2006-os 1,9 PDTDI-s bvk motorkódú Sharanommal ( 320e km, rendszeresen szervizelt)kapcsolatban kérem a segítségeteket.
( Régi fórumozó vagyok, csak a 85kW-os nicknevem jelszava eltűnt)
A hibajelenség: Menet közben dadog a motor néha-néha, hibakód nincsen, csak hibajelzés. Azt kiütve újra előjön a két sárga figyelmeztető jel pár perc múlva, aztán leáll a motor.
Elvittem szervízbe, kettőbe is, ott csak azt mondták, az akku lemerült. Feltöltötték, elhoztam, ellenőrzöm, próbáltam új aksival. Párszáz km után megint előjött a hiba, feltöltött akkumlátornál. A generátor 13,6 és 14,1 között tölt menet kozben. Ha leáll a motor, nagyon enyhe égett szagot lehet érezni, az aksi meleg, noha a saruk szorosak. Érdekes módon rázós úton (Pest!) gyakran jön elő, pályán szinte alig.
Sajnos a motorvezérlő csere sem oldotta meg a problémát. Néhány indításig (körig) rendben volt, de utána ugyanúgy előjött a hiba? Van esetleg még ötlet, hogy hol keressem a hibát.
Sziasztok, egy nemrég vásárolt 2011-es Ford Galaxyhoz keresem az alábbi képen (napellenző felett lévő lámpa) lévő alkatrészt. Az említett lámpa széthullott, kapcsolója sincs meg. Mindkét oldalra kellene belőle, de szerintem szimmetrikus.
Sziasztok ford galaxy 1.9 tdi afn motorkód 110 le motor cserét követően elment a műszerfal az üzemanyag szintjelző és a vízhőfok jelző fent van majdnem félig ha nincs gyujtáson akkor is, a kilométeróra és a fordulat szám mérő semmi működik a műszerfalból halak sípolás halható,szerintetek hol keressem a hibát?
Az Audi így hívja a DSG váltót. Nincs vele különösebb tapasztalatom, olajat/szűrőt szoktunk cserélni, olyankor nem árt kalibrálni a kuplungok fogáspontját. Hogy miért világít a hibalámpa azt csak a váltó vezérlője tudja, bele kell nézni. :)
Laci az Audi féle S-tronic váltót ismered vmennyire? Azt írja az eladó, h időnként felvillan a sebességváltó hibát jelző sárga lámpa, de hamar eltűnik, váltásoknál nem érződik a hiba..
Ha jól emlékszem, a PD hibát az elemek felcserélésével már kizártad. Köteget cseréltél, elvileg az sem lehet rossz. A maradék vezetékeket is kimérted. Ha a csatlakozókban sincs semmi hiba, akkor marad az ECU. Előfordul, hogy csak a csatlakozólábak forrasztása hibás a panelon.
Bocs Laci,még egyet kérdeznék.A 104 ill. a 112 lábra csak az az egy vízfokjeladó megy,tehát nyugodtan kiiktathatom a régi vezetéket fent az ecu-nál?Logikusan gondolva nem megy rá más érzékelő,de biztosra akarok menni.
Ja,értem.Köszönöm.Tehát akkor az ecu 104 és 112lábról kell új vezetéket húzni a jeladóig,esetleg az tudható melyik ez a két láb,vagy mérni kell? Egyszerűbb megoldásnak tűnik az ecu-tól levinni két szálat mint a köteget vissza bontani,matatni,csak tudnom kéne melyik a két láb az ecu-n.