, meg népszerű sem leszek, de általában véve a 15-20 éves buszok - ennyi idő alatt akár kétmillió kilométer feletti futásteljesítménnyel -, függetlenül a gyártótól, miért ne lehetnének selejtek? véleményem szerint nem jó az a tipikus hozzáállás, hogy 'ezek majd nem mennek el 25-30 évet', mint a régi Setra, Ikarus buszok... de miért is kellene? 15 év alatt bőven kiszolgálják az idejüket, mehetnek az olvasztóba.

én értem, hogy ebben az országban az a normális, hogy huszonéves személyautókat vásárolnak németországból az emberek, illetve ha külföldről 8-10 éves buszokat hoznak be, akkor tapsolnak a sofőrök és az utasok, hogy micsoda űrhajó ez ide, de attól még én nem értem, hogy miért kellene ennyi idősen, igen magas futásteljesítménnyel üzemeltetni járműveket. 

Előzmény: 0010011 (19722)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.10 -1 2 19723

Sokan próbáltak már a fórum lakók közül erőszakoskodni, 99%.ban fotel huszárok, hogy miért nem exportál a Credo ?

 

Ez egy magán cég.

 

Legyen már az ő döntésük, hogy :

     - mit gyártanak?

     - kinek gyártanak?

 

 

 

0010011 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 19722

Nógradban 1 db EC12 KLF 351(16 éves)

És a 2 db EC11 (20 éves)es selejt már

Más: nem merült fel a credonál, hogy külföldre is exportáljon?Vannak hasonlatok, de az nem.credo xd.

 

Dante001 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 19721

Az mondjuk nem derül ki hogy mihez képest, de az üzemanyagtartály nekem is eszembe jutott utána :)

Előzmény: 7-es troli (19720)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.09 0 0 19720

Sajtó anyagból, mindjárt az első képen olvasható, hogy több ülés ap szinten.

 

https://magyarbusz.info/2023/10/26/akasol-akkumulatorokkal-es-voith-hajtassal-erkezik-a-credobus-electronell/

Előzmény: Dante001 (19717)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.09 0 0 19719

Ha nincs üzemanyag tartály a második ajtó elott a szóló buszban, es nem kerül a helyére semmilyen elektromos berendezés, akkor ugyanúgy ott 4db ap ülés lesz elhelyezhető, mint a csuklosban. A meglévő 6db+4db=10db.

Na majd látjuk.

Előzmény: Dante001 (19717)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.09 0 0 19718

Óóó

Köszönöm a pontos információt! 

Előzmény: Aron_son (19716)
Dante001 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 19717

Csodálnám ha lenne 10, a dízelben is csak 6 db volt.

 

Nem hinném hogy ahhoz képest érdemben fog változni a belső elrendezés.

Előzmény: 7-es troli (19714)
Aron_son Creative Commons License 2024.03.09 0 1 19716

Oldalforgalom-figyelő LiDAR.

Előzmény: 7-es troli (19715)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.09 0 0 19715

A rajzokon az “A” tengely mögött a két ajtó között van egy fekete valami. Ott lenne a töltő csatlakozóJa? Mert oda eléggé fel csapódik a víz, sár.

7-es troli Creative Commons License 2024.03.09 0 0 19714

Azért eme kép készültekor még egyáltalán nem volt kész azutastér. Persze az összes kép, es a mostani rajzok alapján (valamint a csuklosban a 2.ajto előtti elrendezesből, ahol nem ott van az üzemanyag tartály) kialakul bennem is egy elképzelés. A végleges kialakítását azért jó lenne látni. Én a minimum 10db ap ülésben reménykedem. Majd kiderül.

Előzmény: Ikarus 120e (19712)
Dante001 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 19713

Nem is értem most a cikket miért renderképekkel frissítették, amikor már megvan építve a prototípus is.

Előzmény: 7-es troli (19710)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.03.08 0 0 19712

Ezen a képen elég jól látszik. 

Előzmény: 7-es troli (19710)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!