Keresés

Részletes keresés

vejne Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1683

Fogalmam sincs. mekkora a fényerő. :) Minden a gyári 75%-on áll, ahogy a kalibráló szoftver is kéri.

A fekete az fekete, a fehér az fehér. Ha magas lenne a fényerő, akkor mások fotóit túl világosnak kellene látnom. De nem.

Valahol olvastam, hogy egyes laborok pont ilyen hibával adnak ki képeket a kezeik közül, de ezt csak ellenpróbákkal tudom majd 

kideríteni. Arra gondoltam, hogy PS mentésnél valami banális dolgot kihagyok, amitől a laborok máshogy látják a képeket.

 

Előzmény: KTTech (1681)
KTTech Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1682

Illetve mekkora méretű a monitor? (Nálam "gyenge" megvilágítás mellett a 27"-os monitoron 95-100cd/m2 több mint elegendő fényerőt jelent - ugyanebben a környezetben 22"-on 120cd/m2 körülire volt szükség).

Előzmény: KTTech (1681)
KTTech Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1681

Valószínű túl világosra van állítva a monitorod. Milyen fényerőre kalibráltad, milyen környezeti fény mellett?

Előzmény: vejne (1680)
vejne Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1680

Sziasztok!

Hátha tudtok segíteni. Adott a PS, kalibrált monitor. Ha laborba küldöm a képeket, akkor olyan sötétre nyomják a képeket,

hogy csuda. Ha a nyomatot a monitor mellé teszem, a gépen 0,7-es gammát kell állítani, hogy azt lássam, mint a nyomaton. Minden netes

tartalom, mások fotói is szerintem tökéletesen láthatók a monitoromon. Színteret is mentek a képekhez. Mi lehet a gond? Addig menjek, míg jó labort nem találok?

Vagy labor előtt 1,3-ra húzzam fel a gammát? 

Konstansvalue Creative Commons License 2014.11.17 0 0 1679

BasICColor display 5 programmal és X-rite i1 Display2 kalibrálóval szeretnék saját pro monitorokat kalibrálni , mivel első eset,  tutorialokat és beállítási értékeket keresek ,  lépésről lépésre. Hozzáértő segítséget szívesen veszek. Köszönöm.  Ha kell privátban is.

bestpixel Creative Commons License 2014.02.27 0 0 1678

Eladó egy X-rite ColorMunki Display professzionális monitor (és projektor) kalibráló, számlával, még több mint 7 hónap magyar garanciával, újszerű, hibátlan állapotban, egyszer használva, eredeti dobozában, minden papírral, CD-vel.
Ára: csak 39 900 Ft.
Budapesten személyesen, vagy posta bárhová.
Érd: levél vagy 20/28-26-196

innerimages Creative Commons License 2014.01.31 0 0 1676

Ki kell ábrándítsalak: a PS mutat egyedül helyes színeket (amiket az internetről is vissza fogsz látni), mivel az lekonvertálja a monitor színterébe (feltéve, hogy softproofnál beállítottad az internet standard RGB színteret) és a kép megnyitása után nyomtál egy CTRL + Y-t.

 

Ha monitor színtérben nézed a képeket, akkor csak nálad lesznek jók, sehol másutt!

 

Böngészőbe exportálásnál "save for web & devices"-sel kell menteni sRGB profilban!

Előzmény: Levente.hu (1671)
innerimages Creative Commons License 2014.01.31 0 0 1675

A monitorod natív fehérpontja (5k Kelvin) és a kalibrált fehérpont (6.5k Kelvin) nem ugyanaz! ;)

 

Mivel nem mondtad meg, hogy pontosan milyen monitor így elég nehéz válaszolni a kérdésre. ;)

Előzmény: kov.zoltan86 (1673)
kov.zoltan86 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 1674

A kép lemaradt az előző  kommentemből.

kov.zoltan86 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 1673

Sziasztok,

 

Adott egy kalibrált monitor elvileg 6500-ra lett kalibálva. Megnéztem gamut viewerrel és ott azt írja, hogy 5000 a white point. Mi lehet a gond? Rosszul lett bekalibrálva?

Másik: a kalibrálást a szervíz menüből oldották meg, erről tudna nekem mesélni valaki? 

