Rakom össze olyan műgonddal tisztán és precízen mint még sohasem.
Gyári nem reszelt nem síkolt henger, friss powerseal.nl nicasillal.
Gyári főtengely vadonat új wössner P2021 hajtókarral.
Nem forog át a motor. Azt tudtam, hogy nem esett bele semmi.
Ez a qrva wössner beleér a kipuff oldalt a szoknyába, hogy nyelnék le keresztbe a tolómérőjüket.
Új wössner
A gyári honda
A kenyere javát megevett eddig szolgált wiseco
Ilyenkor mivan???
Belerakattam a tarcsi rossz főtengelybe az új hajtókart (ezt az ipari hulladékot), nehogy megcsörrenjen az új henger alatt.
Kb 1 tized híjja van, hogy érintkezés nélkül wlforduljon.
2-3 tized már biztonsági tartalékkal növelt.
Próbából idegállapotban behajintottam egy használt tömítést plusszba a henger alá, így a 0,1mm hézagoló lemez elmegy a kritikus pontnál, de a 0,15ös már beszorul. De a dugó így az ablakok alá megy, a dugó teteje meg a hengerfej közt 2,5mm körül van.
Ahogy néztem, mondom majd megírom, hogy jól összecsukódott a figura miután átpattintotta a fészer tetején, meg mikor kiugrott a muskátli mögül majdnem nem lett meg a leérkező.. de aztán a werk jelenetekben láthattuk, hogy volt olyan amikor tényleg nem is lett meg.
Szeretem az ilyen hangulatos kis videókat. Kössz, hogy belinkelted. Rohadék naplopó, nem csinált semmit aznap :-))))
Boldog Karácsonyt!
20 éve nálam lesz a CR 2024-ben. Készülök nagyon a jubileumra, minden elemében meg fog újulni. Időhiányban belecsúszik a javítás '24-be, pedig január 1én vele akartam kezdeni az újévet.. de sebaj, majd megyek 3án, addig talán összerakom
Az a 115-ös viszkozitási index nem egy combos minőség, ( egyszerű ásványi olaj) a 124C lobbanási pont is inkább ETZ-hez illik jobban. Az alacsony viszk. index miatt sok lerakódás lesz a dugón, hengerben.
A 152-es viszk. index egészen biztosan full szint olaj és a 230C lobbanás pont miatt sokáig ken, nem ég el hamar. Cserébe trutyis lehet a kipu vége, ha nem húzod a bajszát a mocinak.
Én is szeretem levenni a hengert és belekukkantani, hogy mit tud az olaj.
Nem veled komáztunk a 2T olajakról a PH! olajos fórumban?
Beleöntöttem a CR be az agip i-ride 2T olajamat, még most míg régi minden. Ezzel nem volt olajretyó a rezó végén. Ha leveszem a hengert és a power sem ragad akkor lehet ezzel járatom be.
Szakirodalomban sehol nem találok erre utalást, választ. ( lehet nem jó helyen keresem)
Sokszor láttam a 2T krossz gépeknél (is), hogy olajos a kipufogó vége, de most vált kérdéssé bennem, hogy ez baj-e vagy sem.
Egyébként Motul 800 FL olajról van szó, ami meglepően vastag olajfilmet alkot a dugón, ( 1:45 arányban keverve, szétszedtem, meggyőződtem róla) szerintem azért, mert magas a cst száma. Elf Moto2 tech olajhoz képest pl kb 0,5 bar sűrítési végnyomás növekedést adott ( hidegen mérve mindkét esetben ugyanazon gépen).
Igen jókat lehet róla olvasni, nekem megtetszett, de nem minden gépem égeti el, van amelyikben olajköd marad. ( Nagyon magas a lobbanáspontja)
Azért próbálok utánajárni, hogy gond-e, vagy engedjem el, lépjek vissza 710-re, vagy esetleg nem gond, és akkor nem kell többféle olajjal keveréket kutyulni.
