Ma csak három Csörgő (118,131,149) volt EMIG-ben Budapest környékén és a 142-esen, pedig a publikus SzVÖR szerint S21-esre 4 is kellene, és általában szokott lenni még plusz egy.
122-es és 197-es szoktak még lenni mostanság, de nem láttam nyomukat.
A 2302-es prototípus gép; amikor "elfogyott" az egyedi MTU motorja, nem volt kilátás. Gyakorlatilag üzemképesen állt le anno, de a motornagyjavítás sosem valósult meg.
A Izraeli Gumiorrú flotta 1990-1996 között került gyártásra. 27-33 éves járművek. Csodát azoktól sem kell várni, de az itthoni járműhiány csökkentésére felhasználhatóak lennének.
Biztos volt aki ezt előttem bőven kifejtette már. Tavaly a tanfolyam kezdetekor novemberben még az oktatás előtt , a START konkrétan kijelentette felénk(is),hogy dízel vonatatójárművet nem kíván beszerezni...a közeljövőben sem. Alternatíva pedig lenne de ,üres pénztárcából,költségvetésből nehéz lesz akár egy csavart is beszerezni. Szeretem őket ,de jelenlegieket pedig már üzemeltetni sem lenne szabad... már a szerkezetük kívülről valamint az egy nyaranta kiégő legalább 2db bőven megválaszolja az 'érdemes-e....' kezdetű kérdéseket. A jelenlegi állapotok fényében alkatrészt alig tudnak vagy már nem akarnak már beszerezni,amit tudnak azt a parajosból ,donorból megoldják ,de sajnos az sem tart ki örökké...olvastam az alkatrész beszerzés nehézségeiről is ,külföld nem könnyíti meg a helyzetet,ahogy az sem,hogy létszámfölénnyel sem büszkélkednek karbantartás terén. De tény ami tény a helyzet mostani állásában szerintem az egy gépre jutó fenntartás költsége inkább a veszteséges oldal felé billenti a mérleget ebből pedig hiába várják,hogy a dolgozó majd a gazdaságos vonattovábbítás elvén fog szerelvényt továbbítani.