Miközben kalibrálták, állítgatták a preset módokat, ennek nem lehet hatása  a kalibrálásra?

 

Üdv,

 

Zoli

Levente.hu Creative Commons License 2013.08.27 0 0 1672

[äđ|^í°˛ł[í$Í[#{>@ß*>×פä!!!

Írtam egy szép hosszú hsz-t, erre benyelte a fórummotor. Ott rohadjon le.

 

Szóval ha a színbeállításoknál monitorszínek vannak, és behúzok egy Adobe RGB-s képet, akkor megkérdezi, hogy mi legyen vele, beadom, hogy használja a beágyazott színteret, ekkor a kép színei jók, a paletta színein a kékek lilák lesznek.

Közben megtaláltam, hogy ha átnyomom a színeket a munkatér színeire, akkor a kép és a paletta is jó.

Kérdés, hogy mi veszik el ilyenkor? Ha jól tudom(?) a munkatér általában valami széles színtér(?), pl. Pro Photo, vagy Lab színtér.

Viszont akkor minek kell átalakítani a munkatérre, ha az Adobe RGB lazán elfér benne?

 

Próbáltam a Muse-t is, sima jpg képet Adobe RGB-ként csak addig visz, amíg egyszerűen bent van, mert akkor a böngésző látja a beágyazott profilt. Viszont ha pl. beteszem slideshow-ba, vagy .psd-s menüpontot csinálok belőle akkor ugrik a dolog.

Azért jó lenne, mert fotókról szól majd az oldal. (szerkesztés közben amúgy egyáltalán nem kezeli jól a színeket)

 

Bridge-nél hogy lehet beizzítani a szinkronizált színmenedzsmentet? Nekem nem megy, elküld azzal a hibaüzenettel, hogy ki van kapcsolva.

Előzmény: Levente.hu (1671)
Levente.hu Creative Commons License 2013.08.26 0 0 1671

Sziasztok!

 

Remélem jó helyen járok, a helyzet az, hogy a t.köm televan. >:(

Szóval a következő a problémám: Adott egy kalibrált monitor, és az Adobe programok.

 

Odáig jutottam, hogy ha a kalibrált színprofil be van töltve, akkor az Adobe Ps-ben teljesen fals színek vannak a palettán.

Erre bállítottam a színkezelésnél, hogy a monitorszíneket alkalmazza, ettől jók lettek palettán kikeverhető színek, viszont amikor betöltöttem egy beágyazott Adobe RGB színterű fotót, akkor meg fakónak mutatta. Megpróbáltam a színkezelésnél beállítani, hogy beágyazott színtér használata, de csak akkor engedte, ha kikapcsoltam a monitorszínek alkalmazását(valami Európai szabványra állítottam vissza, előtte is az volt asszem), viszont ettől meg a paletta színei lettek ismét rosszak(a piros az téglavörös, a kék meg lilás).

 

Más, kicsit már off:

Adobe Muse kezel AdobeRGB-s képeket? Ott egy többrétegű .psd-t szerettem volna betenni, ami még Ps-ben jól nézett ki...

Beágyazott színprofil van mindegyik esetben, de böngészőbe kiexportálva se lett jó.

Azt is jó lenne tudni, hogy a .psd hogyan kezeli a színeket, tud-e "menet közben" több színtérben gondolkodni, vagy van egy munka színtér, és különböző formátumokba kinyomva ágyazza be a színprofilt.

(Ps-ben az Adobe RGB-s képet a fenti beállításokkal jól hozta, de az Adobe Muse-ban ugyanannak a fájlnak már nem voltak jók a színei)

 

Ha valaki tud valami megoldást, akkor kérem segítsen.Előre is köszönöm!

 

zohan Creative Commons License 2013.02.28 0 0 1670

A kalibráló elkelt.

zohan Creative Commons License 2013.02.22 0 0 1669

Eladó lett egy Xrite  Pantone huey monitor kalibráló.

Újszerü, karcmentes álapotban van.gyári dobozában,szoftverével.

Holnap töltök fel fotót.