Azt mondják a megmondók, hogy igen. Nyilván a 2 ütem sosem lesz tiszta, de mikor taknyos a kémény az engem is aggaszt. Főleg bejáratási időszakban fordul elő nálam. Minden gépemhez igyekszem olyan olajat bekutyulni ami kiég benne. Kardinális kérdés a Cr250 lesz, megjött már minden, mindene új lesz (lett) csak össze kéne raknom. Míg bejáratom valszeg nem merem neki tépni, de ha tépném is akkor is sok lenne nekem a 800 offroad is. Pláne, hogy a bótban nem volt olyan, de volt egy flakon motul 800 onroad és rámmelegítették azzal a dumával, hogy biztos ugyan az van benne mint az offroadban, miért csinálna mást.. aha tévedés van, ez az onroad 20 fokkal magasabb hőmérsékleten ég el.. ez nekem folydogálni és taknyolni fog a motor végső traktusában..
A kisgépek vége nem csurdogál, a kínaiakba valami alap makita olajom van, 1800 volt literje, vettem sokat. A jobb husqvarnába és barátaiba meg LS+ ot keverek most mert épp az van raktáron.
Kétütemű motor üzemeltetésénél, (Krosszmotor, robogó, mkp, kisgép, bármi) ha nem ég ki a kipufogó, hanem olajködös marad, ( nincs power szelep, ami leragadna) az okoz, vagy okozhat-e bármiféle gondot, extra kopást?
Ja nem küldjük neki nagyon, semelyikkel sem esek túlzásba. Biggel nem mentem egy évet kiszáradt a karbiban az összes tömítés. Többe került mintha hetente-kéthetente mentem volna egy kis karikát.
A cr-t meg felértékelte a piac, én 250ért vettem 2004ben aztán azt hittem még mindig annyit ér vagy fillért se. Bencsik Atti haverom felvilágosított, hogy ezek az öreg romok 6-800ba mennek. Eszem ágában sincs eladni, csak így most van kedvem rákölteni, hátha lesz egy kis motorkálás is vele :-)
Holnap akkor nyilván felkeresem ezt a céget. Megyünk arra útbaesik Nagytőke.
Hát, a motor megvan még, de igazából csak a garázsban áll. Volt egy pár sérülés (nem motorozással szereztem) és utána 1-2 évig nem tudtam motorozni, most már tudnék, de már komoly pályára nem mennék (se kondi, se bátorság). Ami jó lett volna, régen jó volt azt meg ledózerolták egy-két kedves ember miatt. Azért majd ha minden csillag jól áll elmegyek valahova, csak itt jól megfogyatkoztak a pályák, vagy nincsenek karbantartva. Tavaly újra (14 év után) kimentünk Loketbe a vb-t megnézni, akkor azért elkapott a hév újra. Szerintem az idén is kimegyünk, hatalmas élmény.
Most is csak véletlenül kattintottam ide, de látok pár régi nevet. A youtubon van olyan csatorna ahol ilyen régi terepmotorokkal megy egy korunkbeli srác, azt szoktam nézegetni.
Te sem jársz sokat motorozni gondolom, mert a különben már aktuális lett volna ez a téma a CR-en. És mi újság a BIG-el?
Nekem mintha nem jókat mondtak volna (talán pont Fehér Géza) a Wiseco perselyről, a CR125-be nem is azt tetettem.
Viszont ez a cég elég komolynak tűnik, a .hu végű oldalukat ha megnézed pláne. Ahogy tudom a tulaj írja a motoros szakkönyveket amik az utóbbi időben megjelentek. Csak nem rossz a technológia sem.
Itt vannak tőlem kb 30 kmre, akik ezt a nicasilozást hirdetik.
De senkinek nincs róluk semmilyen véleménye.
Meg találtam egy helyet akik wiseco perselyt favorizálják és nekem van egy olyanom már vagy 15 éve megvettem. De már a nevüket is elfelejtettem. Újra meg kellene keresnem ..
Meg kitaláltam, hogy felhívom Janek komámat, vagy 10 éve nem beszéltünk. Meg nem is látom itt a nevét, amit mindenki jól ismer, hogy G.JANI.
Én anno Fehér Gézával csináltattam (hogy hova vitte nem tudom), de volt, hogy perselyt kapott. Ez viszont nemrég szembejött velem: ABZ Motor Tuning -NiKaSilozás, hengerfelújítás , de nem ismerem őket.
Én is kínaira gondoltam, el is kezdtem pötyögni aztán kitöröltem azt a pár sort. nem sok kedvem volt, mert úgyse tud hozzászagolni. Akkor mást kérdezett volna. Illetve a mellékelt ábra szerint marhára érdekli is a válasz, erre se jött azóta. Vagy esetleg kérdés után 5 perc múlva megnézte, és bunkók lettünk, ez van ;-)