Én egyről tudok, amit saját szemtüivel láttam, meg is tapogathattam, egy "OMEGA" szervízben, ez pedig az NDK-s kazettásmagnóé volt.
Teljesen korrekt, mindenre kiterjedő szerelési, beállítási és javítási leyrásokkal, ábrákkal.
Ott a srác azt mondta, hogy vannak gyári papírjaik, de azok inkább leírása az egyes készülékek mehanikus beállításainak, ábrák nélkül.
Persze maga az "IPAR" is mondhatnók a helyzet "magaslatán állt" mely magaslat a béka segge alatt volt pár szinttel, ezt megtapasztalhattam például a Mechlabor SL-1 lemezjáccó műszaki dokumentációjában, ahol stencilezett leírás, és az alap kapcsolási rajzok voltak fénymásolatban lefűzve, az alkatrészszámozás kb. 10% nem stimmelt, a gyártás közben i módosítások meg a mellékletben egymás után voltak berakva, de a módosítások mindíg csak az előző verzióhoz képest voltak leírva (Ohne sematikkus rajz) és biza például a riaa korrektort vagy 4x átdolgozták, így kereshette az ember fijja a kupakot...
Egy szó, mint száz, ebben nem sikerült kimagasló eredményeket elérnünk.
Igen ez vitán felül a leghasznosabb könyv amit előállított 25 év alatt. Bár már akartam is kérdezni, hogy a cucilista magnókhoz még sosem láttam komplett szervízkönyvet, mindig csak elméleti kapcsolási rajzot. Létezett ilyen egyáltalán?
Aztán ott volt a "Sztereó orsósmagnók 3 kötete. Nem is olvasmányos tulajdonképp, hanem 6 év forgalmazott készülékeinek szervízleírása. Ki nem dobnám semmi pénzért...
Érdekes késöbb, a HFM megszünte után alakult újságoknak se nagyon kellett. Bár nem tudom meddig dolgozott, lehet hogy addigra már nyugdíjas is lett.
Ami a vicc az egészben, hogy megvan három évkönyve meg a kazettás magnók című könyve, és nem visz rá a lélek hogy kidobjam! Sőt néha még bele is lapozok.
Ami azért furcsa, mert a NAD sosem volt egy sznob darab, éppen ellenkezőleg, ugyanannyiért valami többet adott. CSD nem biztos, hogy pontosan tudta és értette, hogy miről ír...
Csabai 82-ből : "...a hazai amatőrök és szakemberek is kevés "jó" magnót látnak. (Pl. sokan a Nakamichi cég kazettás magnóit tartják a legjobbnak, pedig világviszonylatban csak középmezőnybe sorolhatók.)"
Ha Csabainak az általad belinkelt kocsija volt, az csak merci, vagy merdzso. Tudomásom szerint a "valódi" merci mellé sohasem tettek cigány vagy paraszt jezőt.
Sőt így utólag a "cigyánymerci" kifejezésben is kételkedem, szerintem az se volt, hanem csak "parasztmerci". Legalább is én a ladás forumokon csak ilyet találtam.
Viszont arra már én emlékeztem jól, hogy az ikerlámpás, króm díszítésű 1600-asokat nevezték így