Jelenleg is kapható:http://www.colormanagement.hu/node/75

 

Ára:11000 ft

 

Telenor 33kettő648kilenc

Fuzi69 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1668
Pádi jól fogalmazta meg ;-) Sorrend: orvos, nővér, betegszállító. Te vagy az orvos, a nyomdász a nővér, az újságos meg a betegszállító. Igy már gondolom világos :-D
Előzmény: ssd84 (1667)
ssd84 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1667

Tudom én hogy nem lehet. Rengeteg dolgot kéne még tanulnom, remélem fogok is. Azon vagyok. :)

Előzmény: Pádi (1666)
Pádi Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1666

Jajjjjjj.... "mert amit én csináltam az a monitoron szép volt"...

 

Ez azért nagyon nem így van. Ahogy előttem is írták ebben a világban vannak alá- és fölérendelések. Mint garfikusnak nagyon sok olyan dologgal is tisztában kell lenned, ami a gépmesterre/nyomdászra nem tartozik.

Lehetne sorolni a példákat a végtelenségig, de felesleges. Ez egy szakma, rengeteg buktatóval, amit szerintem nem lehet egy 2 hónapos tanfolyamon elsajátítani. (Mondom ezt grafikusként és nyomdai előkészítőként.)

Előzmény: ssd84 (1665)
ssd84 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1665

Igen, csak kérdés hogy ki mennyire igényes a munkájára. Pl én, mint kiadványszerkesztő tehetem azt is, hogy elkészítem a magam dolgát aztán oldja meg a nyomda hogy szép legyen, és ha nem lesz az, akkor letojom, mert amit én csináltam az a monitoron szép volt. Vagy vehetem a fáradságot, hogy beleássam magam a nyomdász munkájába is kicsit, hogy kitaláljam mit kéne változtatni. Ugyan ez lehet, hogy elvárható a nyomdásztól is, ha mondjuk látja, hogy valami nem okés akkor kicsit a kiadványszerkesztő fejével gondolkodjon és szóljon neki "lefelé", hogy vegyél vissza a feketék terheléséből mert így nem lesz szép...

De amúgy még nagyon a dolgok elején tartok és eddig azért azt kell mondjam hogy elég készségesen áll a nyomda a dologhoz szerencsére, és a nyomdalátogatás után biztos hogy csomó dologgal tisztában leszek amiről most még csak elképzeléseim vannak vagy még az sem :)

Te is pl tök sokat segítettél. Ha azt mondja nekem a nyomda hogy csináljak indesignban egy digitális proofot mert az nekik segít a színek beállításában akkor 2 kattintás az egész. De ha ők nem mondják, mert mondjuk nem is tudják hogy tud ilyet a szoftver akkor érted....

Előzmény: Fuzi69 (1664)
Fuzi69 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1664

Persze, az lenne az ideális, de sehol a világon nem tudják a gépmesterek, hogy is készül egy kiadvány. Amikor szedték a betűket kézzel, akkor sem érdekelte a gépmestert, hogy milyen csipeszt használt a szedő. A mai világban is így van. A mediamarkt-ban a taktáros sem tudja, hogy mi van a tv-ben, de a tv gyárnak figyelnie kell, hogy esetleg a raktáros hogy fogja dobálni a tv-t, ezért nekik olyan csomagolást kell tervezniük. Vannak fentebb lévő szintek és vannak lentebb lévők. Mi ebben az esetben a fentebb lévők vagyunk.

Előzmény: ssd84 (1663)
ssd84 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1663

Persze van igazság abban amit mondasz, de akkor ez fordítva is működhet. Egy kiadványszerkesztőnek nem kell ismernie hogy a nyomda hogy oldja meg a nyomtatást, mert az is egy külön szakma. Viszont szerintem pont az a baj, hogyha nincs átjárás a kettő között. Szerintem valamilyen szinten ismerniük kell egymás munkáját ahhoz hogy jól tudjanak együttműködni. Én egy 2 hónapos tanfolyamot végeztem el, amin megtanultuk az alapokat, nyomdában viszont nem voltunk és nem is bonyolódtunk bele a nyomdai technikákba, ami pedig tök hasznos lett volna. Szerintem van egy középút ami ideális, amikor is a kiadványszerkesztő tudja hogy mit csinál (a digitálisan szerkesztett anyagnak mi lesz a kézzel fogható eredménye) a nyomdász meg tudja hogy a kész termék milyen digitális körülmények közt tud megszületni. Nem tudom érthető e mire akarok kilyukadni. :)

Előzmény: Fuzi69 (1662)
Fuzi69 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1662

Még valami. A gépmesternek nem kell ismenie a kiadvány szerkesztő progikat, hisz neki nem az a feladata, hogy szerkeszen, hanem a kész anyagot kinyomtassa. Az autószerelő sem tudja, hogy az olajfinomító milyen módon csinál benzint a kőolajból :-)

Előzmény: ssd84 (1660)
Fuzi69 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1661

Akkor fussunk neki. Te milyen OKJ-s tanfolyamot végeztél? Faszom azokba a sok ökör iskolába, aki csak a pénzt kéri el :-)

A kromalin, vagy más néven a proof egy és ugyan az. Az egy olyan nyomat, ami minden tekíntetében megfelel egy nyomdai nyomatnak, csak egy darab készül belőle. Régen úgy csinálták, hogy a levilágító stúdió készítette a réteges filmeket, majd egy porozós technikával rétegenként felhorták a port a proof papírra és így kaptál egy CMYK szines nyomatot. Az tökéletesen megfelelt annak, amit te csináltál a gépen. Természetesen a rácsálás és dpi-t ismerni kellet.

 

Valahogy így:

 

 

Aztán ezt felváltotta egy fóliás megoldás, de az elv ugyan ez. Hamarosan ez is a múlt homályába került és helyére lépett a digitális proof.

 

Most általában ezt hasznájuk:

 

 

Mint látod, ez a gép tartalmaz 8 patront. CMYK és ezek light vezrióit. Azért ennyit, mert vannak light patronok, hogy ne kelljen a gépnek a teljes szín kazettát használnia, ha csak 50% a fedetség egy színnek.

 

Ennyi a mai napi oktatás :-D

Előzmény: ssd84 (1660)
ssd84 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1660

A kromalinról még nem hallottam de nem is kérték tőlem. Ha ismered az indesignt abban van olyan kimeneti mód, hogy színbontás, ami ha jól látom a proofnak, digitális kromalinnak felel meg. DE, a kromalint nem értem. Ezeket a színrebontásokat kéne kinyomtatnom? Mert ha igen, akkor az eredmény függeni fog a papír minőségétől, illetve a nyomtatótól is. De nem azért kéne a nyomdáknak ICC profilokat használni, hogy ne legyenek eltérések a színekben? Amúgy már be van tervezve a nyomdalátogatás, mert az tuti hogy sokat kell még tanulnom a "másik oldalról". De mondjuk sok esetben az is segítene ha a gépmesterek is képben lennének mondjuk a kiadványszerkesztő szoftverrel kapcsolatban. Lehet, hogy nem is tudják hogy már lehet velük proofot is készíteni és ezért nem is kérik. Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy egy indesign által készített proof mennyire tud helyettesíteni egy profi levilágítóstúdió által készítettet. 

Előzmény: Fuzi69 (1659)
Fuzi69 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 1659
Nem tudom, hogy jártál-e már nyomdába. Érdemes egyszer bemenni és elbeszélgetni egy gépmesterrel. Minden nyomdai technológia máshogy működik. Offset, íves, flexo, digitális. Amire te gondolsz, azt terhelésnek nevezik. Illik egy új munka esetén színhelyes kromalint adni a nyomdának, hogy tudják, hogy mihez állítsák a gépet. Sok esetben nem kapnak a gépmesterek kromalint és csak úgy ránézésre próbálják beállítani a helyes színeket. Sajnos mindenen próbálnak spórólni a megrendelők :-(
Előzmény: ssd84 (1658)
ssd84 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 1658

Persze, PSben kijavítom a képet, és már azt teszem InDesignba. Aztán InDesignban ránézek ellenőrzésképpen a shift+F6 módszerrel, mert ez tök hasznos és sajna PS-ben nem találtam ilyen funkciót ami így megmutatná a hibás részeket.

 

Amúgy most , hogy így gondolkodok ezen, elég sok dolgot megmagyaráz ez...

Pl hogy a nyomda miért nyúlt bele utólag egy-egy oldal színeibe, módosítva egy-egy ív bizonyos zónáinak színkeveréseit. Értem én hogy az agyonszínezett részeket akarták így csökkenteni csakhogy ilyenkor már nem csak a fotó színeit tolták el, hanem a körülötte lévő objektum, amúgy határértéken alul eső színét is. A tanulság az hogy javított képeket teszek be így a nyomda remélhetőleg nem nyúl majd a színekhez. :)

Előzmény: Fuzi69 (1657)
Fuzi69 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 1657
Szerintem meg ps-ben javids ki a képeket, értem ez alatt a bitmap-ososkat. Na ez értelmes ondat lett :-D
Előzmény: ssd84 (1656)
ssd84 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 1656

Fúú, köszi! Szerintem meg is oldottad a problémámat ezzel a 280%-os dologgal. Tuti hogy ettől voltak sötétek a képek. InDesignban van egy mód ahol meg is lehet nézni a dokumentum mely részein lógnak túl a színek (shift+F6 aztán festékhatár) egy bizonyos szintnél, és valóban, ahol 280% fölött volt az érték, a kinyomott eredményen ott volt csúnya sötét rész.

Most oda fogok figyelni hogy rendbetegyem a képek színét és kíváncsian várom az eredményt. :)

Előzmény: Fuzi69 (1655)
Fuzi69 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 1655

A neten ezt találtam a kérdésedre:

 

http://help.adobe.com/hu_HU/indesign/cs/using/WSa285fff53dea4f8617383751001ea8cb3f-6bc5a.html#WSBAC794A2-274A-466f-8254-11FB23B86A5Fa

 

Leképezési mód Válasszon egy módszert a grafika színtartományának a kimeneti eszköz színtartományára való leképezéséhez. Általában az Aránytartó (képek) lehetőséget érdemes választani, mert az pontosan visszaadja a színeket fényképek esetében. A Telítettség (rajzok), a Relatív kolorimetrikus és az Abszolút kolorimetrikus beállítás az egyszínű területekhez használható; a fényképeket nem jelenítik meg megfelelően. A leképezési módhoz kapcsolódó beállítások nem alkalmazhatók a bittérképes, a szürkeárnyalatos és a színpalettás képekhez.

 

http://help.adobe.com/hu_HU/acrobat/using/WS58a04a822e3e50102bd615109794195ff-7f14.w.html

 

Dokumentum leképezési módja Válasszon módszert a színterek közötti színleképezéshez. Az egyes módszerekkel elérhető eredmény a színterek profiljától függ. Egyes profilok például azonos eredményt adnak a különböző módszerekkel is.

Az Acrobat programnak és a többi Creative Suite alkalmazásnak négy közös leképezési módja van (Érzethelyes, Telítettség, Relatív kolorimetrikus és Abszolút kolorimetrikus).

Az Acrobat program ezenkívül tartalmaz egy Megőrzés elnevezésű leképezési módot is, amelynél a kimeneti eszköz, és nem a PDF fájl határozza meg a leképezést. Számos kimeneti eszköznél a relatív kolorimetrikus mód az alapérték.

 

Most már nekem is világos, hogy mit az amit szerettél volna tudni :-)

 

A megoldás pedig a 280% feletti rész kiküszöbölésére ez:

 

http://ads.sourceinterlinkmedia.com/inkdensity.html

 

Remélem tudtam segíteni :-D

 

Előzmény: ssd84 (1654)
ssd84 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 1654

Azt hiszem tudom mire gondolsz amikor a 280%-os színt mondtad és az van, hogy ahol e fölött van a szín ott sötét a fotó a kinyomott újságban. De mit tudok ezzel csinálni? Ha van egy fotó amin 280% fölötti színek vannak és be kell tenni az újságba, akkor hogyan tudok úgy belenyúlni hogy 280 alá menjenek a színei?

Előzmény: Fuzi69 (1653)
Fuzi69 Creative Commons License 2013.01.21 0 0 1653
Nálunk az epson proof gp van 27-re kalibrálva.
Nem sokat használim az id-t, de kiváncsivá tettél. Holnap utána nézek ;-)
Előzmény: ssd84 (1652)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!